|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
er is een nieuw tijdschrift geboren aan het worden! PRINTED that is... je kan nu alvast kijken op http://www.stalker.cd hoe het er uit gaat zien. het complete pre-issue (zo'n 90 pagina's, het volledige FULL COLOUR blad zal 180 pagina's tellen) kan je hier downloaden. tot nader order zal het blad in het engels en duits gedrukt worden, maar bij voldoende interesse zal het blad ook gedrukt gaan worden in het nederlands. voorlopig staat de complete oplage op 50.000 exemplaren per maand. ondergetekende zal bij aanwezigheid van tijd ook meerdere handen meehelpen aan het blad; te beginnen met promotie, networking en interviews... zo.. spread the word, lees het, verspreid het, en stalk! http://www.stalker.cd - STALKER MAGAZINE [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 11-12-2003 17:04] i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
stalker.. iets voor element? jammer dat het duits is, of moet ik schade zeggen [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 04-12-2003 20:57] |
|
ook ik denk dat er een verzadiging is.. althans vooral in het buitenladn.. hier in nederland ken ik binnen de doelgroep eigenlijk alleen aardschok, headache en enige buitenlandse bladen als de rock hard, sonic seducer en metal hammer. vrijwel allemaal erg 'standaard' in hun benadering. het 'andere' aan stalker is vooral dat ze alles op een iets andere manier benaderen.. bijna alle mederwerkers hebben hun sporen al verdiend in de scene. om maar een voorbeeld te noemen: hoeveel magazines laten de bands elkaar interviewen, of in hoeveel magazines worden de vragen die je niet hoort te stellen juist WEL gesteld? kijk, ik zeg niet dat dit het gat in de markt is, daar is het stalker ook niet om te doen... i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
mja duits blad en de bands zijn ook niet echt underground te noemen. Ik lees wel e-zines, stuk goedkoper "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Maar ik neem aan dat je wel graag je gedrukte exemplaren verkoopt, zodat je de volgende issue kunt laten drukken. Zolang het rendabel blijft (cq zolang er interesse in STALKER is) is het ook voor de Stalker-redactie interessant om tijd in te steken. Persoonlijk denk ik echt dat een nieuw metalblad zich puur op underground zou moeten richten om interessant te zijn voor metalheads die al wat langer meegaan. Of je moet gaan proberen te concurreren met Aardschok/Metal Hammer/Rock Hard e.d., en daar kun je wel wat succeswensingen bij gebruiken! |
|
Als het een blad is dat kwalitatief beter is dan de aardschok en de Headache dan zou ik het zeker kopen. De eerst genoemde bladen zijn namelijk zo slceht dat ik vaak al aan de voorkant kan zien dat het wéér niets is. De strips in de headache zijn wel erg leuk natuurlijk |
|
een blad wat zich alleen op underground richt, zou nu juist bij de bladkopende persoon niet echt aan kunnen slaan... alleen al omdat zo'n blad per definitie zelf niet underground zou zijn. en dan, je schrijft over underground bands.. wat doe je als die doorbreken? nee, underground/mainstream is een erg beperkte visie, IMHO. STALKER richt zch niet op een van beide groepen, maar richt zich meer op het HOE weer te geven van die groepen. kijk zelf maar eens naar die PDF file (of kom mij toevallig tegen als ik pre-issues uitdeel) en kijk anders hoe het eerste blad er 15 januari bij ligt in de kiosk. i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
ik hoor ook net dat het blad vergezeld gaat worden door een sampler cd i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
gratis cd'tje is altijd goed! |
|
Tja....was er maar een zine met alleen maar death metal en grindcore bands....fans van dat soort herrie hoeven de aardschok ook niet meer te kopen. Bij de laatste aardschok die ik kocht had je alleen maar INHUME en NECRODEATH verdomme....en dat blad noemt zichzelf dan Aardschok. En de Headache is volgens mij niet veel beter...Kent iemand nog toffe underground metal bladen ?? In de stijl van Violent Moshground, Necromaniac en Slayer bedoel ik dan ??? : |
|
Anvil Magazine.... You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
wat is het bestel adres??? |
|
voor stalker? zie www.stalker.cd i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
quote: Underground, als in, onbekende bands uit genres die mij boeien. Ik koop al die metal zines niet, omdat ik niet wil betalen voor pagina's over Dio, Hammerfall, Rammstein, Judas Priest, enz., met achterin ook 1 pagina voor Morbid Angel of Necrodeath. Er zijn al genoeg metal Zines die alle genres, ook veel grote bands, aan bod laten komen. Een nieuw blad met zo goed als alleen bands waar ik nog nooit een nummer van gehoord heb, koop ik gewoon meteen, klaar (mits het niet te duur is of course, ik blijf een student met toegang tot internet waarop ik genoeg leuke e-zines kan vinden). En zo denken veel extreme metalheads heb ik het idee. Desalniettemin, succes gewenst hoor. Elk initiatief op metalgebied is een goed initiatief. |
|
nee... van Anvil..... |
|
studenten zijn toch een slechte markt, dus boeiend wat zij vinden! |
|
quote: www.anvilmagazine.com en bestellen maar You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!! |
|
paar bladen die grind en old school deathmetal verkondigen en meestal bands die niet al te bekend zijn tot kompleet onbekend zijn Tales from Uranus maar is redelijk moeilijk te krijgen omdat die gast schijt heeft aan het internet en alles via de snailmail doet en flyers, Dan heb je nog Analphabetic zine wat een grindblad is en bergen grind interviews, en True Trendkill heb ik gehoord doet ook vage bands interviewen en is nederlands DIY blaadje, als je nieuwe bands wilt ontdekken moet je het toch echt in de DIY hoek zoeken met van die gekopieerde magazines want de meeste glossy bladen zitten diep in de labels hun KONT vandaar dat aarschok en dergelijken zo sucken die moeten wel hun adverteerderd blij houden. |
|
leuk he? post ik over een nieuw blad? gaat het alleen nog maar over andere zines... post dan je eigen topic i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
zie het van de positieve kant, elke keer dat er in gepost wordt komt dit topic weer bovenaan in de actieve topics lijst te staan edit: wel knap zeg van die meneer 2 posts hierboven om een meer dan 5 regels tellende post zonder een . te gebruiken. [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 10-12-2003 19:18] |
|
quote: Jij je zin... Stalker Magazine => Children of Bodom, Entombed, Mortician en Exodus...zijn nog bands die door de beugel kunnen, maar met P.O.D. en als mijn ogen mij niet bedriegen The Rasmus in de gelederen heb je een blad in handen waar menig metalliefhebber eigenlijk niks mee kan. Stalker zal, ook nog in het Duits, de Nederlandse fan niet kunnen bekoren vanwege bandkeuze + taal. Moet je maar eens rondkijken hoe vaak Aardschok wordt afgezeken (in mijn ogen in veel gevallen onterecht omdat het vaak kuddegeschreeuw is met af en toe juiste uitspraken van mensen met kennis van zaken) en die hebben zelfs The Rasmus er niet in staan. Mocht de doelgroep vooral mainstream gericht zijn dan kan ik me enigzins bij voorstellen dat het een wijd assortiment heeft aan bands maar verwacht dan ook zeker geen positieve reacties op fora. Underground fanzines die de moeite waard zijn: - Black Hole Magazine: Braziliaanse fanzine met helaas een onregelmatige uitgave. Maar voor de death en grind liefhebbers een must. Ziet er gelikt uit zonder ook maar enige consessie te doen naar labels, bands of wat dan ook. Recensie staat op Vampire Magazine. - Ancient Ceremonies: Portugees blad, bespreekt en valt bands lastig uit vooral de extremere metal. Hier kan je naast een onbekende band een interview met Dark Funeral verwachten bijv....voor de mensen die dit storend vinden. - New Era Magazine: Typische DIY Black metal fanzine. Zeer de moeite waard, zeer xeroxed... - Ad Arma!: Na de dood van Ledo Takas zine (wat een zine!) ging Tadas verder met Ad Arma! Geweldige kwaliteit (qua kennis en hoe alles er uit ziet) vanuit Litouwen. Vind zijn bandkeuze ten tijde van Ledo Takas wel beter... - Agonia Warzine: Uit Polen, bespreekt alles en interviewt alles wat old school en undergroundse kult is. Must have! - Unholy Terror: Duitse death metal fanzine...wel Engelstalig. Van de eerste tot laatste letter Death metal, death metal en nog eens death metal. Bekijken en bespreken wel alles vanuit een "fan" perspectief. Dus geen objectieve recensies en interviews hier. En zo kan ik er nog wel een aantal noemen. Bovenstaande zines heb ik besproken op Vampire, kan je zelf bekijken wat een beetje in je straatje past. http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
* censuur hier mogen we vooral geen mening hebben, laat staan een negative mening* [Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 11-12-2003 16:43] |
|
quote: Ik vind dat iemand die alleen dit soort zinnen wegplant zonder ook maar enige vorm van bewijs of verwijzing naar vermeende plagiaat aangeeft ook mag zwijgen als een graf...dus met andere woorden...waar heb jij het over? http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
ik heb het erover dat ik als ik recensies lees, dezelfde zinnen & woordverbanden tegenkom op rocke-zine en op vampire. Wel heel toevallig. Probeer een gebrek aan inspiratie beter te verdoezelen zou ik zeggen. (of rocke-zine natuurlijk). daarnaast heeft stalker iets wat al die underground niet heeft: een professionele uitstraling en kwaliteit wat betreft de inhoud. Bijna elk undergroundblad wordt gerund door debielo's die aan hun manier van schrijven te zien nooit verder gekomen zijn dan de middelbare school. |
|
quote: Dat klopt. Underground = vaak geen geld Professionele uitstraling/vormgeving etc. = vereist geld. Nu is het wachten op een Underground filantroop. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |