|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Vandaar dat ie kwa kosten moest stoppen met Hate Eternal.. Da's JOUW SCHULD!! Godver, baal echt dat ik er niet bij kan zijn.. Heb de lokale drumshop maar eens gemaild dat ie als een dolle de dag daarvoor een clinic moet plannen.. Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
IK KAN TOCH WEL, jippieeeee Ghehe, dacht dat de 29e in een weekend viel, maar na een check bleek het een woensdagavond te zijn.. Ga er dus gegarandeerd bij zijn! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
is er ook al ergens bekend hoe laat dat dat is?? en waar je kaarten kunt krijgen voor dit heugdelijke feestje |
|
Ik dacht dat het om 20:00 begon.. Reserveren kan via info apeding drumstation.nl, daar heb ik iig gereserveerd! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
ok dank u. ff reserveren dan. dat wil ik toch wel even zien |
|
“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’ |
|
quote: vet kwaliteit > kwantiteit |
|
Heeft hier iemand nog tips voor fingercontrol toepassen op hihat en ride enzo? Vooral de hihat blijkt niet ermee te werken, doe ik iets fouts of onmogelijks? Weet iemand instrucites of een filmpje ofzo? |
|
Je zou op elk onderdeel van je kit met fingercontrol moeten kunnen spelen (ok, afgezien van je bassdrum..) Dus, je doet het verkeerd Wat lukt er niet dan? Fingercontrol is niet meer dan vanuit je vingers ipv polsen spelen.. |
|
Met finger-control bedoel je een soort Müller-techniek ofzo? Ik denk dat bij een HiHat het probleem is dat je niet genoeg rebound hebt, vergeleken met een snare.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Idd, misschien een andere "angle of attack" gebruiken dan bij vellen? p.s. volgens mij is het Moeller |
|
En dan nog is er geen Moeller-techniek. De techniek die hij beschreven heeft is de oude traditionele slagwerk techniek. Hij heeft een oude techniek dus "herontdekt" maar hij heeft het zeker niet uitgevonden. |
|
quote: Tss, details Het enige wat ik onthouden heb was ooit een video-les van iemand waar Moeller bij was en daar werd erop gewezen dat je je schouders en handen moet ontspannen. En gezien mijn gebrek aan techniek was dat behoorlijk nuttige info, nog steeds aan het proberen dat te doen.. |
|
Tja, je moet het beestje toch een naam geven hè. Op de hihat is de Moeller techniek m.i. de meest geschikte. Goed op een HH spelen is moeilijk en je hoort er eigenlijk nooit wat over... raar eigenlijk. Mss is een bijspijkerlesje een goed idee, Audiophilie? + Damn, wat heb ik zin een nieuwe kit te bestellen, ik kan bijna niet wachten. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Die techniek is alleen wel $#%#$% moeilijk. Jaren studeren voordat je daar een beetje mee overweg kunt. Je kunt daar een quadrupel stroke mee maken; downstroke, downstroke rebound, upstroke, upstroke rebound. Als je braaf je rudimenten oefent (doubles, diddles etc) krijg je "het" ook wel in je vingers (letterlijk!) imho. |
|
Mjah, op de trommels lukt het wel. Ik ben nnou stevig aan het oefenen, ook de linkerhand omdat die langzamer is en zwabbert, hoop em over een paar weken stabiel te hebben, gewoon iedere dag wat hameren. Op de hihat krijg ik inderdaad weinig rebound, op de ride lukt het wel, da's geen probleem, die stuiteren wel lekker. De hihat staat niet te ver open ofzo, hij's net open voor nog een lekkere bak herrie als je erop mept, dus hij zou wel ietwat rebound moeten geven. En een bijspijker les moet toch maar eens gebeuren. Zo'n autodidact ben ik ook weer niet... |
|
quote: Volgens mij ook.. Anyway, of hij het uitgevonden heeft of niet, volgens mij heet die techniek nu eenmaal zo. Ik vind het niet de meest bruikbare techniek op de HiHat, om de reden die Jällo noemt, namelijk dat er weinig geluid uit komt op die manier. Bij hogere tempo's gebruik ik liever een down-up beweging.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Met up down worden blastbeats zo lelijk, je moet machinaal allemaal gelijke strokes hebben. Kost ook minder moeite. |
|
Doe je een press roll dan? Als ik je over rebound hoor... Een nette roffel komt uit je polsen/ vingers en kan je op welk oppervlak dan ook spelen. De bekende "pannekoeken" RRLL-RRLL-RRLL-RRLL Ik zou zeggen, pak je snare, matje eraf, en ga op je kruk zitten en uren lang doubles, paradiddles, dubbele paradiddles etc spelen. Op je snare dus, die in zijn standaard voor je staat. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-07-2007 17:00] |
|
Voor hoge tempo's is het niet zo heel geschikt idd maar voor een goede rockgroove is het onontbeerlijk. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Iemand hier ervaring met jazz-drumstellen? Ik heb laatst op een Gretsch New Classic Maple gespeeld in een winkel en die klonk fantastisch.. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
Ja, daar heb ik wel ervaring mee. Ze staan meestal zo irritant gestemd vind ik, veel te hoog, en kan er daarom maar weinig (positiefs) over zeggen. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Wat bedoel je met jazz-kit? Kleine/ ondiepe maten? Zo ja, dat vind ik heerlijk. Toms zingen veel sneller. |
|
Der missen altijd teveel toms aan jazzkitjes... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |