![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
Volgens mij verschillen de meningen enorm over wat hun beste album is, wat meestal een goed teken is. The Bleeding is hoog aangeschreven en is de laatste met Barnes. Vile the eerste met Fisher. Van het nieuwere spul is Kill volgens mij de populairste en anders Wretched Spawn. En misschien aardig om Violence Unimagined te luisteren, want dat is de eerste met Erik Rutan. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Cool, ik kan weer even vooruit! ![]() ![]() |
|
Dan heb je nog heel wat leuks te ontdekken! ![]() I give you the Heimlich, you think it's the Heimlich ![]() |
|
![]() Tof gevoel om erachter te komen dat het loont om de klassiekers in te duiken die ik heb overgeslagen om dieper in de underground te duiken. Uiteindelijk is de conclusie dat die klassiekers een originele sound hebben die misschien niet meteen toont omdat ze de toon hebben gezet voor wat volgt. Kortom, wat iedereen al suf gedraaid heeft komt op mij verrassend fris over. Morbid Angel ondergaat bij mij nu dezelfde treatment. Ooit (geloof het of niet) waag ik me dieper in Slayer ghehe. ![]() |
|
Vanwege het luistertopic toevallig laatst vile en the bleeding herbeluisterd. Nou ja. Vile afgezet zodra die corpsegrinder begon te brullen. Wat...anders. Ik hou er niet van. The bleeding is gaaf, hoor. Maar bijvoorbeeld die gitaarpartijen aan het begin van stripped raped. and strangled. Ik vind dat vrij saai. En Barnes begint op deze plaat ipv te grunten ook af en toe te screamen. Meh. Ik hou het toch maar gewoon bij butchered at birth. leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel ![]() |
|
quote:Morbid Angel wil ik volgens mij leuker vinden dan ik het echt vind, maar onlangs Altars of Madness gedraaid, en dat is eigenlijk toch wel echt gaaf! Van CC weet dus alleen The Bleeding bij mij een snaar te raken, maar zo heb ik vrij laat Left Hand Path van Entombed ontdekt, en heb ik nu Like an Ever Flowing Stream van Dismember in de bestelling staan. Show no Mercy en Haunting the Chapel zijn allebei wel echt essentieel en geniaal! Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote:Klassiekers zijn soms (vaak?) toch niet voor niets klassiekers. Endless Pain, Pleasure to kill, en Flage of Hate van Kreator, het werk t/m Release from Agony van Destruction, en In the Sign of Evil / Obsessed by Cruelty zijn bijvoorbeeld ook echt heel veel beter dan hun latere werk, en het hedendaagse thrash-genre in geheel, doet vermoeden. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Per definitie altijd, toch? Anders is het gewoon een oude plaat. No dogs, no masters. ![]() |
|
Ah juist, oude thrash/black is ook een hoek die ik ga induiken. Niet voor niks zojuist Morbid Visions gehaald bij de sounds. Staat me idd bij dat oude Kreator wel eronder te scharen is. Vast beter dan dat metal gedoe wat ze live doen anno nu. ![]() Over Morbid Angel zaag ik wel ff verder in het desbetreffende topic. Ook: Kill meegenomen bij de sounds. Want die lag daar. In tegenstelling tot Wim tot nu toe sws fan van Fischer. Eigenlijk is het gewoon een gortdroge rapper. ![]() |
|
quote: Klopt uiteraard, maar er zijn zat albums die veel relevanter en origineler waren toen ze uitkwamen, beschouwende wat erna kwam. Fans van het eerste uur erkennen dat niet altijd haha. ![]() |
|
quote: Ja, precies. Dat is denk ik de essentie van een klassieker. Nou ja, dat mensen het nog kennen is ook een aspect. Survivorship bias. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Je kan het lezen als a = a, maar er zijn ook klassiekers die klassiekers heten, maar toch (inmiddels(?)) minder goed oud zijn geworden of qua tijd, plaats en cultuur inmiddels te ver van ons afstaan. Een Citizen Kane of Cassablanca.., sorry maar die films zijn echt niet zo goed als de overlevering ons wil doen geloven. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Het is even terug dat ik ze zag, maar is volgens mij een sterke vergelijking ja. ![]() |
|
quote: Dat is een goed punt, inderdaad, over die afstand qua tijd, plaats en cultuur. Met zulke (oude) films zeker duidelijk te illustreren; de hele manier van acteren en snelheid etc. is zo anders geworden. Met muziek heb ik dat wat minder, maar speelt ook een rol. Dan is het geen klassieker meer, maar oubollig. En dat is mogelijk ook een gebrek aan de kant van de individuele kijker/luisteraar. Iemand kan 'Det sjunde inseglet' niets aan vinden, maar dan moet je wel met erg goede argumenten komen. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Ik heb Casablanca een aantal jaar geleden op groot scherm gezien, maar als je na 10 minuten eenmaal aan de stijl van acteren en filmen bent gewend, is het gewoon een goed kijkbare film, met een verhaal dat je wel of niet aanstaat. Morbid Visions klinkt ook anders dan wat er nu op de markt verschijnt, maar daar luister je ook door de productie heen, ook al is deze oubollig. quote: Als iemand alleen zegt 'saai', is dat toch argument genoeg? Dan kan ik wel vinden dat hij niet hard genoeg heeft nagedacht over leven en dood tijdens het kijken, maar dat is ook een kwestie van smaak toch? En natuurlijk óók reden om zo iemand uit je leven te bannen. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Tomb of the Mutilated wordt hier schandelijk over het hoofd gezien! 1. Butchered at Birth 2. Tomb of the Mutilated 3. The Bleeding ![]() ![]() |
|
quote: Morbid Visions is geniaal. Een stoffige Raw Black Metal productie avant la lettre. Visionair is het, visionair zeg ik u! ![]() |
|
quote:Jij noemt het stijl, ik wanprestatie. Een Cary Grant of James Stewart waren verschrikkelijk waardeloze acteurs die in iedere film exact hetzelfde bordkartonnen typetje neerzetten, maar North by Northwest en Rear Window zijn wel steengoede films. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Casablanca was Bogart. ![]() Maar die vergissing (?) illustreert je punt denk ik goed, haha. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Gallery of Suicide, mijn persoonlijke favoriet samen met the Bleeding. ![]() |
|
quote: Juist! Zojuist geluisterd en het boekje gelezen. Wazige marketing, want de schrijver zegt dat Morbid Visions in vergelijking tot Bestial Devastation eigenlijk geen hol aan is haha. ![]() |
|
quote: Blijkbaar is het wat je krijgt als je iemand die pop wil mixen met geweld Venom onder de neus schuift. (aldus het boekje) ![]() |
|
quote: Oh ja, die is ook geweldig uiteraard. Meer proto-death/black metal en nog stoffiger, maar zeer smakelijk. ![]() |
|
Jep. Lekkor. En zit er dus gratis bij. ![]() |
![]() |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
![]() |
Index / Heavy Metal | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |