|
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Ja, behoorlijk lullig... Snap ook niet dat ze getuige de enorme rij buiten niet besloten de show wat later te laten beginnen... Hoorde van Mutilator dat Muhammed er ook niet echt blij mee was.. Waren denk ik erg veel mensen die Necrophagist enorm graag wilden zien. Ja, ik durf dit wel een blunder van de tourmanager (?) te noemen. |
|
Nou, dat was erg gaaf gister! Ik was gelukkig op tijd om Necrophagist te zien. Was benieuwd of ze hun technische deathmetal live konden waarmaken, maar ze zijn daar zeker in geslaagd. Wat een geweldige band zeg. Geluid was ook prima te noemen. Voor mij de band van de avond. Nightrage was wel aardig bezig, maar na verloop van tijd begon mij de zanger te irriteren met zn schelle screams. Muziekaal kon het mij nog wel boeien. Malevolent Creation vond ik ook weer erg lekker. Wederom lekker geluid. Bolt Thrower denderde lekker voort. Gaaf om ze een keer gezien te hebben. Minder was de drukte en de hitte binnen, maarja verder wel vet! |
|
quote: Ja heb Muhammed (met z'n 3 pizzadozen hehe) ook nog ff gesproken en die vond het echt echt heel jammer voor de mensen die speciaal voor hun waren gekomen(en dat waren er volgens mij erg veel). Sowieso hadden ze wel een plaatsje hoger verdient op de bill imho. But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
quote: Volgens mij bepaald (huhu) de zaal dat. Bij de Goudvishal en Willemeen iig. De Tourmanager komt alleen zeuren om boterhammen |
|
Inderdaad ja, denk niet dat een tourmanager hier verantwoordelijk voor gehouden kan worden. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Ok vanaamd Nijmegen dus Wat is sneller vanaf het station; de bus of een taxi (geen idee hoeveel er staan doorgaans)? |
|
Ah! Ik zou een bus nemen (die doet er 4 minuten over) Uitstappen bij de TEXACO (halte Groenestraat). Bus 3, 4, 6, 54 en 83 gaan in ieder geval, en zo om de 8 minuten. Vraag wel even bij het instappen of hij de goede kant op gaat. dat je niet 180 graden verkeerd zit. Bij het grote kruispunt naar linkstoe oversteken en de Groendewoudseweg in, na 20 meter is Roosje daar (linkerhand) |
|
quote: Ie bint n schat |
|
quote: quote: Hmmm... Dan heb ik zeker een verkeerd beeld van de werkzaamheden van een tourmanager, hehe Anyway, lompe actie... Er stond nog minimaal 100 man buiten toen Necrophagist ging spelen. Ook begonnen ze een kwartier eerder dan aangekondigd. Zou tof geweest zijn als ze het schema een halfuurtje opgeschoven hadden. |
|
quote:Slechte tourmanager dus. Een manager hoort problemen op te lossen, risico's te beheersen en strategie te bepalen. Dit lijkt me een typisch geval van een probleem dat opgelost dient te worden. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Een zaal heeft ook een manager. Die gaat hierover. De Tourmanager zorgt dat het geld binnenkomt en dat de shows geboekt worden en dergelijke. De aanpak van de zaal ligt bij de zaal zelf. |
|
quote:Dat neemt niet weg dat een tourmanager moet oplette of dergelijke problemen zich niet gaan voordoen, en het in ieder geval aankaarten bij de zaalmanager. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: ...een GOEDE tourmanager zou dus wel op gesprek bij de zaalmanger gaan. Daadkracht heet dat. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Mais oui! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ik heb anders weleens meegemaakt dat de tourmanager van een package bepaalde dat een bepaalde band eerder moest beginnen en korter moest spelen, om maar iets te noemen. De tourmanager moet ervoor zorgen dat de bands die hij managed een optimale show neer kunnen zetten, en gaat dus achter speelschema's en benodigde faciliteiten aan. Als ik in Necrophagist zou spelen had ik gister mijn tourmanager een enorme schop gegeven omdat ongeveer 100 man mijn show niet hebben kunnen zien omdat ze nog in de rij stonden te wachten. En een zaal een manager? Misschien dat zo'n figuur bij onbekende bandjes iets in de melk te brokkelen heeft, verder zal hij toch vooral als aanspreekpunt voor de tourmanager fungeren en diens wensen moeten faciliteren. |
|
quote: van tevoren bdoel je? Daar zijn contracten voor. Tijdens de show zou kunnen, mits deze op dat moment niet met andere zaken bezig is. Bedoel de Tourmanager is verantwoordelijk voor de bands dat zij kunnen spelen (voor publiek) en betaald krijgen. Wat kan het hen nu schelen of 20 man nog niet binnen is? Bij ons zijn hier 2 mensen verantwoordelijk voor, de Bandmanager en de Zaalmanager. En als er iets aan het schema moet veranderen (de tourmanager komt vaak van ver en weet weinig af van lokale eigenaardigheden zoals bijv een reserveringssysteem of openbaarvervoer) dan gaat de bandmanager naar de tourmanager omdit te bespreken. En met het geluid natuurlijk, want dat zijn uiteindelijk de mensen die een knop aan of uit zetten. |
|
Nee, zo eenvoudig werkt dat ook weer niet. Uiteraard moet de tourmanager zorgdragen dat de contracten nageleefd worden door de bands en dus zorgen dat een band op tijd op het podium staat. Tevens handeld deze de zakelijke kant af na de optredens met de zaalmanager. Mochten er dingen zijn die volgens hem niet goed zijn of beter kunnen, zoals in dit geval teveel mensen die nog niet binnen zijn, dan moet hij dit aangeven bij de zaalmanager. Deze is dan verantwoordelijk ervoor te zorgen dat deze problemen opgelost worden. Maar het verdere beleid van mensen binnen laten, security, tijdschema, etenstijd voor bands e.d. word allemaal door de zaalmanager geregeld. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Ja speeltijden en volgorde wel, maar aanvang staat daar los van. DIt wordt vantevoren vast gelegd in een contract met de zaal. De zaal geeft aan wat een goede tijd is om de zaal te openen en te sluiten. De tourmanager geeft aan wie moet headlinen en wie hoelang speelt. quote: Idd aanspreekpunt voor de tourmanager in dat soort gevallen. Bandmanager moet zeggen: over 5 minuten met band ass op het podium tegen kleine bands. En tegen "grote bands" zeg je tegen de TM dat zijn band over 5 minuten met hun ass het podium op moeten. Daarnaast heeft niet elk gebouw de mogelijkheid om te zien wat er buiten gebeurd vanuit de backstage. |
|
quote: Ja, dat er nog meer moet gebeuren zoals uitbetalen, duh. Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het niet zo is. Maar hoe wil je van bijv. een Amerikaan nou verwachten dat hij bijvoorbeeld weet hoe laat de show afgelopen moet zijn ivm het openbaar vervoer? |
|
quote:Nou, mijn post was eigenlijk een reactie op de post ergens boven jouw post en dus niet tegen jou bedoeld Je hebt tot dusver ook gelijk met al je argumenten hoor Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Een woord: P-R-A-T-E-N. Die managers moeten met elkaar in discussie over wta de beste oplossing is en waarom en wat zijn de consequenties. Vrij simpel eigenlijk. Doe ik elke dag met mijn medewerkers. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Ik snap je wel, ik vind alleen dat je van een zaal wel wat professionaliteit en ervaring mag verwachten. Dit is niet de eerste uitverkochte show die ze hebben neem ik aan. Bij ons gaat het ook wel eens mis hoor. Maar dat ligt bijv ook aan het aantal bezoekers dat wel hun reserveringsnummer heeft opgeschreven (en meegnomen). Als 30 mensen die niet doen loop je vertraging op en zijn er soms mensen niet optijd binnen voor de eerste band. DIt kun je bijvoorbeeld voorkomen door genoeg tijd in te roosteren tussen zaal open en het begin van de eerste band. |
|
Sowieso erg kwalijk om een band een kwartier eerder dan aangekondigd te laten beginnen. Dacht dat dat alleen een Mojo-trekje was, maar je ziet het overal tegenwoordig. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote:Da's erg klote ja, is mij ook al overkomen dat ik bands hierdoor heb moeten missen. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |