IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Allerlei Nieuws (Nieuwstopic deel 13) Vorige pagina | Volgende pagina
Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-12-2005 6:31 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Point taken. Maar ik ben te lelijk om te sterven.


Bruce Banner


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 16-12-2005 10:31 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten



Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-12-2005 15:58 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Sjaak Bral wenst iedereen een Takkekerst

Uitgegeven: 16 december 2005 09:36

DEN HAAG - "Hoeveel redenen heb je nodig om geen Kerstmis te vieren?" Cabaretier Sjaak Bral zong de hele cd Takkekerst vol met antikerst liedjes. Twaalf nummers lang windt hij zich op over kerstpakketten, benefietnummers, kerstbomen en nieuwjaarszoenen.

"Het hele kerstfeest heeft niets meer met de essentie te maken, het is een compleet pervers feest geworden." De 'beroeps-Hagenees' heeft sinds hij het ouderlijk huis heeft verlaten, geen kerst meer gevierd. "Ik ben fel tegenstander van opgelegde gezelligheid. Het allerergste is nog wel mensen die hun hele huis versieren met lampjes. En vervolgens maar klagen over de energierekening!"


De cd is erg dubbel, volgens Bral. "Aan de ene kant is het vermaak, met grappige liedjes en teksten. Maar er zit ook een andere kant aan. Voor een heleboel mensen is kerst ieder jaar verschrikkelijk, omdat ze bijvoorbeeld eenzaam zijn. De nadruk op de sociale gewenstheid komt dan extra hard aan, want het benadrukt dat ze eenzaam zijn."

Doodgeknuffelde kerstgedoe

Volgens Bral waren veel mensen opgelucht door zijn cd. "Ze hadden het idee dat ze er eindelijk voor uit mochten komen dat ze een pesthekel hebben aan kerst. Het was echt een opluchting dat er een frisse wind waait door het doodgeknuffelde kerstgedoe." Het idee voor de cd kreeg Bral begin januari. "Een hekel aan kerst heb ik altijd al gehad, maar toen ik allemaal vrouwen hoorde klagen over nieuwjaarszoenen was dat voor mij de druppel. Ik besloot een cd te maken met een tegengeluid."

Nieuwjaarszoen

Op de cd staat het nummer De nieuwjaarszoen, dat gaat over vrouwen die ieder jaar te maken krijgen met bazen en andere mensen die ze ongewenst Gelukkig Nieuwjaar zoenen." Volgens Bral is er geen echte cd die ook eens wat negatieve geluiden laat horen over kerst. "Ieder jaar zet je rond kerst de radio of tv aan en dan hoor je alleen maar dezelfde liedjes. Het lijkt me toch een tragisch gegeven om de rest van mijn leven dezelfde kerstliedjes te horen op radio en tv."

Van Takkekerst wordt geen single uitgebracht, maar Brals favoriete nummer De boom staat in de kamer is wel te downloaden vanaf zijn site. "Het zijn ook ieder jaar dezelfde nummers die op Sky Radio - ik noem het Saai Radio - te horen zijn." Ook dit jaar lijkt er geen nieuwe kerstkraker te zijn bijgekomen, ondanks pogingen van Katja Schuurman en Bridget Maasland.

Jan Smit zingt met Bridget dat kerst voor iedereen is. Schuurman nam een single op met de Jeugd van Tegenwoordig. In de clip zingt de schaarsgeklede actrice over kerstballen samen met de onverstaanbare jongemannen van de Jeugd.

Bron: www.nu.nl



Is weer eens wat anders dan de traditionele kerstnummers

[Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 16-12-2005 16:01]


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 16-12-2005 22:39 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Einde verhaal PRDV


HILVERSUM - Peter R. de Vries zet een punt achter zijn politieke activiteiten. De misdaadverslaggever kreeg vrijdag van het NIPO te horen dat 31 procent van de bevolking zijn Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang een aanwinst zou vinden voor het politieke landschap. De Vries zelf had van te voren die lat op 41 procent gelegd.

Tijdens een persconferentie in Hilversum zei hij dat voor zijn partij geldt: "Een man een man, een woord een woord. Er zijn al genoeg politici die niet te vertrouwen zijn"

http://www.nu.nl/news/643159/10/Peter_R.de_Vries_niet_naar_Den_Haag.html

Had hij z'n snor maar niet moeten afscheren. Dat vertrouwen mensen niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 16-12-2005 22:40]



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-12-2005 22:41 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 16 december 2005 22:39 schreef Oud Vuil het volgende:
Einde verhaal PRDV


HILVERSUM - Peter R. de Vries zet een punt achter zijn politieke activiteiten. De misdaadverslaggever kreeg vrijdag van het NIPO te horen dat 31 procent van de bevolking zijn Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang een aanwinst zou vinden voor het politieke landschap. De Vries zelf had van te voren die lat op 41 procent gelegd.

Tijdens een persconferentie in Hilversum zei hij dat voor zijn partij geldt: "Een man een man, een woord een woord. Er zijn al genoeg politici die niet te vertrouwen zijn"

http://www.nu.nl/news/643159/10/Peter_R.de_Vries_niet_naar_Den_Haag.html

Had hij z'n snor maar niet moeten afscheren. Dat vertrouwen mensen niet.
De miet.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 16-12-2005 23:57 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

De Slechtste Nummers Aller Tijden

AMSTERDAM - Aan het einde van elk jaar komen ze weer te voorschijn. De lijstjes met beste nummers aller tijden. Bohemian Rhapsody, Paradise by the Dashboardlight, Hotel California... Ze komen allemaal weer voorbij. Wij zitten er niet echt op te wachten. Overigens wel complimenten aan Robbie Williams die met Angels eindelijk Queen van de nummer 1 positie weet te houden in de Top 1000 Allertijden van Q-Music.

De Slechtste Nummers Aller Tijden

Maar waar gruwen jullie nu echt van? Wat is het meest verschrikkelijke nummer dat ooit gemaakt is? Oftewel hoe ziet jouw Gruwel Top 10 Aller Tijden eruit? Wij geven alvast een voorzetje. De keuze was moeilijk:

Jij bent de Zon ----------------------- Jop

Doekoe -------------------------------- Def Rhymz

Careless Whisper ------------------- George Michael

The Final Countdown --------------- Europe

You’re beautiful ---------------------- James Blunt.

My heart will go on ------------------ Celine Dion

Everyting I do, I do it for you ------ Bryan Adams

Vertigo --------------------------------- U2

Hero ----------------------------------- Antonie Kamerling

Don’t Speak ------------------------- No Doubt

http://www.telegraaf.nl/newz/30460631/De_Slechtste_Nummers_Aller_Tijden.html

Terwijl Def Rhymz uiteraard heerscht.



Paul
GOD
Usericon van Paul
Posted 17-12-2005 10:40 by Paul (Administrator) Profiel van Paulhttp://https://www.brainoverload.nl/

Nederland hoeft vanaf 2007 per jaar één miljard euro minder te betalen aan de Europese Unie. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van de top over de Europese begroting in Brussel.

Daarmee is Nederland niet langer de grootste nettobetaler aan de EU. Verder werd besloten dat Groot-Brittannië van 2007 tot en met 2013 ruim tien miljard meer gaat betalen

bron: rtlnieuws.

Ik zeg het niet gauw, maar dit is wel een topresultaat van balkenende


slome
Usericon van slome
Posted 17-12-2005 10:42 by slome Profiel van slome

quote:
Op 17 december 2005 10:40 schreef Paul het volgende:
Nederland hoeft vanaf 2007 per jaar één miljard euro minder te betalen aan de Europese Unie. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van de top over de Europese begroting in Brussel.

Daarmee is Nederland niet langer de grootste nettobetaler aan de EU. Verder werd besloten dat Groot-Brittannië van 2007 tot en met 2013 ruim tien miljard meer gaat betalen

bron: rtlnieuws.

Ik zeg het niet gauw, maar dit is wel een topresultaat van balkenende


Dat is zeker een nette prestatie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 17-12-2005 10:45 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Balkenende is de man!

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 17-12-2005 10:46]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


skitzoid kitten
Usericon van skitzoid kitten
Posted 17-12-2005 12:15 by skitzoid kitten Profiel van skitzoid kitten

nou nou ook weer niet overdrijven we betaalden gewoon veel te veel. Maar goed, netjes zo


slome
Usericon van slome
Posted 17-12-2005 12:29 by slome Profiel van slome

quote:
Op 17 december 2005 12:15 schreef skitzoid kitten het volgende:
nou nou ook weer niet overdrijven we betaalden gewoon veel te veel. Maar goed, netjes zo


Daarom zeg ik ook nette prestatie. Ik ging er al van uit dat het hem niet zou lukken. Vandaar.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 17-12-2005 21:08 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Jajajaja.

Goed.

Kranten en bladen verwerpen nieuwe spelling

Een groot aantal Nederlandse media, waaronder Elsevier, weigert mee te doen aan de nieuwe spelling. Op 1 augustus wordt de zoveelste spellingshervorming officieel van kracht, maar diverse dagbladen, weekbladen en internetsites kondigen vandaag aan de bestaande spelling uit 1995 te blijven gebruiken.

De belangrijkste reden voor verzet tegen de hervorming: de nieuwe spelling maakt de Nederlandse taal onnodig onduidelijk en lelijk. Wat bedoeld is als een hervorming om verwarrende en dubbelzinnige spelling weg te werken, heeft juist het tegenovergestelde effect.

Zo'n duizend woorden moeten anders gespeld worden (bekijk de lijst bij de Taalunie) - twee keer zoveel als met de spellingshervorming van 1995. De wijzigingen zijn veelal onderbouwd met door taalkundigen bedachte redeneringen - dagelijkse gebruikers als uitgevers, journalisten, leraren en schrijvers is niets gevraagd.

* Nog een greep: meesterkok wordt meester-kok, maar privé-sfeer wordt privésfeer
* Semi-overheidsbedrijf wordt semioverheidsbedrijf, sociaal-democratisch wordt sociaaldemocratisch.
* Nazi-agressie wordt naziagressie, boekenweekgeschenk wordt Boekenweekgeschenk.
* Accorderen is met twee c's, maar akkoord met twee k's.
* Straks spellen we naast elkaar reünie, re-integratie, reïncarnatie en reactie.

Tussen-n
De enige verbetering die de spellingshervorming brengt, is het verdwijnen van de uitzondering op de regel voor de tussen-n: bij samenstellingen van plant- en dierkundige woorden mag de tussen-n gewoon blijven staan, in overeenstemming met de -overigens ook discutabele- regels. Paardebloem en kattekruid worden dus gewoon weer paardenbloem en kattenkruid.

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuwsbericht/asp/artnr/78350/index.html

Aaarrrghh...



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 17-12-2005 21:11 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl



Politie zoekt getuigen brutale overval

Nijmegen 16-12-2005 - (02)

Donderdagmiddag rond 12.00 uur werd een 23-jarige Nijmegenaar op het Westkanaalpad overvallen. Hij liep over het fietspad onder de Nieuwe Dukenburgsebrug toen hij door vier mannen aangevallen werd.

Hij werd door enkele van de mannen in bedwang gehouden en men diende hem een bijtende vloeistof toe, die de man gedwongen doorslikte. Daarna werden zijn zakken doorzocht. De daders vluchtten vervolgens weg richting Malvert.

De man zag nog kans thuis te komen en de politie te bellen. Hij was echter enorm ziek en moest opgenomen worden in het ziekenhuis. De vier daders hadden allen een getinte huidskleur en hadden zwart haar. Ze worden geschat tussen de 16 en 18 jaar.

http://www.politie.nl/gelderland-zuid/nieuws/landelijk_051216_politie_zoekt_getuigen_brutale_overval.asp




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-12-2005 21:12 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 17 december 2005 10:40 schreef Paul het volgende:
Nederland hoeft vanaf 2007 per jaar één miljard euro minder te betalen aan de Europese Unie. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van de top over de Europese begroting in Brussel.

Daarmee is Nederland niet langer de grootste nettobetaler aan de EU. Verder werd besloten dat Groot-Brittannië van 2007 tot en met 2013 ruim tien miljard meer gaat betalen

bron: rtlnieuws.

Ik zeg het niet gauw, maar dit is wel een topresultaat van balkenende
Nou .. effe wachten wat er met dat extra geld gebruikt ...


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 17-12-2005 21:14 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Ik verwacht helemaal, maar dan ook helemaal niets. Dat lukt ze tot nu toe ook erg goed.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-12-2005 21:16 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Er moeten vast weer mariniers naar toemboektoeganistanië ofzo ...

Misschien cru voor die mensen, maar lach me ziek als een nederlands militair kamp eens zwara aangevallen word en vernietigd .. hoe hard zal het dan in Den Haag stormen


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 17-12-2005 21:18 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Ja, dan zijn ze ineens niet meer zo enthousiast om troepen te sturen. Want dat zijn ze. Ik mocht zelf ook 3 keer. En bedankt.



Naturens Galleri
Usericon van Naturens Galleri
Posted 17-12-2005 21:27 by Naturens Galleri Profiel van Naturens Galleri

quote:
Op 17 december 2005 21:08 schreef Oud Vuil het volgende:
Jajajaja.

Goed.

Kranten en bladen verwerpen nieuwe spelling

Een groot aantal Nederlandse media, waaronder Elsevier, weigert mee te doen aan de nieuwe spelling. Op 1 augustus wordt de zoveelste spellingshervorming officieel van kracht, maar diverse dagbladen, weekbladen en internetsites kondigen vandaag aan de bestaande spelling uit 1995 te blijven gebruiken.

De belangrijkste reden voor verzet tegen de hervorming: de nieuwe spelling maakt de Nederlandse taal onnodig onduidelijk en lelijk. Wat bedoeld is als een hervorming om verwarrende en dubbelzinnige spelling weg te werken, heeft juist het tegenovergestelde effect.

Zo'n duizend woorden moeten anders gespeld worden (bekijk de lijst bij de Taalunie) - twee keer zoveel als met de spellingshervorming van 1995. De wijzigingen zijn veelal onderbouwd met door taalkundigen bedachte redeneringen - dagelijkse gebruikers als uitgevers, journalisten, leraren en schrijvers is niets gevraagd.

* Nog een greep: meesterkok wordt meester-kok, maar privé-sfeer wordt privésfeer
* Semi-overheidsbedrijf wordt semioverheidsbedrijf, sociaal-democratisch wordt sociaaldemocratisch.
* Nazi-agressie wordt naziagressie, boekenweekgeschenk wordt Boekenweekgeschenk.
* Accorderen is met twee c's, maar akkoord met twee k's.
* Straks spellen we naast elkaar reünie, re-integratie, reïncarnatie en reactie.

Tussen-n
De enige verbetering die de spellingshervorming brengt, is het verdwijnen van de uitzondering op de regel voor de tussen-n: bij samenstellingen van plant- en dierkundige woorden mag de tussen-n gewoon blijven staan, in overeenstemming met de -overigens ook discutabele- regels. Paardebloem en kattekruid worden dus gewoon weer paardenbloem en kattenkruid.

http://www.elsevier.nl/nieuws/nederland/nieuwsbericht/asp/artnr/78350/index.html

Aaarrrghh...

En terecht, vrijwel het hele journaille is tegen de Nieuwe Spelling en de Taalunie neemt de boycot nauwelijks serieus. Dat terwijl júist deze arbeidsgroep het vaakst met de Nederlandse taal in aanraking komt. (of moet het tegenwoordig 'nederlandse' zijn?)


headphonical award for sensational quality and highest inspirational merits


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 17-12-2005 21:56 by Unholy Mary Profiel van Unholy Mary

quote:
Op 17 december 2005 21:27 schreef Naturens Galleri het volgende:
En terecht, vrijwel het hele journaille is tegen de Nieuwe Spelling en de Taalunie neemt de boycot nauwelijks serieus. Dat terwijl júist deze arbeidsgroep het vaakst met de Nederlandse taal in aanraking komt. (of moet het tegenwoordig 'nederlandse' zijn?)


Ag, wad maakd hed ons nuu allenmaal ijchenleick uit? Ic bedeol, als je hed hartop lees leikt hed tog noch gewoon Neederlants? LekkOr handich for die liuzterceedees die nuu ooferal opduikuh, kunnen se die ook wir kweit en isut ook niet mir noodig om dingen op te sreiven. Duz...


Hatsjikidee!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-12-2005 21:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Word to the snizzle shizzle


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-12-2005 23:18 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 december 2005 10:40 schreef Paul het volgende:
Nederland hoeft vanaf 2007 per jaar één miljard euro minder te betalen aan de Europese Unie. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van de top over de Europese begroting in Brussel.

Daarmee is Nederland niet langer de grootste nettobetaler aan de EU. Verder werd besloten dat Groot-Brittannië van 2007 tot en met 2013 ruim tien miljard meer gaat betalen

bron: rtlnieuws.

Ik zeg het niet gauw, maar dit is wel een topresultaat van balkenende


Dat klopt zeer zeker.

Waar ik me echter wel aan stoor is het feit dat NL tot halverwege/eind jaren 80 een netto ontvanger was en dat ze daar niet moeilijk over deden.

Waar ik me ook aan stoor is dat ze enkel over de netto betalingen naar/van Brussel praten en niet over de indirecte economische voordelen die Nederland dankzij de EU geniet en die de hoogte van de bijdrage in het niet doen vallen.

Dat neemt niet weg dat ze dit mooi voor elkaar hebben gekregen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-12-2005 23:20 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 17 december 2005 21:12 schreef Jenje het volgende:
Nou .. effe wachten wat er met dat extra geld gebruikt ...


Ik mag hopen dat het voor de volle 100% gebruikt wordt om de staatsschuld af te lossen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 17-12-2005 23:26 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 17 december 2005 23:20 schreef Chelman het volgende:
Ik mag hopen dat het voor de volle 100% gebruikt wordt om de staatsschuld af te lossen.
+1, zakt de rente en betalen we allemaal belasting voor nuttiger dingen.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 17-12-2005 23:50 by Heiden Profiel van Heiden

De nieuwe joodse spelling der Nederlandsche taal...
Middeleeuwen -> middeleeuwen
nazi-agressie -> naziagressie
bevrijdingsdag -> Bevrijdingsdag
joden -> Joden

*Rent naar de plee*

Ik vind de boycot door de verschillende dag- en weekbladen dan ook terecht en zelfs hun plicht. Ik zal de nieuwe spelling ook nooit gaan gebruiken. En ik roep iedereen op om hetzelfde te doen!

ZOG spelling -> OVENS!1!

[Dit bericht is gewijzigd door Heiden op 18-12-2005 0:06]


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 18-12-2005 12:58 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 17 december 2005 23:20 schreef Chelman het volgende:
Ik mag hopen dat het voor de volle 100% gebruikt wordt om de staatsschuld af te lossen.
Daar krijg je alleen op een gegeven moment een omslag punt in. Daar zitten we nu nog behoorlijk boven maar ik heb geen idee hoe veel.

Van mij mag het trouwens best gebruikt worden voor 'militaire' doeleinden. Extra/beter materiaal voor in Afganistan of voor een atoombom op Teheran.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen