|
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | ||||
Auteur: |
|
|
Another Day, Another Way .... |
|
Ik wil nog steeds die box hebben! En ik ben bijna jarig. Hmmm... |
|
Om in caption topic het off topic gehalte te beperken. Beli Mawr is altijd fiks beledigd als er Marc Dutroux grappen gemaakt worden, maar een grap over de Vuurwerkramp in Enschede mag volgens hem dan wel omdat dat een ongeluk was ipv een bewuste actie. Meningen? |
|
Meningen zijn agressief IMVHO moet het kunnen, als je ergens humor over maakt betekent het ook dat je er nog mee bezig bent, dat je het niet vergeten bent Ergens is humor dus een tribute, een bezinningsmoment... een teken van liefde signature |
|
Geen humor. |
|
Gewoon lekker blijven lachen, schuddebuiken, schokschouderen, dijenkletsen, bulderen.. |
|
Hoe is Dutroux ontsnapt? Er zat een kinderslot op de cel. |
|
Einde voor Jiskefet Kees Prins, Herman Koch en Michiel Romeyn hebben besloten te stoppen met Jiskefet. ”Als je al zo lang programma’s met elkaar maakt, komt onvermijdelijk het moment waarop het genoeg geweest is. We hebben een geweldige tijd gehad, waarin de VPRO ons alle kansen heeft gegeven om alles te maken wat wij leuk, interessant of belangrijk vonden.” aldus het trio. Hoofdredacteur Danielle Lunenborg van de VPRO vindt het erg jammer dat Jiskefet geen nieuwe programma's meer gaat maken. Lunenborg liet wel weten dat de VPRO de komende jaren veel oude fragmenten van Jiskefet gaat uitzenden. Het trio heeft de afgelopen 15 jaar het Nederlandse publiek getrakteerd op ondermeer Lullo's, Debiteuren / crediteuren en Multilul. |
|
quote: Dijenkletsen... Die heb ik al lang niet meer gehoord Maar goed, er worden aan de lopende band grappen gemaakt over de meest uiteenlopende ernstige zaken. Het is imho gewoon een manier om er mee om te gaan, te relativeren. Als je bij elke dood geschoten mus al in janken uitbarst hou je geen leven over. |
|
quote: Weet iemand hier of Debiteuren/Crediteuren misschien weer terugkomt? De mening van de massa is een goede reden om een andere mening te hebben. |
|
quote: Dat Marc Dutroux gebeuren is ook alweer van 10 jaar geleden. Opmerkingen en grapjes dat belgen niet van kinderen kunnen blijven worden naderhand toch wat saai... . Ik bedoel maar, 2 weken na Enschede was de lol er voor ons ook af. en Beli is Beli... dat ongeluk ipv bewust slaat op niets. [Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 19-11-2005 10:19] mvg wk10 |
|
quote: Dat klopt. ...vissen naar happers wordt echter nooit saai. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Jenje, wat ik daar zei was er een beetje uit geflapt maar jullie (Jij en Chelman) zitten om de haverklap de Belgen te associëren met kinderverkrachters (mijn opinie) , "humor" errond te maken enzo, wel dat hangt mij al een hele tijd ferm de keel uit. Het heefd ons land verdomd getekend en is iets waar niemand hier in België aan wilt herinnerd worden. Ik zou eens om de haverklap over die ramp in Enschedee humor moeten maken, julie zouden dat ook echt niet leuk vinden want ik weet dat bepaalde ZMers (oa Paul, Fire,...) van die stad zijn. Een geloof me maar, ik vind het ook heel erg wat er daar gebeurd was. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Ramp in Volendam, Ramp in Enschede.. allemaal dingen die ook ons land hebben getekend. Er werden ook om de haverklap grappen over gemaakt en iedereen vind het erg wat daar is gebeurd.. uiteraard. Maar maakt een Dutroux dan meer los dan een andere ramp? Dacht het niet! Mensen maken nu eenmaal grappen over ernstige gebeurtenissen, dat is ook deels om het te verwerken. |
|
quote: Voor ond Belgen wel ja, als je weet wat An, Eefje, Julie, Melissa, Sabine en Leititia daar hebben meegemaakt, om de haverklap verkracht worden, in een kamertje van 2 op 1 de hele tijd opgesloten zitten, (in ht geval van An, Eefje, Julie en Melissa) van honger en ontbering sterven. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
Humor is juist een zeer krachtig middel om dergelijke situaties mee te kunnen relativeren en "verwerken". Dus, je hebt a) geen empathie b) geen humor |
|
Beli heeft m.i. helemaal gelijk. Er is een wezenlijk verschil tussen een ramp/ongeluk en het maandenlang verkrachten en mishandelen van kinderen, want daar gaat het hier wel om. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Of jij bent gewoon een lompe boer. Sommige zaken (zoals pedofelie) kun je nu eenmaal niet gaan relativeren. Of beweer je het tegendeel. [Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 19-11-2005 13:53] When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Snaack, ik reageerde gewoon op MM, geloof me maar, hier in België werd er ook humor gemaakt ronbd Marc Dutroux maar dan wel zo in de periode 1997->2000 (Geert Hoste bv.) Het feit dat Jenje en Chelman er nog steeds over bezig zijn vind ik dan weer echt beneden alle peil. Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Dat wil ik dus ook zeggen btw, mijne cdspeler werkt weer thuis Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote: Ok, maar de humor richte zich voornamelijk op randgebeurtenissen: de ontoereikendheid van de rijkswacht, de onkunde van onze ministers, enz. Ik denk niet dat Geert Hoste ooit heeft gelachen met de folterkelder van Dutroux. Nogmaals, sommige zaken kun je niet relativeren. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
We noemen moslims toch ook geytenneuqers, ondanks dat het zo erg is voor die geyten... Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Ja dat is verschrikkelijk ja, ook verschrikkelijk was Hitler.. met meer doden. Mogen er dan nog minder grappen over worden gemaakt? Niet iedereen kan andermans grappen waarderen, maar voor iemand die een dierbare is kwijt geraakt in een ramp is dat misschien nog wel erger dan horen over een paar onbekende meiden in kelders. |
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |