IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek is mien gin bliksem weerd (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2018 13:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 oktober 2018 13:19 schreef bastianus het volgende:
Zo op het eerste gezicht lijkt deze prietpraat heel doordacht en reëel. Maar bedenk dan eens dat de Vegetarische Slager en andere bedrijven die zich met plantaardig voedsel bezighouden een flinke lobby hebben in deze partij. En lees dan eens het volgende artikel:
https://www.trouw.nl/groen/veganisme-redt-de-wereld-of-toch-niet-~ac7e8511/

Conclusie: eet groenten van het seizoen die je bij de milieuvriendelijke groenteboer haalt, en vul dat aan met weinig vlees. Van de bioslager uiteraard. En kap met al die milieubelastende sojavoeding en andere troep die van de andere kant van de wereld wordt ingevlogen.



Nouja zolang de koeien 10 kilo soja eten voor 1 kilo rundvlees denkik dat koeien niet zo best zijn. de schadelijkheid van soja is vooral terug te leiden op het voeren van vee, terwijl koeien veel beter gras kunnen eten.

Ik begrijp je houding, ik denk ook dat we vlees niet principieel moeten verbieden. Maar voorlopig is het gros van de mensen nog wel verslaafd aan de soja gevoerde runderkiloknallers, Zolang PVDD nog niet openlijk zegt 100% tegen vlees te zijn denkik dat ze meer goede invloed hebben dan slechte.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-10-2018 13:45 by M. Profiel van M.

Ja eigenlijk zou je keuzes moeten kunnen maken op basis van een ‘life-cycle assessment’ maar dat lijkt me echt bijzonder gecompliceerd. Een koe moet gevoerd worden en dat voer komt ergens vandaan. De uitwerpselen hebben ook een bepaalde uitstoot. Die koe staat in een stal, die is ooit gebouwd en kent ook een bepaald verbruik/uitstoot. Het slachten, verwerken en vervoeren van het vlees heeft ook nog een impact.

Maar voor peultjes uit Kenya of Senegal of haricots verts uit Egypte (echt, ga eens kijken waar je groente bij AH vandaan komt, ik had geen idee) of obscure granen uit Peru of super-super-inefficiente avocado’s uit Californië heb je dat ook. Los van het groeiproces zelf (hoeveel water kost het, hoeveel mest / voeding / menselijke / machinale arbeid etc) daar moet het vervoerd worden via een logistieke keten hiernaartoe. Met een vliegtuig (dus de milieuimpact van het bouwen van de luchthaven moet er ook bij versleuteld worden) of een boot (hoe duurzaam is die haven geweest qua uitstoot).

Dat gezegd hebbende is het volgens mij wel duidelijk dat vlees het ergste is qua milieu-impact en dan met name rundvlees. Wat lekker is, is fout, basically.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 13:48 by spectre Profiel van spectre

en die verslaafden hebben het al zo lastig de laatste tijd, met dat zwarte piet gedoe


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 13:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 oktober 2018 13:33 schreef spectre het volgende:
Is soja belastend omdat het wordt ingevlogen of door de wijze van verbouwen? Ik weet het niet namelijk, ik heb het artikel (nog) niet gelezen.

en hoe staat die belasting in verhouding met die van vlees? Want dat is denk ik het meest belangrijk
Ik moet erkennen dat de impact van vlees eten, en dan vooral op de schaal en manier waarop het we het nu doen, het meest belastend is. Prima ook dat we daar bewust van gemaakt worden. Maar volgens mij zijn er ook alternatieven buiten veganisme stimuleren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-10-2018 13:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 oktober 2018 13:19 schreef bastianus het volgende:
Zo op het eerste gezicht lijkt deze prietpraat heel doordacht en reëel. Maar bedenk dan eens dat de Vegetarische Slager en andere bedrijven die zich met plantaardig voedsel bezighouden een flinke lobby hebben in deze partij. En lees dan eens het volgende artikel:
https://www.trouw.nl/groen/veganisme-redt-de-wereld-of-toch-niet-~ac7e8511/

Conclusie: eet groenten van het seizoen die je bij de milieuvriendelijke groenteboer haalt, en vul dat aan met weinig vlees. Van de bioslager uiteraard. En kap met al die milieubelastende sojavoeding en andere troep die van de andere kant van de wereld wordt ingevlogen.
Ik ga er van uit dat jij ook wel snapt dat

a) de PvdD helemaal niet aan prietpraat doet. Je geeft gelukkig ook geen enkel argument

b) de PvdD helemaal niet tegen vlees eten is

c) het artikel wat je aandraagt helemaal niet zegt dat vegetarier zijn ook een grote impact boehoehoe heeft.

Ik vind je een beetje zoeken naar spijkers enzo, volgens mij gewoon uit je natuurlijke drang tegen te zijn. Ik herken dat denk ik want ik ook vaak


When your people matter, menstrual health matters


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 14:00 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 10 oktober 2018 13:56 schreef bastianus het volgende:
Ik moet erkennen dat de impact van vlees eten, en dan vooral op de schaal en manier waarop het we het nu doen, het meest belastend is. Prima ook dat we daar bewust van gemaakt worden. Maar volgens mij zijn er ook alternatieven buiten veganisme stimuleren.


je bent nu aan het trollen.. toch?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 14:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 oktober 2018 14:00 schreef spectre het volgende:
je bent nu aan het trollen.. toch?
Okay... Maar goed. Ik moet me wel bij Elite aansluiten: het geluid van de PVDD is in deze tijd het hardste nodig. Zeker in tijden dat kapitalisme en lobbyisme het al kabinetten achtereen voor het zeggen hebben politiek gezien. Maar ik houd mijn hart vast voor het moment dat PVDD, SP, PVV of andere one issue-partijen het voor het zeggen zouden krijgen. Volgens mij is het dan met de vrijheden gauw gedaan voor sommigen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 14:18 by spectre Profiel van spectre

Nou noem je het weer een one-issue partij
en voor de rest.. aluhoedje -> koekoek

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 10-10-2018 14:19]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


WMP
Usericon van WMP
Posted 10-10-2018 14:25 by WMP Profiel van WMP

PvdD is juist zo'n beetje de minst one-issuepartij die er is. De rest is een soort VVD-lights die aan alles en iedereen een monetaire waarde hangen en enkel daarnaar kijken en handelen. Dat is pas one-issue.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 10-10-2018 14:31]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2018 14:48 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 oktober 2018 14:25 schreef WMP het volgende:
PvdD is juist zo'n beetje de minst one-issuepartij die er is. De rest is een soort VVD-lights die aan alles en iedereen een monetaire waarde hangen en enkel daarnaar kijken en handelen. Dat is pas one-issue.


Ho ho, de VVD probeert ook nog af en toe wat populistische immigratie retoriek erbij te doen, af en toe wat dubbele staffen op basis van postcode.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 14:50 by bastianus Profiel van bastianus

Ja, wel mee eens WMP. De lobbyisten zitten er bij veel partijen vuistdiep in. En toch heb ik het ook niet op de rigide geleide idealistische partijen als SP en PVDD.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2018 15:00 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 oktober 2018 13:56 schreef bastianus het volgende:
Ik moet erkennen dat de impact van vlees eten, en dan vooral op de schaal en manier waarop het we het nu doen, het meest belastend is. Prima ook dat we daar bewust van gemaakt worden. Maar volgens mij zijn er ook alternatieven buiten veganisme stimuleren.


Nouja nu zitten we met 200 gram vlees per dag gemiddeld. Dat is wereldwijd niet eens haalbaar met een ecologische manier (ook niet houdbaar op een industriele manier natuurlijk en dan zeker niet de hoeveelheid in de VS met 340 gram gemiddeld).

Als je dan gaat minderen qua vlees moet je toch meer planten eten. Het mooie is dat je niet eens meer planten hoeft te verbouwen alleen andere gewassen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 15:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 oktober 2018 14:18 schreef spectre het volgende:
Nou noem je het weer een one-issue partij
en voor de rest.. aluhoedje -> koekoek
Ik snap dat jij dat vindt. Ik vertrouw die partij gewoon niet. Ook omdat ik tussen de biologisch- dynamische mensen en veganisten ben opgegroeid. Dat zijn gewoon enge mensen, ook al hebben ze politiek gezien in de meeste opzichten gelijk.
Soms heb ik een nachtmerrie waarin Thieme president is. Voor vlees moet ik dan naar een koffieshopachtige constructie. Mijn tuinhaard is in beslag genomen, evenals mijn aquarium. Alle kleuters zijn vervroegd in de puberteit doordat ze verplicht soja moeten eten. Alle joden en moslims zijn het land uit omdat halal en kosher eten verboden zijn. Zelf ben in werkloos, omdat ik in de lessen burgerschap geweigerd heb om de Vegetarische Slager te promoten. Één van mijn leerlingen heeft dat gerapporteerd bij burgemeester Ouwehand.
Snel ga ik naar de rand van het dorp, om de “onaangepasten” van gestolen voedsel te voorzien. Dit zijn vrijwel allemaal mensen die in de landbouw en veeteelt werkten, maar die nu zonder inkomen zitten door werkloosheid, onvermogen tot overstappen van energiebron en torenhoge schulden door de kilometerheffing.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 10-10-2018 15:24 by M. Profiel van M.

quote:
Op 10 oktober 2018 15:00 schreef ElitE het volgende:
Nouja nu zitten we met 200 gram vlees per dag gemiddeld. Dat is wereldwijd niet eens haalbaar met een ecologische manier (ook niet houdbaar op een industriele manier natuurlijk en dan zeker niet de hoeveelheid in de VS met 340 gram gemiddeld).

Is dat zo? Ik vind dat echt heel veel, trouwens, ik kom daar zelf bij lange na niet aan. Doordeweeks is het meestal vegetarisch hier. Lekker naar de slager in het weekend (of de visboer).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-10-2018 15:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 oktober 2018 15:24 schreef M. het volgende:
Is dat zo? Ik vind dat echt heel veel, trouwens, ik kom daar zelf bij lange na niet aan. Doordeweeks is het meestal vegetarisch hier. Lekker naar de slager in het weekend (of de visboer).



Cijfers omgerekend van hier: https://gemiddeldgezien.nl/gemiddelde-vleesconsumptie

Inderdaad hoog, zeker voor de VS, maar komt redelijk overeen met: https://edepot.wur.nl/391681 is wel het karkas gewicht


Ik herken me hier wel in van vroeger, ik eet tegenwoordig ook veel minder vlees, ik kom nu op 3 of 4 dagen zonder vlees, en ook per keer een stuk minder. Kaas en yoghurt nog wel veel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 15:39 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 10 oktober 2018 15:02 schreef bastianus het volgende:
Ik snap dat jij dat vindt. Ik vertrouw die partij gewoon niet. Ook omdat ik tussen de biologisch- dynamische mensen en veganisten ben opgegroeid. Dat zijn gewoon enge mensen, ook al hebben ze politiek gezien in de meeste opzichten gelijk.
Soms heb ik een nachtmerrie waarin Thieme president is. Voor vlees moet ik dan naar een koffieshopachtige constructie. Mijn tuinhaard is in beslag genomen, evenals mijn aquarium. Alle kleuters zijn vervroegd in de puberteit doordat ze verplicht soja moeten eten. Alle joden en moslims zijn het land uit omdat halal en kosher eten verboden zijn. Zelf ben in werkloos, omdat ik in de lessen burgerschap geweigerd heb om de Vegetarische Slager te promoten. Één van mijn leerlingen heeft dat gerapporteerd bij burgemeester Ouwehand.
Snel ga ik naar de rand van het dorp, om de “onaangepasten” van gestolen voedsel te voorzien. Dit zijn vrijwel allemaal mensen die in de landbouw en veeteelt werkten, maar die nu zonder inkomen zitten door werkloosheid, onvermogen tot overstappen van energiebron en torenhoge schulden door de kilometerheffing.


De partij heeft echt wel een naamsverandering nodig


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 15:39 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 oktober 2018 15:24 schreef M. het volgende:
Is dat zo? Ik vind dat echt heel veel, trouwens, ik kom daar zelf bij lange na niet aan. Doordeweeks is het meestal vegetarisch hier. Lekker naar de slager in het weekend (of de visboer).

Ik eet ongeveer 400 gram vlees per week. Behalve in het BBQ-seizoen. En dat duurt bij mij een week of 6. Al ben ik ook meer groente en vis gaan bbq’en.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 15:40 by bastianus Profiel van bastianus

Zuivel eet ik bijna niet. Mis je niks aan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 16:09 by spectre Profiel van spectre

aan vlees mis je ook niks.. loze opmerking. Maar 400, fokking veel man, welke maat draag je in vredesnaam?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-10-2018 16:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 oktober 2018 16:09 schreef spectre het volgende:
aan vlees mis je ook niks.. loze opmerking. Maar 400, fokking veel man, welke maat draag je in vredesnaam?
Per week hè... valt toch mee?


When your people matter, menstrual health matters


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 10-10-2018 16:16 by Ktulu Profiel van Ktulu

400 gram vlees per week is hier in Vlaanderen niet zo heel veel als ik zo eens rondkijk naar de collega's. Zelf kom ik er ook niet aan. Keer of 3 per week een kleine portie van een gram of 80 denk ik. Rest van de dagen evenredig vis en veggie.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


spectre
Usericon van spectre
Posted 10-10-2018 16:20 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 10 oktober 2018 16:14 schreef Fusion het volgende:
Per week hè... valt toch mee?


haha, verkeerd gelezen.. sorry Bas


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-10-2018 17:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 oktober 2018 16:20 schreef spectre het volgende:
haha, verkeerd gelezen.. sorry Bas
Geen probleem. Ik eet vier keer per week 100 gram vlees bij het avondeten. Da’s ook genoeg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 10-10-2018 19:39 by Attila_the_hun Profiel van Attila_the_hun

quote:
Op 10 oktober 2018 15:02 schreef bastianus het volgende:
Ik snap dat jij dat vindt. Ik vertrouw die partij gewoon niet. Ook omdat ik tussen de biologisch- dynamische mensen en veganisten ben opgegroeid. Dat zijn gewoon enge mensen, ook al hebben ze politiek gezien in de meeste opzichten gelijk.
Soms heb ik een nachtmerrie waarin Thieme president is. Voor vlees moet ik dan naar een koffieshopachtige constructie. Mijn tuinhaard is in beslag genomen, evenals mijn aquarium. Alle kleuters zijn vervroegd in de puberteit doordat ze verplicht soja moeten eten. Alle joden en moslims zijn het land uit omdat halal en kosher eten verboden zijn. Zelf ben in werkloos, omdat ik in de lessen burgerschap geweigerd heb om de Vegetarische Slager te promoten. Één van mijn leerlingen heeft dat gerapporteerd bij burgemeester Ouwehand.
Snel ga ik naar de rand van het dorp, om de “onaangepasten” van gestolen voedsel te voorzien. Dit zijn vrijwel allemaal mensen die in de landbouw en veeteelt werkten, maar die nu zonder inkomen zitten door werkloosheid, onvermogen tot overstappen van energiebron en torenhoge schulden door de kilometerheffing.


De nachtmerries die gewone burgers zouden moeten krijgen van een nog lang gecontinueerde machtspositie van het cda/vvd maken van jou "scenario" tot een lieflijk sprookje. nee, ik blijf voorlopig op de PVDD stemmen. (en als ze zo machtig worden dat ze alleen kunnen gaan regeren en jouw verhaal waarheid wordt regel ik wekelijk een portie biefstuk voor jou ).

[Dit bericht is gewijzigd door Attila_the_hun op 10-10-2018 19:40]


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-10-2018 20:45 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 10 oktober 2018 19:39 schreef Attila_the_hun het volgende:
De nachtmerries die gewone burgers zouden moeten krijgen van een nog lang gecontinueerde machtspositie van het cda/vvd maken van jou "scenario" tot een lieflijk sprookje. nee, ik blijf voorlopig op de PVDD stemmen. (en als ze zo machtig worden dat ze alleen kunnen gaan regeren en jouw verhaal waarheid wordt regel ik wekelijk een portie biefstuk voor jou ).
Amen broeder. Amen.


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen