|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
de beste viking album van enslaved is "eld". dat blaast in mijn ogen tyrfing compleet weg (alhoewel er ook wel blackmetal invloeden op eld staan trouwens) maar enslaved is dan ok zowat de beste band in mijn ogen (ook momunemsion is super) misschiend dat de oude borknagar ook wel tot de viking metal kan worden gerekens. oja, ook een echte klasse vikingmetal album is "tjil falls" van vintersorg. |
|
Vikingler veldis-Enslaved Dawn of a new Age- Hades[almighty] Hammerheart-Bathory God kills indiscriminately and so shall we. For no creatures under god are as we are, none so like him, as our selves. |
|
Kampfar, Isengard, Storm? |
|
ik ga mezelf nu schoppen omdat ik "bathory- "hammerheart" en kampfar ben vergeten. beide zijn uiteraard essentiele onderdelen van een echte vikingmetal collectie! zou kampfar nog bestaan???? |
|
Hun laatste CD heet "Fra Underverdenen". Moet zeggen dat ik'm nog niet vaak gedraaid heb... |
|
Beste album van Enslaved vind ik toch hun eerste twee, 'Vikingligr Veldi' en 'Frost' met Eld als goede derde. Kampfar is een goede Viking Metal-band ('Mellom Skogkledde Aaser' vooral) en Helheim ook (heb alleen nog 'Jormundgand', de rest komt er aan). Laten we ook 'Dawn of the Dying Sun' van het Noorse Hades vooral niet vergeten. |
|
Later we vooral Dragons of the North van Einherjer niet vergeten. Machtig album! Verder idd Kampfar, Isengard... De meeste moderne Vikingbands vind ik niet zo veel aan. |
|
quote:Hier moest ik ook direct aan denken No regrets and no remorse... |
|
Dat ken ik zelfs, maar heet dat vikingmetal |
|
Ja zolang het brute folk met lyrics over slachten van Kristenen en lofzangen aan Odin dan is 't viking. |
|
Amon Amarth naatuuurlijk |
|
Suncross is een overduidelijke fan van vikingmetal, hij zal ongetwijfeld nog wel een aantal bandjes weten |
|
ik heb een paar van de bovengenoemde bands gedownt klinkt goed smaakt naar meer |
|
der is maar 1 gave viking band en dat is HELHEIM... de demo is super gaaf/... de 1e cd is super vet... de 2 cd is super vet.. en alles wat daarna komt vinft ik minder.. Ook is de demo van SORHIN super vette vikingachtige metal.. Heaven, once so proud, look as it comes down |
|
quote: nee "Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn" |
|
viking metal: Bathory - hammerheart. Falkenbach - alle albums. viking metal HEESRT!!!!!!! |
|
Mijn favorieten zijn Amon Amarth en Thyrfing heb ze alleen helaas geen van 2e live gezien, heb alleeen het idee dat thyrfing live wel eens vies tegen zou kunnen vallen Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist. |
|
ENSLAVED - VIKINGLIGR VELDI is het beste album van Enslaved wat ik ken, frost ken ik helaas niet zo goed, wil nog een keertje kopen, . . Eld vond ik iets minder dan Vikingligr Veldi, Bloodhemn weer heel erg strak, maar verder verwijdert van het vikinggenre.. Verder: HADES - Again Shall Be ! HADES - Dawn of the dying sun Erg goed en viking! |
|
Iemand wel eens van Belenos gehoord? Check anders de cd "Errances oniriques" eens uit. Viking metal met Enslaved invloeden uit Frankrijk . Ik vin um goed. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Hin Onde is wel een goeie vikingmetal band. En dan natuurlijk Windir, Moonsorrow, Amon Amarth!!!, Mithotyn, Manegarm, Einherjer, Twin Obscenity, Windir. |
|
Ow, als iemand dan mijn Månegarm CD's wil...? |
|
Alle namen die ik goed zijn al genoemd! [Dit bericht is gewijzigd door Vintersorg op 04-04-2002 23:13] |
|
quote: Die eerschte heb ik al, die tweede vind ik nou niet echt fantastisch. |
|
Nordwind http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
Ik heb er nog niet veel van gehoort maar tot nu toe REGEERT HET |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |