|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
|
|
quote:mja, dat is meteen weer zo professioneel en al, ik zoek gewoon iemand die 't voor zn hobby doet en wat wil verdienen of iets dergelijks |
|
*zucht* vrouwen, het is ook nooit goed |
|
Wil je nou gitaar leren splen of wil je lekker koffie leuten bij een hobbyist? |
|
waarom zo als ik nauwelijks akkoorden kan? |
|
check joops media sectie ff btw |
|
Een goede leraar kan je juist de ontzettend belangrijke basis correct aanleren... Je hoeft echt niet binnen een maand Steve Vai te spelen hoor |
|
Leert ie je ook hoe je iets op kunt nemen *HINT HINT* |
|
quote: De je dat voor of na de dag dat pasen en pinksteren op 1 dag vallen |
|
quote: jezus die gast is echt goed o_O quote: ja, da's ook wel weer zo |
|
en een ontzettend sympathieke kerel |
|
quote: Half september, als de andere helft van mijn freelance klus betaald is. |
|
Ik heb/had gitaarles in Deurne, weet niet of dat dat te ver weg is? 20 minuten met de trein vanuit Eindhoven en ruim 10 minuten lopen vanaf het station in deurne. Ze is wel erg goed en je kan zelf je lessen indelen op den duur, zo ben ik paganinni gaan doen bijvoorbeeld... Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Woehahah!! Shreddie vond zojuist een webcam in een ouden doosch: www.triple7.nl/zm/shreddie.avi |
|
|
|
|
|
quote: G.E.I.L EN EEN BEETJE ENG... [Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 14-08-2004 23:39] "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote: Hans Teeuwen is soms een beetje eng, haha! |
|
Booooooots jungen "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote:Verdamt nogmal! Jetzt is meine pahle wieder hard geworden! |
|
Om maar even op elementen terug te komen: je hebt actieve en passieve elementen. Beide soorten hebben een andere karakter. Actieve elementen hebben van zichzelf een lage output, maar door de ingebouwde versterker hebben ze net zoveel output als een passief element met veel output. Voordeel in dit geval is dat de actieve transparanter en opener klinkt en meer harmonischen heeft. Een ander voordeel is de lage impedantie. Je hebt wel andere potmeters nodig voor actieve elementen, maar door de lage impedantie is het signaal veel minder gevoelig voor ruis. Nadeel is het gebrek aan karakter, actieve elementen hebben hun eigen klank die zich door de gitaar nauwelijks laat beinvloeden. MAW: een EMG 81 in een Gibson klinkt bijna hetzelfde als een EMG 81 in een Squier. Een ander nadeel is dat er een batterij nodig is. Hiervoor is ruimte nodig in de gitaar. Een batterij gaat zeker een jaar mee. Passieve elementen zijn er in verschillende soorten. Hier bepalen de magneten, het aantal wikkelingen op de spoelen en de gitaar zelf de klank. De magneten zijn er in de smaken - AlNiCo II (Warme, ronde klank) - AlNiCo V (Felle klank met veel harmonischen) - Keramisch (Harde klank met redelijke harmonischen) Daarnaast bepalen het aantal wikkelingen de dynamische klank van de pickup. Meer wikkelingen is meer output, maar remt het vormen van harmonischen. Je moet dus een compromis vinden tussen een aantal factoren. Het gaat om de klank die je zoekt. Wil je veel output voor hakwerk, neem dan bijvoorbeeld een DiMarzio Super Distortion, Breed, X2N; Seymour Duncan Distortion Zoek je iets minder output, neem dan een DiMarzio PAF Pro, Breed; Seymour Duncan Jeff Beck, Duncan Custom Voor lagere output kan je kijken naar een DiMarzio PAF, Seymour Duncan Alnico Pro II Ik prefereer zelf een high output brug en low output nek. Bij soleren klinkt de solo met het nekelement dan lekker romig, warm en vol met mooie harmonischen. Bij het hakken met het brugelement is de klank dan vet en strak. Mijn gitaren hebben over het algemeen Bridge: DiMarzio Super Distortion (Iron Maiden, Motörhead en Slayer gebruik(t)en deze pickup ook) Neck: DiMarzio PAF ...only dead people are cool... |
|
Ik ben net nog even naar gitaren gaan kijken in Utrecht. Er hier alleen niets bij waarvan ik dacht, dat is hem. Ze hadden bij de feedback wel een hele melige versterker. Het was een 15 watt stack. Haha, je moet hem echt zien. De eerste stack met twee boxen en top die er schattig uitziet. Helaas dat hij niet 30 watt was. Ik wil iets tussen de 30 en 50 watt. Ik ben niet tevreden over mijn eigen 15 watt peavey. Zo weinig output. Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Ik ben op zoek naar een (nieuwe of 2e hands) Gibson SG. Iemand enig idee wat het verschil is tussen de verschillende modellen? Iemand ervaring met zo'n gitaar? "Jullie stemmen Pechtold!!" |
|
quote: |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |