|
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: tegenwoordig kun je best oud worden met muzikale aids Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik moest dit laatst ondergaan in een platenzaak. Wat een verschrikkelijke muziek. Niks voor mij. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik luister gewoonlijk met een koptelefoon, hoor je het echt veel beter. En wat bracht de postbode vandaag eindelijk? Een cd vol muzikale aids! Eindelijk, zeg. Wat een vette hoes, btw. Zou het prina doen op een shirt. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Zeker een kek hoesje inderdaad, maar qua lyriek krijg ik teveel flashbacks naar Blof. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
dude, echt Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ja, echt. Instrumentaal kan ik er echt goed in komen, maar die zang en die teksten... Dramatisch. "We werden ouder op het stille veld We waren mager als het ochtendlicht We lazen zwijgend in elkaars gezicht Hoe iedere dag zich weer opnieuw voltrok" Hier kreeg ik echt kots van in m'n mond. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 02-05-2017 20:20] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
aha, de overeenkomst is dus dat jij ze beide dramatisch vindt. Niet echt een overeenkomst, wel? Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ik heb twee keer mijn mening aangegeven, ja. Hoef je verder niks mee te doen, toch? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Een 100 pagina's tellend essay waarin je je mening in geuren en kleuren uit de doeken doet. Jeweettoch. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Spinvis is me tekstueel ook altijd net wat te gezocht en te pretentieus. Op zich jammer, want zonder die jeukteksten zou ik hier best van kunnen genieten. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: Die zang, dat is een dingetje, altijd al. Je vind het niks of je vind het prachtig, soort King Diamond. Twee helden van mij. Ik vind zijn stem werkelijk prachtig. Die tekst, dat is ook wel een dingetje. Zo 4 regels ziet het er een beetje raar uit, misschien. Maar de gehele tekst is een van zijn betere. IMO. En omdat ik naast een snippet van een liedje ook slecht tegen een snippet van een tekst kan: Stefan en Lisette We werden ouder op het stille veld We waren mager als het ochtendlicht We lazen zwijgend in elkaars gezicht Hoe iedere dag zich weer opnieuw voltrok De echte wereld was een verre ster Het dorp te klein en de zee te ver Bij nader inzien, altijd achteraf Hadden we alle tijd Vergaten alle tijd Alle tijd Van ons werd verder niks verwacht We doken van de steigers in de nacht Er zat een diepe waarheid in de stomste grap Er was altijd wat en op het stille veld stonden Stefan en Lisette, zoals ze altijd op foto's staan Zo wit en stil en achteraan Alsof ze alles al Alsof toen alles al Alsof we alles al Stefan en Lisette Altijd samen maar niet echt een stel Zo'n soort liefde kon niet echt bestaan Hij dronk te veel en zij was veel te fel Alles wat ik weet Zoals hij haar dan soms lachen deed Kon niemand iemand anders ooit Want ze begrepen elkaar En ze deelden elkaar En wij keken ernaar Hij was een rare en was nogal lui Ze was een weegschaal en was nogal mooi Ze had een racefiets en een tik en een schipperspet Wie was er eigenlijk niet verliefd nou toen op Lisette Stefan schreef een boek Maar dat hebben we eigenlijk nooit geloofd Hij las Bukowski en een vroege Proust Hij rookte Chesterfiel Hij citeerde Marx Hij droeg zwarte Clarks Rosalie ging trouwen Roel en Bas gingen studeren in een andere stad Toen Lisette ook ging en nog een paar ben ik verhuisd in Juni Later ook dat jaar Het regende maar door maar de herfst zou later prachtig zijn Stefan bleef maar waar hij was Met zijn demo's Met zijn basgitaar En zijn boekenkast De wereld werd een ander land Ik verloor toen iedereen een beetje uit het oog Stefan werkte bij een krant voor een tijdje Toen was er dacht ik iets aan de hand met een meisje Het leven van Lisette Was toen al tamelijk veel en toen al aardig verward En toen ook altijd een gebroken hart Van weer een andere man En weer een andere man En weer een andere man Oké oké oké oké er is soep Zei Stefan op een avond in een april Stond ze daar weer op de stoep Ze konden echt niet koken Maar het ging voor de rest best wel goed Met kerstmis waren we er allemaal Haar bed stond in de keuken En het was gewoon zoals het was Hij had een kerstpaket Ze had zijn kleren aan We zongen Hold The Line Ze zeggen dat een ziel soms verdwaald Ze zeggen dat het s'middags had gesneeuwd In de bomen hing een lage mist Toen alles om haar heen zich van een naam ontdeed Alles wat ik weet Zoals hij haar dan soms lachen deed Kon toen niemand iemand anders nog En de zomer kwam En de winter ging Voorbij, voorbij, voorbij Ze zaten in de auto van z'n broer Het had geregend of waarschijnlijk iets dan op de weg Maar Stefan remde niet, dat is wat de buurman zegt God weet hoe, maar het ging heel erg hard Ik wist het zelf ook niet, ik hoorde het later pas Bij nader inzien altijd achteraf Ze begrepen elkaar En ze deelden elkaar En wij keken ernaar We werden ouder op het stille veld We waren mager als het ochtendlicht We lazen zwijgend in elkaars gezicht Hoe iedere dag zich weer opnieuw voltrok Ik snap best dat sommige mensen sommige gedeeltes redelijk lachwekkend zullen vinden, maar ik vind het wel erg mooi geschreven. Mooi én triest verhaaltje. [Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 02-05-2017 21:19] "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Het is poëzie, poëzie op muziek. Poëzie is geen spreektaal, of taal wat je in een roman leest. Lees het, denk er eens over na. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Over 'Trein Vuur Dageraad', ik heb hem nu 1 keer helemaal geluisterd, op mijn werk, niet heel aandachtig. Lekkere instrumentatie, mooie stem, fijne callback naar Lotus Europa ook nog. Wat me opviel was de organische instrumentatie, wat dat betreft vond ik het dus in de lijn van 'Dagen van gras, dagen van stro' liggen. Sowieso heeft hij het geluid van het debuut nooit meer herhaalt, is niet erg natuurlijk. Morgen ga ik hem vast nog een paar keer vaker opleggen en kijken op welke plek ik hem zet in Spinvis canon. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Het is mensenwerk, die Poëzie. Alleen schrijft niet eenieder hetzelfde. Ik zie/voel verschil tussen blof en spinvis, qua teksten. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
man, als je dat niet ziet dan zie je het niet Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
"Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Hij speelt gratis op de Gentse feesten dit jaar, dus misschien wel meepikken als het weer meevalt die dag. discogs sale list: https://www.discogs.com/seller/williamblake?sort=artist%2Casc |
|
Nog even over de teksten. Ik ben zelf niet echt van het teksten lezen van bands, bij Spinvis valt een tekst me soms wel op. De grote zon Het wordt een lange reis Een lange reis Het heeft hier flink gestormd vannacht Maar het klaart al op Je hoort de vogels weer Je ruikt de regen nog Misschien een andere keer Een andere keer Want we moeten verder Hoe dan ook tot het niet meer lukt Tot het niet meer gaat Dat zien we dan wel weer Alles op een rij Ik blijf bij jou tot aan het eind Zolang deze auto rijdt Ik ben een twijfelaar Maar jij nog meer Dus dat zijn er twee Ik ben niet meer heel erg sterk misschien Maar ik maak je aan het lachen Dus daar moet het dan maar mee Het wordt een lange reis De langste reis Voorbij de laatste flats over het kanaal Niemand op de weg Zet hem in z'n vijf Maak niet zo'n kabaal Alles is oké De horizon en het vlakke land Ik rij en jij leest mijn hand Ik ben een waterman dus deze week zit alles mee We luisteren naar Adamo en praten over alcohol En de foto's die je maakt van de grote dag De grote zon We stoppen bij een tankstation Waar de mensen doen alsof het nooit zo is geweest Ik zie, ik zie wat jij niet ziet Het is oranjerood en komt ons tegemoet En alles is nu goed Alles is oké Alles is oké En het is nog eens een wonderschoon liedje ook nog eens (wel met koptelefoon, die zang op de achtergrond... ). Kippenvel tot aan het plafond! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
of deze, zo prachtig, van de nieuwe quote: Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Heel mooi, ja! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Ik zag deze muzikant pasgeleden op tv een liedje zingen. Hij kraamde zo'n bespottelijke tekst uit en zong zo vreselijk slecht, dat ik even de indruk had dat de beste man live een beroerte kreeg, maar de persoon die in dezelfde kamer was en Spinvis vaker had gezien, verzekerde me ervan dat dit normaal was. Toen heb ik de tv maar uitgezet. |
|
Vreemde zaak. |
|
quote:Vind de muziek erg matig, maar de teksten vind ik mooi! Terwijl ik meestal helemaal niet van Nederlandstalig hou. Integendeel. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Beter om te beginnen met een studio album. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |