IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek is mien gin bliksem weerd (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 05-02-2018 13:26 by Mark Profiel van Mark

Je hebt veel kinderen zeker.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 05-02-2018 13:27]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-02-2018 14:04 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 februari 2018 12:22 schreef F.Jacobse het volgende:




Ik snap m niet


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 05-02-2018 14:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 5 februari 2018 13:26 schreef Mark het volgende:
Je hebt veel kinderen zeker.
Nee, eentje. Hoezo?


When your people matter, menstrual health matters


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 05-02-2018 15:02 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 5 februari 2018 14:04 schreef Fusion het volgende:
Ik snap m niet


Ik zie het.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-02-2018 15:11 by Snaack Profiel van Snaack



Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 05-02-2018 22:02 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Ondertussen breekt de interne pleuris uit binnen FvD:

https://www.nu.nl/politiek/5119814/ruzie-bij-forum-democratie-twee-leden-partij-gezet.html

Je verwacht het niet.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-02-2018 9:30 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Tommeh
Maniak
Usericon van Tommeh
Posted 07-02-2018 9:40 by Tommeh Profiel van Tommeh

quote:
Op 7 februari 2018 9:30 schreef bastianus het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/rtlboulevard/thierry-baudet-kent-jacobse-en-van-es-niet

Die opmerking van Dijkhof!
Nooit gedacht dat het mogelijk was, maar in feite nog sneuer dan DENK en PVV bij elkaar, dat FvD.


Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-02-2018 10:11 by F.Jacobse Profiel van F.Jacobsehttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 7 februari 2018 9:30 schreef bastianus het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/rtlboulevard/thierry-baudet-kent-jacobse-en-van-es-niet




Ik geloof er geen reet van!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-02-2018 12:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 7 februari 2018 10:11 schreef F.Jacobse het volgende:
Ik geloof er geen reet van!



Ik ook niet. Ik denk dat hij eerder overvallen was doordat hij ermee werd geconfronteerd, en dat dit zijn narrow escape was. Zo'n uitvlucht past ook prima bij zijn debatteertechniek, want dan wordt hij ook kwaad of loopt hij weg als hij geen antwoord meer heeft. Of hij stapt naar de rechter, ook zoiets.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 07-02-2018 13:35 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 5 februari 2018 14:05 schreef Fusion het volgende:
Nee, eentje. Hoezo?


De meeste kerkgangers vertrekken vaak al voor het zingen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-02-2018 15:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Aha!


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2018 12:25 by bastianus Profiel van bastianus

https://www.groene.nl/artikel/bij-de-val-van-een-minister

Goede analyse. Mijn toevoeging hieraan is: volgens mij mag Rutte vooral heel blij zijn met tweede man Greet Wilders. Door steeds een schrikbeeld te verkondigen over wat er gebeurt als die aan de macht komt, is het Mark volgens mij steeds gelukt om met zijn VVD een verkiezingsoverwinning te behalen. Het is natuurlijk te gek dat lichtgewichten als Zijlstra een belangrijke bestuursfunctie op BuZa kunnen bemachtigen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-02-2018 10:00 by bastianus Profiel van bastianus

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1694417/lilian-marijnissen-op-vier-plaatsen-tegelijk-als-spook

De enige vernieuwing is eigenlijk de voornaam. Aangezien er al jaren iemand met de achternaam Marijnissen als spook/hologram in die partij aan de touwtjes trekt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 20-02-2018 16:43 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Lilian Jong-Un. Zou er in die partij nou echt niemand rondlopen die beter/minder slecht geschikt is? Dit kan echt niet.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2018 0:11 by bastianus Profiel van bastianus

https://www.google.nl/amp/s/www.volkskrant.nl/politiek/arib-turkse-aanval-op-nederlandse-kamerleden-onacceptabel~a4573389/amp

Arib heeft een punt. Maar waarom moeten politici zich in vredesnaam uitspreken over een massamoord van honderd jaar geleden in een land van duizenden kilometers verderop? Ik ben geen fan van Kuzu, maar volgens mij heeft hij gelijk dat hij het ziet als een stunt van veel partijen om zich te profileren voor de verkiezingen.
De Jong-Turken hebben indertijd wel meer volken vervolgd. Niet alleen Armeniërs. Maar de christelijke partijen in Nederland wilden de betiteling “genocide”, omdat de Armenen hoofdzakelijk een christelijk volk zijn.
Ik vind het gevaarlijk politiek spel van de Tweede Kamer. En vraag me af of dit de moeite waard is om een diplomatieke rel met Turkije te ontketenen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sater
Usericon van Sater
Posted 26-02-2018 11:06 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 26 februari 2018 0:11 schreef bastianus het volgende:
Maar de christelijke partijen in Nederland wilden de betiteling “genocide”, omdat de Armenen hoofdzakelijk een christelijk volk zijn.


Bron?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2018 11:15 by bastianus Profiel van bastianus



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2018 11:17 by bastianus Profiel van bastianus

Toegegeven: het staat er niet letterlijk. Maar zoals blijkbaar veel moslims het Palestijnse "broedervolk" als een verwant zien, zo lijkt het in dit geval met de Armeniërs te zijn voor de wat meer orthodoxe gristenen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-02-2018 11:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Precies, het staat er dus gewoon niet, ofwel je bewering is pure speculatie. En al zou dat de beweegreden zijn: lekker belangrijk. Het gaat erom of het waar of niet waar is, en of het goed is om zulke misdaden te erkennen. En de Armeense genocide wordt door de meeste geschiedkundigen en exports op dit gebied inderdaad (terecht) een genocide genoemd. Erkenning van dergelijke misdaden lijkt me een diplomatiek rel meer dan waard. Zonder dat soort erkenning van mensen die er buiten staan (wij) wordt het ook makkelijk voor de misdadigers om geen rekenschap af te leggen, en voelen de slachtoffers zich minderwaardig verklaard door de internationale rechtsorde.

En hoewel het an sich helemaal niet relevant is, als jij vindt dat er meer volken zijn die (al dan niet door de Turken) erkenning verdienen als slachtoffers van genocidale praktijken: ik zie je lijst graag tegemoet, en ben benieuwd wat de experts ervan vinden.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2018 13:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2018 11:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En hoewel het an sich helemaal niet relevant is, als jij vindt dat er meer volken zijn die (al dan niet door de Turken) erkenning verdienen als slachtoffers van genocidale praktijken: ik zie je lijst graag tegemoet, en ben benieuwd wat de experts ervan vinden.
Zoals je al zegt, dat is niet relevant. Wedstrijdjes in slachtofferschap zijn er al voldoende, mensen als Thierry, Geert, Tunahan en Sylvana bedrijven er zelfs politiek mee.

Dat er ruim een eeuw terug genocide is bedreven door de Jonge Turken lijkt me wel duidelijk. In die zin heb ik geen moeite met de erkenning daarvan, die lijkt me ook terecht, dus op dat punt bevind ik me in jouw kamp, Olav.
Echter:
-Waarom moet het juist op dit moment? Heeft dat echt niks met de komende gemeenteraadsverkiezingen en de antipathie van menigeen jegens de medemens met Turkse roots te maken?
-Hoe kan het dat juist het wijsvingertje van Nederland zoveel irritatie veroorzaakt bij Turkije? Landen als Frankrijk, Engeland, Belgie en Bulgarije praten al jaren over "de Armeense genocide", op erkende wijze. Zou het iets van doen hebben met onze tweeslachtige houding als land op allerlei vlakken? De dubieuze vluchtelingendeal met Turkije, juist op het moment dat Nederland het voortouw had binnen de Europese Unie? Het feit dat regerende partijen ageren tegen Wilders en Baudet, maar ondertussen wel allerlei standpunten van deze "populisten" klakkeloos imiteren? Het feit dat moslims in ons land vaak als tweederangs burgers behandeld worden? De slappe manier waarop onze regering zich opstelt t.o.v. de soms overduidelijk foute Erdogan? Ja, ook nu weer door het besluit van de Tweede Kamer over de betiteling af te zwakken.
-Wie is Nederland om nu met het vingertje te wijzen? Wanneer komen er nu eens oprecht en officieel excuses voor "de politionele acties"? Of voor de rol van de Nederlandse regering indertijd inzake Srebrenica? Volgens mij lopen er veel mensen hier rond met kilo's boter op het hoofd.

Samengevat:
Natuurlijk is het terecht om de moord op misschien wel meer dan een miljoen Armeense mensen van een eeuw geleden als genocide te betitelen. Alleen vraag ik me af of wij, decadente westerlingen, wel de aangewezen personen zijn om zoiets te instigeren. Wat meer bescheidenheid zou ons sieren.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 26-02-2018 13:19]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 26-02-2018 14:21 by Mark Profiel van Mark

Ik dacht dat Nedferland in 2004 of 2005 de Armeense genocide al erkend had?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2018 14:39 by bastianus Profiel van bastianus

Minder expliciet, blijkbaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-02-2018 15:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 februari 2018 13:18 schreef bastianus het volgende:
-Waarom moet het juist op dit moment? Heeft dat echt niks met de komende gemeenteraadsverkiezingen en de antipathie van menigeen jegens de medemens met Turkse roots te maken?

Weet ik niet. Er stond al in het regeerakkoord iets over, dat was in oktober, dus ze hebben er redelijk vlot iets mee gedaan. Voor zover ik zie niet ongebruikelijk vlot (of traag), dus in die zin niet verdacht.

Dat het dan voor de regeringspartijen opportuun is om het precies nu te doen
quote:
-Hoe kan het dat juist het wijsvingertje van Nederland zoveel irritatie veroorzaakt bij Turkije? Landen als Frankrijk, Engeland, Belgie en Bulgarije praten al jaren over "de Armeense genocide", op erkende wijze. Zou het iets van doen hebben met onze tweeslachtige houding als land op allerlei vlakken? De dubieuze vluchtelingendeal met Turkije, juist op het moment dat Nederland het voortouw had binnen de Europese Unie? Het feit dat regerende partijen ageren tegen Wilders en Baudet, maar ondertussen wel allerlei standpunten van deze "populisten" klakkeloos imiteren? Het feit dat moslims in ons land vaak als tweederangs burgers behandeld worden? De slappe manier waarop onze regering zich opstelt t.o.v. de soms overduidelijk foute Erdogan? Ja, ook nu weer door het besluit van de Tweede Kamer over de betiteling af te zwakken.

Weet ik veel waarom er niet normaal met een rabiate hond te praten valt. Lijkt me ook niet relevant. Verder valt de tweeslachtigheid op dit vlak reuze mee. En moslims in Nederland hebben het best prima, zeker als je dat met België en Frankrijk vergelijkt. (met Bulgarije en VK mogelijk ook)

De betiteling wordt toch juist niet afgezwakt?
quote:
-Wie is Nederland om nu met het vingertje te wijzen? Wanneer komen er nu eens oprecht en officieel excuses voor "de politionele acties"? Of voor de rol van de Nederlandse regering indertijd inzake Srebrenica? Volgens mij lopen er veel mensen hier rond met kilo's boter op het hoofd.

Ohja, mogelijk dat wij ook wat meer excuses moeten maken. Dan nog is de Armeense genocide wel even van een wat andere orde qua type en omvang activiteit dan wat je nu noemt.
quote:

Samengevat:
Natuurlijk is het terecht om de moord op misschien wel meer dan een miljoen Armeense mensen van een eeuw geleden als genocide te betitelen. Alleen vraag ik me af of wij, decadente westerlingen, wel de aangewezen personen zijn om zoiets te instigeren. Wat meer bescheidenheid zou ons sieren.

Wat heeft decadentie er nou opeens weer mee te maken

Volgens mij hoeven we helemaal niet bescheiden te zijn, en doen wij het nu allemaal heel wat beter dan Turkije qua mensenrechten.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2018 16:40 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2018 15:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Volgens mij hoeven we helemaal niet bescheiden te zijn, en doen wij het nu allemaal heel wat beter dan Turkije qua mensenrechten.

Kijk, nu heb je een goed punt. Beter hebben we het daarover met Erdo. In plaats van dubieuze deals betreffende vluchtelingen met deze schavuit te maken. En hem daarvoor ook nog een riante vergoeding te bieden, waarmee hij zijn leger en wapenarsenaal kan uitbreiden.
Door steeds het verleden op te rakelen, maak je wel een punt, maar beland je ook steeds in een zinloze welles-nietesdiscussie. Het is net als ruzie maken met je vrouw, iets wat jou inmiddels ook bekend voor moet komen.
Als mijn vrouw er last van heeft dat ik overal mijn rotzooi laat slingeren, ben ik eerder geneigd om het op te ruimen als ze mij zegt waarom ze er op dit moment last van heeft. Maar ik verrek het om op te ruimen als ze weer begint over hoe ik drie jaar geleden een keer rotzooi liet slingeren en zij zich schaamde voor de visite die net binnenkwam. Of dat vijf jaar terug mijn schoonmoeder een keer begon over een vieze onderbroek die ik in het zicht had laten slingeren. Zelf heb ik het dan ook liever eufemistisch over "de onderkledingkwestie" dan over "de rommelgenocide in huize Bastianus".


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen