|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Dolf jansen gaat nu op zoek naar spinvis op ned 3. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
http://www.fabchannel.com/ site van paradiso waar ze sommige concerten opnemen en online zetten. Jouw visje staat er ook bij... check ook ff Echo and the bunnymen,smooi hoor Herman van de bakker |
|
wat voor muziek komt daar uit? signature |
|
“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
De affiche van de nieuwe Spinvis-show Noga. Een erotische voorstelling, jawel, met naar verluidt een striptease maar ook liedjes en het hele ensemble. Op de Parade in Den Haag, Utrecht en Amsterdam: twee keer Noga per dag en de late voorstelling is Alleen maar liedjes. [Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 29-06-2007 20:22] “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
huh vaag? meer info ? klinkt wel weer apart... I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
Ja, ik weet ook niet meer, dit kreeg ik via de mail via excelsior binnen. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Het Gevonden Spinvis-Album Anno 2007 is Spinvis zowat de produktiefste popartiest van de Lage Landen. In vijf jaar tijd verschenen er twee 'gewone' albums, twee speciale uitgaves (Nieuwegein aan zee en JA!), ondernam hij meerdere clubtours en twee theatertoernees, schreef-ie stukken voor het Metropole en het Nieuw Ensemble en deze zomer verschijnt er zo maar een hele nieuwe plaat. Goochelaars & Geesten is een gevonden album. Met liedjes die hij in de loop der tijd maakte; in opdracht van een psychiatrische instelling in Vlaanderen (de single Wespen op de appeltaart), voor een kinderalbum (een huiveringwekkende, door zoon Gideon gezongen, versie van Alles in de wind), voor een Theo van Gogh-televisieserie (eindelijk, het veelgezochte Medea op plaat!), een stuk dat volgens Spinvis zelf om onbegrijpelijke redenen niet verscheen op z'n debuut (Mare Frigoris) en natuurlijk gewone popliedjes (waaronder Dag 1, de volgende single want ultra-catchy en leuk). En dat bij mekaar leverde zo maar een volwaardig album op dat artiest en label op 27 Augustus 2007 vol trots presenteren. Tot die tijd is Spinvis non-stop op pad om nog meer mensen kennis te laten maken met z'n muziek. Na een uitverkochte serie eenmanhows op Oerol, trekt hij net met z'n hele ensemble (incl. Simon Vinkenoog en striptease-danseres) naar De Parade met het stuk Noga (en doet-ie ook elke avond een voorstelling met Alleen maar liedjes). En begin Augustus is Spinvis ook aanwezig op de première in Antwerpen van de bioscoopfilm Man zkt Vrouw waarvoor hij de muziek componeerde. Die muziek, heel erg Spinvis en heel erg mooi, mogen wij als bonus-cd toevoegen aan de eerste oplage van Goochelaars & Geesten, de nieuwe mijlpaal van dde artiest die groeit, bloeit en ons telkens weer boeit. En: http://www.youtube.com/spinvistv Wat een geweldig nummer! “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
SPINVIS - Goochelaars en Geesten Goochelaars & Geesten lijkt het einde van een periode aan te kondigen. De restjes en rariteiten van de afgelopen jaren zijn op een cd bij elkaar gezet. Maar wees niet bevreesd, want restjes zijn bij Spinvis, aka Erik De Jong, in goede handen! Wat heet: ze zijn hier en daar onbegrijpelijk ijzersterk te noemen. De gelijknamige titeltrack is er zo eentje van dodelijke schoonheid en had dan ook niet misstaan op Dagen Van Gras Dagen Van Stro. Als Nederlandse Neil Young schreef hij Wespen Op De Appeltaart voor een Vlaamse Psychiatrische instelling. Ik Adem Door Mijn Ogen was tijdens de laatste theatertournee een vaste waarde in het programma. Dieptepunten zijn er ook: het weerzinwekkende Alles In De Wind, waarin zoon Gideon een kinderliedje kweelt. Leuk voor privé-gebruik in huize Spinvis, maar laat het vooral niet de voordeur uitkomen! Maar goed, laat ik niet de kniesoor uithangen, want het majestueuze Mare Frigoris, dat ten tijde van het debuutalbum alleen op single uitgegeven was, is eindelijk weer breed verkrijgbaar. Verplichte kost op elke begrafenis! En zo slingert er hier en daar nog een liedje, zoals het heerlijke Kindje Van God en Op Een Ochtend In Het Heelal. De eerste oplage wordt naar het schijnt uitgebracht met een bonus-cd: de door Spinvis gecomponeerde muziek voor de film Man Zkt Vrouw. Goochelaars & Geesten zal de Spinvis liefhebber bekoren en een welkome aanvulling blijken te zijn op het inmiddels toch wel imposante oeuvre. Disc 1 1. Goochelaars & Geesten 2. Loop Der Dingen 3. Wespen Op De Appeltaart 4. Dag1 5. Wat Zei Alice Ook Alweer 6. Op Een Ochtend In Het Heelal 7. Eine Kleine Nachtmuzik 8. Ik Adem Door Mijn Ogen 9. Een Nagemaakte Gek 10. Alles In De Wind 11. Ferdinand Cheval 12. Was 13. Een Kindje Van God 14. Aap! 15. Het Laatste Wonder 16. Medea 17. Mare Frigoris Disc 2 1. Het Huis, De Keuken 2. Snel Naar Het Station 3. Goed Gekleed 4. Maarten 5. LinoPers 6. Mijn Zee 7. Boze, Boze Alina 8. Dit Is De Kamer Van Maarten 9. Ufo?s en een Wild Autoritje 10. Kus 11. PollenBrood 12. Gaat Het Ook Nog regenen 13. Vieze Koffie 14. Morgen,Morgen,Morgen 15. Hij Heeft Spijt 16. Dépard Tristesse en Autopech 17. Alina (titelsong) 18. Trailer versie 1 19. Trailer versie 2 20. Trailer versie 3 27 augustus komtie uit, eventjes reserveren maar. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Mooi, heb ik in 1 klap al die singles en b-kantjes bij elkaar Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
En ik ze dubbel. Maakt niet uit, hebben is hebben. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Hmm, ben benieuwd! No meat is sweater |
|
Gaaf! Hebben! Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Heerschend, spinvis in z'n eentje op oeral. http://www.youtube.com/watch?v=Kcp67tSfLRY Bagagedrager http://www.youtube.com/watch?v=QiO3tTS4QU8 In de staat van narcose http://www.youtube.com/watch?v=e4VjUtQ_Ja8 het voordeel van video http://www.youtube.com/profile_videos?user=spinvistv Tering, wat heerschend! [Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 17-08-2007 14:57] “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
quote: Die disc 2 is een beetje niet zo, veel piano geneuzel, eigenlijk maar 1 echt gaaf nummer. CD 1 maakt echter alles goed, alleen al het nummer goochelaars en geesten. Ik had 'em live al wel een keer gehoord. De muziek lijkt een beetje op bagagedrager, maar dan iets sneller. De tekst lijkt ietwat op de tekst van dagen van gras... Wauwie! “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
+ De nieuwe Spinvis Goochelaars & Geesten doet een hele hoop en staat zomaar op Nummer 5 in de Album Top 100 (ja echt) en op #1 bij de iTunes. Kijk http://www.vk.tv/video/13222/roze-koeken-bij-spinvis.html voor tekst & uitleg en/of luister woensdag naar Club 3v12 want daar treedt-ie op. Uit de meelbox van exelsior getrokken. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Oh fuck, nog steeds geen kaartjes gehaald, zo even naar Plato rennen! quote: Edit: Oh ja, mijn enthousiastme is sinds mijn post van 7 maanden geleden doorgegaan met toenemen, ik moest er even aan wennen denk ik, in Suriname heb ik er echt enórm veel naar geluisterd. [Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 08-09-2007 13:53] |
|
Hé, wat gaaf, wist ik niet, dat in Vera. Even checken. Gaaf,hè, schaep. Ik ben ondertussen alweer jaren onder spinvisinvloed. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Zeker gaaf! Het is goed dat ik het toch steeds weer tegen ben blijven komen. Heerlijk om 's nachts door de stad te lopen met die muziek op, als ik ervoor in de bui ben. |
|
Idd, het werkt voor mij las een tranquilizer, ik word er heerlijk rustig door. (van nature nogal een adhd'er, alleen heette dat vroeger gewoon druk, hehe) “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Hehe, ik ben van nature nogal rustig, maar zeker in dromerige buien kan ik er erg van genieten (denk kaarslicht, wierook, groene thee, op de bank zitten en spinvis luisteren, dat is geluk). Het helpt bij mij trouwens ook wel bij het krijgen van een dromerige bui inderdaad. |
|
Goed zo! Nee, vera ga ik niet halen enzo. “Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
Zonde. Ik heb net Goochelaars & Geesten en twee kaartjes voor het middagconcert gekocht, ik ben benieuwd! De kaartjes werden alleen verkocht in combinatie met de cd, opzich een goede manier om mij weer eens muziek te laten kopen. |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |