IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : Atlantis en andere Verloren Beschavingen Vorige pagina | Volgende pagina
Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 16:48 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 16:13 schreef ZelThoR het volgende:
Bron?

Zeikerd, Fingerprints of the gods. Dat had ik al gezegd!


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 16:50 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 16:22 schreef Jenje het volgende:
@Macabre; Wat bedoel je met aardkorst omslaan? Klimaatgewijs?

oeps sorry! het verschuiven van de aardkorst die een klimatologische omslag teweeg brengt....scherp jenje


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 16:57 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 16:17 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik meen dat er ook kaarten waren die ouder zijn dan onze huidige beschaving waar de gehele wereld al in beeld gebracht was, of is die kaart uit 1513 daar op gebaseerd?


Piri Reis is zo aardig geweest om op zijn kaart van Antarctica al toe te geven dat hij kopieen van kopieen heeft gebruikt. Volgens sommigen (Rand Flem-Ath bijvoorbeeld) gaan die bron kaarten inderdaad terug naar een beschaving als Atlantis (die naam is wellicht verkeerd, maar dan snapt iedereen het). Die kaarten zijn er natuurlijk niet meer, dus blijft het giswerk. Wat wel waar is, is dat in de tijd dat Piri Reis, Buache, Mercator, etc. hun kaarten tekende nog nooit iemand van onze huidige beschaving de zuidpool had gezien. In het boek Fingerprints of the gods bewijst Graham Hancock echter dat men er wel degelijk kennis van had. Verhalen over het land van de goden, waar dag en nacht net zolang duren als een jaar. Op de pool is het idd 6 maanden licht en 6 maanden donker.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 16:59 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Interessant Macabre, ik ga dat boek eens proberen te scoren, ik ken die nog niet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:06 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Is zeker interesant, spectre. Moet jij ook die documentaire digitaal hebben? Ik kan je veel werk van Graham Hancock aanraden. Ook het boek dat hij schreef met Robert Bauval "Keeper of Genesis" dat zich meer op de Pyramiden richt, is heel interesant, zei het wat taai. Voor nog meer boeken en info over de schrijver http://www.grahamhancock.com/

Er werd al melding gemaakt van de Sfinx in dit topic. Hancock en Bauval bewijzen samen met John Anthony West dat ook de Sfinx ruim 13.000 jaar oud zou kunnen zijn. In tegenstelling tot archeologen en egyptologen zoeken ze niet naar voorwerpen in de grond, maar kijken ze naar de sterren en naar de Sfinx zelf. De erosie die aan de Sfinx te zien is geeft aan dat het is bloot gesteld aan eeuwen zware regenval. Zo'n uitzonderlijke natte periode was er slechts 1 keer: 12.450 jaar geleden. Tevens kijkt de Sfinx naar de lente evening en observeert de sterren die door de eeuwen heen als gevolg van precessie langs de zon gaan. In de elfde millenium v.C. is dat Leeuw. Niks farao's, niks dynastieen, maar een onbekende beschaving die ongeveer hetzelfde heeft geflikt als de bouwers van Tiahanaco. Daaruit rijst de vraag: zijn het dezelfde mensen? De Noor Thor Heyerdal bewees dat een atlantische oversteek in 'primitieve' boten mogelijk is.

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 25-09-2006 17:15]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-09-2006 17:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 16:50 schreef Macabre het volgende:
oeps sorry! het verschuiven van de aardkorst die een klimatologische omslag teweeg brengt....scherp jenje
In welke eeuwen had dit gebeurd moeten zijn dan? En andere vraag, verschoof 1 tectonische plaat of de gehele aardkorst, oftewel verschoof het aardmagnetisch veld?


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:06 schreef Macabre het volgende:
Is zeker interesant, spectre. Ik kan je veel werk van Graham Hancock aanraden. Ook het boek dat hij schreef met Robert Bauval "Keeper of Genesis" dat zich meer op de Pyramiden richt, is heel interesant, zei het wat taai. Voor nog meer boeken en info over de schrijver http://www.grahamhancock.com/
Ken je werk van Sitchin en Alford? Daar heb ik een aantal heel interessante werken van liggen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2006 17:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Idd, komt het door de meest recente Pangea vorming?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-09-2006 17:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Pangea was het oercontinent ..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2006 17:17 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:13 schreef Jenje het volgende:
Pangea was het oercontinent ..
Nee nee. Om de x miljoenen jaren drijven alle continenten naar elkaar toe. Waarom en door welke krachten weet ik niet. Ze melden wel dat na een Pangea vorming de aardse levenscyclus opnieuw begon [ ]Was een docu over op Nat. Geo. Maar die legde trouwens geen link met Atlantis.
We zijn nu onderweg nog Pangea Ultima. De [voor de mensheid] waarschijnlijk laatste.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:06 schreef Macabre het volgende:
Is zeker interesant, spectre. Moet jij ook die documentaire digitaal hebben?
Graag! Heel graag zelfs!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-09-2006 17:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mwoa, elke tectonische plaat verschuift ja en dan komen ze andere tegen ..maar dat gaat zo immens traag .. daar heeft de natuur tijd voor om aan te passen ...

Maar wat ik van Macabre begrijp gaat het om een verschuiving van de aardas, waardoor het aardmagnetisch veld verandert, waardoor oceaanstromen veranderen, waardoor etc etc etc ..


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2006 17:21 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Misschien meerdere... *zich weg baant door schaamhaar opweg naar slipje*


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:21 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

Charles Hapgood suggereerde een aardkorst verschuiving van de gehele aardkorst. Albert Einstein was het met hem eens en had hij wat langer geleefd dan was het misschien wat meer geaccepteerd.

Het zou wel met het aardsmagnetisch veld in verband kunnen staan, maar daar heeft Hapgood het niet over gehad.


[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 25-09-2006 17:23]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-09-2006 17:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Wanneer zou dat plaatsgevonden hebben?

30 cm in 5 tot 10 jaar is veel, zou dan een periode met een immense hoeveelheid natuurverschijnselen moeten zijn geweest .. geothermisch zeer onrustig, ergo, klimaten schieten van hot naar her en de stormen e.d. zullen ook niet mis geweest zijn ...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-09-2006 17:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:20 schreef Jenje het volgende:
Maar wat ik van Macabre begrijp gaat het om een verschuiving van de aardas, waardoor het aardmagnetisch veld verandert, waardoor oceaanstromen veranderen, waardoor etc etc etc ..
Op die andere leuke zender [] was te zien dat dit om de 700000 tot 800000 jaar om wederom een [tot nu toe] onverklaarbare rede gebeurt. Dit hebben ze kunnen zien aan de hand van gefossiliseerde termiethopen die altijd naar het noorden [of zuiden, weet ik ff niet] wijzen.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:24 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Het staat in context met de zondvloed zoals in de Bijbel beschreven. Als je werk van Velikovsky erbij haalt kom je interessante dingen tegen en dat kan ook meteen de verdwijning van 1 compleet continent verklaren zoals Atlantis. De theorie van Velikovsky gaat ervan uit dat een planeet vlak langs Aarde is gegaan en heeft daardoor de hele huishouding van onze planeet in de war geschopt. Verschuivingen en enorme waterverplaatsingen als gevolg.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:25 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

@ Jenje: Helemaal juist. Het zou dus het eind van de laatste ijstijd 12.450 jaar geleden kunnen zijn geweest, die was inderdaad verschrikkelijk en de veel diersoorten stierven uit. De mens ook bijna.

Ze hadden het trouwens over 30 graden over het aardoppervlak, dus geen 30 cm. (detail)

[Dit bericht is gewijzigd door Macabre op 25-09-2006 17:26]


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:25 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

@ Spectre: HEERS! je bent bekend met werelden in botsing?


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 17:27 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:06 schreef Macabre het volgende:
De Noor Thor Heyerdal bewees dat een atlantische oversteek in 'primitieve' boten mogelijk is.


Hancock haalt zelf ook de egyptische bouw al aan. Ook ivm een wel bekend dorpje op een berg in Zuid Amerika


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:25 schreef Macabre het volgende:
@ Spectre: HEERS! je bent bekend met werelden in botsing?

Uiteraard
Het is echter te ingewikkeld en te controversieel dat het lastig is om er normaal over te praten op een forum zoals dit

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 25-09-2006 17:29]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:31 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:27 schreef Argus het volgende:
Hancock haalt zelf ook de egyptische bouw al aan. Ook ivm een wel bekend dorpje op een berg in Zuid Amerika


klopt. De woestijnboten zijn volgens deskundigen zeewaardig; wat moet een woestijnvolk met zeewaardige schepen?


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 25-09-2006 17:32 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:31 schreef Macabre het volgende:
klopt. De woestijnboten zijn volgens deskundigen zeewaardig; wat moet een woestijnvolk met zeewaardige schepen?


Mannen met baarden zeg ik weer

Overigens is mijn interesse meer in religie verbastering door de eeuwen heen. Maar dat sluit in dit geval netjes aan


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Macabre
Usericon van Macabre
Posted 25-09-2006 17:33 by Macabre Wijzig reactieProfiel van MacabreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:28 schreef spectre het volgende:
Uiteraard
Het is echter te ingewikkeld en te controversieel dat het lastig is om er normaal over te praten op een forum zoals dit


ja, daar heb je gelijk in.


If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on the human face...forever!


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-09-2006 17:35 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2006 17:32 schreef Argus het volgende:
Overigens is mijn interesse meer in religie verbastering door de eeuwen heen. Maar dat sluit in dit geval netjes aan
Snif, hebben we eindelijk een gesprekonderwerp


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen