IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Atlantis en andere Verloren Beschavingen Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-09-2006 12:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik zit in die 1% dus. Oftewel: ik vind het noch cool noch uncool.

Wel zie ik enorme mogelijkheden mocht het zover komen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-09-2006 12:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

vast en zeker . wat ook een voordeel is is dat dan eindelijk eenduidig kan worden vastgesteld of spectre (of von daniken dan) gelijk heb.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 12:51 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 12:44 schreef attila_de_hun het volgende:
maar spectre, zeg eens eerlijk, zou jij het graag willen dat aliens de oude beschavingen hebben beïnvloed? want ik heb het idee dat je gekleurd naar deze materie kijkt.(met alle respect verder)

overigens, ik zou het ook cool vinden hoor als er bewezen werd dat er buitenaards leven bestaat.(net als 99% v/d mensheid denk ik)


Ik heb het nergens over aliens gehad omdat aan dat woord 'groene mannetjes' kleven. En wat is dat voor een vraag, of ik het graag zou willen? Ik lees gewoon veel over dit onderwerp omdat het me enorm interesseert. Wat probeer je me nou in de schoenen te schuiven?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-09-2006 12:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 12:50 schreef attila_de_hun het volgende:
vast en zeker . wat ook een voordeel is is dat dan eindelijk eenduidig kan worden vastgesteld of spectre (of von daniken dan) gelijk heb.


Niet per se. Het kunnen namelijk andere aliens zijn die de onze niet kennen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-09-2006 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 12:51 schreef spectre het volgende:
Ik heb het nergens over aliens gehad omdat aan dat woord 'groene mannetjes' kleven. En wat is dat voor een vraag, of ik het graag zou willen? Ik lees gewoon veel over dit onderwerp omdat het me enorm interesseert. Wat probeer je me nou in de schoenen te schuiven?


niks bijzonders jongen. relax aub. iedereen leest een boek bevooroordeeld. ik wil gewoon graag weten of buitenaards leven je fascineert. zoja daar is dan natuurlijk niks mis mee he.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 12:56 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Nee je vroeg of ik het zou willen, daarmee zou mijn beeld hierover gekleurd zijn. Door met de materie bezig te zijn ben ik er van overtuigd geraakt dat we op 1 of andere manier interventie hebben gehad op Aarde. Wie of wat dat ook mogen zijn geweest.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-09-2006 13:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 12:56 schreef spectre het volgende:
Nee je vroeg of ik het zou willen, daarmee zou mijn beeld hierover gekleurd zijn. Door met de materie bezig te zijn ben ik er van overtuigd geraakt dat we op 1 of andere manier interventie hebben gehad op Aarde. Wie of wat dat ook mogen zijn geweest.


nou prima toch?? Misschien heb je nog gelijk ook.ieder zijn eigen mening he. maar ik blijf zeggen dat de boeken van Von daniken niet als bewijs dienen. hoogstens indicatief.

overigens wordt het transport van bacteriën (of bacterie-achtige organismen)via meteoren als realistisch beschouwd door ten minste een deel van de "echte" wetenschappers.(onder de bacterien heb je echte extremisten die ongelooflijke milieu's kunnen overleven als spore, dit enorm lang) dus in die zin is het goed mogelijk dat de eerste levende cellen hier zijn gekomen via dat mechanisme.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 13:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 13:03 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar ik blijf zeggen dat de boeken van Von daniken niet als bewijs dienen. hoogstens indicatief.
Dat zeg ik ook. Hij zorgt dat het bij een groter publiek komt en dat kan ik alleen maar toejuichen. Via zijn boeken kwam ik in aanraking met dit onderwerp en ik heb me daarna weten te verdiepen in de materie middels andere werken wat ik anders nooit had leren kennen.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 28-09-2006 13:07]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-09-2006 13:46 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 13:07 schreef spectre het volgende:
Dat zeg ik ook. Hij zorgt dat het bij een groter publiek komt en dat kan ik alleen maar toejuichen. Via zijn boeken kwam ik in aanraking met dit onderwerp en ik heb me daarna weten te verdiepen in de materie middels andere werken wat ik anders nooit had leren kennen.
Maar von Daniken is toch onmiskenbaar een pseudowetenschapper, welke enkel en alleen naar z'n eigen wenselijke denkbeelden toe redeneert? (ja, ik heb dus wel eens wat van hem gelezen). De grote meerderheid van z'n theorieen zijn al lang ontkracht. Niet echt een betrouwbaar wetenschappelijk uitgangspunt om verder vanuit te gaan ontdekken lijkt me.

Heb ondertussen ook wat opgezocht over Sitchin, welke dus geinspireerd werd door von Daniken. Zomaar nieuwsgierig, geloof jij echt dat hele Planet X verhaal? Kende deze theorie wel, alleen niet de koppeling met Sitchin. Je bent namelijk nog niet echt inhoudelijk ingegaan wat je dan wel gelooft in dit topic.

[Dit bericht is gewijzigd door Daops op 28-09-2006 13:49]


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 14:06 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 13:46 schreef Daops het volgende:
De grote meerderheid van z'n theorieen zijn al lang ontkracht. Niet echt een betrouwbaar wetenschappelijk uitgangspunt om verder vanuit te gaan ontdekken lijkt me.
Welke dan?

quote:
Geloof jij echt dat hele Planet X verhaal? Kende deze theorie wel, alleen niet de koppeling met Sitchin. Je bent namelijk nog niet echt inhoudelijk ingegaan wat je dan wel gelooft in dit topic.


Ik zeg expres niet of ik wat 'geloof' omdat het dan meteen in de religie hoek wordt gepropt. Maar om het kort te antwoorden, ja ik ben wel overtuigd door Planeet X ja. En vooral omdat veel volken er over spraken alszijnde de thuisplaneet van de 'goden' welke in een lange baan door ons zonnestelsel komt (of in ieder geval vrij dichtbij komt) Of dit in verband kan worden gebracht met Velikovsky die oppert dat er een planeet vrij dicht langs Aarde is gegaan weet ik niet zozeer. Maar dat verband is hoogst opmerkelijk te noemen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-09-2006 14:29 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 14:06 schreef spectre het volgende:
Welke dan?
Ondermeer het vals interpreteren van bepaalde afbeeldingen (soemerische helmen, lijnpatronen in zuid-amerika) als afkomstig van 'kosmonauten'. Niet empirisch en het mengen van folklore met wankele geschiedkundige aannamen.
quote:

Ik zeg expres niet of ik wat 'geloof' omdat het dan meteen in de religie hoek wordt gepropt.
Bedoelde het zo ook niet, meer wat jij als rationeel denkend mens het meest aannemelijk vind dus
quote:
Maar om het kort te antwoorden, ja ik ben wel overtuigd door Planeet X ja. En vooral omdat veel volken er over spraken alszijnde de thuisplaneet van de 'goden' welke in een lange baan door ons zonnestelsel komt (of in ieder geval vrij dichtbij komt) Of dit in verband kan worden gebracht met Velikovsky die oppert dat er een planeet vrij dicht langs Aarde is gegaan weet ik niet zozeer. Maar dat verband is hoogst opmerkelijk te noemen.
Dan zou ik je willen vragen het volgende artikel over Planeet X te lezen en hierop te reageren: http://www.skepsis.nl/nibiru.html


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 14:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik ga daar niet op reageren want in de eerste regel wordt het al belachelijk gemaakt, ik heb geen zin om het verder te lezen, er staan nu al zoveel dingen die niet zo kloppen . Mede door dit soort artikelen gaan mensen zoals jij er niet serieus mee om, ik begrijp dat wel.

Ik zal binnenkort eens opzoeken waar Misanthrophe om vroeg, die berekeningen dan kan ik het inscannen en hier neerpoten.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-09-2006 14:49 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 14:39 schreef spectre het volgende:
Ik ga daar niet op reageren want in de eerste regel wordt het al belachelijk gemaakt, ik heb geen zin om het verder te lezen, er staan nu al zoveel dingen die niet zo kloppen . Mede door dit soort artikelen gaan mensen zoals jij er niet serieus mee om, ik begrijp dat wel.
Wat klopt er dan niet precies? Het begin is misschien een beetje flauw, maar als je verder leest wordt er wel degelijk serieus op ingegaan. Ik ga er zeker serieus mee om, alleen wil ik keiharde bewijzen zien van een planeet X, en roept het tal van vragen bij me op. Ik als sceptisch figuur zou dan ook graag van jou willen horen wat er wel waar is. Jammer..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 28-09-2006 19:05 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 16:44 schreef Misanthrope het volgende:
De meest wijze mannen hebben natuurlijk een rode baard...




Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-09-2006 22:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 14:39 schreef spectre het volgende:
Ik ga daar niet op reageren want in de eerste regel wordt het al belachelijk gemaakt, ik heb geen zin om het verder te lezen, er staan nu al zoveel dingen die niet zo kloppen . Mede door dit soort artikelen gaan mensen zoals jij er niet serieus mee om, ik begrijp dat wel.

Ik zal binnenkort eens opzoeken waar Misanthrophe om vroeg, die berekeningen dan kan ik het inscannen en hier neerpoten.
Had je Discovery moeten zien .. die gast ridiculiseert de Egyptenarenb, en maakt de GRU_WE_LIJKE fout ze in het stenentijdperk te plaatsen ..

Die man wil gewoon ufo's zien en redeneert dus andersom

"hey volgens mij kan dat niet, dus moeten het aliens zijn. En dat klopt want hier staat iets wat we niet snappen"

Zo werkt het dus niet he ..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 28-09-2006 22:44 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 19:05 schreef kwelgeest het volgende:



Grmbl...

En de meeste wijze mannen zijn geen halals.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-09-2006 23:32 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

over de afweigheid van katrollen en kranen in eqypte:
er zijn ook theorien dat de egyptenaren zand om de pyramide hebben gegooit om de helling te verlagen zodat er op boomstammen of karren oid om zo makkelijker boven te komen. erg aannemelijke theorie, werd ook toegepast op andere bouwwerken.

ik vind het idd ook raar dat er eerst een grote gebouwd was en later 2 kleinere, en dan nog vlak ernaast, het lijkt me dat mensen liever een vooruitgang zien.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-09-2006 23:47 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het klinkt misschien aannemelijk maar je kunt je de hoeveelheid zand die daarvoor nodig was haast niet voorstellen, dat moet een enorme hoeveelheid zijn geweest. Onmogelijk wil ik het zeker niet noemen, maar het is volgens mij niet eens gedocumenteerde werkwijze.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 29-09-2006 2:28]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 29-09-2006 2:27 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

Een Beschaving is bull-ish, dus Atlantis is geur,kleur en smaakstoffen voor mensen die zich vervelen.


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-09-2006 8:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 23:47 schreef spectre het volgende:
Het klinkt misschien aannemelijk maar je kunt je de hoeveelheid zand die daarvoor nodig was haast niet voorstellen, dat moet een enorme hoeveelheid zijn geweest. Onmogelijk wil ik het zeker niet noemen, maar het is volgens mij niet eens gedocumenteerde werkwijze.
.. de rest van hellingen om stenen omhoog te slepen zijn gevonden hoor ..


en nee dat zijn geen "landingsbanen" ..


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 29-09-2006 12:48 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2006 23:32 schreef ElitE het volgende:
over de afweigheid van katrollen en kranen in eqypte:
er zijn ook theorien dat de egyptenaren zand om de pyramide hebben gegooit om de helling te verlagen zodat er op boomstammen of karren oid om zo makkelijker boven te komen. erg aannemelijke theorie, werd ook toegepast op andere bouwwerken.


Bouwkundigen hebben bewezen dat het niet kan. Zandstenen blokken van 200 ton kunnen niet via een glijbaan van zand of puin omhoog getrokken worden omdat de glijbaan zelf onder zijn eigen gewicht in elkaar zou storten. Egyptologen kwamen met de theorie van de glijbaan, maar weten niks van bouwkunde om er iets fatsoenlijks van te maken.

Dit is dus de reden waarom wetenschap het bij mij heeft afgedaan. Andere disciplines worden, zeker bij de egyptologie, niet of nauwelijks toegelaten. Egyptologie heeft al vaker van dit soort ernstige fouten gemaakt, maar weigerd die fouten te erkennen, want "wij zullen het toch wel weten". Bouwkundigen, technische ingenieurs, astrologen, geologen komen via hun tak van 'sport' tot een conclusie die de egyptologie onderuit veegt, maar wordt niet gepubliceerd. Een gerespecteerde wetenschap? Maar natuurlijk!

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 29-09-2006 12:49]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-09-2006 12:53 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Macabre, je gebruikt resultaten van de wetenschap om te zeggen dat de wetenschap niet deugt????

En dan nog: van "de beschrijfde methoden" naar äliens"is een enorme sprong.


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 29-09-2006 12:54 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

ik zeg dat wetenschap niet van andere wetenschappen wil leren. Wat is er dan zo fantastisch aan wetenschap als ze zelf niet willen ontwikkelen?

btw. IK heb het ook niet over aliens...


[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 29-09-2006 12:55]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 29-09-2006 12:55 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 12:48 schreef Macabre het volgende:
Bouwkundigen hebben bewezen dat het niet kan. Zandstenen blokken van 200 ton kunnen niet via een glijbaan van zand of puin omhoog getrokken worden omdat de glijbaan zelf onder zijn eigen gewicht in elkaar zou storten. Egyptologen kwamen met de theorie van de glijbaan, maar weten niks van bouwkunde om er iets fatsoenlijks van te maken.
Dat ligt eraan hoe groot je de glijbaan maakt en hoe goed je de druk van de zandstenen verspreidt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-09-2006 12:58 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2006 12:54 schreef Macabre het volgende:
ik zeg dat wetenschap niet van andere wetenschappen wil leren. Wat is er dan zo fantastisch aan wetenschap als ze zelf niet willen ontwikkelen?

btw. IK heb het ook niet over aliens...



wetenschap ontwikkeld zich permanent.Alleen volgens bepaalde regels. dat is aan een kant een restrictie maar gelijk ook een kwalitietswaarborg.


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen