IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Auteur:
Topic : logo-design, artwork... Vorige pagina | Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 27-10-2010 22:43 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Een logo voor een fancy taart, leuke deal toch? Wellicht niet voor een pro, maar anders...


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 27-10-2010 22:44 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2010 22:28 schreef bokaj het volgende:
Waarom heb je van de l een r gemaakt, Yirroth?


Verkeerd gelezen.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 9:48 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 27 oktober 2010 22:41 schreef Hagal het volgende:
Nou zo ingewikkeld hoeft het niet hoor, geen schetsen en gedoe; alleen een leuk lettertype en dan over een getekende taart heen geplaatst. Tis dat ik zelf het gewoon niet kan maar volgens mij is het niet moeilijk.


Misschien een beetje flauw om zo serieus te reageren, maar ik do het verdomme toch... Zie je, dit is precies waar hel veel opdrachtgevers hopeloos de fout ingaan. 'Doe maar een simpel logo, hoeft niet ingewikkeld', etc.

Inderdaad, ik kan voor je binnen het half uur een leuk uitziend logo in elkaar vlaaien. Dat betekent dan wel dat ik niet heb geluisterd naar je wanneer je het hebt over je positionering, je doelen en ambities, je kwaliteitswens van je product, je doelgroep, etc. Dat ligt allemaal ten grondslag aan het juiste ontwerp van je logo en huisstijl. Met andere woorden, wil je je onderscheiden of daar in elk geval kans op maken, dan zul je je bewust moeten worden in welk segment je je begeeft en hoe je je daarin wilt positioneren. Welke doelgroep wil je aanspreken, etc.

"Gewoon, mensen die van taart houden" telt niet!



Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 9:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 9:48 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Misschien een beetje flauw om zo serieus te reageren, maar ik do het verdomme toch... Zie je, dit is precies waar hel veel opdrachtgevers hopeloos de fout ingaan. 'Doe maar een simpel logo, hoeft niet ingewikkeld', etc.

Inderdaad, ik kan voor je binnen het half uur een leuk uitziend logo in elkaar vlaaien. Dat betekent dan wel dat ik niet heb geluisterd naar je wanneer je het hebt over je positionering, je doelen en ambities, je kwaliteitswens van je product, je doelgroep, etc. Dat ligt allemaal ten grondslag aan het juiste ontwerp van je logo en huisstijl. Met andere woorden, wil je je onderscheiden of daar in elk geval kans op maken, dan zul je je bewust moeten worden in welk segment je je begeeft en hoe je je daarin wilt positioneren. Welke doelgroep wil je aanspreken, etc.

"Gewoon, mensen die van taart houden" telt niet!


Dit moet jij natuurlijk wel zeggen als pro. Gisteren op de ouderavond hebben wij ook gedaan alsof we heel professioneel en met een vooropgezet plan met ons werk bezig waren. I.p.v. "Eigenlijk gooien we er met de pet naar, maar wel raak!"


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 9:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Complimenten overigens voor dat Burden of Grief-geval en Dead Donkey Dick van Bloemetjeshoervin, Mickster. Lijkt me leuker om te maken dan die standaard death-toestanden (die ik overigens binnen het genre dan wel weer eruit vind schieten)


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 10:01 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 9:57 schreef bastianus het volgende:
Complimenten overigens voor dat Burden of Grief-geval en Dead Donkey Dick van Bloemetjeshoervin, Mickster. Lijkt me leuker om te maken dan die standaard death-toestanden (die ik overigens binnen het genre dan wel weer eruit vind schieten)


Fangs! Ik vind Dead Donkey Dicks ook de gaafste om te maken. Want helemaal mijn eigen stijl en concept. Voor die Death metal albums moet ik veel meer rekening houden met bovenstaande argumenten die door de bands worden aangeleverd. En natuurlijk is het een redelijk conservatief genre. Ook heel leuk om te doen, maar artistiek minder vrij.
Wat dat betreft is black metal en metal math core (of hoe die troep ook heet) veel vrijer.

En inderdaad, professioneel kletsen met zoveel mogelijk jargon erdoorheen!


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 10:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 10:01 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Fangs! Ik vind Dead Donkey Dicks ook de gaafste om te maken. Want helemaal mijn eigen stijl en concept.
Ja precies, dat zie je er ook aan af op de één of andere manier.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2010 10:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Kan wel het een conservatief genre zijn en voor het genre wel goede covers, bla bla, die death metal-dingen blijven gewoon karig, eigenlijk. Dead eyed Dog is wel gaaf.

Die van TMDC is leuk (in print komt hij helaas wat minder goed uit de verf), ...Of Frost and War is adequaat, Warsaw Rising ziet er Adobe® Photoshopped uit, On Divine Winds is (denk ik, beetje klein plaatje) wel gaaf, Dead Head is leuk, Asphyx is lelijk en erg Adobe® Photoshopped, the Rotted is OK en Pentacle is een beetje loos.

In je portfolio staan leukere dingen! Ik vind bijvoorbeeld die Grotto 1 en 2 erg tof, heeft wel wat weg van oude boekomslagen. Wel meer van je werk heeft een bepaalde vintage uitstraling, tof!


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-10-2010 10:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

De grote roerganger van Pentacle kennende betwijfel ik of Mick veel inbreng in dat ontwerp heeft gehad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2010 10:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Maakt me niet uit, het blijft loos. Ik geef JR ook niet per se de schuld daarvan


I wish I was a butterfly


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 10:30 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 10:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kan wel het een conservatief genre zijn en voor het genre wel goede covers, bla bla, die death metal-dingen blijven gewoon karig, eigenlijk. Dead eyed Dog is wel gaaf.

Die van TMDC is leuk (in print komt hij helaas wat minder goed uit de verf), ...Of Frost and War is adequaat, Warsaw Rising ziet er Adobe® Photoshopped uit, On Divine Winds is (denk ik, beetje klein plaatje) wel gaaf, Dead Head is leuk, Asphyx is lelijk en erg Adobe® Photoshopped, the Rotted is OK en Pentacle is een beetje loos.

In je portfolio staan leukere dingen! Ik vind bijvoorbeeld die Grotto 1 en 2 erg tof, heeft wel wat weg van oude boekomslagen. Wel meer van je werk heeft een bepaalde vintage uitstraling, tof!


Thanks.

Voor wat betreft de hoezen, ja, iedereen heeft natuurlijk een mening, en dat is maar goed ook. In mijn vrije tijd maak ik inderdaad totaal ander werk dan voor metal bands. Ik ben zelf best happy met de DeadHead cover, vind ik een leuk ding. Ik heb in Pentacle cover ontwerp helemaal niets gedaan, want dat bestond al. Was meer de opmaak van de binnenkant van de digi.


Ja hoor...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2010 10:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 10:30 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Thanks.

Voor wat betreft de hoezen, ja, iedereen heeft natuurlijk een mening, en dat is maar goed ook. In mijn vrije tijd maak ik inderdaad totaal ander werk dan voor metal bands. Ik ben zelf best happy met de DeadHead cover, vind ik een leuk ding. Ik heb in Pentacle cover ontwerp helemaal niets gedaan, want dat bestond al. Was meer de opmaak van de binnenkant van de digi.

Ja, van Pentacle had ik gelezen wat jouw aandeel daarin was. DeadHead mag je zeker blij mee zijn!

Ik begrijp dat je voor een opdrachtgever uiteraard beperkt ben in wat wel/niet kan, maar vroeg Asphyx er nou om dat hun hoes er Adobe® Photoshopped uit moest zien?

Ben wel erg benieuwd naar een grote print van On Divine Winds, dat zou door de kleurstelling e.d. erg gaaf uit kunnen pakken!

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 28-10-2010 10:34]


I wish I was a butterfly


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 10:39 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 10:34 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, van Pentacle had ik gelezen wat jouw aandeel daarin was. DeadHead mag je zeker blij mee zijn!

Ik begrijp dat je voor een opdrachtgever uiteraard beperkt ben in wat wel/niet kan, maar vroeg Asphyx er nou om dat hun hoes er Adobe® Photoshopped uit moest zien?

Ben wel erg benieuwd naar een grote print van On Divine Winds, dat zou door de kleurstelling e.d. erg gaaf uit kunnen pakken!


Ha ha... tja... Asphyx heeft voor de nieuwe DVD véél beter passend artwork.
Die gast heeft al eerder wat briljant werk voor ze gedaan, en ik denk dat het beter bij ze past dan wat ik heb gemaakt.

Uiteraard is wat er uiteindelijk op de hoes terecht komt een product van het constant heen en weer schakelen tussen mij en band. Daar komt inderdaad een boel Photoshop aan te pas.


Ja hoor...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 10:41 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Overigens, als ik het zou KUNNEN, dan zou ik deze stijl hanteren:



Dit vind ik dus echt geniaal artwork. Zou elke metalhoes kunnen hebben. Qua stijl, qua techniek. Het hoeft niet altijd dit soort voorstellingen te hebben.


Ja hoor...


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 28-10-2010 10:43 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Ok, ik wil ook wel even wat van mijn werk tonen:








Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2010 10:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 10:41 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Overigens, als ik het zou KUNNEN, dan zou ik deze stijl hanteren:



Dit vind ik dus echt geniaal artwork. Zou elke metalhoes kunnen hebben. Qua stijl, qua techniek. Het hoeft niet altijd dit soort voorstellingen te hebben.

Zeker metal, ja Goede, herkenbare stijl. Vraag me wel af hoe het uit zou pakken als je het inderdaad op 'elke' soort van metal zou toepassen.
quote:
Op 28 oktober 2010 10:39 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Ha ha... tja... Asphyx heeft voor de nieuwe DVD véél beter passend artwork.
Die gast heeft al eerder wat briljant werk voor ze gedaan, en ik denk dat het beter bij ze past dan wat ik heb gemaakt.

Uiteraard is wat er uiteindelijk op de hoes terecht komt een product van het constant heen en weer schakelen tussen mij en band. Daar komt inderdaad een boel Photoshop aan te pas.

Tuurlijk komt er Photoshop aan te pas, maar dat hoeft er niet altijd van af te stralen Maar goed, dat viel me alleen bij die twee dingen op. No worries


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 28-10-2010 10:47 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 10:43 schreef collision-tammi het volgende:
Ok, ik wil ook wel even wat van mijn werk tonen:







Bovenste en onderste vind ik een leuke stijl, lekkere foute kleuren ook! Middelste vind ik niet zo goed uitgewerkt.


I wish I was a butterfly


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 28-10-2010 10:48 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

thnx! bovenste en onderste is ook meer 'mijn' stijl en heb ik meer tijd voor gehad.



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 10:55 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 10:48 schreef collision-tammi het volgende:
thnx! bovenste en onderste is ook meer 'mijn' stijl en heb ik meer tijd voor gehad.


Ha, meer mensen die dat hebben, dus.

Ik vind het Collision gewoon erg tof! Te gekke kleuren, opvallend in de cd bak van de handelaar. Top! EN lekker logo ook om bovenaan je albumhoes te hebben.


Ja hoor...


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 28-10-2010 11:00 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Thnx! Dat logo komt niet van mij af, onze drummer is nog old school handig met pen en papier! Die felle kleuren heb ik me inderdaad laten inspireren door CD covers van Megadeth, Municipal Waste enz. Ik werk verder nog als freelance ontwerper en (vooral) DTP-er. Maak daar ook totaal ander werk hehe.



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 11:09 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 11:00 schreef collision-tammi het volgende:
Thnx! Dat logo komt niet van mij af, onze drummer is nog old school handig met pen en papier! Die felle kleuren heb ik me inderdaad laten inspireren door CD covers van Megadeth, Municipal Waste enz. Ik werk verder nog als freelance ontwerper en (vooral) DTP-er. Maak daar ook totaal ander werk hehe.


Heb je een portfolio online? Ben wel benieuwd.


Ja hoor...


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 28-10-2010 11:44 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

www.sparkle-design.nl

Staan weinig metal dingen op, schrikt andere klanten af hehe. Heb jij er ook eentje online?



Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 28-10-2010 11:48 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 28 oktober 2010 11:44 schreef collision-tammi het volgende:
www.sparkle-design.nl

Staan weinig metal dingen op, schrikt andere klanten af hehe. Heb jij er ook eentje online?


Niceness!

Ik heb online alleen vrij werk staan: www.jolly-roger.nl



Ja hoor...


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 28-10-2010 11:54 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

Vooral het eigen werk met die vogels is echt te gek! Op een of andere manier doet het me aan clockwork orange denken.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 28-10-2010 11:54 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Gave kussens Jolly!


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen