|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Ik weet niet eens de maat van mijn plectrums. Ik weet alleen dat ze groen zijn en van Dunlop ofzo. Ze spelen erg fijn. Vroeger speelde ik op de Oranje. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Dan zorg je maar dat je het leuk gaat vinden Zonder dollen, erg nuttige oefeningen, zowel als warming-up, ter verbetering van de links-rechts synchronisatie, voor je aanslagtechniek en voor de onafhankelijkheid van de vingers van je linkerhand. Wat ik volgens mij vergeten was te zeggen: het is de bedoeling 1 noot per aanslag te fretten en de andere vingers zo dicht mogelijk boven de toets te houden; dus NIET bij een 4-3-2-1 alle 4 je vingers al "klaarzetten". quote: It helped me! Als je verkeerd aanslaat blijft de snaar achter de plectrum haken, dan leer je het zo af hehehehehe Geen dank quote: Ik ben weer overgestapt op de rode Jazz III picks na een kort uitstapje naar de groene Tortex Jazz picks (.88). |
|
Dit is zo'n mooi gitaartje. De crafter FX550EQ MS, weet iemand waar ze deze dingen hebben? [Dit bericht is gewijzigd door goblinjester op 27-08-2004 20:23] Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
ben nu 16 en heb net een spaar rekenening geopend. kga sparen voor een Gibson Sg Supreme tot mn 18e kan ik er niks vanaf halen, en dr wordt automatisch bijgeschreven, (even wat voorzorgmaatregelen genomen ) Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand! |
|
Cool joh. Wat voor muziek speel je dan? |
|
Kan iemand mij tips geven hoe je het best een barre akkoord kan pakken? Als ik alle snaren 1 voor 1 aansla zit er altijd wel een bij die ik afdemp... |
|
quote: Sjieke Gitaar .. |
|
wie weet waar deze dingetjes verkrijgbaar zijn en hoe veel ze kosten??? wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Kwa gitaarspel zit ik heel erg in de AC/DC stijl zegmaar. Maar ik wil hem redelijk vaak ook nog wel in drop d zetten of een halve/hele toon omlaag. En even die echte metallriffs aanslaan Beter 1 vogel in de hand Dan je lul in de brand! |
|
quote: Handen? |
|
quote:zo'n blokje dat n snaar vasthoudt op een floyd rose tremolo wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: nee, sukkel, het zakmes Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop02.asp/wg_id/9/sid/!06082002 Kiek doa maar us: Stringed Instruments-Accessory |
|
quote: wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: |
|
quote:hmm het dingetje heet dus een *saddle* en is fukking duur wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
Tjek Piët guitars in Arnhem eens. Hij heeft bakken vol met van die ongein, want er zijn ook nog eens duizend verschillende maten zadeltjes.... Frustrerend... maar goed, als hij het heeft, dan kan je dat misschien nog wel voor een habbekrats krijgen. Een vriend van mij had een Fender met een heel apart locking systeem. dmv een hendeltje zet je daarmee alle snaren in een keer vast. Maar dat hendeltje was gebroken. Toevallig had Piët dat ding ergens liggen, en hij vroeg er 5 Euro voor. Geen geld voor iets dat je waarschijnlijk nooit meer ergens zal vinden. |
|
quote: Ik weet alleen dat ze spot goedkoop zijn. Hier heel ver vandaan gemaakt worden. En dat ik tot nu toe er nog geen één ben tegengekomen. Maar ik vind hem zo mooi Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Inderdaad stervensduur. Had er laatst ook eentje gebroken (eerste in 14 jaar..). Tip: die zadels van Floyd Rose zijn erg duur. Zorg dat je een ander merk (weet zo even niet uit mn hoofd) kunt krijgen, scheelt de helft in prijs. Let ook op de juiste maten natuurlijk, ze zijn per snaar anders qua hoogte. Ik was maar 14 euro kwijt. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
Ik heb ooit op mijn Charvel ook een saddle in twee. Gitaarbouwer Wim Heins in Sneek had toevallig nog eentje liggen in het zwart, mijn brug is echter chroom kleurig. Nu heb ik dus een chromen Floyd Rose brug met een zwart zadeltje voor de D snaar. Maar het werkt wel (al 8 jaar intussen). |
|
Waarom zijn gitaren zo af en toe zo fragiel. Mijn akoestische gitaar is nu ook behoorlijk naar de klote. Er is iets in de brug heel scherp ofzo waardoor mijn hoge E snaar knapt. Het is een Nylon gitaar. Ik hoop niet dat de hele brug vervangen moet worden anders zal ik het deze maand niet ruim hebben Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
De kam bewerken met een nagelvijltje, klaar. |
|
quote: Het is helaas niet de kam. Het is iets in de brug zelf. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Ik heb net voor het eerst les gehad. Heel erg zinvol. Hij heeft heel veel theorie uitgelegd en ik snap nu wel een hoop dingen waarom bepaalde dingen zo zijn. En tevens een paar goeie oefeningen gekregen. En zeker zeer goedkoop. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |