IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : Bolt Thrower - Januari Europese tour 2006 Vorige pagina | Volgende pagina
*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 25-01-2006 14:01 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

Necrophagist was VETTT!

Jammer genoeg hebben we de eerste 2 nummers gemist vanwege de enorme rij en en het feit dat ze al om 20.00 uur begonnen i.p.v. 20.15. Nightrage eigenlijk niets van meegekregen. Malevolent was errug vet strakke set en vooral het oude werk was erg cool. Bolt Thrower ben ik niet zo'n fan van maar was wel een vette show met een muuuuurrr van geluid

Ook redelijk wat ZM-ers gezien.gesproken

[Dit bericht is gewijzigd door *Sander* op 25-01-2006 14:02]

But there is no real me: only an entity, something illusory................

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2006 14:03 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 14:00 schreef Zenial het volgende:
Ook lullig dat op de site stond dat het om 20:15 begint en Necrophagist dan van 20:00 tot 20:30 speelt... en dan met zo'n rij buiten zullen maar weinig mensen het mee hebben gemaakt ja...

Ja, behoorlijk lullig...

Snap ook niet dat ze getuige de enorme rij buiten niet besloten de show wat later te laten beginnen...

Hoorde van Mutilator dat Muhammed er ook niet echt blij mee was.. Waren denk ik erg veel mensen die Necrophagist enorm graag wilden zien.

Ja, ik durf dit wel een blunder van de tourmanager (?) te noemen.

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 25-01-2006 14:07 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Nou, dat was erg gaaf gister!

Ik was gelukkig op tijd om Necrophagist te zien. Was benieuwd of ze hun technische deathmetal live konden waarmaken, maar ze zijn daar zeker in geslaagd. Wat een geweldige band zeg. Geluid was ook prima te noemen. Voor mij de band van de avond.
Nightrage was wel aardig bezig, maar na verloop van tijd begon mij de zanger te irriteren met zn schelle screams. Muziekaal kon het mij nog wel boeien.
Malevolent Creation vond ik ook weer erg lekker. Wederom lekker geluid.
Bolt Thrower denderde lekker voort. Gaaf om ze een keer gezien te hebben.

Minder was de drukte en de hitte binnen, maarja verder wel vet!

*Sander*
Usericon van *Sander*
Posted 25-01-2006 14:08 by *Sander* Wijzig reactieProfiel van *Sander*Quote dit berichthttp://www.facebook.com/sander.vd.meer

quote:
Op 25 januari 2006 14:03 schreef Snaack het volgende:
Ja, behoorlijk lullig...

Snap ook niet dat ze getuige de enorme rij buiten niet besloten de show wat later te laten beginnen...

Hoorde van Mutilator dat Muhammed er ook niet echt blij mee was.. Waren denk ik erg veel mensen die Necrophagist enorm graag wilden zien.

Ja heb Muhammed (met z'n 3 pizzadozen hehe) ook nog ff gesproken en die vond het echt echt heel jammer voor de mensen die speciaal voor hun waren gekomen(en dat waren er volgens mij erg veel).

Sowieso hadden ze wel een plaatsje hoger verdient op de bill imho.

But there is no real me: only an entity, something illusory................

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2006 14:41 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 14:03 schreef Snaack het volgende:
Ja, behoorlijk lullig...

Volgens mij bepaald (huhu) de zaal dat.
Bij de Goudvishal en Willemeen iig. De Tourmanager komt alleen zeuren om boterhammen

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 25-01-2006 15:00 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Inderdaad ja, denk niet dat een tourmanager hier verantwoordelijk voor gehouden kan worden.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 25-01-2006 15:21 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 25 januari 2006 14:41 schreef ghoulliette het volgende:
(huhu)

Ok vanaamd Nijmegen dus Wat is sneller vanaf het station; de bus of een taxi (geen idee hoeveel er staan doorgaans)?

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2006 15:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Ah! Ik zou een bus nemen (die doet er 4 minuten over) Uitstappen bij de TEXACO (halte Groenestraat).
Bus
3, 4, 6, 54 en 83
gaan in ieder geval, en zo om de 8 minuten. Vraag wel even bij het instappen of hij de goede kant op gaat. dat je niet 180 graden verkeerd zit.

Bij het grote kruispunt naar linkstoe oversteken en de Groendewoudseweg in, na 20 meter is Roosje daar (linkerhand)

FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 25-01-2006 15:30 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 25 januari 2006 15:25 schreef ghoulliette het volgende:
Ah! Ik zou een bus nemen (die doet er 4 minuten over) Uitstappen bij de TEXACO (halte Groenestraat).
Bus
3, 4, 6, 54 en 83
gaan in ieder geval, en zo om de 8 minuten. Vraag wel even bij het instappen of hij de goede kant op gaat. dat je niet 180 graden verkeerd zit.

Bij het grote kruispunt naar linkstoe oversteken en de Groendewoudseweg in, na 20 meter is Roosje daar (linkerhand)

Ie bint n schat

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2006 15:31 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 14:41 schreef ghoulliette het volgende:
Volgens mij bepaald (huhu) de zaal dat.
Bij de Goudvishal en Willemeen iig. De Tourmanager komt alleen zeuren om boterhammen

quote:
Op 25 januari 2006 15:00 schreef Hub de Gallier het volgende:
Inderdaad ja, denk niet dat een tourmanager hier verantwoordelijk voor gehouden kan worden.

Hmmm... Dan heb ik zeker een verkeerd beeld van de werkzaamheden van een tourmanager, hehe

Anyway, lompe actie... Er stond nog minimaal 100 man buiten toen Necrophagist ging spelen. Ook begonnen ze een kwartier eerder dan aangekondigd.

Zou tof geweest zijn als ze het schema een halfuurtje opgeschoven hadden.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-01-2006 15:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:00 schreef Hub de Gallier het volgende:
Slechte tourmanager dus.

Een manager hoort problemen op te lossen, risico's te beheersen en strategie te bepalen. Dit lijkt me een typisch geval van een probleem dat opgelost dient te worden.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2006 15:35 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:33 schreef Chelman het volgende:
Slechte tourmanager dus.

Een manager hoort problemen op te lossen, risico's te beheersen en strategie te bepalen. Dit lijkt me een typisch geval van een probleem dat opgelost dient te worden.

Een zaal heeft ook een manager. Die gaat hierover. De Tourmanager zorgt dat het geld binnenkomt en dat de shows geboekt worden en dergelijke. De aanpak van de zaal ligt bij de zaal zelf.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 25-01-2006 15:39 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:35 schreef ghoulliette het volgende:
Een zaal heeft ook een manager. Die gaat hierover. De Tourmanager zorgt dat het geld binnenkomt en dat de shows geboekt worden en dergelijke. De aanpak van de zaal ligt bij de zaal zelf.
Dat neemt niet weg dat een tourmanager moet oplette of dergelijke problemen zich niet gaan voordoen, en het in ieder geval aankaarten bij de zaalmanager.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-01-2006 15:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

...een GOEDE tourmanager zou dus wel op gesprek bij de zaalmanger gaan.

Daadkracht heet dat.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-01-2006 15:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:39 schreef ZelThoR het volgende:
Dat neemt niet weg dat een tourmanager moet oplette of dergelijke problemen zich niet gaan voordoen, en het in ieder geval aankaarten bij de zaalmanager.

Mais oui!

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 25-01-2006 15:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:

Ik heb anders weleens meegemaakt dat de tourmanager van een package bepaalde dat een bepaalde band eerder moest beginnen en korter moest spelen, om maar iets te noemen.

De tourmanager moet ervoor zorgen dat de bands die hij managed een optimale show neer kunnen zetten, en gaat dus achter speelschema's en benodigde faciliteiten aan.

Als ik in Necrophagist zou spelen had ik gister mijn tourmanager een enorme schop gegeven omdat ongeveer 100 man mijn show niet hebben kunnen zien omdat ze nog in de rij stonden te wachten.

En een zaal een manager? Misschien dat zo'n figuur bij onbekende bandjes iets in de melk te brokkelen heeft, verder zal hij toch vooral als aanspreekpunt voor de tourmanager fungeren en diens wensen moeten faciliteren.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2006 15:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:41 schreef Chelman het volgende:
...een GOEDE tourmanager zou dus wel op gesprek bij de zaalmanger gaan.

Daadkracht heet dat.

van tevoren bdoel je? Daar zijn contracten voor. Tijdens de show zou kunnen, mits deze op dat moment niet met andere zaken bezig is.

Bedoel de Tourmanager is verantwoordelijk voor de bands dat zij kunnen spelen (voor publiek) en betaald krijgen. Wat kan het hen nu schelen of 20 man nog niet binnen is?

Bij ons zijn hier 2 mensen verantwoordelijk voor, de Bandmanager en de Zaalmanager. En als er iets aan het schema moet veranderen (de tourmanager komt vaak van ver en weet weinig af van lokale eigenaardigheden zoals bijv een reserveringssysteem of openbaarvervoer) dan gaat de bandmanager naar de tourmanager omdit te bespreken.
En met het geluid natuurlijk, want dat zijn uiteindelijk de mensen die een knop aan of uit zetten.

Hub de Gallier
Posted 25-01-2006 15:51 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Nee, zo eenvoudig werkt dat ook weer niet. Uiteraard moet de tourmanager zorgdragen dat de contracten nageleefd worden door de bands en dus zorgen dat een band op tijd op het podium staat. Tevens handeld deze de zakelijke kant af na de optredens met de zaalmanager. Mochten er dingen zijn die volgens hem niet goed zijn of beter kunnen, zoals in dit geval teveel mensen die nog niet binnen zijn, dan moet hij dit aangeven bij de zaalmanager. Deze is dan verantwoordelijk ervoor te zorgen dat deze problemen opgelost worden. Maar het verdere beleid van mensen binnen laten, security, tijdschema, etenstijd voor bands e.d. word allemaal door de zaalmanager geregeld.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2006 15:54 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:41 schreef Snaack het volgende:
Ik heb anders weleens meegemaakt dat de tourmanager van een package bepaalde dat een bepaalde band eerder moest beginnen en korter moest spelen, om maar iets te noemen.

Ja speeltijden en volgorde wel, maar aanvang staat daar los van. DIt wordt vantevoren vast gelegd in een contract met de zaal. De zaal geeft aan wat een goede tijd is om de zaal te openen en te sluiten. De tourmanager geeft aan wie moet headlinen en wie hoelang speelt.

quote:
(..)
En een zaal een manager? Misschien dat zo'n figuur bij onbekende bandjes iets in de melk te brokkelen heeft, verder zal hij toch vooral als aanspreekpunt voor de tourmanager fungeren en diens wensen moeten faciliteren.

Idd aanspreekpunt voor de tourmanager in dat soort gevallen. Bandmanager moet zeggen: over 5 minuten met band ass op het podium tegen kleine bands. En tegen "grote bands" zeg je tegen de TM dat zijn band over 5 minuten met hun ass het podium op moeten.

Daarnaast heeft niet elk gebouw de mogelijkheid om te zien wat er buiten gebeurd vanuit de backstage.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2006 15:55 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:51 schreef Hub de Gallier het volgende:
Nee, zo eenvoudig werkt dat ook weer niet. Uiteraard moet de tourmanager zorgdragen dat de contracten nageleefd worden door de bands en dus zorgen dat een band op tijd op het podium staat. Tevens handeld deze de zakelijke kant af na de optredens met de zaalmanager. Mochten er dingen zijn die volgens hem niet goed zijn of beter kunnen, zoals in dit geval teveel mensen die nog niet binnen zijn, dan moet hij dit aangeven bij de zaalmanager. Deze is dan verantwoordelijk ervoor te zorgen dat deze problemen opgelost worden. Maar het verdere beleid van mensen binnen laten, security, tijdschema, etenstijd voor bands e.d. word allemaal door de zaalmanager geregeld.

Ja, dat er nog meer moet gebeuren zoals uitbetalen, duh. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het niet zo is.

Maar hoe wil je van bijv. een Amerikaan nou verwachten dat hij bijvoorbeeld weet hoe laat de show afgelopen moet zijn ivm het openbaar vervoer?

Hub de Gallier
Posted 25-01-2006 15:57 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:55 schreef ghoulliette het volgende:
Ja, dat er nog meer moet gebeuren zoals uitbetalen, duh. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het niet zo is.

Maar hoe wil je van bijv. een Amerikaan nou verwachten dat hij bijvoorbeeld weet hoe laat de show afgelopen moet zijn ivm het openbaar vervoer?
Nou, mijn post was eigenlijk een reactie op de post ergens boven jouw post en dus niet tegen jou bedoeld
Je hebt tot dusver ook gelijk met al je argumenten hoor

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-01-2006 16:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 15:55 schreef ghoulliette het volgende:

Een woord: P-R-A-T-E-N.

Die managers moeten met elkaar in discussie over wta de beste oplossing is en waarom en wat zijn de consequenties.

Vrij simpel eigenlijk. Doe ik elke dag met mijn medewerkers.

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 25-01-2006 16:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 16:13 schreef Chelman het volgende:
Een woord: P-R-A-T-E-N.

Die managers moeten met elkaar in discussie over wta de beste oplossing is en waarom en wat zijn de consequenties.

Vrij simpel eigenlijk. Doe ik elke dag met mijn medewerkers.

Ik snap je wel, ik vind alleen dat je van een zaal wel wat professionaliteit en ervaring mag verwachten. Dit is niet de eerste uitverkochte show die ze hebben neem ik aan.

Bij ons gaat het ook wel eens mis hoor. Maar dat ligt bijv ook aan het aantal bezoekers dat wel hun reserveringsnummer heeft opgeschreven (en meegnomen). Als 30 mensen die niet doen loop je vertraging op en zijn er soms mensen niet optijd binnen voor de eerste band. DIt kun je bijvoorbeeld voorkomen door genoeg tijd in te roosteren tussen zaal open en het begin van de eerste band.

Daops
Usericon van Daops
Posted 25-01-2006 16:45 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Sowieso erg kwalijk om een band een kwartier eerder dan aangekondigd te laten beginnen. Dacht dat dat alleen een Mojo-trekje was, maar je ziet het overal tegenwoordig.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Hub de Gallier
Posted 25-01-2006 16:55 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2006 16:45 schreef Daops het volgende:
Sowieso erg kwalijk om een band een kwartier eerder dan aangekondigd te laten beginnen. Dacht dat dat alleen een Mojo-trekje was, maar je ziet het overal tegenwoordig.
Da's erg klote ja, is mij ook al overkomen dat ik bands hierdoor heb moeten missen.

Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com