IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek is mien gin bliksem weerd (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-04-2021 11:47 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Maakt mij wat uit, al gaat ie bij jou als werkster aan de slag.

Wel goed controleren of ie het toilet goed heeft schoongemaakt. Hij kan het zomaar vergeten zijn.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 03-04-2021 11:58 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Letten we wel op met 'bij de waterkoeler klagen over de hoge heren in Den Haag, om vervolgens met hangende schouders weer richting de werkplek te lopen'?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-04-2021 11:59 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 april 2021 11:47 schreef Natural Disaster het volgende:
Wel goed controleren of ie het toilet goed heeft schoongemaakt. Hij kan het zomaar vergeten zijn.




Kijk, dat scheelt mij weer een reply om hem in te koppen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 03-04-2021 12:59 by jeroen83 Profiel van jeroen83



Never have so many sacrificed so much for so few


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 03-04-2021 13:28 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 3 april 2021 10:03 schreef Ethereal het volgende:
Meerderheidskabinet formeren lijkt hiermee onmogelijk geworden... Benieuwd naar de volgende stap.

De VVD zal iemand anders naar voren moeten schuiven voor het presidentschap?

En niet per se de grootste partij hoeft dit te doen. Dus Kaag kan nu ook het voortouw nemen?

Met Rutte gaat het sowieso niet meer lukken...



... hoe de hazen lopen ...


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 03-04-2021 14:19 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Heeft ze voor haar dan weer slim gespeeld die heks.

Ik vraag me ook af of we beter af zijn met D66 aan de macht.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-04-2021 14:52 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Het verbaast me alles bij elkaar wel, dat dit zo groot is geworden. Het is niet zo dat er in 10 jaar Rutte geen ernstiger zaken hebben gespeeld. Maar goed, politici gona politiek en zo.

Wat me ook verbaast is, zogezegd, alle kouwe drukte. 'Den Haag' heeft nu eindelijk een geschikte stok gevonden om Rutte te slaan. Goed, exit Rutte dus - big whoop. Dat laat onverlet dat de VVD nog altijd de grootste partij is gezien de verkiezingsuitslag, dus de formatie zal in zekere zin een niet veel andere uitkomst kennen gezien de uitsluitingsclausules her en der. Alleen het poppetje dat straks minister-president wordt is anders.

En dat poppetje is echt niet zo boeiend, het is niet zo dat de MP in Nederland zo veel discretionaire bevoegdheden of macht heeft. Het komt er vooral op neer dat je het kabinet bij elkaar moet houden, vaak het woord mag of moet doen, en dat je eindverantwoordelijk bent - en er dus altijd aan je haren wordt bijgesleept als een minister(ie) er een potje van heeft gemaakt.

Misschien dat mensen denken dat de MP macht heeft omdat hij vaak het woord voert.

En mevrouw Kaag mag dan opzichtig solliciteren naar de rol van MP om als eerste vrouw daar terecht te komen, maar er staan aardig wat dames hoog op de VVD-lijst - en de indruk dat Kaag een aardige Judas is geweest de afgelopen week hangt toch wel een beetje boven de markt. Je kunt van Rutte van alles vinden, maar hij probeerde in eerste instantie tenminste nog 1 front te vormen (uit welbegrepen eigenbelang, maar toch) met Kaag door mede namens haar het woord te voeren nadat haar partijgenote geblunderd had. Kaag schitterde toen door afwezigheid, en nu voert ze ineens weer het hoogste woord. Hoe je het wendt of keert, ondanks al haar gepraat over 'nieuw leiderschap' deed ze gewoon mee in de achterkamertjes en deed er tactisch het zwijgen toe terwijl Rutte de eerste spade in de grond stak voor zijn eigen politieke graf. Niet heel chique.

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 03-04-2021 14:53]



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-04-2021 15:05 by XXL Profiel van XXL

Het algemene beeld is nou éénmaal dat alleen Rutte het land bestuurt.
Ik vind het altijd grappig dat ik mensen hoor zeggen dat ze niet op VVD stemmen want..... 'Rutte'.

Het is nog niet bekend dat je best VVD kunt stemmen maar op een andere persoon dan Rutte?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-04-2021 18:11 by XXL Profiel van XXL

https://www.nu.nl/politiek/6125775/vvd-zegt-pal-achter-mark-rutte-te-staan-en-wil-met-hem-door-als-premierskandidaat.html

Ik had niet anders verwacht.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-04-2021 18:19]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-04-2021 18:39 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Zo werkt het nou eenmaal. Het klinkt een beetje als "het bestuur staat volledig achter de huidige trainer".



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-04-2021 19:10 by XXL Profiel van XXL

Ik heb er geen probleem mee hoor. Ik heb zo snel niet iemand waarvan ik denk dat die ons door de huidige crisis heen gaat loodsen.

De enige die ik daar toe in staat acht is er mee gestopt en dat is Klaas Dijkhoff.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-04-2021 19:40 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Persoonlijk vind ik het ook wat overdreven om uitgerekend nu en op dit punt Rutte te slachtofferen op het altaar van de integriteit, wat in politiek Den Haag sowieso een beetje een gotspe is. De integriteit druipt er nou bepaald niet vanaf in de andere gespreksaantekeningen (hallo, Jesse!).

Zonder natuurlijk echt te weten hoe zo'n formatie daadwerkelijk verloopt, krijg ik ook de indruk dat het veel krokodillentranen waren, de afgelopen dagen. Het is altijd een wat mistig proces zonder duidelijk protocol, en het riekt vaak sterk naar achterkamertjes en handjeklap. Kan natuurlijk ook haast niet anders, met partijprogramma's die soms mijlenver uit elkaar liggen. Dan moet je het op akkoordjes gooien en dingen tegen elkaar uitruilen, want puur 'langs de inhoud' is veel te bewerkelijk zo niet onmogelijk. En niemand maakt mij wijs dat in de gesprekken dan nooit namen en rugnummers genoemd worden, ook van andere partijen.



XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-04-2021 19:55 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 april 2021 19:40 schreef Negatieveling het volgende:
En niemand maakt mij wijs dat in de gesprekken dan nooit namen en rugnummers genoemd worden, ook van andere partijen.


Sterker nog:

Je maakt mij niet wijs dat je als partijen bij elkaar komt en dan eens gaat kijken of je geschikte mensen voor bepaalde posities (in gedachten) hebt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 03-04-2021 20:00 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 3 april 2021 14:52 schreef Negatieveling het volgende:
Het verbaast me alles bij elkaar wel, dat dit zo groot is geworden. Het is niet zo dat er in 10 jaar Rutte geen ernstiger zaken hebben gespeeld. Maar goed, politici gona politiek en zo.


Er hebben zeker veel ernstige zaken gespeeld de afgelopen 10 jaar. En deze lelijke kwestie was de druppel die de emmer deed overlopen..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 03-04-2021 20:08 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

quote:
Op 3 april 2021 20:00 schreef El Chulo het volgende:
Er hebben zeker veel ernstige zaken gespeeld de afgelopen 10 jaar. En deze lelijke kwestie was de druppel die de emmer deed overlopen..


Ja, dat lijkt me duidelijk. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van 'team Rutte' of zo, maar de lelijkheid van deze kwestie is volgens mij zeker niet alleen hem aan te rekenen. Die lelijkheid zit ingebakken in het Nederlandse formatieproces en het is aan de onzorgvuldigheid van Ollongren te danken (of te wijten, het is maar hoe je het ziet) dat dit nu voor eens en altijd evident op straat ligt.

Op zich natuurlijk prima dat we nu met zijn allen kunnen zien hoe dat er aan toe gaat, maar ik ben benieuwd of dit een verbetering gaat brengen bij volgende formaties of dat het dan juist allemaal veel stroperiger wordt.



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-04-2021 20:55 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1028335/cu-niet-verder-met-rutte

edit. Deze is gratis.

https://nos.nl/collectie/13861/artikel/2375181-christenunie-zet-vvd-onder-druk-segers-wil-niet-verder-onder-rutte

"De ChristenUnie komt niet in een volgende regering als VVD-leider Mark Rutte opnieuw premier wordt. Onder Ruttes leiding kan een nieuw kabinet "niet op geloofwaardige wijze" zorgen voor een cultuuromslag, zegt partijleider Gert-Jan Segers in het Nederlands Dagblad.

Volgens de voorman van de ChristenUnie "is er gewoon te veel gebeurd" om onder Rutte in een nieuw kabinet te komen. "De bestaande cultuur, waarin verkiezingen een hinderlijke onderbreking lijken te zijn en waarin tegenmacht wordt belemmerd, van die cultuur kunnen wij hoe dan ook geen deel uitmaken."




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 03-04-2021 21:01]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-04-2021 21:26 by XXL Profiel van XXL

Kijk even NPO politiek voor 1 van de vele herhalingen van het interview met Segers.

Daar brengt hij het toch wat minder stellig en laat het meer af hangen van mitsen en maaren.

Dus als hij gevraagd wordt doet hij gewoon mee.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 03-04-2021 21:40 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Dan kan hij zich dit interview niet meer herinneren?




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-04-2021 0:08 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

M'n neef Ronald Snijders op facebook: Update: Rutte blijft natuurlijk maar mag nu doorgaan als Dementionair Premier.






"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 04-04-2021 9:32 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 3 april 2021 20:08 schreef Negatieveling het volgende:
Ja, dat lijkt me duidelijk. En begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van 'team Rutte' of zo, maar de lelijkheid van deze kwestie is volgens mij zeker niet alleen hem aan te rekenen. Die lelijkheid zit ingebakken in het Nederlandse formatieproces en het is aan de onzorgvuldigheid van Ollongren te danken (of te wijten, het is maar hoe je het ziet) dat dit nu voor eens en altijd evident op straat ligt.

Op zich natuurlijk prima dat we nu met zijn allen kunnen zien hoe dat er aan toe gaat, maar ik ben benieuwd of dit een verbetering gaat brengen bij volgende formaties of dat het dan juist allemaal veel stroperiger wordt.

Haha sorry, ik trapte een open deur in..

Ja wie weet wat er allemaal over tafel ging toen de verkenningen nog werden gedaan door het staatshoofd. Allemaal in volledige beslotenheid. En types als Beatrix die ook nog zo hun eigen voorkeuren hadden..

Al met al is dit dan toch een vooruitgang..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-04-2021 10:01 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 april 2021 20:08 schreef Negatieveling het volgende:
het is aan de onzorgvuldigheid van Ollongren te danken (of te wijten, het is maar hoe je het ziet) dat dit nu voor eens en altijd evident op straat ligt.



Dit is dus precies waarom je niet op vrouwen moet stemmen.
Die zijn paniekerig, slordig en graaien hun zooi bij elkaar om het vervolgens onder de arm te proppen.

Typisch wijvengedrag.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2021 11:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 2 april 2021 14:46 schreef Mythics het volgende:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/01/nederlandse-premier-rutte-heeft-niet-gelogen-maar-zich-slecht/


waarom doet het CDA nu zo geschrokken? Ze zijn zelf omzichtig te werk gegaan door die populaire partijgenoot in de eerste plaats niet naar voor te schuiven als symbool van de nieuwe wind toch? Ze wilden zelf niet vooruit, en nu zijn ze verbijsterd dat MR hem niet wil. hmmm


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2021 11:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 3 april 2021 20:55 schreef F.Jacobse het volgende:
https://www.nd.nl/nieuws/politiek/1028335/cu-niet-verder-met-rutte
"is er gewoon te veel gebeurd"




als dit het criterium wordt voor het vinden van partners, wel good luck.


eens kijken wanneer jullie het record van België kunnen breken van zonder regering te zitten.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-04-2021 12:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

drie op een rij




signature


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-04-2021 20:57 by spectre Profiel van spectre

vooralsnog heeft ze hem juist laten zitten


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen