IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Humor.... Volgende pagina
schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 20-12-2001 16:30 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

Volgens mij is de kern ervan iets pijnlijks en word dat door onze geest verduisterd...
in ieder geval kan ik niks bedenken wat puur grappig is en waar niemand onder lijd.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 20-12-2001 16:32 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Jij hebt het over zwarte humor.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-12-2001 16:36 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Jij kent iig Dolf Jansen nog niet, die kan grappig zijn zonder te kwetsen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 20-12-2001 17:06 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 16:32 schreef Vargen666 het volgende:
Jij hebt het over zwarte humor.


Dat dacht ik eerst ook, maar volgens mij bestaat er geen lachen zonder pijnlijke dingen.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-12-2001 17:08 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 16:36 schreef Greycloak het volgende:
Jij kent iig Dolf Jansen nog niet, die kan grappig zijn zonder te kwetsen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 20-12-2001 17:28 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

het hoeft niet persé kwetsend te zijn. schaamte ofzo is ook pijnlijk.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 20-12-2001 17:34 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Luister vrijdag middag naar Radio 3fm, tussen 12:00 en 14:00 uur, dan is hij daar DJ, tenzij hij ziek is, of een marathon doet, of whatever. Hij is een meester in het scheppen van verwarring, en duidelijke situaties verwarrend maken. Quiz: Ga eruit met fruit. Hij doet het geluid van een fruit na, en jij moet raden wat het is. Tsja, op zich grappig, maar kwetsend of pijnlijk... Dat wordt het eigenlijk niet, of anders niet in die mate dat het ook door een eventueel slachtoffer (...) als pijnlijk en/of kwetsend zou kunnen worden ervaren. Hij weet het gewoon erg goed te brengen allemaal, positief. Laat je denken. En anders radio 2 op zaterdag middag, geloof zelfde tijd, Spijkers met Koppen.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-12-2001 21:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 16:30 schreef schaambaard het volgende:
Volgens mij is de kern ervan iets pijnlijks en word dat door onze geest verduisterd...
in ieder geval kan ik niks bedenken wat puur grappig is en waar niemand onder lijd.


Leuk topic.

Een definitie van humor is altijd moelijk natuurlijk (en per definitie humorloos). Ik kom niet verder dan dat humor in ieder geval altijd te maken heeft met iets dat in een ongebruikelijke context geplaatst wordt. Niet alle ongebruikelijke contexten zijn grappig, maar humor heeft altijd te maken met iets raars, iets dat niet 'klopt'.

BTW ik vind Dolf Jansen helemaal niet zo leuk. Ook mensen als Toon Hermans heb ik nooit leuk gevonden, en Wim Sonneveld of zo alleen als kind. Allemaal heel vriendelijke humor.

Ik denk niet dat al ons gelach uit opluchting is (zoals jij het omschrijft). Sterker nog: ik denk vaak dat wreedheid de reden is, dat we lachen.


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 20-12-2001 21:57 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

wreedheid?

Ik denk dat lachen een 'niet-normale' situatie moet verzachten en ons op ons gemak stellen.

zoals je ziet dat mensen te hard lachen als ze elkaar voor het eerst zien zeg maar. een beetje over niets praten en lachen om stomme grappen die ze eigenlijk niet eensl euk vinden...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-12-2001 22:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat zijn andere lachjes, dat zijn lachjes bedoeld om het ijs te breken. Dat heeft ook weinig met humor te maken maar eerder met een veilige omgeving creëren waarin je elkaar op je gemak kan leren kennen.

Humor is wreedheid inderdaad. Je lacht omdat de ander het niet leuk heeft. Omdat de clown op z'n gezicht gaat. Ik denk dat dat diep van binnen wreedheid is, een soort onbewust sadisme.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-12-2001 22:53 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 20 december 2001 22:11 schreef Dwaallicht het volgende:
Humor is wreedheid inderdaad. Je lacht omdat de ander het niet leuk heeft. Omdat de clown op z'n gezicht gaat. Ik denk dat dat diep van binnen wreedheid is, een soort onbewust sadisme.


Leedvermaak dus....kun je 'daarnaast' geen andere vormen van humor bedenken?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-12-2001 22:59]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 21-12-2001 9:21 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

Humor is wreedheid inderdaad. Je lacht omdat de ander het niet leuk heeft. Omdat de clown op z'n gezicht gaat. Ik denk dat dat diep van binnen wreedheid is, een soort onbewust sadisme.[/quote]

Inderdaad. Ik denk dat het als functie heeft om jezelf gerust te stellen (jij donderde niet van je fiets, gelukkig maar, hahahha wat kut voor hem).



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-12-2001 9:25 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Heb last van een erge vorm van leed vermaak. niet alleen als anderen pijn hebben, maar ook als ik mezelf dingen aanricht, moet ik kei hard lachen. Op den duur ga je toch realiseren dat het toch wel een beetje zeer doet


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 21-12-2001 16:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 22:53 schreef Mutilator het volgende:
Leedvermaak dus....kun je 'daarnaast' geen andere vormen van humor bedenken?


Nu je het zegt...

absurdistische humor!


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-12-2001 19:57 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

quote:
Op 20 december 2001 16:36 schreef Greycloak het volgende:
Jij kent iig Dolf Jansen nog niet, die kan grappig zijn zonder te kwetsen.




euh mop van Dolf.
komt een neger na zijn dood bij de hemel en belt aan. Petrus doet open en kijkt verbaasd.
Wat doe jij hier, negers komen er hier niet in, die gaan naar de hel. Waarop de neger zegt, maar ik ben altijd een goed mens geweest, ik heb mijn hele leven altijd veel geld gegeven aan goede doelen, mag ik aub niet naar binnen.Petrus denkt even na en zegt, nou oke in dat geval zal ik er even over nadenken en vertrekt naar binnen. Even later komt Petrus terug, nou ik heb er ff overnagedacht...maar hier heb je geld terug en nou oppleuren.


Bazzio Attacks!!!


Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 21-12-2001 20:02 by Paul (Administrator) Wijzig reactieProfiel van PaulQuote dit berichthttp://https://www.brainoverload.nl/

quote:
Op 21 december 2001 19:57 schreef bazzio het volgende:


euh mop van Dolf.
komt een neger na zijn dood bij de hemel en belt aan. Petrus doet open en kijkt verbaasd.
Wat doe jij hier, negers komen er hier niet in, die gaan naar de hel. Waarop de neger zegt, maar ik ben altijd een goed mens geweest, ik heb mijn hele leven altijd veel geld gegeven aan goede doelen, mag ik aub niet naar binnen.Petrus denkt even na en zegt, nou oke in dat geval zal ik er even over nadenken en vertrekt naar binnen. Even later komt Petrus terug, nou ik heb er ff overnagedacht...maar hier heb je geld terug en nou oppleuren.
Zo die is echt hard .... ik moest er wel omlachen


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-12-2001 21:36 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik niet; vind 'em alleen grof. (En ff voor de duidelijkheid: ik ben geen neger!)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 21-12-2001 21:37]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 21-12-2001 21:43 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

die mop was ook eigenlijk om aan te geven dat Dolf Jansen wel degelijk kwetsende humor heeft.


Bazzio Attacks!!!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-12-2001 0:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 december 2001 21:43 schreef bazzio het volgende:
die mop was ook eigenlijk om aan te geven dat Dolf Jansen wel degelijk kwetsende humor heeft.


Precies, (mee eens ook) daarom vraag ik me eigenlijk af of Greycloak dit soort grappen van Dolf Jansen niet kent of een andere invulling van kwetsend of niet-kwetsend heeft.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 22-12-2001 0:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 december 2001 16:16 schreef Dwaallicht het volgende:
absurdistische humor!


YES!!!! Er zijn er meer....wat dacht je van ironische humor?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-12-2001 1:57]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


G.
Usericon van G.
Posted 22-12-2001 18:34 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

Kooten en de Bie.... dat is niet altijd leedvermaak toch


Satan
Usericon van Satan
Posted 23-12-2001 17:42 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

.

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 23-12-2001 18:43]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-12-2001 20:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 22 december 2001 18:34 schreef G. het volgende:
Kooten en de Bie.... dat is niet altijd leedvermaak toch


Daar heb je weer een andere vorm van humor te pakken: 'satire' oftewel 'spot met een knipoog'.

Onder leedvermaak versta ik echt bot en plat en zonder relativisme: het niveau van america's funniest home video's; oftewel 'de clown die op z'n bek gaat' om even op een eerdere bevinding terug te komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-12-2001 4:03]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2001 3:58 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Nog ff dit:

Humor kan bot, lomp en/of afzeikend zijn, maar botheid, lompheid en/of afzeiken alleen maken nog geen humor!

Essentieel verschil!!!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 24-12-2001 4:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


ro=zizboos
Ogetfer De Onreine
Usericon van ro=zizboos
Posted 12-01-2002 16:06 by ro=zizboos Wijzig reactieProfiel van ro=zizboosQuote dit bericht

Ik vin vage en stomme acties t leukst.Gewoon lekker stom doen.
Op een stoel staan bangen in de kroeg, en dan over de overvolle tafel heen pleuren, dan ken ik in me broek pisse van t lache
(vannacht) (nou goed, ik piste niet in me broek)


Ik vergiet als zeef hebben


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 12-01-2002 16:15 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

ik hou niet echt van zwarte humor of humor die mensen kwets.
Ik heb echt humor om de stomste dingen, bv gewoon gezelig met vrienden stomme opmerkingen maken en etc. zolang het anderen maar niet kwetst vindt ik het goed.
dit is nou humor


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen