IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek is mien gin bliksem weerd (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 23:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 oktober 2018 19:39 schreef Attila_the_hun het volgende:
De nachtmerries die gewone burgers zouden moeten krijgen van een nog lang gecontinueerde machtspositie van het cda/vvd maken van jou "scenario" tot een lieflijk sprookje. nee, ik blijf voorlopig op de PVDD stemmen. (en als ze zo machtig worden dat ze alleen kunnen gaan regeren en jouw verhaal waarheid wordt regel ik wekelijk een portie biefstuk voor jou ).
Ik schrik van het enthousiasme van Ouwehand over de klimaatuitspraak van de rechter. Daar wordt namelijk de trias politica opgeofferd om via de rechter een politieke (urg)agenda te bepalen. Terecht dat Wiebes daartegen protesteert, alleen al principieel. Maar het zegt me ook iets over het blinde idealisme van een PVDD- prominent. Blijkbaar mogen democratische principes wijken voor haar agenda. Ik vrees voor een partij als zulke types een fractie mogen voorzitten.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 11-10-2018 9:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 oktober 2018 23:39 schreef bastianus het volgende:
Ik schrik van het enthousiasme van Ouwehand over de klimaatuitspraak van de rechter. Daar wordt namelijk de trias politica opgeofferd om via de rechter een politieke (urg)agenda te bepalen. Terecht dat Wiebes daartegen protesteert, alleen al principieel. Maar het zegt me ook iets over het blinde idealisme van een PVDD- prominent. Blijkbaar mogen democratische principes wijken voor haar agenda. Ik vrees voor een partij als zulke types een fractie mogen voorzitten.


Ik vind ze half niet zo blind als jouw uitspraken op de vorige 2 pagina's


When your people matter, menstrual health matters


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-10-2018 9:54 by M. Profiel van M.

quote:
Op 10 oktober 2018 23:39 schreef bastianus het volgende:
Daar wordt namelijk de trias politica opgeofferd om via de rechter een politieke (urg)agenda te bepalen.

Dat snap ik niet. De rechtbank baseerde zich op internationale verdragen, het Gerechtshof baseerde zich op twee artikelen uit het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. In ieder geval zaken waar de Nederlandse Staat zich aan dient te houden. De rechter toetste dit en oordeelde dat de staat zich daar dus niet aan hield.

Hoe is dat equivalent aan het 'opofferen van de trias politica'?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-10-2018 10:28 by M. Profiel van M.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/10/zit-de-rechter-nu-op-de-stoel-van-de-politiek-a2417570

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/10/09/rechter-kent-geen-twijfel-staat-moet-handelen-in-co2-zaak-a2417307

Ik denk ook wel dat de staat in cassatie gaat bij de Hoge Raad, trouwens. Ikzelf ga in dit geval mee met "links", ik ben bang dat over 80 jaar in mijn woonplaats Utrecht anders alleen maar mosselen groeien.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 11-10-2018 10:30]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-10-2018 12:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 oktober 2018 9:54 schreef M. het volgende:
Dat snap ik niet. De rechtbank baseerde zich op internationale verdragen, het Gerechtshof baseerde zich op twee artikelen uit het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens. In ieder geval zaken waar de Nederlandse Staat zich aan dient te houden. De rechter toetste dit en oordeelde dat de staat zich daar dus niet aan hield.

Hoe is dat equivalent aan het 'opofferen van de trias politica'?
Misschien heb ik het te scherp gesteld. Maar ik vind het wel raar dat een rechter zich bemoeit met het wetgevende (politieke) gedeelte van de klimaatwetgeving.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 11-10-2018 13:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 11 oktober 2018 10:28 schreef M. het volgende:
...ik ben bang dat over 80 jaar in mijn woonplaats Utrecht anders alleen maar mosselen groeien.


Ik ree net nog over de Maliebaan, volgens mij is het al begonnen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-10-2018 7:22 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 oktober 2018 15:38 schreef bastianus het volgende:
Die conclusie is te kort door de bocht, mannetje.

https://www.duurzaamnieuws.nl/de-onhaalbaarheid-van-gasloos-wonen/

Nee hoor, want je had het over 'de rekening neerleggen door dit kabinet' terwijl je het had over proefballonetjes, ofwel dingen die (nog) niet gebeurd zijn en dus geen rekening voor is Dat geldt dus ook voor dat stuk, dat is ook nog geen realiteit
quote:
Op 3 oktober 2018 19:59 schreef XXL het volgende:
Rivièrawijk Deventer.

Zo klinkt het nog ergens naar!

Al valt het (tegenwoordig) reuze mee daar
quote:
Op 7 oktober 2018 19:18 schreef bastianus het volgende:
Wel een goede uitleg over dat referendum, eigenlijk.

Die uitleg heb ze al 100 keer gegeven, en ook al vanaf het moment dat het geïntroduceerd wordt. Stomme is alleen dat ze dit dus destijds ook wisten en tóch akkoord waren gegaan. Hadden ze nooit moeten doen.
quote:
Op 10 oktober 2018 13:19 schreef bastianus het volgende:
En kap met al die milieubelastende sojavoeding en andere troep die van de andere kant van de wereld wordt ingevlogen.

Ah joh, transport is maar een minimaal aandeel (enkele procenten) van de totale milieubelasting van de hele voedselketen*. Ook zijn er energetisch goede redenen om bepaalde gewassen op bepaalde plekken te maken, en kan het overschakelen naar lokaal een netto negatief effect op de duurzaamheid hebben.

*Vleesetersafleidtrucje. "Die planten van jou moeten met het vliegtuig.", huil huil. Jammer dat M. daaraan mee doet


I wish I was a butterfly


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-10-2018 8:15 by M. Profiel van M.

Interessant, waar haal je die informatie vandaan over die transport-energie-kosten?

Buiten dat is het natuurlijk wel wrang dat een ondervoed land als Egypte lekkere groente exporteert naar een obees land als Nederland.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-10-2018 8:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 12 oktober 2018 8:15 schreef M. het volgende:
Interessant, waar haal je die informatie vandaan over die transport-energie-kosten?

Oh, dat zie je regelmatig voorbij komen. Om precies te zijn ging het me om het transport van verbouwer naar koper, wat dus 'lokaal' van 'globaal' onderscheidt.

Dit soort studies/stukken, over broeikasgassen (wat mij betreft een redelijke proxy voor de milieuimpact van transport):
https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/es702969f " Transportation as a whole represents only 11% of life-cycle GHG emissions, and final delivery from producer to retail contributes only 4%." "Shifting less than one day per week’s worth of calories from red meat and dairy products to chicken, fish, eggs, or a vegetable-based diet achieves more GHG reduction than buying all locally sourced food." (Voor de VS.)
http://www.cleanmetrics.com/pages/Ch9_0923.pdf "We show in Sect. 9.5 that
freight transport accounts for just 6% of overall emissions in the U.S. food sector, but its life cycle impact is greater in the case of plant-based foods that have relatively low production emissions." (Dat laatste is dus wel een belangrijke nuancering)
http://edition.cnn.com/2008/WORLD/asiapcf/03/16/eco.food.miles/ "Transportation as a whole contributes 2.5 percent of the food chain's emissions, says FCRN." (Voor UK. Kan even de primaire bron niet vinden.)

Is het natuurlijk nog steeds goed om te proberen het te voorkomen, maar niet iets om je blind op te staren en een dusdanig kleine impact dat het weer makkelijke gecompenseerd wordt. Lokaal is vaak ook klein, minder efficiënt qua warmte en soms meer CO2-uitstoot tijdens productie. En in warme landen heb je heel wat meer energie uit de lucht vallen, dat helpt ook. edit: ga ik nu niks voor opzoeken, puh
quote:
Buiten dat is het natuurlijk wel wrang dat een ondervoed land als Egypte lekkere groente exporteert naar een obees land als Nederland.

Er zijn inderdaad weer allerlei andere verschijnselen die wel duidelijk slecht zijn. Dat is er een van, en ook hoe er in bepaalde langen wordt omgesprongen met chemicaliën, water(tekort), etc. Uiteindelijk maakt dat het hele duurzaamheidsverhaal tav voedsel uiteindelijk veel te complex.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-10-2018 8:50]


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2018 9:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 12 oktober 2018 7:22 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ah joh, transport is maar een minimaal aandeel (enkele procenten) van de totale milieubelasting van de hele voedselketen*. Ook zijn er energetisch goede redenen om bepaalde gewassen op bepaalde plekken te maken, en kan het overschakelen naar lokaal een netto negatief effect op de duurzaamheid hebben.

*Vleesetersafleidtrucje. "Die planten van jou moeten met het vliegtuig.", huil huil. Jammer dat M. daaraan mee doet
Volgens mij had ik, na een goede vraag hierover van Spectre, al erkend dat de huidige manier van veeteelt veel belastender is dan elke plantaardige manier. Maar:
Weinig vlees eten, en dan vooral geen vlees eten uit de bio-industrie en supermarkt maar bijvoorbeeld wild, dubbeldoelvlees of biodieren die restafval verwerken, hoeft helemaal niet zo belastend te zijn. Ons westerse consumptiepatroon en onze manier van landbouw/veeteelt maakt vooral dat we zo vervuilend bezig zijn. Bijvoorbeeld: door de koemelkallergie van mijn dochter kwam ik erachter dat aan ongeveer 70% van de supermarktvoeding zuivel is toegevoegd zonder dat het nodig is. Verder is ongeveer 90% van onze landbouwproducten voor de export bedoeld, en dan eten we ook nog eens gemiddeld 750 gram vlees per week hier in Europa, ook een getal ver boven onze behoeftes. Logisch dat met deze verspillende manier van economie bedrijven het milieu in rap tempo naar de knoppen gaat.
Tot zover zit ik nog helemaal op de lijn van b.v. een Partij van de Dieren. Sterker nog: deze partij is de enige die erkent dat ons hele economische systeem op de schop moet om hier, ook op mondiale schaal, verandering te laten plaatsvinden. Op dit punt sta ik achter ze, en vind ik b.v. Groen Links veel te slap, die komen meestal niet verder dan via de belasting autorijden duurder maken.
De uitwassen van de PVDD maken echter, dat ik vrees voor het moment dat ze het daadwerkelijk voor het zeggen gaan krijgen. Dan komen er volgens mij draconische maatregelen waarbij vergeleken Dion Graus en zijn caviapolitie nog kinderspel zijn. Ik verwacht draconische maatregelen tegen onverlaten die vissen in een kom houden, inbeslagname van huisdieren die solitair worden gehouden, een verbod op sportvisserij en een verbod van de jacht. Het sentimentele gehalte van deze partij maakt soms dat het rationele uit het oog verloren wordt, en dat lijkt me niet altijd handig.
Conclusie: Ik zit op de lijn van Elite, die ook zegt dat de PVDD een geluid verkondigt dat in deze barre tijden het hardste nodig is. Maar als het over dieren gaat vind ik ze soms te ver doorschieten in sentimenteel gedoe. Dat verklaart, denk ik, mijn eeuwigdurende clashes met Fusion als het hierover gaat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 12-10-2018 9:37 by zodiac lung Profiel van zodiac lunghttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Hoofdzaken vs bijzaken.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2018 9:43 by spectre Profiel van spectre

Bas, ik denk dat voor elke partij geldt dat als het het alleenrecht hebben in een regering dat er dan verkeerde dingen gaan gebeuren, dat gebeurd misschien in de natte dromen van Ouwehand, maar in het echt zal je altijd een tegengeluid houden en dat evenwicht bewaren.



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-10-2018 9:55 by bastianus Profiel van bastianus

Hm. Die toekomstige stem voor de PVDD komt dan steeds dichterbij, vrees ik. Ondanks mijn aversie.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2018 10:17 by spectre Profiel van spectre



verder daarop, ik heb veel meer angst voor een grote populistische beweging die invloed heeft en een VVD en CDA die daar in meegaan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-10-2018 10:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 oktober 2018 8:15 schreef M. het volgende:
Interessant, waar haal je die informatie vandaan over die transport-energie-kosten?

Buiten dat is het natuurlijk wel wrang dat een ondervoed land als Egypte lekkere groente exporteert naar een obees land als Nederland.


Kunstmest(de stikstof variant) maak je met gas, een van de grootste energie verslinders in de branche.

Als je nagaat hoeveel gas er in een kas verdwijnt, dan zie je dat transport echt niets voorstelt. Een nachtje stoken staat gelijk aan je hele product verhuizen vanuit Spanje.

Overigens Egypte loopt wereldwijd voorop qua obesitas....
https://stepfeed.com/adult-obesity-in-egypt-is-the-highest-in-the-world-4967


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 12-10-2018 11:48 by M. Profiel van M.

quote:
Op 12 oktober 2018 10:32 schreef ElitE het volgende:
Kunstmest(de stikstof variant) maak je met gas, een van de grootste energie verslinders in de branche.

Als je nagaat hoeveel gas er in een kas verdwijnt, dan zie je dat transport echt niets voorstelt. Een nachtje stoken staat gelijk aan je hele product verhuizen vanuit Spanje.

Overigens Egypte loopt wereldwijd voorop qua obesitas....
https://stepfeed.com/adult-obesity-in-egypt-is-the-highest-in-the-world-4967

Haha mooie fact check, had ik helemaal niet verwacht. Shows what I know (geen reet). Enfin, de peultjes en sugar snaps etc. komen ook uit Senegal, Mozambique of Kenya.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-10-2018 13:26 by spectre Profiel van spectre



dang...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 14-10-2018 14:14 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

En Belgische ZM-ers? Al gestemd?


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-10-2018 14:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Best. Enkelen onder ons hebben nog tien minuten de tijd, anderen zouden voor 13u moeten gestemd hebben.

Heel hard benieuwd naar de uitslagen. Het doet me allemaal veel meer dan verwacht.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 14-10-2018 17:08 by Bleh? Profiel van Bleh?

Speciaal van Antwerpen naar Gent en terug getreind.
Ik ben ook wel benieuwd.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-10-2018 17:58 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Toevallig geen suiker bij je kiesbrief gestoken?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 14-10-2018 18:14 by Bleh? Profiel van Bleh?

Stom wel.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-10-2018 18:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

Ja jong, het is echt te spannend. Komaan, hippies!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 14-10-2018 18:53 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Verlies voor NVA (minimaal) ten voordele van Vlaams Belang, niet echt een verrassing (alhoewel ik gedacht had dat Theo Francken meer racisten aan boord had kunnen houden). Veel winst voor Groen, en toch (erg) minimaal voor PVDA .


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Mythics
Usericon van Mythics
Posted 14-10-2018 19:48 by Mythics Profiel van Mythics

Was Verdinaso er maar nog


I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen