|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Wederom |
|
quote: Slecht excuses trouwens. Pas als ze over je drumstel heen flikkeren word het irritant |
|
idd... als ze over je kit heen gaan vallen moet je toch beginnen met zijn kop eraf te trekken |
|
@ audiomofiel: mag ik een yamaha clickstation aanraden dat ding is echt erg oke... @thatyger: wat blastmasterbeertje zegt harder meppen.. les1 van drummen: als je weet dat de klap er hoort zal iedereen m horen ook! In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Dan post ik ook maar een drumfilmpje, de enige die ik heb. Drums aan het opnemen in den studio: |
|
http://www.arcowolf.com/wb/wb.mpeg voor zover ik weet t enige film matriaal van mij... tijdens het afscheidsoptreden van lunar aurora in elterlein (Ger) In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
oeh het flame gehalte valt bijzonder mee, gelukkig Ik kan in princiepe nog wel een stuk harder slaan, maar aangezien me kamer niet echt groot is, en de persoon met wie ik wel eens samen speel niet echt een grote gitaar amp heeft, probeer ik het volume een beetje in de perken te houden. Die dynamic mic's zijn trouwens ook bijzonder ongevoelig (zijn ook niet echt gemaakt voor dit doeleinde natuurlijk ). Ik zou idd wat meer met een metronoom gaan oefenen, het ding ligt nu voornamelijk stof te happen @ Snaack / Audiophile en Aaaarco : vet bedankt voor de feedback in ieder geval =) kwaliteit > kwantiteit |
|
She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
ben geen liefhebber van al dat geblast, maar het is wel ziek knap met die snelheden Deze vond ik persoonlijk toffer, meer fills enzo http://www.youtube.com/watch?v=Bi25Qy8oRTI kwaliteit > kwantiteit |
|
In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: erg gaaf ja! Je moeder. |
|
Ik heb het idee dat de fills in de extreme deathmetal nog een beetje in z'n kinderschoenen staat. Wat je 90% van de tijd ziet zijn doorlopende 32en die over toms en snare verdeeld worden. Je kunt veel boeken kopen van Funk en fusion enzo met veel fills erbij maar qua metal is dat geloof ik nog een beetje vreemd. |
|
Hangt er van af... Meestal halen andere fills dan 32en de snelheid en de bruutheid uit de muziek. Sommige soorten metal horen gewoonweg niet te grooven. |
|
Als dat zo is dan staan de ritmes in extreme deathmetal ook nog in kinderschoenen want die zijn 99% van de tijd ook recht-toe-recht-aan. Ook knap en soms best leuk maar een goede rock/fusion/funk/ whatever drumpartij is 10x interessanter qua ritmiek, originaliteit en dynamiek. Geen wonder dat men in drumland met een scheef oog kijkt naar de meeste en beste metaldrummers. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Nouja hang ook redelijk af van de metal stijl. In Nu-metal / Prog-metal / Math-metal en heel zeldzaam in Epic/Power metal kun je ook wel interesantere ritmes vinden. Maar aangezien de meeste metal bands toch als doel hebben om stevige ritmes neer te zetten is er geen ruimte voor complexe fills enzo, die halen vaak de kracht uit de ritmes. En op zeer hoge snelheid is het zowiezo wel erg lastig om een complexe fill voor elkaar te krijgen (en het opzich niet nodig want een simpele fill op hoge snelheid klinkt vaak net zo goed). Meningen verschillen uiteraard. kwaliteit > kwantiteit |
|
Klank en dynamiek zijn zelfs dan vaak nog ver te zoeken. Maakt niet uit hoor, ik vind veel dingen ook gaaf maar het blijft vaak een beetje als een ingewikkelde klompendans. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Idd. Zeker in de extreme metalhoek lijkt drummen eerder op een dragrace ipv een rally zal ik maar zeggen. Natuurlijk is er techniek en uithoudingdvermogen nodig om die belachelijke snelheden strak vol te kunnen houden maar interessant is het eigenlijk niet. Hoeveel extreme metaldrummers zijn er die in fills en grooves gebruik maken van rudiments? Het is allemaal tamelijk vierkant, single strokes. Er zijn volgens mij zelfs maar weinig extreme metaldrummers die doubles op de bassdrum spelen. Het is ook inherent aan het genre natuurlijk. Hoeveel dynamiek zit er in hyperblast deathmetal? Maar goed, een aantal drummers spelen wel zeer interessante partijen vind ik. Chris Pennie, Tomas Haake, Stef Broks, Mario Duplantier bijvoorbeeld.. |
|
quote: mooi gezegd kwaliteit > kwantiteit |
|
quote: Ik zie het nut er ook niet echt van in in extreme metal. |
|
quote: bragging rights? kwaliteit > kwantiteit |
|
quote: Goede deathmetal grooved juist wel! www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers |
|
quote: Mwoah, als je het goed en constant kunt haal je hogere snelheden en kost het minder inspanning dus houd je het langer vol. Dat lijkt me een behoorlijk voordeel. |
|
Is wel zo, maar ik heb geen zin om daar weer tijden op te gaan oefenen. Ben de Laatste tijd juist wat meer bezig met (van weesenbeek) fills met dynamiek |
|
Ik ben me er momenteel de $#^$#% op aan het oefenen, met mijn sterke voet gaat het wel ok, maar mijn zwakke voet doet echt zo niet wat ik wil Schoenmaat 46 hebben helpt ook niet mee trouwens.. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |