IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Cannibal Corpse Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-09-2025 11:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Altijd gedacht dat CC niet voor mij was. Ik zat ernaast .
Ondertussen gecheckt:
- Eaten Back to Life
- Butchered at Birth
- Gallery of Suicide.

Ik denk dat Eaten me meer ligt dan Butchered wegens rockend. Gallery word ik verrassend blij van. Ik kijk er vooral van op dat ik hoor dat het om dezelfde band gaat. Misschien dat ik het daarom goed trek. Ik ben er altijd vanuit gegaan dat CC nogal onherkenbaar was. Oeps.

Tips zijn welkom. Wat zijn de Old school musts? Is er ook een golden standard voor de wat nieuwere stijl die ik hoor op Gallery?

edit: so far meer fan van de vocals van Fischer dan van Barnes.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 19-09-2025 11:17]

Sater
Usericon van Sater
Posted 19-09-2025 11:52 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Volgens mij verschillen de meningen enorm over wat hun beste album is, wat meestal een goed teken is. The Bleeding is hoog aangeschreven en is de laatste met Barnes. Vile the eerste met Fisher. Van het nieuwere spul is Kill volgens mij de populairste en anders Wretched Spawn. En misschien aardig om Violence Unimagined te luisteren, want dat is de eerste met Erik Rutan.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Dirge for november
Posted 19-09-2025 11:56 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Cool, ik kan weer even vooruit!

Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 19-09-2025 12:00 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Dan heb je nog heel wat leuks te ontdekken! Mensen beseffen de genialiteit van Evisceration Plague niet genoeg. Zou ik zeker niet missen!

I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich

Dirge for november
Posted 19-09-2025 12:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Tof gevoel om erachter te komen dat het loont om de klassiekers in te duiken die ik heb overgeslagen om dieper in de underground te duiken. Uiteindelijk is de conclusie dat die klassiekers een originele sound hebben die misschien niet meteen toont omdat ze de toon hebben gezet voor wat volgt.

Kortom, wat iedereen al suf gedraaid heeft komt op mij verrassend fris over. Morbid Angel ondergaat bij mij nu dezelfde treatment. Ooit (geloof het of niet) waag ik me dieper in Slayer ghehe.

SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 19-09-2025 12:56 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Vanwege het luistertopic toevallig laatst vile en the bleeding herbeluisterd. Nou ja.

Vile afgezet zodra die corpsegrinder begon te brullen. Wat...anders. Ik hou er niet van.

The bleeding is gaaf, hoor. Maar bijvoorbeeld die gitaarpartijen aan het begin van stripped raped. and strangled. Ik vind dat vrij saai. En Barnes begint op deze plaat ipv te grunten ook af en toe te screamen. Meh.

Ik hou het toch maar gewoon bij butchered at birth.

leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-09-2025 13:49 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 19 september 2025 12:16 schreef Dirge for november het volgende:

Tof gevoel om erachter te komen dat het loont om de klassiekers in te duiken die ik heb overgeslagen om dieper in de underground te duiken. Uiteindelijk is de conclusie dat die klassiekers een originele sound hebben die misschien niet meteen toont omdat ze de toon hebben gezet voor wat volgt.

Kortom, wat iedereen al suf gedraaid heeft komt op mij verrassend fris over. Morbid Angel ondergaat bij mij nu dezelfde treatment. Ooit (geloof het of niet) waag ik me dieper in Slayer ghehe.
Morbid Angel wil ik volgens mij leuker vinden dan ik het echt vind, maar onlangs Altars of Madness gedraaid, en dat is eigenlijk toch wel echt gaaf!
Van CC weet dus alleen The Bleeding bij mij een snaar te raken, maar zo heb ik vrij laat Left Hand Path van Entombed ontdekt, en heb ik nu Like an Ever Flowing Stream van Dismember in de bestelling staan.

Show no Mercy en Haunting the Chapel zijn allebei wel echt essentieel en geniaal!

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-09-2025 14:25 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 19 september 2025 12:16 schreef Dirge for november het volgende:

Klassiekers zijn soms (vaak?) toch niet voor niets klassiekers.
Endless Pain, Pleasure to kill, en Flage of Hate van Kreator, het werk t/m Release from Agony van Destruction, en In the Sign of Evil / Obsessed by Cruelty zijn bijvoorbeeld ook echt heel veel beter dan hun latere werk, en het hedendaagse thrash-genre in geheel, doet vermoeden.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 19-09-2025 14:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 14:25 schreef KwelgeestIV het volgende:
Klassiekers zijn soms (vaak?) toch niet voor niets klassiekers.

Per definitie altijd, toch? Anders is het gewoon een oude plaat.

No dogs, no masters.

Dirge for november
Posted 19-09-2025 14:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ah juist, oude thrash/black is ook een hoek die ik ga induiken. Niet voor niks zojuist Morbid Visions gehaald bij de sounds. Staat me idd bij dat oude Kreator wel eronder te scharen is. Vast beter dan dat metal gedoe wat ze live doen anno nu. Ook bedankt voor den Slayer tips. Ik ken de band wel een beetje uiteraard.

Over Morbid Angel zaag ik wel ff verder in het desbetreffende topic.

Ook: Kill meegenomen bij de sounds. Want die lag daar. In tegenstelling tot Wim tot nu toe sws fan van Fischer. Eigenlijk is het gewoon een gortdroge rapper.

Dirge for november
Posted 19-09-2025 14:42 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 14:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Klopt uiteraard, maar er zijn zat albums die veel relevanter en origineler waren toen ze uitkwamen, beschouwende wat erna kwam. Fans van het eerste uur erkennen dat niet altijd haha.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-09-2025 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 14:42 schreef Dirge for november het volgende:
Klopt uiteraard, maar er zijn zat albums die veel relevanter en origineler waren toen ze uitkwamen, beschouwende wat erna kwam. Fans van het eerste uur erkennen dat niet altijd haha.

Ja, precies. Dat is denk ik de essentie van een klassieker. Nou ja, dat mensen het nog kennen is ook een aspect. Survivorship bias.

No dogs, no masters.

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-09-2025 14:49 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 19 september 2025 14:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Je kan het lezen als a = a, maar er zijn ook klassiekers die klassiekers heten, maar toch (inmiddels(?)) minder goed oud zijn geworden of qua tijd, plaats en cultuur inmiddels te ver van ons afstaan. Een Citizen Kane of Cassablanca.., sorry maar die films zijn echt niet zo goed als de overlevering ons wil doen geloven.

Dirge for november
Posted 19-09-2025 14:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Het is even terug dat ik ze zag, maar is volgens mij een sterke vergelijking ja.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 19-09-2025 14:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 14:49 schreef KwelgeestIV het volgende:
Je kan het lezen als a = a, maar er zijn ook klassiekers die klassiekers heten, maar toch (inmiddels(?)) minder goed oud zijn geworden of qua tijd, plaats en cultuur inmiddels te ver van ons afstaan. Een Citizen Kane of Cassablanca.., sorry maar die films zijn echt niet zo goed als de overlevering ons wil doen geloven.

Dat is een goed punt, inderdaad, over die afstand qua tijd, plaats en cultuur. Met zulke (oude) films zeker duidelijk te illustreren; de hele manier van acteren en snelheid etc. is zo anders geworden. Met muziek heb ik dat wat minder, maar speelt ook een rol. Dan is het geen klassieker meer, maar oubollig.

En dat is mogelijk ook een gebrek aan de kant van de individuele kijker/luisteraar. Iemand kan 'Det sjunde inseglet' niets aan vinden, maar dan moet je wel met erg goede argumenten komen.

No dogs, no masters.

Sater
Usericon van Sater
Posted 19-09-2025 15:38 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 14:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is een goed punt, inderdaad, over die afstand qua tijd, plaats en cultuur. Met zulke (oude) films zeker duidelijk te illustreren; de hele manier van acteren en snelheid etc. is zo anders geworden. Met muziek heb ik dat wat minder, maar speelt ook een rol. Dan is het geen klassieker meer, maar oubollig.

Ik heb Casablanca een aantal jaar geleden op groot scherm gezien, maar als je na 10 minuten eenmaal aan de stijl van acteren en filmen bent gewend, is het gewoon een goed kijkbare film, met een verhaal dat je wel of niet aanstaat. Morbid Visions klinkt ook anders dan wat er nu op de markt verschijnt, maar daar luister je ook door de productie heen, ook al is deze oubollig.

quote:
Op 19 september 2025 14:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:Iemand kan 'Det sjunde inseglet' niets aan vinden, maar dan moet je wel met erg goede argumenten komen.

Als iemand alleen zegt 'saai', is dat toch argument genoeg? Dan kan ik wel vinden dat hij niet hard genoeg heeft nagedacht over leven en dood tijdens het kijken, maar dat is ook een kwestie van smaak toch?

En natuurlijk óók reden om zo iemand uit je leven te bannen.

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-09-2025 15:44 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 12:56 schreef SimsalaWim het volgende:
Vanwege het luistertopic toevallig laatst vile en the bleeding herbeluisterd. Nou ja.

Vile afgezet zodra die corpsegrinder begon te brullen. Wat...anders. Ik hou er niet van.

The bleeding is gaaf, hoor. Maar bijvoorbeeld die gitaarpartijen aan het begin van stripped raped. and strangled. Ik vind dat vrij saai. En Barnes begint op deze plaat ipv te grunten ook af en toe te screamen. Meh.

Ik hou het toch maar gewoon bij butchered at birth.

Tomb of the Mutilated wordt hier schandelijk over het hoofd gezien!

1. Butchered at Birth
2. Tomb of the Mutilated
3. The Bleeding

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-09-2025 15:47 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 15:38 schreef Sater het volgende:
Morbid Visions klinkt ook anders dan wat er nu op de markt verschijnt, maar daar luister je ook door de productie heen, ook al is deze oubollig.

Morbid Visions is geniaal. Een stoffige Raw Black Metal productie avant la lettre. Visionair is het, visionair zeg ik u!

KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 19-09-2025 15:54 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 19 september 2025 15:38 schreef Sater het volgende:
Ik heb Casablanca een aantal jaar geleden op groot scherm gezien, maar als je na 10 minuten eenmaal aan de stijl van acteren en filmen bent gewend, is het gewoon een goed kijkbare film, met een verhaal dat je wel of niet aanstaat.

Jij noemt het stijl, ik wanprestatie. Een Cary Grant of James Stewart waren verschrikkelijk waardeloze acteurs die in iedere film exact hetzelfde bordkartonnen typetje neerzetten, maar North by Northwest en Rear Window zijn wel steengoede films.

Sater
Usericon van Sater
Posted 19-09-2025 16:14 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Casablanca was Bogart.

Maar die vergissing (?) illustreert je punt denk ik goed, haha.

spectre
Usericon van spectre
Posted 19-09-2025 16:29 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 11:52 schreef Sater het volgende:
Volgens mij verschillen de meningen enorm over wat hun beste album is, wat meestal een goed teken is. The Bleeding is hoog aangeschreven en is de laatste met Barnes. Vile the eerste met Fisher. Van het nieuwere spul is Kill volgens mij de populairste en anders Wretched Spawn. En misschien aardig om Violence Unimagined te luisteren, want dat is de eerste met Erik Rutan.

Gallery of Suicide, mijn persoonlijke favoriet samen met the Bleeding.

Dirge for november
Posted 19-09-2025 16:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 15:47 schreef mikkasscar het volgende:
Morbid Visions is geniaal. Een stoffige Raw Black Metal productie avant la lettre. Visionair is het, visionair zeg ik u!

Juist! Zojuist geluisterd en het boekje gelezen. Wazige marketing, want de schrijver zegt dat Morbid Visions in vergelijking tot Bestial Devastation eigenlijk geen hol aan is haha.

Dirge for november
Posted 19-09-2025 16:45 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 15:47 schreef mikkasscar het volgende:

Blijkbaar is het wat je krijgt als je iemand die pop wil mixen met geweld Venom onder de neus schuift. (aldus het boekje)

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 19-09-2025 16:52 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2025 16:38 schreef Dirge for november het volgende:
Bestial Devastation

Oh ja, die is ook geweldig uiteraard. Meer proto-death/black metal en nog stoffiger, maar zeer smakelijk.

Dirge for november
Posted 19-09-2025 16:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Jep. Lekkor. En zit er dus gratis bij.

Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com