IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek is mien gin bliksem weerd (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 21-09-2018 18:21 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 21 september 2018 18:12 schreef spectre het volgende:
Gelukkig wel, want als het lucratief wordt voor meer mensen verandert er misschien een keer iets.


Je mist mijn punt denk ik.

quote:

Van alle tijden maar dan wel uitgesmeerd over duizenden jaren. Waar we het hier over hebben is een relatief korte periode. Dat kun je niet met elkaar vergelijken.


Nee, ik heb het niet over perioden van duizenden jaren. Dat laatste weerspreek ik dus.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-09-2018 18:23 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 september 2018 18:02 schreef Creepmime het volgende:
Criminologie is dan ook een hele linkse studie. Ach, ik inderdaad zowel tijdens mijn studie rechten als rechtsfilosofie veel van die onderzoeken langs zien komen. Maar ook hier, zijn er evenwel andere onderzoeken hoor die tot hele andere inzichten leiden. Een heel mooi werk dat ik zelf graag lees over Criminologie is van Cyrille Fijnaut (Criminologie en strafrechtsbedeling).
Wat dat filmpje van de snijtafel betreft ben ik het trouwens wel met je eens. Hij zou zijn mening erbuiten moeten laten.
Op zich is het al bijzonder dat een poiticus zich met probleemwijken durft te bemoeien, laten we het positieve ervan inzien. En het met fluwelen handschoen aanpakken van deze doelgroep werkt ook niet, laten we eerlijk zijn. Maar waarom dubbel straffen? Gelijke rechten maar ook plichten, dat zou al een hele stap zijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-09-2018 18:27 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 september 2018 18:21 schreef Creepmime het volgende:
Je mist mijn punt denk ik.



Nee, ik heb het niet over perioden van duizenden jaren. Dat laatste weerspreek ik dus.



Ha, ik mis je punt helemaal niet, ik draai hem om. Tuurlijk, mensen die ergens een duit uit willen slaan blijf je houden.. snap je mijn punt eigenlijk wel? Dat ik geld niet de belangrijkste motivator vind in deze hele discussie?


Over welke periodes heb jij het?

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 21-09-2018 18:28]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 21-09-2018 18:33 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 21 september 2018 18:27 schreef spectre het volgende:
Ha, ik mis je punt helemaal niet, ik draai hem om. Tuurlijk, mensen die ergens een duit uit willen slaan blijf je houden.. snap je mijn punt eigenlijk wel? Dat ik geld niet de belangrijkste motivator vind in deze hele discussie?


Over welke periodes heb jij het?



Die periodes droeg ik aan in een reactie op Ben hiervoor.


En dan mis je toch mijn punt. Want ik draaide juist jouw punt om. Jij zegt dat het ontkent wordt om financiële belangen te behartigen. Ik zeg dat er met dit verhaal en de maatregelen enorme bedragen worden gewonnen dus dat zij evengoed de reden kunnen zijn achter het opblazen van dit verhaal.

In dit laatste geval is het zo dat de mens niet ten grondslag ligt aan de verandering, en dat maakt iedere investering zinloos. Ik vind geld bovenal niet belangrijk. Maar mensen opzadelen met torenhoge kosten voor een hoger doel dat niet bestaat... Daar kan je twijfels bij hebben.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 21-09-2018 18:37 by Creepmime Profiel van Creepmime

Vooruit, in het boek Maps of time dat ik hiervoor schreef worden ze genoemd. Ik kan nog een rij boeken noemen die ik hier heb staan. Maar Wikipedia bestaat ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeuws_klimaatoptimum
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_IJstijd
(En dit zijn slechts twee voorbeelden.)


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


spectre
Usericon van spectre
Posted 21-09-2018 18:39 by spectre Profiel van spectre

ik denk dat we nu in een gebied terecht komen waar ik liever uit wil blijven. Als je de feiten niet wilt zien dan kan ik je moeilijk overtuigen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 21-09-2018 18:50 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 21 september 2018 18:39 schreef spectre het volgende:
ik denk dat we nu in een gebied terecht komen waar ik liever uit wil blijven. Als je de feiten niet wilt zien dan kan ik je moeilijk overtuigen

Geen idee waar je het over hebt. Maar vanzelfsprekend prima. De moderne mens, zijn eeuwige relativisme, en zijn laatste twee waarheden.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-09-2018 19:09 by WMP Profiel van WMP



spectre
Usericon van spectre
Posted 21-09-2018 19:20 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 21 september 2018 18:50 schreef Creepmime het volgende:
Geen idee waar je het over hebt. Maar vanzelfsprekend prima. De moderne mens, zijn eeuwige relativisme, en zijn laatste twee waarheden.



het gebied van 'alternatieve waarheden' e.d.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-09-2018 19:48 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 21 september 2018 18:37 schreef Creepmime het volgende:
Vooruit, in het boek Maps of time dat ik hiervoor schreef worden ze genoemd. Ik kan nog een rij boeken noemen die ik hier heb staan. Maar Wikipedia bestaat ook:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Middeleeuws_klimaatoptimum
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kleine_IJstijd
(En dit zijn slechts twee voorbeelden.)





Je hebt natuurlijk deels een punt wat betreft die kleine ijstijd en schommelingen in de temperatuur, maar heb je die piek helemaal rechts ook nog bekeken?

Denk je dat daar nog iets uit te concluderen valt of is een peuter daar gewoon uitgeschoten met zijn waterproof marker?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 21-09-2018 19:51 by Mythics Profiel van Mythics

Allemaal een Joods complot natuurlijk, het heet niet voor niks de ZOIzon-laag.


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2018 19:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ozoglaag ^^


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-09-2018 20:06 by XXL Profiel van XXL

Feit:

Uiteraard gaat het probleem met de stijgende temperatuur vanzelf wel weer over.

Als het straks niet meer nodig is om de kachel aan te zetten zal de uitstoot van broeikasgassen vanzelf afnemen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 21-09-2018 20:08]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-09-2018 20:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 september 2018 17:15 schreef BenKnuckles het volgende:
Dus je zegt eigenlijk: “Doe maar gewoon lekker verder, het gaat toch kapot.”?


Nee, net niet. Het gaat te traag, nu is het een kikker in warm water principe en onze thermometer geeft enkel graden aan en geen volledige analyse. De mogelijk bestaat dat het slechts gedeeltelijk of misschien zelfs niet aan "de mens" ligt. En het menselijke ras kun je niet opvoeden, het evolueert en anticipeert.
Dus imho moeten we zo snel mogelijk op een punt komen waar het geen ene fuck meer uitmaakt dat er gedebatteerd wordt over het aandeel dat de mens zou kunnen hebben op de opwarming, maar dat ze verdomme al blij zullen zijn als er kan aangetoond worden dat er nog enig verschil kan gemaakt worden door de mens.
Maw: het moet snel escaleren, want anders gaan we heeeeeel traagjes de verdoemenis inwandelen en ons gaandeweg gewoon aanpassen tot het niet meer kan. En dat escaleren, daar kunnen we aan meehelpen (imho again). Misschien is het wel een "natuurlijk proces", in welke mate dan ook, maar als we er een paar scheppen bovenop doen dan gaat het enkele frappante feiten opleveren en gaan we niet alleen ons best doen om het in te dijken, maar ook om het proberen om te keren.

het menselijke ras is als een 6 jarige


signature


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 22-09-2018 16:14 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Goed verhaal, maar zoek eens op tipping points. Als het escaleert, ben je te laat.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2018 18:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Niet noodzakelijk denk ik. Als de temperatuur in één jaar met gemiddeld 5 graden zou stijgen, dan gaan mensen sneller ingrijpen imho dan als het er 10 jaar over doet om 5 graden te stijgen, want over 10 jaar zouden mensen gewoon meer airco's beginnen kopen en zich aanpassen om er nog eens 5 graden bij te doen in de daaropvolgende 10 jaar. Denk ik.
Mensen zijn gewoontedieren, en als je van aanpassen een gewoonte maakt dan is tegenactie niet per se nodig. Het blijft allemaal veel te leefbaar om echte actie te ondernemen. Het moet traumatisch zijn.

maar natuurlijk moet er dan wel na één jaar van 5/10 graden stijging nog een mogelijkheid bestaan om in te grijpen. Te laat is te laat, dat is logisch.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-09-2018 18:56]


signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2018 19:57 by spectre Profiel van spectre

is wel zo, nu je het zo zegt. Hier in de straat, als ze al geloven, is het merendeel erg gelukkig met de opwarming van de aarde.. want lekker warme zomers.

Lokaal denken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-09-2018 7:03 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Mensen moeten het vooral serieus in hun eigen portomonee voelen, voor ze het willen beseffen, vrees ik. Zolang de economie lekker kan blijven doordraaien, is de rest minder belangrijk. Lekkere korte termijnvisie

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 24-09-2018 7:04]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-09-2018 9:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

als ze het in hun portefeuille voelen, dan gaan ze in eerste instantie de overheid blameren. zeker als het maatregelgewijs is. Als ze het voelen omdat bvb water in de winkel duurder wordt ... dat is al ietsje anders. Of omdat vlees duurder wordt omdat het proces duurder wordt, niet omdat het taksen zijn.
anders krijg je de ecocommercie-discussie


signature


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 24-09-2018 12:59 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 23 september 2018 19:57 schreef spectre het volgende:
is wel zo, nu je het zo zegt. Hier in de straat, als ze al geloven, is het merendeel erg gelukkig met de opwarming van de aarde.. want lekker warme zomers.

Lokaal denken

Zij zijn dom. Jij bent slim.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-09-2018 13:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 september 2018 16:58 schreef Creepmime het volgende:
Ook het tegendeel wordt beweerd.

Nou en! Voor elk onderwerp is er wel iemand te vinden die 'voor' is, en een iemand die 'tegen' is. Zegt geen ene fluit.

Weegt de tegenspraak op tegen de overgrote meerderheid van de klimaatwetenschap die laat zien dat het klimaat opwarmt, nog wel een tijdje blijft opwarmen, en dat wij daar een zeer grote rol in hebben gespeeld en blijven spelen?

Ik heb dat nog nooit gezien, in ieder geval. De kritische noten met enige wetenschappelijke merites die ik ken(de) slaan nog geen deuk in een pakje boter. Ofwel gaan ze helemaal loos op een van de kleine aannames van de gebruikelijke klimaatmodellen* en dat dat bewijst dat de opwarming een fabeltje is, hoewel die ene aanname uiteindelijk maar weinig effect heeft op de conclusies omtrent opwarming. Ofwel pakken ze één 'ding' op aarde erbij, laten zien dat dat in een willekeurig tijdvak kouder is geworden en dat moet dan het bewijs zijn dat de hele aarde kouder wordt.

En nee, 'je' documentaire telt niet als tegengeluid. Dat soort geniepige "ik laat beide kampen horen en laat het aan de kijker over"-verhalen is niet serieus te nemen. Daarbij, 90 minuten moeten kijken/luisteren naar iets wat je in 10 minuten kan lezen, verschrikkelijk...

*wat natuurlijk op zichzelf wel waardevol is!


Quis moderabat ipsos moderatores?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 24-09-2018 14:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 september 2018 17:32 schreef Creepmime het volgende:
Nou, ik zou niet weten waarom ik dat zeg. Definieer kapot. Ik ben niet van mening dat het kapot gaat. Lees bijvoorbeeld eens David Christian - Maps of time, of willekeurig andere werken over het aardse geschiedenis. In recente middeleeuwen zijn een grotere warme periodes geweest, later koudere perioden.
[quote]

Verandering is echt van alle tijden, de enige constante is verandering.

[quote]Ik denk niet dat die periodes warmer of kouder waren, daar is geen enkel bewijs voor.


Geloof je niet in de historische variatie van temperatuur zoals warm medieval period of de small ice age?

Er is voor die periodes duidelijk meervoudig bewijs zoals histroische overleveringen, het kunnen telen van bepaalde gewassen, maken van verschillende schilderijen. Naast dingen zoals chemische markers in oceaan sedimenten en ijskernonderzoeken en verspreidingspatronen van verschillende dieren. Onafhankelijk van elkaar laten die erg overeenkomstige temperatuur beelden zien die die schommelingen wel netjes synchroon weergeven.

Wil je beweren dat je deze methodes weerlegd of bedoel je iets anders?



quote:
Niet iedere verandering betekent dat het klimaat of de aardse temperatuurregeling kapot is. Daar is veel tegenin te brengen, en ik heb tevens (en daarin sta ik niet alleen) twijfels bij de uitkomsten van de veranderingen (mede, niet alleen, doordat die voorspeld worden door de koppeling van tientallen computeranalyses gebaseerd op schillende datasets).


Kapot is de temperatuurregeling sowieso niet, er wordt alleen een nieuwe balans ingezet met CO2 stijging. Deze is helemaal niet uniek ten opzichte van eerdere perioden op aarde. We bevinden ons nog altijd officieel in een ijstijd omdat er permanent ijs op de polen te vinden is. Genoeg perioden waarin dit niet het geval was. Al was dit wel vaak de norm afgelopen 20 miljoen jaar. maar ook daartussen waren perioden zonder ijs.

Dus menselijke inbreng of niet, klimaat veranderingen zijn er hoe dan ook. Dat wil echter niet zeggen dat die klimaatveranderingen geen grote gevolgen kunnen hebben. De kleine ijstijd heeft ook grote economische gevolgen gehad, dat we bewust moeten zijn van deze aanstaande veranderingen moge duidelijk zijn. Gezien de laatste 20.000 jaar de zeespiegel met 120 meter is gestegen is een aardig belangrijk gegeven voor een land als Nederland. Nu gaat het niet heel snel nog met maar 2 meter per eeuw. Maar zet het zich voort dan betekend dat een hoop voor de toekomst een land als Nederland. De gehele noordzee bestond 9.000 geleden nog niet.



Dat CO2 een effect heeft is gewoon een natuurkundig verschijnsel. In hoeverre dat uitpakt is een moeilijk gegeven omdat klimaat toch een chaotisch systeem is. Op IPCC moet een hoop aangemerkt worden, maar klimaatverandering is er en daar zullen we ons voor aan moeten passen.

Er is een hoop onzin, zelfs vanuit de wetenschappelijke hoek, maar ook genoeg duidelijke lijnen die wel als een paal boven water staan.
Er zijn ook positieve punten zoals enorme landmassa in Rusland en canada die juist veel productiever worden. Gezien de historische grote klimaat veranderingen zullen veel organismen het overleven. Maar ook een hoop niet, en ook in een andere samenstelling als we nu zien.

JE kunt wel kritiek hebben op energietransitie vanwege kritiek op IPCC en de daadwerkelijke snelheid en impact maar Klimaat is bij lange na niet de enige reden om een energietransitie in te gaan. 20 jaar geleden spraken we over het opraken van fossiele brandstoffen, nu wordt er een hoop bijgevonden op grote diepte, maar duurzaam is het absoluut niet. Dan heb je nog de enorme politieke afhankelijkheid van olie die enorme sociale en geopolitieke spelletjes in stand houdt. De nieuwe vormen van energie hebben daar in mindere mate last van. En dan heb je nog de luchtvervuiling die het met zich mee brengt. Dat zijn toch een flink aantal duizend doden per jaar in NL door enkel fijnstof. Dan heb je ook nog nieuwe inzichten die laten zien dat door stijgende CO2 concentratie ons voedsel minder voedzaam wordt:

http://environment.harvard.edu/news/faculty-news/rising-carbon-dioxide-levels-will-have-impact-food-nutrition



Waar ik mij vooral aan irriteer in dit hele gebeuren is dat inderdaad de nadruk ligt op CO2, dit is echter een sterk versimpelde kijk op hoe ons hele milieu globaal naar de klote wordt geholpen. Door meer te gebruiken dan de capaciteit verklein je het economisch potentieel juist. De problemen zitten in chemische vervuilingen, ontbossing, veranderd landgebruik, overbemesting, invasieve soorten, enorme terugloop in insecten en andere soorten, en mochten we deze lijn nog 200-400 jaar voortzetten dan zitten we in de 6e grote Massa extinctie (een periode waar meer dan 75% van alle taxa uitsterven). We zijn dan net zo destructief als de komeet die op yucatan neerviel en de dinosauriers uit liet sterven.
en CO2 is maar zo'n klein aspect hiervan....



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 24-09-2018 14:27 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 24 september 2018 13:38 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nou en! Voor elk onderwerp is er wel iemand te vinden die 'voor' is, en een iemand die 'tegen' is. Zegt geen ene fluit.

Weegt de tegenspraak op tegen de overgrote meerderheid van de klimaatwetenschap die laat zien dat het klimaat opwarmt, nog wel een tijdje blijft opwarmen, en dat wij daar een zeer grote rol in hebben gespeeld en blijven spelen?

Ik heb dat nog nooit gezien, in ieder geval. De kritische noten met enige wetenschappelijke merites die ik ken(de) slaan nog geen deuk in een pakje boter. Ofwel gaan ze helemaal loos op een van de kleine aannames van de gebruikelijke klimaatmodellen* en dat dat bewijst dat de opwarming een fabeltje is, hoewel die ene aanname uiteindelijk maar weinig effect heeft op de conclusies omtrent opwarming. Ofwel pakken ze één 'ding' op aarde erbij, laten zien dat dat in een willekeurig tijdvak kouder is geworden en dat moet dan het bewijs zijn dat de hele aarde kouder wordt.

En nee, 'je' documentaire telt niet als tegengeluid. Dat soort geniepige "ik laat beide kampen horen en laat het aan de kijker over"-verhalen is niet serieus te nemen. Daarbij, 90 minuten moeten kijken/luisteren naar iets wat je in 10 minuten kan lezen, verschrikkelijk...

*wat natuurlijk op zichzelf wel waardevol is!


Wat betreft de docu. Ik haalde die niet aan als tegengeluid. (Kom, linkjes posten zonder zelf enig zinnig woord in te brengen (Spectre) vind ik sowieso vrij treurig.) Er werd verder niet meer op geageerd, dus ik liet het er maar bij zitten. Waarom dan wel? Ik haalde hem aan, omdat de uitgesproken linkse maker, een rondje door Europa maakt, en wat willekeurige mensen interviewt. Zonder pretenties, en met eigen geld gefinancierd. Maar dan: Vervolgens wordt hij volledig kapot gemaakt, en in iedere zwarte hoek gedrukt. Met de dood bedreigt, brieven thuis et cetera. Dat vind ik interessant. Evenals hoe iedereen hier er bovenop duikt.

De democratie heeft twee belangrijke waarden: vrijheid en gelijkheid. Dat is al helder sinds Plato. Vooral die laatste leidt ertoe dat er uiteindelijk maar één argument (of liever: autoriteit of gezag) overblijft: die van de meerderheid. Het absurde is nu, en hier is vaak voor gewaarschuwd (Ortega bijv.) dat deze democratische uitwerking zijn intrede doet buiten de politiek. In de kunst, omgangsvormen maar dus zelfs in de wetenschap. Het argument 'de meeste wetenschappers zijn het erover eens dat' is een argument op zich geworden. (Zie bijvoorbeeld Obama of Kerry met de overdreven 97%, waarbij de laatste zelfs 'verzon' dat het gaat om 97% van de peer-reviewed studies.) Opmerkelijk en niet ongevaarlijk.

Ik vind die uitkomst niet zo interessant, het leidt namelijk tot wat ik hierboven schrijft en deze alinea mee zal eindigen. Ik heb ernstig vraagtekens bij de omgang met de wetenschap zoals deze plaatsvindt. Namelijk niet empirisch, maar voorspellend op basis van computermodellen waarbij telkens talloze empirische factoren werden hersteld, gecorrigeerd etc. (Spectre roept meteen 'alternatieve waarheden', goh, waar kennen we die term van. Wat mij doet denken aan gevolgen bovenstaande docu.) In mijn bezwaren of vraagtekens (wat je wil) sta ik niet alleen, deze zijn bijvoorbeeld ook hier te lezen: https://opiniez.com/2017/08/15/46410/redactieopiniez/ (En evenzeer in tal van mooie academische boeken.) Het jammere is echter, dit gesprek hier heeft geen zin. Je hebt nu al aangeven dat dit fop-wetenschappers zijn, met geen behoorlijke staat van dienst. Ze hebben immers niet 'enige wetenschappelijke merites', naar jouw oordeel. Het zijn alternatieve waarheden, aldus Spectre, of fabels. Wat Spectre vindt zijn feiten, de rest van zijn straat die er anders over denkt (weet hij) zijn domme mensen. Zij 'geloven' in dingen, hij 'weet' dingen. Het is geen politieke keuze, zijn straat moeten gewoon hun muil houden en meegaan met het rijke Nederland als voorbeeld voor de wereld. Zij moeten hun gas afsluiten en 20.000 uitgeven aan een warmtepomp.


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-09-2018 14:33 by spectre Profiel van spectre

spectre, zonder kapitale S


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Creepmime
Thus spake Zarathustra.
Usericon van Creepmime
Posted 24-09-2018 14:34 by Creepmime Profiel van Creepmime

quote:
Op 24 september 2018 14:09 schreef ElitE het volgende:
Wil je beweren dat je deze methodes weerlegd of bedoel je iets anders?


Het spijt me, er mist een cruciaal deel van mijn zin. Ik weet niet waar het is gebleven, ik zal het per ongelijk hebben verwijderd. De zin moest zijn: 'Ik denk niet dat die periodes warmer of kouder waren [door toedoen van de mens] - daar is geen enkel bewijs voor.'


Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen