IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
TUFKAM
The User Formerly Known As Mental
Usericon van TUFKAM
Posted 09-07-2017 0:21 by TUFKAM Profiel van TUFKAM

quote:
Op 8 juli 2017 22:50 schreef Natural Disaster het volgende:



Goeie Hipster bus


TUFKAM


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 09-07-2017 7:50 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

quote:
Op 9 juli 2017 0:20 schreef Negatieveling het volgende:
Transporter T4 is het antwoord. Net wat handzamer dan een Transit of Trafic en in principe oerdegelijk. Wel gewild, dus relatief duur maar je komt er dus ook weer makkelijk van af. Onderdelen zijn niet duur, onderhoud eenvoudig. (Elektrisch bediende) Luxe is meestal afwezig en dat is goed, want wat er niet is gaat niet kapot. Mijd de 1.8 benzine (veel te zwak) en VR6 benzine (zeldzaam, en onmeunige kutmotor. Zeker om aan te sleutelen wat zeker zal moeten). Syncro-uitvoering (4x4) is kwetsbaar, automaatbakken beroven je van de zin om te leven. Indien diesel, dan de 2.5TDI of niks. Zorg dat er een tussenschot in zit, want anders verga je van de herrie.

Een tussenschot bij iets wat als krampeerwagen gebruikt wordt?

Kun je'm dan niet beter isoleren met oa 150 kilo bituummatten?


[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 09-07-2017 7:51]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-07-2017 22:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Wij waren op zoek naar een vw bus. Maar zijn toch gevallen voor Renault Master 2.2 diesel. Met maar 200000.

Met L1H2 dus kortste lengte en wel verhoogt. Dus hij is nu maar net iets langer dan de vw maar wel 1.90 stahoogte, dat is wel heel chill en praktischer dan een klapdak of polyester dak. In totaal 2.50 hoog dus pas in veel parkeergarages niet maar het valt mee.

Deze was nu inclusief extra beurt 3000 ex btw. In vergelijking met vw was er niet zoiets in die prijsklasse wat niet gigantisch afgeafgeragd was. Bovendien is dat stukkie groter dan de transporter en hoger zitten wel fijn. We houden hem nu nog voorlopig als bedrijfsbus. Maar hij is met wat platen en een los keukentje gelijk een camper. Binnen een paar uur met wat houten platen kutten ergens in een parkje hadden we al een slaapbare bus en zijn daar die nacht gebleven

Fijn ook wel dat hij zuinig rijdt met maar een krappe 10l /100km


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-09-2017 16:08 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

In dit zie ik me ook nog wel rijden (moest ik het ooit kunnen betalen). Jahaa, zo'n hippie ben ik dan weer wel.

http://www.citroen.be/nl/univers-citroen/concept-cars/spacetourer-rip-curl.html



The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-09-2017 16:20 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Vergelijkbaar met de Marco Polo (Mercedes) en California (VW).


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-09-2017 16:51 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe met 4000 euro was ik ook klaar (inclusief simpel ombouwen)
Het hoeft allemaal niet zo luxe. Ik vond de ruimte belangrijker vandaar een Renault master L1H2 (achterin gewoon 190 stahoogte en 253x176 )

Campers worden gigantisch duur gemaakt terwijl dat helemaal niet nodig is, allemaal bejaardencomfort.

Waarom een kraan met stromend water wat een heel electronisch systeem nodig heeft als je eenzelfde pisstraalje uit een jerrycan tovert. verschil in kosten is wel paar honderd euro. en dat is niet het enige dingetje die normale campers duur maken veel onderhoud laten vergen en allemaal dingen die regelmatig kapot gaan.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 27-09-2017 17:04]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 27-09-2017 17:17 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Precies, gewoon een kolenkachel achterin. Stoken godverdomme.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2017 8:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 september 2017 17:17 schreef Natural Disaster het volgende:
Precies, gewoon een kolenkachel achterin. Stoken godverdomme.


Genoeg campers met inderdaad een houtkacheltje. Maar je moet aardig ver in de herfst of winter kamperen wil je echt een kachel nodig hebben. En sta je op een plaats met stroom kun je een klein electrisch kacheltje ook nog gebruiken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-09-2017 2:49 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 27 september 2017 16:51 schreef ElitE het volgende:
Waarom een kraan met stromend water wat een heel electronisch systeem nodig heeft



Dat soort onzin snap ik sowieso niet.
Waarom niet gewoon je schoonwatertank hoger plaatsen dan je kraan?



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2017 11:54 by Snaack Profiel van Snaack

Ik ga een proefrit in de Alfa Stelvio maken. Ik wil namelijk toch wel graag weer een SUV als daily commuter en ik vind dit echt een enorm mooie auto.

http://www.alfaromeo.nl/stelvio/first-edition#_

Zelfs Top Gear is er enthousiast over.

https://www.topgear.com/car-reviews/alfa-romeo/stelvio

Wordt vervolgd.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-10-2017 12:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zijn er nog geen electrische SUVs?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2017 12:11 by Snaack Profiel van Snaack

Zeker wel, een Tesla Model X.

https://www.tesla.com/nl_NL/modelx

Gezien de lage bijtelling misschien wel interessant in de lease.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-10-2017 12:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah, inderdaad wat minder mooi vormgegeven door de schuine neus.

Maar toch een van de beste acceleraties in die klasses toch? het gemis van een mooie brul kun je oplossen met wat metal.

Ook goedkoop qua brandstof (zit toch al in de prijs bij tesla??) en weinig onderhoud lijkt me. Geen distributieriemen of koppelingen, koppakkingen turbo's of versnellingsbakken! Ben je alleen overgeleverd aan de grillen van de accu's en de onverwachte kinderziektes.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-10-2017 12:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 16 oktober 2017 11:54 schreef Snaack het volgende:
Ik ga een proefrit in de Alfa Stelvio maken. Ik wil namelijk toch wel graag weer een SUV als daily commuter en ik vind dit echt een enorm mooie auto.

http://www.alfaromeo.nl/stelvio/first-edition#_

Zelfs Top Gear is er enthousiast over.

https://www.topgear.com/car-reviews/alfa-romeo/stelvio

Wordt vervolgd.

Waarom precies een SUV? Die Alfa is wel een van de mooiere exemplaren, maar SUV's lijken me meestal echt niet te liggen.

Maar ik ben dan ook een van de weinige mensen die een BMW 3 GT nog mooi durft te vinden :')

edit: Enkele kilometers gereden met de Volvo XC60 van mijn vader. D4 automaat. Ben instant gedwongen om van mijn Volvo-afkeer af te stappen. Wat een comfort en toch aangenaam als je even plankgas gaat. Blijft wel een vreselijk lelijk ding, maar zo'n V60 wordt op die manier wel aantrekkelijker.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 16-10-2017 12:38]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2017 12:42 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 oktober 2017 12:19 schreef ElitE het volgende:
Maar toch een van de beste acceleraties in die klasses toch? het gemis van een mooie brul kun je oplossen met wat metal.


De P100D heeft een krankzinnige acceleratie (3.1s naar de 100 ), maar die is met 160k ook krankzinnig duur.

De andere modellen vind ik ook enorm duur, maar gezien de lage bijtelling in de lease (4%) kan dat nog interessant zijn.

quote:
Ook goedkoop qua brandstof (zit toch al in de prijs bij tesla??)


Nope, alleen de eerste klanten van de Model S mogen volgens mij onbeperkt gebruik maken van de Superchargers.

Nieuwe klanten krijgen per jaar 1400 kWh waarmee je zo'n 1500 km kunt rijden.

Desalniettemin is elektrisch rijden een stuk goedkoper dan op fossiele brandstoffen. (factor 2-3 ongeveer)

quote:
en weinig onderhoud lijkt me. Geen distributieriemen of koppelingen, koppakkingen turbo's of versnellingsbakken! Ben je alleen overgeleverd aan de grillen van de accu's en de onverwachte kinderziektes.


Ik zou zo'n unit alleen leasen, dan zit onderhoud al bij de prijs inbegrepen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2017 12:49 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 oktober 2017 12:33 schreef BenKnuckles het volgende:
Waarom precies een SUV? Die Alfa is wel een van de mooiere exemplaren, maar SUV's lijken me meestal echt niet te liggen.


Ik vind de zitpositie enorm fijn, boven het verkeer, overzicht!
De laadruimte is gezien mijn hobby's erg praktisch.
Ik ben 2 meter lang, alleen grote auto's voelen daarom voor mij ruim aan en dat vind ik prettig.
En het is ook gewoon tof om op vakantie onbezorgd een onverhard bergweggetje te kunnen pakken, bijvoorbeeld. Daar heb ik met mijn Mercedes ML zoveel lol mee gehad.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-10-2017 13:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Goede argumenten wel. Dat hogere overzicht op het verkeer lijkt me ook wel aangenaam vertoeven. Alleen jammer dat ik het gevoel heb dat SUV-chauffeurs vaak te veel blinde hoeken hebben.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-10-2017 13:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 oktober 2017 13:40 schreef BenKnuckles het volgende:
Goede argumenten wel. Dat hogere overzicht op het verkeer lijkt me ook wel aangenaam vertoeven. Alleen jammer dat ik het gevoel heb dat SUV-chauffeurs vaak te veel blinde hoeken hebben.


Dat licht aan de rijders niet aan de auto


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-10-2017 13:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 16 oktober 2017 13:44 schreef ElitE het volgende:
Dat licht aan de rijders niet aan de auto

Ah, dus toch


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2017 15:15 by Snaack Profiel van Snaack

Blinde hoeken? Nee. In mijn ervaring is het zicht juist veel beter in zo'n unit.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 16-10-2017 20:50 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 16 oktober 2017 12:49 schreef Snaack het volgende:
Ik vind de zitpositie enorm fijn, boven het verkeer, overzicht!
De laadruimte is gezien mijn hobby's erg praktisch.
Ik ben 2 meter lang, alleen grote auto's voelen daarom voor mij ruim aan en dat vind ik prettig.
En het is ook gewoon tof om op vakantie onbezorgd een onverhard bergweggetje te kunnen pakken, bijvoorbeeld. Daar heb ik met mijn Mercedes ML zoveel lol mee gehad.


Nou, succes daarmee dan. Heb laatst een paar honderd Stelvio-kilometers moeten maken (met de auto, niet op de bergpas) en heel ruim vond ik hem niet. Iets minder krap dan een 159SW maar ook weer geen wereld van verschil. Met mijn 1.80 meter hield het gevoelsmatig ook niet over. Qua rijden was het voor een SUV een heel goede auto, al vond ik de superdirecte stuuroverbrenging wel een beetje over de top voor zo'n afgeronde zeecontainer op stelten. De dieseltjes zou ik laten staan, tenzij je gebrand bent op de onvervalste tractor-ervaring in geluid en trillingen (pook, stoel!). Met de benzine(s) nog niet gereden maar dat mòet wel beter zijn.

Infotainmentsysteem voelde al verouderd aan, en de richtingaanwijzerstengel komt uit de hel. Dat is zo'n kutding wat altijd terugkomt naar de middenstand, ook als je de richtingaanwijzer aan hebt staan. Echt gruwelijk ergerlijk. De stoelen vond ik wat ruim van snit, ik zat er 'op' en schoof er een beetje in van links naar rechts, maar er zijn vast optionele stoelen waar je wel goed 'in' zit.

Als die-hard Alfista voelde ik al flink wat braaksel opkomen toen de foto's van de Stelvio verschenen. Iets van dat braaksel heb ik in moeten slikken omdat het ding best wel prima rijdt, maar dan houd ik nog voldoende over om een medium vliegtuigzak te vullen.

Wie een Alfa Romeo wil koopt beter gewoon een Giulia, dan rijd je nog fijner en doet het minder pijn aan je ogen.


quote:
Op 16 oktober 2017 12:33 schreef BenKnuckles het volgende:
Maar ik ben dan ook een van de weinige mensen die een BMW 3 GT nog mooi durft te vinden :')





[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 16-10-2017 21:03]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-10-2017 22:09 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2017 9:57 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 16 oktober 2017 20:50 schreef Negatieveling het volgende:
Nou, succes daarmee dan. Heb laatst een paar honderd Stelvio-kilometers moeten maken (met de auto, niet op de bergpas) en heel ruim vond ik hem niet. Iets minder krap dan een 159SW maar ook weer geen wereld van verschil. Met mijn 1.80 meter hield het gevoelsmatig ook niet over.


Ok, ik ben benieuwd hoe de auto aanvoelt.

Ik heb nog niets van de dealer gehoord, dat vind ik wel een beetje irritant.

quote:
Qua rijden was het voor een SUV een heel goede auto, al vond ik de superdirecte stuuroverbrenging wel een beetje over de top voor zo'n afgeronde zeecontainer op stelten.


Daar heb ik al het e.e.a. over gelezen ja, net als over de de harde vering, de bak, etc. Diverse reviewers nemen het woord "hitsig" in de mond. Het blijft een Italiaan he.

Ik ben benieuwd!

quote:
De dieseltjes zou ik laten staan, tenzij je gebrand bent op de onvervalste tractor-ervaring in geluid en trillingen (pook, stoel!). Met de benzine(s) nog niet gereden maar dat mòet wel beter zijn.


Ik ben geïnteresseerd in de First Edition, die heeft de 2 liter benzine turbomotor met 280pk.

quote:
Infotainmentsysteem voelde al verouderd aan


Dat komt in meerdere reviews terug ja. Maar hoe een modern infotainment-systeem er dan uit ziet, ik heb er weinig gevoel bij.

Als ik audio kan streamen en er een redelijke navi in zit vind ik het prima. Ik heb thuis al een computer.

Streamen kan niet in mijn 159 trouwens. En de navi is ronduit dramatisch. Ik gebruik tegenwoordig weer Maps. Dat voor een auto uit 2012. Jammer.

quote:
, en de richtingaanwijzerstengel komt uit de hel. Dat is zo'n kutding wat altijd terugkomt naar de middenstand, ook als je de richtingaanwijzer aan hebt staan. Echt gruwelijk ergerlijk.


LOL. Dat klinkt wel irritant ja.

quote:
De stoelen vond ik wat ruim van snit, ik zat er 'op' en schoof er een beetje in van links naar rechts, maar er zijn vast optionele stoelen waar je wel goed 'in' zit.


Dat kwam ook al terug in meerdere reviews ja. De First Edition heeft de 8-voudig verstelbare sportstoelen, dus dat zit hopelijk beter. Maar dat is allemaal een kwestie van uitproberen.


quote:

Als die-hard Alfista voelde ik al flink wat braaksel opkomen toen de foto's van de Stelvio verschenen. Iets van dat braaksel heb ik in moeten slikken omdat het ding best wel prima rijdt, maar dan houd ik nog voldoende over om een medium vliegtuigzak te vullen.


LOL, smaken verschillen, ik vind hem errug mooi. Een Macan maar dan nog agressiever gestyled.

Desalniettemin begrijp ik dat een SUV een beetje zeer doet aan de ogen van een Alfista.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2017 10:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 17 oktober 2017 9:57 schreef Snaack het volgende:
Dat komt in meerdere reviews terug ja. Maar hoe een modern infotainment-systeem er dan uit ziet, ik heb er weinig gevoel bij.

Als ik audio kan streamen en er een redelijke navi in zit vind ik het prima. Ik heb thuis al een computer.

Streamen kan niet in mijn 159 trouwens. En de navi is ronduit dramatisch. Ik gebruik tegenwoordig weer Maps. Dat voor een auto uit 2012. Jammer.


Zo'n infotainment-systeem is best wel prettig, maar audio en auto-info is het enige wat er echt toe doet voor mij. Zo'n navigatiesysteem van BMW ziet er best wel leuk uit, maar als GPS gebruik je beter gewoon Waze. De ingebouwde GPS staat hier nooit op.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 17-10-2017 10:29 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Als die dealer niks laat horen is het sowieso kut. Anders kan ik ook wel eens iemand aan de jas trekken voor een proefrit.

Hard geveerd vond ik hem niet overigens, maar da's een kwestie van smaak en referentiekader.



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen