|
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ik zal niet zeggen dat cobain een goeie gitarist is, maar slecht is hij echt niet. Moet jij maar eens proberen, strontlazerus en apestoned je accoordjes nog goed pakken en de juiste ritmes gebruiken. Dat alles terwijl je nog alle woorden kan herinneren ook, en dan nog op de goeie manier zingen ook |
|
quote: je kan de muziek thuis opnemen en sturen . |
|
ik heb geen mail ontvangen by the way .maar kan ook aan hotmail liggen . er komt bij vaak geen mail aan . |
|
Ik zal hem wel nog een keer sturen(en nu hou ik m'n 'mond' anders krijg ik slowchat verwijten naar m'n hoofd geslingerd) MuayThaigerrr!! |
|
|
|
Ik ben nu ook in het bezit van een originele (Zuid-Amerikaanse) Cusco ! Skitterend ding! Ik, Wil Schuurman |
|
Vinay: ik heb geen messenger! |
|
Mijn lijstje in orde van hoe goed ik het kan bespelen: - slagwerk - gitaar - bas - didgeridoo (kan iemand mij dat rare ademhalen leren?) - mondharp Edit: ik wil ook ooit nog es doedelzak leren spelen. [Dit bericht is gewijzigd door Ooypunk op 15-03-2002 16:27] Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote: Zeg dat wel! Ik viel bijna van m'n stoel Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Jij moet eens met Beli praten.. Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
quote: Hangt er een beetje van af welke soort doedelzak je wilt bespelen, er zijn namelijk veel soorten, de meest bekende is natuurlijk de Schotse doedelzak met zijn 3 bourdons die rechtstaan en het schertsende en scherpe geluid, maar op die moet je enorm hard blazen, je hebt dus krachtige longen nodig daarvoor, ik heb er zelfs nog geen geluid uit gekregen. Hier een lijstje met andere soorten en beschrijving: - Gaitar: De doedelzak waar de Steve Vai der doedelzakspelers, Carlos Núñez op speelt, wanneer je hem ziet laat je je doedelzak gewoon liggen, je kunt toch niet beter dan hem. Het is een doedelzak waar ik wel eens op gespeeld heb, prachtig instrument, direct de juiste toon en zeker niet hard blazen en het is ook een mooie. - Uillean pipe: Dit is de doedelzak waar ik op speel, de Ierse variant ervan, prachtig instrument, heb je totaal geen krachtige longen voor nodig, je hoeft toch niet zelf te blazen, het blazen gebeurt met een blaasbalg, het geluid is doffer en zachter. De mijne is wel maar de praktice set maar wanneer je direct de full-set wilt proberen duurt het je dertien jaar vooraleer je het goed kan bespelen, hier effe een fototje van de full set: Je moet dus pompen met de blaasbalg met je rechter arm, de schalmij bespelenmet beide handen, de kleppen bespelen met je linkerhand, de onderkant ervan, je moet persen met je linkerarm, wat niet simpel is, het is een instrument waar je nogal gemakkelijk eens te hard perst, of te zacht en je hebt dan nog eens akkoorden wanneer de "uitlaat" van de schalmij dicht is en wanneer die open is (lees: op je rechter been met een stuk leer ertussen of ervan) - Dan heb je ook nog de Bretoense doedelzak, de Brabantse, de Vlaamse,...............en ga zo maar door. [Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 15-03-2002 17:43] Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: http://www.msn.nl/services/messenger/default.asp [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 15-03-2002 18:29] |
|
Was screamer/ grunter in band (stijl: tussen Darkthrone en Marduk in een richting six feet under grunt). Heb PA en licht gedaan. Speel +/- 12 jaar toetsen (stijl: emperor/ limbonic Art/ klassiek - Bach e.d. ?!?!?!?!) en ben nu 9 maanden bezig met electrische gitaar (op het gemakje, stel er niet te veel bij voor!). KEYBOARD: WERSI KF-20 City Fox (RULES!) EXPENDER: AKAI ??? AF EN TOE: Mengpaneel om gitaar en keyboard samen te voegen en soms computer om meerdere keren over elkaar heen te spelen. GITAAR: CORT S2500 AMP: Fender Frontman R25 PEDAAL: BOSS Metalzone Still searching for band... als toetsenist of zanger. Stijlen: Blackmetal (oude stijl), e.v.t. doom-gothic, enz. [Dit bericht is gewijzigd door duisternis op 16-03-2002 14:21] Only The Music Of The Truly Dedicated Shall Survive!.. FUCK THE COMMERCE! |
|
quote: Inderdaad helemaal mee eens, maar nog niets vergeleken met de BC Rich Beast Bass Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
en wat een lul van een bassist staat er met die bas trouwens Testament is dan wel weer supergaaf natuurlijk Eyes the mirror of the soul, in mine the reflection of the world in my head. A world where everything is ancient, where all weak things die. Cursed are all who look into these eyes |
|
http://www.ibanez.co.jp/world/bass/btb/pages/btb400qm.html Ik vind simpele Basgitaren vaak het mooist, zoals deze hierboven! en die lul van een bassist is wel heel erg goed, maar dat geintje wat ie had geflikt met Iced Earth vind ik erg laag [Dit bericht is gewijzigd door Vintersorg op 17-03-2002 0:34] |
|
A. Piano (7 jaar) B. Keyboards (Duh) C. Orgel (een beetje) D. Gitaar (Akoustisch & Elektrisch, beide nu 2 jaar) E. Basgitaar (mezelf aangeleerd) F. Blokfluit (zie basgitaar) G. Drums (beetje geoefend met mijn vader, die heeft vroeger 12 jaar gedrumt, dus het lukt me nu heel aardig) I. Djembé |
|
quote: en heb je ook nog vrienden? |
|
quote: De zogenaamde Highland Pipes dus? quote: Pheobh Uillean, toch? :p (dat ding waar Davy Spillane op speelt) quote: Ik wou eigenlijk dus de Highland Pipes, maar die schijnen inderdaad erg zwaar te zijn (kennis van mij heeft zoeen, houdt het niet langer vol dan een kwartier). Bestaat er dan ook zoiets als een 'Saksische' doedelzak? En is het een idee om eerst maar te beginnen met een practice chanter? [Dit bericht is gewijzigd door Ooypunk op 18-03-2002 14:02] Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
Bas-triangel sebinsagoil |
|
quote: Om op je vragen te antwoorden heb ik er een getalletje bij gezet. 1 die heten idd Highland Pipes 2 Die uillean piopes speler is goed vind ik en het is idd de pheobh uillean in het Gaelic. 3 Dat zal ik eens moeten opzoeken 4 Ik ben direct op mijn uillean pipe begonnen, practice set, gekocht voor 1111 gulden, een nieuwe kost 2500 gulden. Ik zal wel met tijd ook eens een set whistles aanschaffen, tinwhistle, lowwhistle Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Beli Mawr: dank voor de info Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
Beli, heb je mijn meeltje nog gelezen? Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland |
|
quote: Ik heb daar helaas niets maar dan ook niets over gevonden Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
Dit topic is 23 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |