IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Hoe spekt U de kas van het CJIB? [auto topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-02-2018 6:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 februari 2018 23:46 schreef Snaack het volgende:
Als de omstandigheden in de slaapkamer niet ideaal zijn slaap ik in het beste geval rot. Ik heb daarom thuis in de slaapkamer verduisterende gordijnen plus een airco. Als het te licht en te warm is slaap ik niet. Zelfs daar slaap ik nog met oordoppen in want als mijn vrouw een scheet laat ben ik wakker.

Fokking hell ik heb precies h3tzelfde. Echt net zo extreem. Vanaf mijn euh 10e al ofzo. Ik kan zelfs met gewone oordoppen al niet meer slapen, bestel nu de meest dempende doppen die ik ken via internet. Kamer moet donker zijn, temp precies goed, vaste set kussens etc, anders doe ik geen oog dicht. Klink grappig misschien maar is ongelooflijk kut. En dan nog als alles perfect is kan ik soms wekenlang last hebben van slapeloosheid. Breekt je.


When your people matter, menstrual health matters


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-02-2018 9:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 6 februari 2018 0:07 schreef Snaack het volgende:
Dat ligt aan de persoon.

Voor mij is een bepaalde minimale kwaliteit belangrijk. Ik wil veilig en comfortabel kunnen reizen en weinig onderhoud hebben. En het oog en de rechtervoet willen ook wat natuurlijk.

Maar, op een gegeven moment worden auto's niet beter of veiliger, hooguit luxer, exclusiever, sneller en vooral duurder.


Dat is het idee wat ik ook lijk te hebben. Zo'n Audi A6 Avant is een droomwagen (ja hoor, zo iemand ben ik wel). Maar ik moet er wel al heel warmpjes bijzitten in het leven eer ik 90.000€ aan een auto zal uitgeven. Een A6 is ook gewoon een overbodig luxueuze versie van een A4, wat al een overbodig luxueuze versie is van een "normale break".

Mocht ik zelfstandige zijn, zou ik gaan voor een A4 Avant, een goed uitgebouwde Passat of een dikke Ford Mondeo. Maar als particulier een wagen van 45k opkopen is toch te veel luxe. Dan zijn er andere prioriteiten en ben je beter af met een wagen van 15k-20k, als het nieuw moet zijn.

Als ik helemaal zelf een nieuwe wagen moet kopen, vandaag, zou ik eens kijken naar een Kangoo, een Tipo Wagon of, heel misschien, als het lenen meezit, een 308sw. Allemaal lekker standaard.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-02-2018 9:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 februari 2018 0:07 schreef Snaack het volgende:
De meeste mensen die serieus geld hebben kopen trouwens geen nieuwe auto's - ze hebben juist geld omdat ze daar zorgvuldig mee omgaan hehe. ;-)

Bullshit


When your people matter, menstrual health matters


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 06-02-2018 9:56 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik wil een transporter met dubbel cabine.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 06-02-2018 10:09 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 6 februari 2018 9:45 schreef Fusion het volgende:
Bullshit


Het is geen kunst om miljonair te worden, wel om miljonair te blijven, zeggen ze toch?

Als je een paar miljoen op de bank hebt en exoten gaat kopen ben je zo weer arm.

De reden dat veel loterijwinnaars hun geld weer kwijtraken is dat ze het geld gewonnen hebben in plaats van dat verdiend te hebben met ondernemen. Dus ze kunnen over het algemeen niet echt met (veel) geld omgaan.

Maar goed. Boven een bepaalde drempel kun je wel ongestraft elk jaar een nieuwe Rolls Royce kopen natuurlijk. Of 10.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-02-2018 10:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ah, de Phantom. De wagen die je er dagelijks aan herinnert dat je alle grip met de realiteit verloren bent.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 06-02-2018 10:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 6 februari 2018 10:09 schreef Snaack het volgende:
Het is geen kunst om miljonair te worden, wel om miljonair te blijven, zeggen ze toch?

Als je een paar miljoen op de bank hebt en exoten gaat kopen ben je zo weer arm.

De reden dat veel loterijwinnaars hun geld weer kwijtraken is dat ze het geld gewonnen hebben in plaats van dat verdiend te hebben met ondernemen. Dus ze kunnen over het algemeen niet echt met (veel) geld omgaan.

Maar goed. Boven een bepaalde drempel kun je wel ongestraft elk jaar een nieuwe Rolls Royce kopen natuurlijk. Of 10.
Ja dat van die loterijwinnaars is bekend. MAar die paar multimiljonairs die ik ken, rijden toch allemaal wel in één of meerdere dure auto's hoor. Geen Rollsen ofzo, maar wel allemaal A8, Porsche etc en allemaal nieuw aangeschaft en allemaal om de 4 a 5 jaar weer een nieuwe hoor En idd, als je nog rijker bent koop je een huis met helicopter platform en zo;n automatische grijp je auto naar de 4e verdieping kraan. Dat versta ik onder 'serieus veel geld'.


When your people matter, menstrual health matters


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 06-02-2018 20:48 by Dentz Profiel van Dentz

Sinds een paar maanden weer een diesel, een A3.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-02-2018 20:18 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 26 januari 2018 10:37 schreef Snaack het volgende:
Ik ga nog een proefritje in deze unit maken:


Een Jaguar F-Pace.


Er staat een mooi demo-exemplaar bij de dealer, helaas een tamme diesel maar wel interessant geprijsd.

En de nieuwe E-Pace schijnt echt te gek te zijn.



Een maatje kleiner dan de F-Pace.

Ik ga van de week in beide units rijden. Ben benieuwd!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 11-02-2018 21:03 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Laat zeker iets weten, man! Ben benieuwd naar je mening.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 11-02-2018 21:03]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-02-2018 21:28 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Als je het toch in die hoek zoekt, overweeg ook een XC60. Goed, die komt alleen met schraal klinkende viercilinders, maar toch. Ik heb er nog weinig mee gereden maar het voelde in alles aan als een XC90 op 85%-schaal. Erg goed dus.

Man, zo'n 'nieuwe' XC90 is me toch een fijne auto (in ogenschouw genomen dat het een SUV is natuurlijk, een fatsoenlijk mens koopt natuurlijk gewoon een V90)! In 2015/16 heb ik er in totaal zo'n 12 weken mee rondgereden, en iedere dag met plezier. En dat in een diesel. Niet een auto om mee te boenderen (al is het ESP ruimhartiger afgesteld dan je wellicht zou verwachten en grijpt het ook mooi subtiel in), maar gewoon een fijne, onthaastende reisauto. Het interieur is een heel fijne plek om te zijn. Alles aan de XC90 was op een raar soort subtiele manier aangenaam. Het enige wat er nìet fijn aan was, was het motorgeluid onder acceleratie.

Het contrast met de nieuwe Q7 TDI, waar ik ongeveer even lang mee heb moeten rijden, kon haast niet groter zijn. Wat een vre-se-lijk bloemetjeshok. Iedere dag met tegenzin en plaatsvervangende schaamte ingestapt. Het leer stonk en was niet overtuigend van kwaliteit. Er was geen setting van het onderstel te vinden die echt prettig was. Het 'S-line' optiepakket transformeert het ding van heel lelijk naar ronduit weerzinwekkend lelijk. Het ESP grijpt veel te vroeg in en doet dat met een botheid die nog zelden vertoond is. De remschijven zijn na een paar flinke remmingen blauw uitgeslagen van de warmte en de wolken plus geur van remstof komen je dan al gauw tegemoet. In totaal heb ik 3 verschillende Q7's gereden en het waren allemaal kerstbomen qua foutmeldingen en eentje ervan heeft bij een dealerbezoekje om de foutmeldingen te resetten zelfs een nieuwe gateway aangemeten gekregen, die alleen niet goed werd ingeleerd waardoor het ding zomaar 3 dagen buiten dienst is geweest. Zo'n beetje het enige wat er goed aan was, was juist het motorgeluid onder acceleratie. Vooruit, ook goed was het tempo wat die motor in die walvis van een auto wist te brengen, gecombineerd met de koersstabiliteit bij 230 op de teller mits gecombineerd met de optionele vierwielbesturing. Maar verder: een poenerige draak van een auto, alleen maar bedoeld om de buitenwacht te imponeren.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 11-02-2018 21:30]



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-02-2018 22:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 februari 2018 21:28 schreef Negatieveling het volgende:
Als je het toch in die hoek zoekt, overweeg ook een XC60. Goed, die komt alleen met schraal klinkende viercilinders, maar toch. Ik heb er nog weinig mee gereden maar het voelde in alles aan als een XC90 op 85%-schaal. Erg goed dus.

Man, zo'n 'nieuwe' XC90 is me toch een fijne auto (in ogenschouw genomen dat het een SUV is natuurlijk, een fatsoenlijk mens koopt natuurlijk gewoon een V90)! In 2015/16 heb ik er in totaal zo'n 12 weken mee rondgereden, en iedere dag met plezier. En dat in een diesel. Niet een auto om mee te boenderen (al is het ESP ruimhartiger afgesteld dan je wellicht zou verwachten en grijpt het ook mooi subtiel in), maar gewoon een fijne, onthaastende reisauto. Het interieur is een heel fijne plek om te zijn. Alles aan de XC90 was op een raar soort subtiele manier aangenaam. Het enige wat er nìet fijn aan was, was het motorgeluid onder acceleratie.


Super fijne auto's. Fantastische stoelen ook!

Maar ik vind ze helaas ook extreem saai, net zoals de gemiddelde Volvo-rijder :D

quote:
Het contrast met de nieuwe Q7 TDI

* eindeloze hilarische tirade*


Hahaha, check.

Nog niet in gereden maar dat kan ik ook laten zo te horen


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 11-02-2018 22:55 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Als iemand mij in januari 2015 had verteld dat ik een nieuwe Volvo, laat staan een SUV, oprecht zo hoog zou waarderen had ik die persoon terstond aangemerkt voor een enkeltje GGZ. De XC90 heeft mijn vooroordelen over Volvo echt helemaal uitgewist. Dan maar een saai imago en saaie typische klanten, maar echt een fijn ding. Misschien over tig jaar wel een opvolger van mijn huidige hoerenboot om de aanhanger te trekken.



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-02-2018 23:07 by Snaack Profiel van Snaack

Hij valt in dezelfde prijsklasse als de Jaguars en ik vertrouw jouw oordeel, dus ik ga hem toch maar checken

Welke uitvoering zou ik moeten checken? De hybride lijkt me wel vet.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-02-2018 12:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zo zit eindelijk weer eens achter een computer om erop te reageren.

quote:
Op 3 februari 2018 16:24 schreef Snaack het volgende:
Die vrijheid lijkt me fantastisch, maar dat hoeft toch niet persé met de turkenbus van je werk waar je een matras achterin hebt geflikkerd?


Tuurlijk gaat het makkerlijker in luxere campers/caravan.

Echter die komen met hun eigen problemen.

- Kost meer, dus je moet meer werken om om later meer luxe te hebben. Dus die luxe heb je alsnog veel voor moeten werken. Als je keiveel geld hebt koop je het zo. als ik rijker was zou ik het vast iets anders uitgeven, maar toch streef ik eerder naar eenvoud dan een luxe vrachtwagen RV. Als het geld echt voor het oprapen lag zou ik een Landcruiser of zo'n Mercedes G klasse. Afstand, betrouwbaarheid en begaanbaarheid staan voorop. Niet de luxe onderweg, avontuur is weinig avontuur zonder hardship...

- Complexer, zit meer aan dus er gaat meer stuk dus meer onderhoud en aandacht. En je blijft meer afhankelijk van techniek, onderdelen winkels etc. Ik haal plezier uit eigen inventiviteit gebruiken, en simpeler gaan. Daar zijn mensen dan ook op gebouwd. Miljoenen jaren hebben we niet veel meer spullen gehad dan we op onze schouders konden dragen, of lokaal konden maken. pas enkele generaties hebben we meer shit, en nog meer shit om onze shit te onderhouden.

Niet dat ik zo kan leven, of dat als eindoel heb, maar je leven versimpelen is niet verkeerd, geluk haal je uit relaties, je eigen kunnen, geven en helpen en dankbaar zijn. Een basisniveau van comfort en gezondheid is nodig, maar materialen geven opzichzelf geen geluk.

quote:
Jullie Bear Grills-adepten gaan ongetwijfeld op jacht om aan eten te komen maar mindere goden vinden het wel fijn als hun in de supermarkt gekochte zalmfilet aan het einde van een rit niet bedorven is dankzij het aanwezige koelkastje.

Of dat vrouwlief geen blaasontsteking oploopt omdat je bus enige vorm van verwarming heeft, in plaats van dat ze 's nachts in haar blote kut de vrieskou in moet om te pissen.


We hebben een klein koelboxje wat regelmatig niet aan staat in de praktijk, maar het houd eten toch wat koeler. Ik heb nog nooit last gehad van iets wat in de buurt kwam van voedselvergiftiging (ondanks verzwakte maag). Je kan vlees en vis prima 1 of twee dagen buiten de koelkast bewaren. En je kan ook beter iets minder bevattelijke spullen kopen. of het eerst opbakken. Jde koelkast bestaat pas 100 jaar, zo'n ding is niet essentieel, je moet je alleen aanpassen. Blaasontsteking krijg je niet van kou, en stel je niet zo aan, we leven al miljoenen jaren buiten en dan kun je niet tegen een buitenplasje?

quote:
Comfort ongezond? Daarom worden mensen tegenwoordig natuurlijk een stuk ouder dan vroeger. Omdat het leven tegenwoordig zoveel primitiever is.


Oh nee hoor, dat gemiddelde leeftijd op 45 zit in ontwikkelingslanden en in andere maatschappijen is vrijwel volledig door kindersterfte. En daarnaast enkele andere ziektes. Deze komen voor een groot deel door slechte hygiene, en dat is weer voornamelijk een probleem in dichtbevolkte samenlevingen. 70 is geen vreemde leeftijd voor jagerverzamelaars en 80 is ook niet extreem. Er is zeker een leeftijdsverschil niet alles is beter, we worden zeker ouder nu. Maar we onderschatten structureel het geluk en gezondheid van jager verzamelaars.

Comfort is niet slecht in principe maar er zijn een aantal moderne dingen die we als comfortabel beschouwen die ongezond zijn. Ons moderne eten is over het algemeen vrij ruk, en ongezond. PEriodes van vasten en/of schaarste is erg gezond. Moderne banen waarbij je geen fysiek werk hoeft te doen is hartstikke ongezond. Het zorgt artrose(ja juist onderbelasting is een grote factor), RSI, darmproblemen, hartproblemen obesitas, slechtere cognitieve functies.

De meeste bewegingsproblematiek komt door te weinig en slechte beweging veroorzaakt door comfortabele voertuigen, en machines die werk uit handen nemen. Kou heeft een heilzaam effect op immunsysteem. Onze hygiene en antibiotica is zo doorgeschoten dat onze darmen zwaar onderpresteren en we last krijgen van allergieen, autoimmuunziekten, huidziekten en allerlei kwalen. JAger verzamelaars. Hebben veel kindersterfe, gaan dood aan sommige simpele infecties, maar zijn voor de rest veel gezonder dan de gemiddelde moderne mens.

Zo is er veel meer discomfort waar ons lijf miljoenen jaren op aangepast is, haal je die stessoren weg, dan raakt je lichaam alsnog in disbalans. Een van de mooiste voorbeelden is bij MS, tegenwoordig hebben we geen tot weinig darmparasieten. maar je immuunsysteem is wel erop aangepast die te bestrijden, zonder die wormen gebeurt het dan weleens dat het immuunsysteem het eigen lichaam gaat aanvallen. Bij MS zijn dat je zenuwen, en er zijn nu al een aantal successen geboekt met die spoelwormen te introduceren bij MS patienten.


quote:
Het lijkt mij een typisch geval "we zijn blij met wat we ons kunnen permitteren" en daar is niets mis mee, maar doe het niet voorkomen alsof dat het summum is.

Dat heeft er namelijk alle schijn van jezelf uit troost wijs te maken dat je precies hebt wat je wilt terwijl je eigenlijk niet beter kunt betalen maar dat wel wilt.

Om mijn vader te citeren: "Een Mercedes is een kankerauto, totdat je er zelf één kunt betalen."


Oh ik weet dat geld een factor is, ik zou iig een betrouwbaardere auto kopen. misschien inderdaad een mercedes. Maar zoals ik eerder al zei geen luxe RV met zwembad en thuisbioscoop. Sowieso zou ik geld eerder uitgeven aan groter landoppervlak dan groot huis.

Ik haal geen troost uit te denken dat ik heb wat ik wil, Maar weet wel dat ik blij wordt van vrijer en simpeler en onafhankelijker leven. Waar ik die grens moet trekken weet ik niet en zal zeker afhankelijk van vanalles. Ik verdien nu meer dan ik bij menig ander werk zou hebben wat wel past bij mij en mn opleidingen, maar ben dan ook hard bezig dat te veranderen.

Waar sommige mensen met Afluenza last van hebben is dat ze denken dat monetair succes direct resultaat is van het harder werken dan anderen. De betaling voor werk is niet rechtevenredig met maatschappelijke relevantie, harder werken, slimmer werken. Geluk, afkomst en familienetwerk zijn grotere factoren dan ze zelf willen doen geloven.

Daarnaast is monetair succes bij lange na niet de enige weg tot geluk of tot succes.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 12-02-2018 13:28 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Kinderen zijn de weg naar succes.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 12-02-2018 13:58 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Spijtig dat ze zo veel geld kosten.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 12-02-2018 15:06 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Op marktplaats schijnt het mee te vallen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-02-2018 17:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Ik koop alleen kinderen die zichzelf aanbieden. Als ze verkocht worden dat is dat imo een gebrek aan ambitie.


signature


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-02-2018 17:38 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 februari 2018 12:09 schreef ElitE het volgende:
Zo zit eindelijk weer eens achter een computer om erop te reageren.




quote:
Tuurlijk gaat het makkerlijker in luxere campers/caravan.

Echter die komen met hun eigen problemen.

- Kost meer, dus je moet meer werken om om later meer luxe te hebben. Dus die luxe heb je alsnog veel voor moeten werken. Als je keiveel geld hebt koop je het zo. als ik rijker was zou ik het vast iets anders uitgeven, maar toch streef ik eerder naar eenvoud dan een luxe vrachtwagen RV.


Je begeeft je in de uitersten der mogelijkheden. Extreem primitief kamperen versus een luxe RV. Ik had het over een betaalbaar tweedehands campertje. Zo'n muf ruikende unit van 20 jaar oud:



Niet over dit:


Maar een oud matras achterin een bus flikkeren, samen met een gaspit en een koelbox, die constructie kan je toch niet met droge ogen een camper noemen.

Je hebt dan een vervoermiddel waarmee je primitief kunt gaan kamperen.

Of om Elitiaans te spreken: daarmee kun je Gezond Kamperen.

Rillend van de kou in zo'n busje liggen, kauwend op een biefstuk die je gisterochtend gebakken had, dat is namelijk louterend.

quote:

Als het geld echt voor het oprapen lag zou ik een Landcruiser of zo'n Mercedes G klasse. Afstand, betrouwbaarheid en begaanbaarheid staan voorop. Niet de luxe onderweg, avontuur is weinig avontuur zonder hardship...


Hier, een afgeragde G-klasse koop je al voor 7k.

quote:
- Complexer, zit meer aan dus er gaat meer stuk dus meer onderhoud en aandacht.


Complexer, zeker, maar moderne auto's zijn op alle vlakken juist beter dan oude zooi. Betrouwbaarder, veiliger, zuiniger, etc etc etc.

quote:
En je blijft meer afhankelijk van techniek, onderdelen winkels etc.


Hoezo, wil je soms beweren dat jij de oliefilters voor jouw bus zelf maakt? En dat je zelf je brandstof distilleert?

Als je nagenoeg onafhankelijk wilt zijn moet je te voet op vakantie gaan.

Dan moet je wel zelf je schoenen maken dan, natuurlijk. Of op oude schoenen lopen, want die zijn minder complex.

quote:
Ik haal plezier uit eigen inventiviteit gebruiken, en simpeler gaan.


... kwam de aap uit de mouw.

En daar is niets mis mee, maar dat is een keuze waar jij je goed bij voelt, maar een ander niet persé.

quote:
Daar zijn mensen dan ook op gebouwd. Miljoenen jaren hebben we niet veel meer spullen gehad dan we op onze schouders konden dragen, of lokaal konden maken. pas enkele generaties hebben we meer shit, en nog meer shit om onze shit te onderhouden.

Niet dat ik zo kan leven, of dat als eindoel heb, maar je leven versimpelen is niet verkeerd, geluk haal je uit relaties, je eigen kunnen, geven en helpen en dankbaar zijn. Een basisniveau van comfort en gezondheid is nodig, maar materialen geven opzichzelf geen geluk.


Ik vind het een hele bijzondere redenering maar ik ben het met je conclusie eens.

quote:

We hebben een klein koelboxje wat regelmatig niet aan staat in de praktijk, maar het houd eten toch wat koeler. Ik heb nog nooit last gehad van iets wat in de buurt kwam van voedselvergiftiging (ondanks verzwakte maag). Je kan vlees en vis prima 1 of twee dagen buiten de koelkast bewaren. En je kan ook beter iets minder bevattelijke spullen kopen. of het eerst opbakken.


Je kan ook aan de Soylent, water erbij, klaar! Helemaal lekker makkelijk.

Voorgebakken teringzooi eten en lauw bier drinken, afzien op vakantie was nog nooit zo leuk!

Ik zou helemaal gek worden, vakantie is voor mij juist ook lekker eten. Ook als ik midden in een bos sta.

quote:
De koelkast bestaat pas 100 jaar, zo'n ding is niet essentieel, je moet je alleen aanpassen.


De verbrandingsmotor bestaat pas 100 jaar, zo'n ding is niet essentieel, je moet je alleen aanpassen.

quote:
Blaasontsteking krijg je niet van kou, en stel je niet zo aan, we leven al miljoenen jaren buiten en dan kun je niet tegen een buitenplasje?


Ik wel, maar ik denk dat mijn vrouw mijn keel doorbijt als ik haar vertel dat ze 's nachts maar naar buiten moet als ze moet plassen. In de theoretische situatie dat ze in een koude oude tyfusbus zou gaan liggen.

En:

"Daten? Ben je gek! Al miljoenen jaren slepen we vrouwen gewoon aan de haren onze grot in als we zin hebben om te neuken, daar moeten ze maar tegen kunnen hoor. Al dat romantische gedoe is iets voor verwaande luxepoezen."

quote:

Comfort is niet slecht in principe maar er zijn een aantal moderne dingen die we als comfortabel beschouwen die ongezond zijn. Ons moderne eten is over het algemeen vrij ruk, en ongezond.


Er is tegenwoordig veel ongezonde, goedkoop geproduceerde meuk maar over het algemeen lijken de moderne bereidingswijzen en productiemethoden mij juist veiliger voedsel opleveren.

Bronnen?

quote:
PEriodes van vasten en/of schaarste is erg gezond.


Bron?

quote:

Moderne banen waarbij je geen fysiek werk hoeft te doen is hartstikke ongezond. Het zorgt artrose(ja juist onderbelasting is een grote factor), RSI, darmproblemen, hartproblemen obesitas, slechtere cognitieve functies.


Zware fysieke arbeid is hartstikke goed voor je inderdaad.

... zei geen enkele stratenmaker die op zijn 50e al een versleten rug had.

quote:

De meeste bewegingsproblematiek komt door te weinig en slechte beweging veroorzaakt door comfortabele voertuigen, en machines die werk uit handen nemen.




Ik denk dat het inderdaad beter voor de gewrichten van de mannen die deze machine bedienen zou zijn als ze op de knietjes zelf die straat zouden maken.

quote:
JAger verzamelaars. Hebben veel kindersterfe, gaan dood aan sommige simpele infecties, maar zijn voor de rest veel gezonder dan de gemiddelde moderne mens.


Bijzonder perspectief. Er zit vast een kern van waarheid in maar ik denk niet dat de meeste mensen een bestaan waarbij de helft van je kinderen hun eerste jaar niet overleven en waarbij je dood kunt gaan aan een ontstoken kies per definitie als "gezonder" dan hoe we nu leven zouden bestempelen.

quote:

Zo is er veel meer discomfort waar ons lijf miljoenen jaren op aangepast is, haal je die stessoren weg, dan raakt je lichaam alsnog in disbalans.


Ik zie dat anders. Onze lichamen evolueren, passen zich aan aan de nieuwe situatie. Dat gaat niet pijnloos maar die verandering is zeker gaande.

quote:
Een van de mooiste voorbeelden is bij MS, tegenwoordig hebben we geen tot weinig darmparasieten. maar je immuunsysteem is wel erop aangepast die te bestrijden, zonder die wormen gebeurt het dan weleens dat het immuunsysteem het eigen lichaam gaat aanvallen. Bij MS zijn dat je zenuwen, en er zijn nu al een aantal successen geboekt met die spoelwormen te introduceren bij MS patienten.


Zo bijzonder is het toch niet om te kijken hoe de natuur iets doet, het werkzame mechanisme te isoleren en dat te reproduceren in de vorm van een geneesmiddel?

quote:
Waar sommige mensen met Afluenza last van hebben is dat ze denken dat monetair succes direct resultaat is van het harder werken dan anderen. De betaling voor werk is niet rechtevenredig met maatschappelijke relevantie, harder werken, slimmer werken. Geluk, afkomst en familienetwerk zijn grotere factoren dan ze zelf willen doen geloven.

Daarnaast is monetair succes bij lange na niet de enige weg tot geluk of tot succes.



De relevantie van deze opmerkingen ten aanzien van het voorgaande ontgaat mij volledig.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-02-2018 14:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Enigzins offtopic maar ik weet ook geen ander geschikt topique


quote:
Op 12 februari 2018 17:38 schreef Snaack het volgende:




Je begeeft je in de uitersten der mogelijkheden. Extreem primitief kamperen versus een luxe RV. Ik had het over een betaalbaar tweedehands campertje. Zo'n muf ruikende unit van 20 jaar oud:




Net na ons trouwen (toen we wel graag een camper wilde kopen) zijn we een paar dagen weg gegaan in praktisch dezelfde Fiat, ook van Camptoo.

Goed voobeeld wat je aanhaalt dus:

Ik dacht dat vrouwlief ook nog wel wat functies op de bus wilde hebben, maar het beviel haar niet. De vrijheid van het reizen was wel leuk. Maar wat heb je aan een gigantisch ingewikkeld regelssysteem met 12v, 220 of gas. met boilers pompen en knopjes. Je moet een hoop regelen en instellen per situatie verandering (rijden, stilstaan zonder camping, kort stilstaan, langstilstaan). Allemaal dingen die enige luxe met zich meebrengen want: automatisch, ik maar tot mijn verrassing ook mn vrouw irriteerde zich mateloos aan die dingen. Waarom stuk voor stuk honderden euro's kostende systemen inbouwen die regelmatig stuk gaan, energie vragen en herrie maken, en net zo goed moeite kosten vanwege de juiste knoppen instellen enzo.





quote:
Maar een oud matras achterin een bus flikkeren, samen met een gaspit en een koelbox, die constructie kan je toch niet met droge ogen een camper noemen.


Je hebt dan een vervoermiddel waarmee je primitief kunt gaan kamperen. [/quote]

Genoeg mensen die dat wel vinden, maar het gaat mij niet
om semantiek.

Ja precies een rijdende vooropgezette tent, ik hoef op vakentie niet perse te kunnen wat ik thuis kan.




quote:
Of om Elitiaans te spreken: daarmee kun je Gezond Kamperen.


precies, maar met de ander kan het ook, dat sluit ik niet uit

quote:
Rillend van de kou in zo'n busje liggen, kauwend op een biefstuk die je gisterochtend gebakken had, dat is namelijk louterend.






quote:
Hier, een afgeragde G-klasse koop je al voor 7k.

Mooi, maar daarbij hoort natuurlijk nog wel een aardig onderhoud wat bij deze jongen niet niks is, daarnaast zou ik met zoiets langdurig op reis willen en echt ver willen reizen. Dat houd meer in dan alleen aanschafwaarde, dat punt zit ik nog lang niet.


[quote]Complexer, zeker, maar moderne auto's zijn op alle vlakken juist beter dan oude zooi. Betrouwbaarder, veiliger, zuiniger, etc etc etc.


Ik had niet zozeer over de autokant, vooral de complexiteit van de camperkant.


quote:
Hoezo, wil je soms beweren dat jij de oliefilters voor jouw bus zelf maakt? En dat je zelf je brandstof distilleert?


Distilleren kom ik een aardig eind met mijn installatie, maar nee Ik had het over meer afhankelijk. Als ik het water via een pompje moet oppompen moet ik voldoende stroom hebben en moet zowel het electrische circuit als het watercircuit goed werken. Als onderweg in een Frans of Pools kutdorpje iets kapot gaat moet ik een winkel zoeken en moet die dat onderdeeltje hebben. Aan een jerrycan gaat niet veel verrot en kun je zo'n beetje overal kopen.

quote:
Als je nagenoeg onafhankelijk wilt zijn moet je te voet op vakantie gaan.

Dan moet je wel zelf je schoenen maken dan, natuurlijk. Of op oude schoenen lopen, want die zijn minder complex.


Dat lijkt me zeker een keer gaaf, maar alsnog liever na een dropping want de randstad heeft niet veel te bieden voor mij
Overigens is barefoot best gezond:




quote:

... kwam de aap uit de mouw.

En daar is niets mis mee, maar dat is een keuze waar jij je goed bij voelt, maar een ander niet persé.


Ik vind het een hele bijzondere redenering maar ik ben het met je conclusie eens.




quote:
Je kan ook aan de Soylent, water erbij, klaar! Helemaal lekker makkelijk.

Voorgebakken teringzooi eten en lauw bier drinken, afzien op vakantie was nog nooit zo leuk!

Ik zou helemaal gek worden, vakantie is voor mij juist ook lekker eten. Ook als ik midden in een bos sta.


Oh dat kan ook nog, je bent wat beperkter en misschien niet elke dag super maar er is nog prima mogelijkheid om lekker te eten. Ben je regelmatig onderweg, dan kom je ook regelmatig langs winkels.


quote:
De verbrandingsmotor bestaat pas 100 jaar, zo'n ding is niet essentieel, je moet je alleen aanpassen.


Wat ik ermee wil zeggen is dat er zat recepten en mogelijkheden zijn om eten te bewaren buiten een koelkast, kijk naar hammen, spek, worsten, blikken etc.


quote:
Ik wel, maar ik denk dat mijn vrouw mijn keel doorbijt als ik haar vertel dat ze 's nachts maar naar buiten moet als ze moet plassen. In de theoretische situatie dat ze in een koude oude tyfusbus zou gaan liggen.


Had ik niet verteld dat we een portapottie hebben



quote:
"Daten? Ben je gek! Al miljoenen jaren slepen we vrouwen gewoon aan de haren onze grot in als we zin hebben om te neuken, daar moeten ze maar tegen kunnen hoor. Al dat romantische gedoe is iets voor verwaande luxepoezen."


Geeft aan wat voor slecht beeld je hebt van geschiedenis. Seksuele selectie is altijd erg intensief geweest bij mensen, zowel vrouwen als mannen moeten hun best doen om aan een partner te geraken. In veel culturen zijn het zelfs de mannen die meer moeten doen. Mannen en vrouwen zijn van origine erg gelijkwaardig. Hoewel er taakverdeling is brengen beide geslachten ongeveer evenveel calorien op. En monogamie is ook redelijk de standaard aangezien een kind grootbrengen toch meestal wel 2 ouders kost.


quote:
Er is tegenwoordig veel ongezonde, goedkoop geproduceerde meuk maar over het algemeen lijken de moderne bereidingswijzen en productiemethoden mij juist veiliger voedsel opleveren.


Nouja microbiologisch veiliger zeker, daar wordt goed op gecontroleerd. Qua samenstelling is het soms wel wat teurig qua landbouwproducten. Wilde vis, wild vlees en wilde groenten en fruit bevatten dikwijls meer voedingsstoffen.
Daarnaast eet een moderne westerling minder gevarieerd dan een jagerverzamelaar. En dat ondanks import.

Nu hebben we wel de calorien maar we hebben nog steeds populatiewijd allerlei tekorten. Magnesium, kalium, vitamine D.

http://blog.lifeextension.com/2017/02/nutrient-deficiencies-in-modern-diet_14.html

https://www.healthline.com/nutrition/11-graphs-that-show-what-is-wrong-with-modern-diet







quote:
Bron?

Hier komt het nog niet zo sterk naar voren maar de effecten die gevonden zijn zijn iig positief.
https://academic.oup.com/ajcn/article/102/2/464/4564588




quote:
Zware fysieke arbeid is hartstikke goed voor je inderdaad.

... zei geen enkele stratenmaker die op zijn 50e al een versleten rug had.

Ik denk dat het inderdaad beter voor de gewrichten van de mannen die deze machine bedienen zou zijn als ze op de knietjes zelf die straat zouden maken.


Fysieke inspanning is goed tot bepaalde mate en moet ook in bepaalde variatie. Maargoed dit is ook een relatief modern beroep.

Vergeet even niet dat huidige kantoor bestaan vele ook levensjaren scheelt.
http://www.ajpmonline.org/article/S0749-3797(10)00608-2/fulltext


quote:
Bijzonder perspectief. Er zit vast een kern van waarheid in maar ik denk niet dat de meeste mensen een bestaan waarbij de helft van je kinderen hun eerste jaar niet overleven en waarbij je dood kunt gaan aan een ontstoken kies per definitie als "gezonder" dan hoe we nu leven zouden bestempelen.


Nee daar ben ik het mee eens, maar het is wel belangrijk om bepaalde dingen in context te plaatsen. Want waarvoor hebben we deze technologie en leven we tegenwoordig zo? We verkloten de planeet, zitten tegen allerlei plafonds en wat heeft moderne technologie ons nu gebracht? Een jager verzamelaar besteed zo'n 3-4 uur per dag aan het verzamelen van zn voedsel en was niet eens zo ongezond. Vroeger deed je als jager verzamelaar alles met de familie en vrienden, had je activiteit, enige mate van avontuur. Waarom zijn we dan hier beland? electrische autos in een astroiden gordel schieten blijft leuk maar is dat het dan?


quote:
Ik zie dat anders. Onze lichamen evolueren, passen zich aan aan de nieuwe situatie. Dat gaat niet pijnloos maar die verandering is zeker gaande.


Hehe hoe zie je je dat voor je dan? om uberhaupt te kunnen evolueren moeten er mensen dood gaan voor dat ze kinderen kunnen krijgen of moeten ze minder kinderen kunnen krijgen. Anders geen evolutie. Lamarck doet al een tijdje niet meer mee in deze discussie hoor Juist al die moderne dingetjes zijn irritant maar op geen manier maken ze een indruk op evolutie, sterker nog, door moderne geneeskunde houden we plotseling een groot aantal ziekten in stand die vroeger uitgefilterd werden.



quote:
Zo bijzonder is het toch niet om te kijken hoe de natuur iets doet, het werkzame mechanisme te isoleren en dat te reproduceren in de vorm van een geneesmiddel?



U no gets biology. Zo simpel werkt dit niet, in theorie wel natuurlijk, maar we zijn in de verste verte nog niet in staat deze subtiele geochestreerde processen na te bootsen. We weten al 40-50 jaar hoe sikkelcel anemie werkt. 1 simpel gen is ietsje anders waardoor rode bloedcellen geen gekke donutjes zijn maar halve maantjes. Dat zorgt voor veel pijn als al die cellen ophopen en verstoppen in nauwe haarvaatjes
Na al die jaren hebben we vooralsnog als enige middel: veel water drinken...

als newtechfanboi zie je de techniek en de mens die dit dan wel niet kan maken als iets geweldigs, maar computers, ruimtevaart enzo komt in de verste verte niet bij de complexiteit van biologie. Voorlopig zitten we nog decennia met wormpjes in onze reet te kloten, al dan niet wat genetisch aangepast.


[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 16-02-2018 15:08]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 16-02-2018 16:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Hyp heeft de schijn tegen want obscure metal bandjes enzo maar eigenlijk is ie gewoon een tokkie.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 17-02-2018 11:28 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 februari 2018 14:57 schreef ElitE het volgende:
Ik had het over meer afhankelijk. Als ik het water via een pompje moet oppompen moet ik voldoende stroom hebben en moet zowel het electrische circuit als het watercircuit goed werken. Als onderweg in een Frans of Pools kutdorpje iets kapot gaat moet ik een winkel zoeken en moet die dat onderdeeltje hebben.



Er hoeven nog niet eens dingen kapot te gaan. Zo ben ik bijvoorbeeld weer terug bij de goeie ouwe gasbrandertjes waarvoor je op heel de wereld standaard gasbusjes voor een euro bij de bouwmarkt koopt. Die past ook in mijn gaslamp. Daarnaast heb ik nog een kleine ledcampinglamp die op 1 standaard AA-batterij werkt ipv al dat gelul met speciale accu's. Het zelfde geldt voor mijn zaklampen.

Voor dat waterpompje bestaat natuurlijk al enorm lang een mooie methode die ik niet snel kapot zie gaan:

Zwaartekracht.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 17-02-2018 11:32]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-03-2018 7:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik heb een diesel uit 2002 en kom een aantal milieuzones niet meer in. daar hoef ik ook niet te wezen dus heb er nog geen last van. Maar met oog op nieuwere strengere regels en milieu. Is het mogelijk om gewoon een betere roetfilter als euro 5 eronder te gooien IPV een nieuwe bus aanschaffen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-03-2018 8:21 by bastianus Profiel van bastianus

Heeft in Utrecht in elk geval geen zin, en in Lyon ook niet. Daar wordt sec naar bouwjaar gekeken, roetfilter of niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen