|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:*rolt over grond* wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: www.gibson.com en lezen maar. De 61 reissue heeft een extra dunne hals die tot aan de body dun blijft, geen hak aan de nek dus. Voor de rest zijn ze nagenoeg allemaal hetzelfde, alleen in de afwerking merk je het verschil. De 70-er jaren modellen zijn ietsje anders, die kom je vaak ik het naturel gelakt tegen, roodbruin dus, met een lekkere dikke hals. Ik zou zeggen: try before you buy. ...only dead people are cool... |
|
quote: |
|
Ik post dit ook maar even in dit topic. Het topic waar ik het in eerste instantie geplaatst heb is volgens mij het gitaren-topic en dit is het techniek-topic Ik ben de laatste tijd weer hard aan mijn alternate picking aan het werken door chromatische runs te oefenen:
Telkens bij het omhoog/ omlaag lopen de de hand 1 positie opschuiven. Metronoom instellen op comfi snelheid en 16en spelen met alternate picking. Je kan er natuurlijk ook triolen of sextolen van maken. Ik heb deze oefeningen ook met "economy picking" geprobeerd maar danmed, dan kom ik mezelf echt tegen. Dit is een combinatie tussen sweep- en alternate picking. String-skips worden gesweept, de andere noten worden alternate gepickt. Frank Gambale heeft een nuttig boek over deze techniek geschreven die hij overigens speed picking noemt: Speed picking Ik heb me hier helaas nooit in verdiept "but it's never too late to learn" Ik warm ongeveer 15 minuten op op 120BPM en schroef daarna het tempo omhoog. Ik haal nu ongeveer 180BPM zonder het gevoel te hebben de controle te verliezen en zonder "legato's te tremelopicken" zeg maar. Ik merk dat deze oefeningen een zeer gunstig effect hebben op mijn techniek! Wat ik ook erg fijn vind noem ik de "hardlopers" oefening. Hardlopers trainen hun uithoudingsvermogen vaak door bijv. tussen lantaarnpalen sprinten af te wisselen met hardlopen. Met deze chromatische oefeningen kan dat natuurlijk ook door bijv. triolen met 16en en 16en met sextolen af te wisselen. Je krijgt dan zoiets:
Etc etc etc. Je kan hier natuurlijk eindeloos op variëren! Ik heb nu alleen de klimmende en dalende "lineare" 1-2-3-4 en 4-3-2-1 patronen uitgeschreven, ook daar kan je natuurlijk eindeloos op variëren. Bijvoorbeeld:
Of:
Etc etc etc Waarom ik dit post? Jullie oefenen dit waarschijnlijk al eeuwen.. Ik vind het lekkere warming-up oefeningen en merk dat mijn techniek vooruit gaat, hopelijk hebben jullie er iets aan [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-08-2004 11:19] |
|
180 BPM is behoorlijk snel. Ik kom op een goede dag niet over de de 160 met dat soort chromatische oefeningen. Ik heb wel gemerkt dat ik sneller kan spelen sinds ik van een 2mm plectrum naar een 1 mm ben over gestapt. Ik speel nu sinds een maand op een 1mm en ik merk een duidelijk verschil. Beetje jammer dat ik zoveel jaren op een 2mm heb gespeeld maar goed... In ieder geval, je zegt dat je een string-skip sweeped ? Dat lijkt me nogal lastig, kan natuurlijk geen kwaad om het te oefenen, maar ik pak ze toch liever alternate. Deze volgende oefening lijkt me nogal.. eh vervelend... hoort die string-skip erin? quote: [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 18-08-2004 11:52] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Oefenen Azzie quote: De snelheid die ik kan halen is ook afhankelijk van de plectrum die ik gebruik. Ik heb een tijdje met van die groene Tortex-dingen gespeeld na jarenlang met Dunlop Jazz II plectrums te hebben gespeeld. Nu ben ik weer overgestapt op de Jazz II's.. Ik gebruik trouwens als mijn techniek me in de steek laat (...) de Stylus-pick waar ik het al eens over gehad heb om de correcte stand van de plectrum aan te voelen. Meer info: http://www.styluspick.com/ Warming up met de stylus-pick en daarna met de gewone plectrum verder gaan. quote: De theorie er achter is dat je efficiënter aanslaat (minder bewegingen voor het zelfde aantal aanslagen) en dat je dus hogere snelheden kan halen. Bij alternate picking is vooral de stringskip ineffeciënt, zeker bij bijv, van de g-snaar naar b-snaar een upstroke gevolgd door een downstroke omdat je dan een relatief lange weg af moet leggen wat ten koste gaat van je snelheid. Met economy-picking voorkom je dit dus omdat je de stringskips sweept. Het moeilijkste aan deze techniek vind ik "goed beginnen". Je moet bij elke lick precies weten of je met een up- of downstroke moet beginnen om goed uit te komen voor de sweeps. Kwestie van oefening natuurlijk maar het is erg moeilijk de alternate picking uit je systeem te krijgen. quote: Ik heb die 6-jes boven de licks gezet om sextolen te markeren |
|
quote: Haha, ik doe niets anders. Maar op dit moment ben ik veel met sweeps (nog steeds ja) en modes bezig. quote: Hmmm... kan geen kwaad om eens te proberen. quote: Ik ken het principe, ik ben er alleen niet echt een fan fan. Ik kan tot nu toe nog alles met mijn AP. quote: hehe, gelukkig. [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 18-08-2004 12:35] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Kep weer een mp3tje van Heerser Robbert vd Hanenberg, tis een pianostuk op gitaar uitgewerkt; http://www.digitalsoundplanet.com/Members/000135269_000008288_proj.mp3 Ps, deze kerel heerst zwaar op z'n gitaar en gaat nog een grote jongen in de gitaarwereld worden, denk ik........ |
|
Die gast kan inderdaad een aardig potje spelen Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Dat is zeker erg geinig. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Sjeez, snaack. Ik heb wat van die dingen zitten spelen, wat jij neer gezet hebt, maar wel een beetje zoutloos, zeg. Beetje zinloos over die snaren rennen. Hehe. Maar als oefening blijkbaar wel goed, ik vind er alleen niks aan om zoiets continu te gaan spelen. Ik speel trouwens met jim dunlop usa nylon plecrums. .46 mm. Iemand dunnere? Oud Vuil. |
|
quote: Haha, good stuff Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Watje |
|
Kga binnenkort ff zo'n Stylus-pick aanschaffen hehe. Lijkt me goed om mee te oefenen. Thnx voor de tip, Snaack Nu Dunlop H3, eerder altijd Jazz III (de zwarte!!) [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 27-08-2004 16:26] |
|
quote: Ahh jij slaat al helemaal niets aan zowat |
|
quote: Hier staan wel interessante tabs te downloaden : www.fabrizioleo.com (Thnx to Roy S.) |
|
Ik heb jaren op 2mm gespeeld maar sinds kort naar, wat ik vermoed, 1mm overgestapt. Eigenlijk vervloek ik mijzelf dat ik dit niet eerder heb gedaan... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Oja das waar ook hehehehe. Ik gebruik trouwens Dunlop Jazz III (de rode). Vroeger ook altijd van die dunne nylon dingen maar daar had ik een hele rare (foute) techniek mee. Dat heb ik toen compleet veranderd samen met pick keuze. |
|
quote: hehe Ja die rooie hebben een iets hardere aanslag. Ook ff gebruikt. En foute techniek..tsja..ik ken het [Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 27-08-2004 16:46] |
|
quote: dude die gebruik ik als basplectrum(incidenteel gebruik ik een plectrum) en vind ze nog net iets te dik ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Tsjah.... het ging best redelijk... nu gaat het erg goed Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Hehe, ik ben lang geleden met 1 mm begonnen, in de loop der jaren steeds dunnere gebruikt. .38 heb ik ook geprobeerd, maar die is me te dun. En het gaat natuurlijk niet om het feit hoe dik of dun hij is, 't gaat erom wat je ermee doet. edit: spelfout. [Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 27-08-2004 17:43] Oud Vuil. |
|
quote: Haha, daarom compenseer ik het met mijn gitaarspel... dat lukt wel namelijk... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Jazz III van Dunlop, al jaren!!!!! Meestal de zwarte maar ook soms de rode, ligt eraan of mijn vriendin haar maandelijkse perikelen weer heeft!!!! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |