IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Judas Priest Vorige pagina | Volgende pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 21-04-2008 18:00 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

dat is toch prima... wil je liever dat ze een rocka rolla achtig stuk gitaarwerk er in jassen..., prima zo lijkt me


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 21-04-2008 19:38 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2008 16:19 schreef Staalman het volgende:
Die gitaarloopjes zijn wel erg Painkiller.... Verder wel lekker.


Goede zaak dus, Painkiller was toch een Priest album die niemand eigenlijk had verwacht qua hardheid en kwaliteit.

Nieuwe nummer klinkt vet, met name de intro. Opmerkelijk dat er ook covers op het album staan van Iron Maiden en Metallica.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-04-2008 19:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2008 19:38 schreef Lionheart het volgende:
Goede zaak dus, Painkiller was toch een Priest album die niemand eigenlijk had verwacht qua hardheid en kwaliteit.

Opmerkelijk dat er ook covers op het album staan van Iron Maiden en Metallica.
ik vermoed dat het toch wel originele priestnumemrs zijn, weliswaar met een gelijkaardige titel als de maiden en metallicanummers.


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 21-04-2008 23:47 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Het zijn inderdaad geen covers, hoe komt men erbij!!
Priest is in staat zelf een knallersong te schrijven.
De nummers zijn de punten waar Nostradamus over geschreven heeft in zijn voorspellingen, en diverse metalbands hebben die onderwerpen al uitgemolken, vandaar dezelfde titels.
Als je het dan zo bekijkt zou Priest het nummer Calm before Storm van Venom hebben gecoverd, dan wordt het pas echt lachen!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 21-04-2008 23:56 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

Klinkt lekker
Vooral het gitaarwerk. De zang kan me nog niet helemaal overtuigen maar is op zich prima.
Iig een lekkere opwarmer voor de nieuwe plaat.


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-04-2008 7:03 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik hoop dat t een stuk beter wordt dan het slome Angel of retribution; die viel me nogal tegen...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 22-04-2008 9:42 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2008 23:47 schreef axegrinder het volgende:
Het zijn inderdaad geen covers, hoe komt men erbij!!
Priest is in staat zelf een knallersong te schrijven.
De nummers zijn de punten waar Nostradamus over geschreven heeft in zijn voorspellingen, en diverse metalbands hebben die onderwerpen al uitgemolken, vandaar dezelfde titels.
Als je het dan zo bekijkt zou Priest het nummer Calm before Storm van Venom hebben gecoverd, dan wordt het pas echt lachen!


apen, er staat bij dat t intro's zijn...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-04-2008 9:54 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 7:03 schreef Mutilator het volgende:
Ik hoop dat t een stuk beter wordt dan het slome Angel of retribution; die viel me nogal tegen...


Meen je dat nou? Ik vond Angel of retribution een knap album.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-04-2008 10:17 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 22 april 2008 9:54 schreef Count Usher het volgende:
Meen je dat nou? Ik vond Angel of retribution een knap album.


Yep dat meen ik serieus; het album viel me vies tegen; erg slap materiaal; Painkiller en Resurrection heerschen dit album m.i. er ruimschoots uit.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cees
Usericon van Cees
Posted 22-04-2008 10:27 by Cees Wijzig reactieProfiel van CeesQuote dit bericht

Ben ik nou de enigste die dat nieuwe nummer niks vind?


The trend is dead.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-04-2008 10:33 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 10:17 schreef Mutilator het volgende:
Yep dat meen ik serieus; het album viel me vies tegen; erg slap materiaal; Painkiller en Resurrection heerschen dit album m.i. er ruimschoots uit.


Tja, smaken verschillen, zeg maar. Na Jugulator en Demolition klonk het iig heel erg knap in mijn oren. Nummers als Judas Rising, Eulogy en Loch Ness heersen gewoon imho.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-04-2008 10:35 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 10:27 schreef Cees het volgende:
Ben ik nou de enigste die dat nieuwe nummer niks vind?


Ja.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 22-04-2008 13:09 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 22 april 2008 10:17 schreef Mutilator het volgende:
Yep dat meen ik serieus; het album viel me vies tegen; erg slap materiaal; Painkiller en Resurrection heerschen dit album m.i. er ruimschoots uit.


painkiller ramt elke traditioneel metal album eruit en is onoertroffen, maar "Angel Of retribution" was een zeer sterke come back IMO vete knallers als "Judas Is Rising", "Hellrider" etc. ook wel een paar slappere nummers maar daar staan de laatste paar maiden platen vol mee.



Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 22-04-2008 13:11 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 22 april 2008 13:09 schreef enforcer het volgende:
ook wel een paar slappere nummers maar daar staan de laatste paar maiden platen vol mee.


Nee hoor, de laatste niet.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-04-2008 13:45 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 13:09 schreef enforcer het volgende:
painkiller ramt elke traditioneel metal album eruit en is onoertroffen, maar "Angel Of retribution" was een zeer sterke come back IMO vete knallers als "Judas Is Rising", "Hellrider" etc. ook wel een paar slappere nummers maar daar staan de laatste paar maiden platen vol mee.


Niet helemaal akkoord. OK, Painkiller is een klassieker en ramt heel wat traditionele metal album eruit. MAAR Painkiller was ook gewoon een slimme zet van Priets om een graantje mee te pikken van de toen heersende thrash-rage. Imho heeft Priest overigens wel veel betere albums gemaakt dan Painkiller (Sad Wings of Destiny, Screaming for Vengeance,...).



...en inderdaad, Ralph, op de laatste Maiden staan geen zwakke nummers.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 22-04-2008 16:37 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 april 2008 13:45 schreef Count Usher het volgende:
Niet helemaal akkoord. OK, Painkiller is een klassieker en ramt heel wat traditionele metal album eruit. MAAR Painkiller was ook gewoon een slimme zet van Priets om een graantje mee te pikken van de toen heersende thrash-rage. Imho heeft Priest overigens wel veel betere albums gemaakt dan Painkiller (Sad Wings of Destiny, Screaming for Vengeance,...).
.


+1, ik vind vooral de oude Judas Priest erg gaaf (ik zou dan ook nog Sin After Sin willen noemen). Painkiller was na Ram It Down wel een opleving, maar daarna is het nooit meer wat geworden met de band helaas.



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 22-04-2008 16:49 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 13:45 schreef Count Usher het volgende:
Niet helemaal akkoord. OK, Painkiller is een klassieker en ramt heel wat traditionele metal album eruit. MAAR Painkiller was ook gewoon een slimme zet van Priets om een graantje mee te pikken van de toen heersende thrash-rage. Imho heeft Priest overigens wel veel betere albums gemaakt dan Painkiller (Sad Wings of Destiny, Screaming for Vengeance,...).



...en inderdaad, Ralph, op de laatste Maiden staan geen zwakke nummers.


Ik vind Painkiller het beste Priest-album, en ook Sad Wings Of Destiny vind ik erg goed. En dan vind ik ook Killing Machine en Defenders Of The Faith erg sterk. Screaming For Vengeance vind ik dan weer he-le-maal niks (op Electric Eye na dan).

Angel Of Retribution vond ik best goed, in tegenstelling tot de laatste Maiden. Daar staan louter zwakke nummers op.

Het nieuwe Priest nummer vind ik wel goed. Gaat verder waar Angel Of Retribution ophield.

[Dit bericht is gewijzigd door De Ulk op 22-04-2008 16:50]


Bareuh...


Daops
Usericon van Daops
Posted 22-04-2008 16:55 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 10:27 schreef Cees het volgende:
Ben ik nou de enigste die dat nieuwe nummer niks vind?
Nee, zeker niet. Nou is een concept over Nostradamus al het meest cheesy iets wat je (zelfs) in de metal kan doen, maar dit nummer slaat wel alles. Vind het ronduit slecht.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 22-04-2008 16:56]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


RadiumAngel
Usericon van RadiumAngel
Posted 22-04-2008 17:16 by RadiumAngel Wijzig reactieProfiel van RadiumAngelQuote dit bericht

Ik luister het liefst naar de albums uit de jaren 70. De jaren 80 albums (maar ook nummers op de albums zelfs)zijn wat wisselvallig. British Steel luister ik bijvoorbeeld zelden. Te vaak gehoord en te simpele nummers. Painkiller is gewoon goed van begin tot eind. Het eerste album met Owens vind ik best goed, maar Demolition is dan weer 1 van de slechtste albums die ik heb. Angel Of Retribution is een stuk beter, vooral de rustigere nummers. De "snellere" nummers missen wat power en zijn meer veredelde midtempo nummers. Het nieuwe nummer voelt als een logisch vervolg op het vorige album, maar dan vanwege het concept wat epischer/theatraler. Niks nieuws onder de zon maar degelijk.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-04-2008 18:07 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2008 13:45 schreef Count Usher het volgende:
Niet helemaal akkoord. OK, Painkiller is een klassieker en ramt heel wat traditionele metal album eruit. MAAR Painkiller was ook gewoon een slimme zet van Priets om een graantje mee te pikken van de toen heersende thrash-rage.


Judas Priest is/was een trendvolgende band ipv trendsettend.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 22-04-2008 21:21 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Dit klinkt helemaal niet verkeerd.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-04-2008 21:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Klinkt niet verkeerd,
Ik ben verder alleen bekend met Sin after Sin en Screaming for vengeance. Waarvan ik Sin after Sin echt gigantisch de pan uit vindt heersen.



TMDC wordfuhrer
Usericon van TMDC wordfuhrer
Posted 23-04-2008 9:36 by TMDC wordfuhrer Wijzig reactieProfiel van TMDC wordfuhrerQuote dit berichthttp://www.monolith-deathcult.com

Laat Halford dan voor de sfeer de platen inzingen, maar laar Ripper de liveshows doen. Die laatste dvd is en aanfluiting. Halford hangt de hele show rochelend als een oude man over de monitorspeaker en haalt geen enkele hoge noot meer.



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 23-04-2008 9:48 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Beetje over het topic heengelezen, maar nu dat nostradamus nummer aan het luisteren. Ik vind het refrein alleen een beetje lafjes (misschien ook omdat ik over de laptop speakers luister), maar in z'n geheel zeker niet slecht. Het rockt lekker weg en ik denk dat het met een biertje in de hand ook zeer lekker mee zingbaar is
Weinig vernieuwend, maar imo is Priest een band wat gewoon bij zijn leest moet blijven.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 23-04-2008 9:49]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 23-04-2008 13:23 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

quote:
Op 22 april 2008 13:45 schreef Count Usher het volgende:
Niet helemaal akkoord. OK, Painkiller is een klassieker en ramt heel wat traditionele metal album eruit. MAAR Painkiller was ook gewoon een slimme zet van Priets om een graantje mee te pikken van de toen heersende thrash-rage. Imho heeft Priest overigens wel veel betere albums gemaakt dan Painkiller (Sad Wings of Destiny, Screaming for Vengeance,...).



...en inderdaad, Ralph, op de laatste Maiden staan geen zwakke nummers.


Nou er is weinig thrash te bekennen op "Painkiller" IMO, maar de plaat is duideljik steviger dan een aantal voorgaande priest platen ja dat wel. ik vind ook de laatste maiden plaat zwak, maar goe dik vind zelfs "number of the beast" een gaap album. Ik vind wat priest betreft overigens "defenders" eens tuk sterker dan "screaming". "sin after sin" vind ik hun sterkste 70's album, maar "painkiller" blijft favoriet bij mij.



Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen