IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Politiek is mien gin bliksem weerd (politiek topic) Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-03-2021 19:37 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 18 maart 2021 18:55 schreef Dweller het volgende:
Links is belachelijk gefragmenteerd, en de linkse kiezers zijn (vermoed ik) te principieel om zich achter één partij te scharen en zo een vuist te maken tegen midden/rechts. Dus iedereen die tegengas wil geven aan de VVD, PVV en FvD (en niet christelijk is) komt automatisch bij D66 uit. Is toch niet zo moeilijk te snappen?


Onderschat de politieke agenda van Lubach hierin niet. Het wordt allemaal een beetje verkocht onder de noemer "satire" maar dat is het niet. Zich heel links opstellen, allerlei kanttekeningen plaatsen bij de linkse partijen en ondertussen het D66 programma door zijn show heen laten sijpelen.

Veel van zijn kijkers zien het als een informatief tv-programma en hij is heel duidelijk bezig geweest zijn publiek te sturen. Een geraffineerd mannetje is het.



[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 18-03-2021 19:39]


... hoe de hazen lopen ...


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 18-03-2021 19:44 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

Een beetje kritische kijker doorziet die agenda toch?

Ik kijk ook elke week, hoor. Daar niet van. En ik sta soms ook te kijken van de onderwerpen die hij fileert (dat van de WOB laatst bijvoorbeeld of dat van de sigarettenlobby vorig seizoen), maar je kunt m.i. wel perfect zien waar en wat hij opsmukt/uitvergroot/stuurt. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde kijker na zijn programma denk echt geïnformeerd te zijn. Het blijft in de eerste plaats satire. Of schat ik dan de gemiddelde kijker te hoog in? Ik hoop van niet.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 18-03-2021 20:12 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

D66 is in Rotjeknor het de grootste partij.

Allochtonen stemmen dus D66.


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-03-2021 8:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 18 maart 2021 19:37 schreef faalhaas het volgende:
Onderschat de politieke agenda van Lubach hierin niet. Het wordt allemaal een beetje verkocht onder de noemer "satire" maar dat is het niet. Zich heel links opstellen, allerlei kanttekeningen plaatsen bij de linkse partijen en ondertussen het D66 programma door zijn show heen laten sijpelen.

Veel van zijn kijkers zien het als een informatief tv-programma en hij is heel duidelijk bezig geweest zijn publiek te sturen. Een geraffineerd mannetje is het.



Onderschat de anders geparameteriseerde agenda van faalhaas niet. Het wordt allemaal een beetje verkocht onder de noemer "scepsis" maar dat is het niet. Zich heel kritisch opstellen, allerlei kanttekeningen plaatsen bij een satirisch programma en ondertussen zijn onvermogen om coherente argumenten op te zetten door te laten sijpelen.

Veel van zijn kijkers lezen het als een informatief forumgeluid en hij is heel duidelijk bezig geweest zijn publiek te sturen. Een geraffineerd mannetje is het.




Goed bezig, hoor.

1) grafiek zonder bronvermelding (edit: hiero)
2) grafiek gaat over een enkele aflevering/onderwerp van ZML en die andere twee
3) grafiek gebaseerd op een redelijke beperkte dataset
4) ZML was erg kritisch op het betreffende onderwerp (en volgens mij gewoon tegen), waar D66 licht kritisch maar wel voor was.

Uiteraard is ZML gekleurd, zou raar zijn als het dat niet was. Zoals hierboven al gezegd is daar prima doorheen te kijken. Denk eerder dat hij dicht bij PvdD uitkomt, eigenlijk. Ik ga niet pretenderen dat ik daarvoor bewijs heb, dat zou toch een wat meer systematische analyse vergen van de inhoud van zijn programma.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-03-2021 12:10]


I wish I was a butterfly


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 25-03-2021 9:54 by Mark Z Profiel van Mark Z



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-03-2021 9:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 18 maart 2021 19:37 schreef faalhaas het volgende:
Onderschat de politieke agenda van Lubach hierin niet. Het wordt allemaal een beetje verkocht onder de noemer "satire" maar dat is het niet. Zich heel links opstellen, allerlei kanttekeningen plaatsen bij de linkse partijen en ondertussen het D66 programma door zijn show heen laten sijpelen.

Veel van zijn kijkers zien het als een informatief tv-programma en hij is heel duidelijk bezig geweest zijn publiek te sturen. Een geraffineerd mannetje is het.




Kun je echt neutraal blijven in deze? sowieso zijn er politieke groeperingen ongehinderd door kennis van zaken dus die zul je altijd tegen het been stoten met bepaalde cijfers.

Mij begon het ook te irriteren hoor, maar mij bedruipt het gevoel dat hij zelf ook moeite had met neutraal blijven terwijl hij bizar grote invloed had. Inderdaad verstandig om te stoppen, netjes dat ze dat zelf op tijd gedaan hebben.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-03-2021 11:00 by spectre Profiel van spectre

er zijn volgens mij evenveel mensen beïnvloed door Johan Derksen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 25-03-2021 12:45 by Dypfrys Profiel van Dypfrys

Is het beïnvloeding of is het een weergave van wat mensen al vinden?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 25-03-2021 12:50 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

Faal gelooft tegenwoordig ook in aliens. Hij heeft er naar eigen zeggen ook onderzoek naar gedaan, alleen wil hij daar niets over loslaten.

Enkeltje GGZ.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-03-2021 12:52 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



@AG en Slegt.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-03-2021 13:00 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-03-2021 13:15 by XXL Profiel van XXL

Ik zou willen zeggen dat het weer prutswerk is maar ik houd het maar gewoon op 'tjah'.

En dan heeft ze ook nog coronas.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-03-2021 13:17 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Politici hoeven niet in quarantaine tot ze een testuitslag hebben zeker?

Man man wat is het toch een bende. En daar stemmen dan nog mensen op (op die partijen).





Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 25-03-2021 13:19 by Slegthyd Profiel van Slegthyd

quote:
Op 25 maart 2021 13:17 schreef Natural Disaster het volgende:
Politici hoeven niet in quarantaine tot ze een testuitslag hebben zeker?

Man man wat is het toch een bende. En daar stemmen dan nog mensen op (op die partijen).




Volgens mij ligt het gewoon aan de individuen in dit soort gevallen. Zouden jouw politieke helden het allemaal foutloos gedaan hebben denk je?


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-03-2021 13:24 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Bij het CDA nemen ze het ook niet zo nauw met de regels.


Nog niks gelezen over mijn politieke helden dus tot zover ga ik er vanuit dat die zich nog wel gedragen.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-03-2021 13:58 by spectre Profiel van spectre

psies, geen slecht woord over Pim


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Sater
Usericon van Sater
Posted 25-03-2021 14:11 by Sater Profiel van Sater

quote:
Op 25 maart 2021 13:17 schreef Natural Disaster het volgende:
Politici hoeven niet in quarantaine tot ze een testuitslag hebben zeker?


Ik heb het idee dat deze mensen zich voor de zekerheid hebben laten testen (aangezien het formeel niet hoefde, gezien de onderlinge afstand die ze hebben gehouden). Dat is anders dan je n.a.v. klachten of nauw contact met een besmette laten testen. Dan moet je inderdaad in ieder geval thuisblijven tot je de uitslag hebt.

Niettemin zou ik zelf het zekere voor het onzekere nemen als iemand in mijn omgeving besmet en geen andere mensen opzoeken voor een paar dagen, maar kan me ergens ook wel indenken dat je in hun geval de randjes op zoekt. Of dat handig is voor de beeldvormingen is dan weer een ander verhaal..


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-03-2021 14:15 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Volgens is het toch echt de bedoeling dat je na een test eerst de uitslag afwacht voordat je je weer onder de mensen mengt, ongeacht of je uit noodzaak of preventief test.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Sater
Usericon van Sater
Posted 25-03-2021 14:18 by Sater Profiel van Sater

Ik denk dat het protocol eigenlijk niet in deze situatie voorziet, omdat je alleen in geval van contact met een besmet persoon of klachten mag testen.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 25-03-2021 14:21 by Natural Disaster Profiel van Natural Disasterhttp://www.nu.nl

Ok, dus ze heeft niet preventief getest.
Dank voor de bevestiging.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 25-03-2021 14:35 by jeroen83 Profiel van jeroen83



Never have so many sacrificed so much for so few


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2021 14:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 maart 2021 19:37 schreef faalhaas het volgende:
Onderschat de politieke agenda van Lubach hierin niet. Het wordt allemaal een beetje verkocht onder de noemer "satire" maar dat is het niet. Zich heel links opstellen, allerlei kanttekeningen plaatsen bij de linkse partijen en ondertussen het D66 programma door zijn show heen laten sijpelen.

Veel van zijn kijkers zien het als een informatief tv-programma en hij is heel duidelijk bezig geweest zijn publiek te sturen. Een geraffineerd mannetje is het.





Ja dat gevoel deel ik. Het doet me keihard denken aan The Daily Show With Trevor Noah


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 25-03-2021 15:44 by Ktulu Profiel van Ktulu

Daar gaan we weer; JoUrNaLiStEn MoEtEn ObJeCtIeF dE FeItEn WeErGeVeN!!1!

Wat een onzin. Journalisten moeten zoeken naar nuance, naar oorzaken, moeten graven. Natuurlijk hebben zij ook een mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ik vind het nogal geringschattend naar de kijker om te denken dat die zich gewillig laat beïnvloeden en slaafs zal stemmen op wat mijnheer op tv zegt.

Kort gezegd: als Donald Trump doorlopend liegt mag een journalist hem toch best belachelijk maken? Of is de VrIjHeId VaN MeNiNgSuItInG waar extreemrechtse populisten doorlopend (overigens verkeerdelijk) mee koketteren dan ineens niet meer relevant?

Dikke fucking zever.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 25-03-2021 15:46 by Ktulu Profiel van Ktulu

Ontopic: we zijn een week ver en heel die formatie in Nederland is weer verworden tot een totale shitshow. Good job alienating every last citizen, politici!


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2021 17:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 maart 2021 15:44 schreef Ktulu het volgende:




wel ... nee, journalisten moeten van mij niets.

van mijn part liegen ze keihard.

Maar dan moeten ze het niet raar vinden dat ze benoemd worden als liegende journalisten.


In het geval van Lubach is het zo dat hij niet liegt (imho), maar hij haalt wel - naar mijn gevoel - thema's of situaties aan die fout lopen, waarvoor niet toevallig een gezonde oplossing voor bestaat die te vinden is in het boekje van D66. Ook al legt hij niet expliciet die link.

Er zijn even goed problematieken waarvoor oplossingen bestaan die in een ander boekje te vinden zijn.

De focus van de issues die bepaalde journalisten naar boven halen ligt vaak in dezelfde lijn. Dan heb je gewoon een voorkeur, een kleur. Dan mag je nog objectief zijn, zoveel je wil, je hebt gewoon een kleur. Dan ben je bvb objectief progressief links. Selectief objectief. Thema's die bvb rechts van uitkomst zouden zijn naar way to go, die bespreek je niet. Je blijft één bepaalde hoek in de verf zetten.


journalisten en programmamakers zijn vaak ook maar mensen, die hun eigen voorkeur willen meenemen in hun producten. Omdat ze dat beter ligt waarschijnlijk.
Problematisch is dat niet, behalve als er gefaket wordt, dat men zegt dat het allemaal uit de lucht gegrepen is.


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen