|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik zal het eens aan mijn broer vragen, die heeft er wel verstand van Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: Het beste wat je kan doen, is om die elementen in de gitaar te zetten, dan spelen, en nu komt het moeilijke, tergelijketijd ook luisteren. Wat je ook kan doen is een gitaar met de desbetreffende elementen die qua bouw veel op jouw gitaar lijkt te bespelen. Kijk dan naar welke houtsoort is gebruikt op de body,of het gewicht van de body niet veel anders is, en of de manier waarop de snaren op de brug vast zitten hetzelfde is. Dat moet een duidelijke indicatie geven lijkt mij. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: idd het grote probleem waar veel gitaristen last van hebben, dat ze niet luisteren naar wat ze spelen, alleen maar kijken naar hun vingers, so wrong .... |
|
Als je er de ballen verstand van hebt hoor je het verschil ook niet lijkt me ... "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: Hmm de combinatie van zingen en gitaarspelen tergelijkertijd lijkt me ook verdomde lastig en zo nu en dan ook een solo spelen..heb daarom veel bewondering voor Dave Mustaine bijvoorbeeld Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
trust your ears!!!!!! |
|
Das gewoon een kwestie van oefenen. Iedereen hoort of een toon bij iemand anders vals is of niet, als een zanger vals zingt hoort dat iedereen. Dus wat iemand eerder hier zei dat als je er de ballen verstand van hebt dat je het dan ook niet hoort vind ik klare onzin. Mensen moeten eens leren luisteren naar hun eigen spel, dat zou ze al een heel stuk beter maken, ik merk dat ook bij al mijn leerlingen, zo gauw ze dat gaan doen schieten ze ineens in niveau omhoog. |
|
quote: Hmm in welke stijlen geef je zoal les? Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
Dude, check zijn site even uit, als je in zijn buurt woont moet je maar proberen les te krijgen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Damn..ik toon alleen belangstelling..heb verder geen enkele intentie om te gaan lessen..kan het me simpelweg niet veroorloven Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps. |
|
quote: Orion had het over elementen uitzoeken ... pak gewoon een gitaar die leuk klinkt en lekker in de hand ligt en spelen. "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
Gitaristen; wat voor elementen gebruiken jullie? Ik heb zelf een Ibanez RG270 met de standaard elementen, maar ik wil toch wel eens nieuwe (in ieder geval een bridge-element). Wat raden jullie aan? Wat zijn jullie ervaringen? 11.45: restate my assumptions |
|
quote: DiMarzio's!!! |
|
Kun je iets specifieker zijn? Welk type, wat voor geluid (veel hoog/laag, etc.)? Enz. 11.45: restate my assumptions |
|
dimarzio evolution bridge in mijn dean V EMG 81 bridge in mijn Ibanez RG evolution bevalt me beter, is ook lekker strak en geeft meer druk, EMG vind ik een beetje steriel grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
quote: of die Seymour Duncan's!!! |
|
welke duncan's? ik ben er niet bekend mee grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
quote: Ik merkte bij mezelf ook dat ik nauwelijks luisterde naar wat ik speelde, speelde gewoon lekker met nummers mee en dan was het wel best. Toen ik beter ging luisteren naar m'n eigen bas spel bleek hoe onsecuur en niet strak ik speelde (wel een pijnlijk moment). Op het moment dat je goed naar je eigen spel gaat luisteren wordt ook goed duidelijk op welke punten je jezelf nog moet verbeteren Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Toen ik nog geen versterker had dacht ik ook dat ik wel aardig speelde tot ik er 1 had en hoorde hoe belapperd me spel was |
|
quote: Wat vind de dikke Van Dale van dat woord? quote: |
|
Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: LOL, je lijkt me Nederlands docent wel. |
|
quote: Misschien ben ik hem ook wel, Erwin! Heb je je huiswerk al af? |
|
Nee meneer, ik moest gitaar spelen |
|
Ik zit zwaarrrr te denken aan een Dimarzio Blaze 7 voor mijn Esp ipv de Duncan Designed die er nu in zit. But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |