IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Drummen deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 28-01-2007 11:15 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Weet iemand hier een site die oefeningen heeft om met dubbel bass te spelen?
Of heeft er iemand hier een oefening liggen ofzo?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 28-01-2007 11:32 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

Gewoon een snaredrumboek kopen, en dan gewoon die partijen met je voeten spelen.

Of een metronoom halen en snoeihard meebeuken



de Fries
Usericon van de Fries
Posted 28-01-2007 12:07 by de Fries Profiel van de Fries

He Joris, binnekort is Hendrik Hoglan in vorm.



...go now, your BARABAS is dead


de Fries
Usericon van de Fries
Posted 28-01-2007 12:09 by de Fries Profiel van de Fries

quote:
Op 28 januari 2007 11:15 schreef Murdering Monk het volgende:
Weet iemand hier een site die oefeningen heeft om met dubbel bass te spelen?
Of heeft er iemand hier een oefening liggen ofzo?
De beste oefening is zorgen dat je elke dag de tijd neemt om te drummen, tenminste voor mij dan....


...go now, your BARABAS is dead


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-01-2007 17:20 by Jällö Profiel van Jällö

Precies. Gewoon oefenen oefenen oefenen, en het liefst geen dag overslaan.
Metronoom op 80 oid. (retelangzaam iig) en dan 10 minuten (kookwekker) RLRLRLRLRLRL
Heel snel proberen en dan maar 1 minuut heeft weinig zin IMO. Die snelheid komt vanzelf.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 17:35 by Snaack Profiel van Snaack

Juist. Elke dag, minstens 10 minuten. Het schema dat Roddy een keer op zijn site had staan vind ik nog steeds erg nuttig:

Elke oefening 2 min:
8en:
4 om 4: RRRRLLLL
8 om 8: RRRRRRRRLLLLLLLL
12 om 12 ....
16 om 16 ....
16en single stroke roll RLRLRLRLRL

Zowel met handen, voeten als samen. Metronoom aan, verstand op 0 en gaan met die banaan.

Als je merkt dat je ene ledemaat minder ontwikkeld is dan de andere, focus je vanzelfsprekend meer op dat ledemaat. Dat noem je je zwakke ledemaat, doe dan bijv 4 om 8 en 8 om 16 (de zwakke dus de meeste..)

Je fantasie is de enige beperking bij het oefenen van zulke patroontjes. Leuk om op een gegeven moment bijvoorbeeld 4/8/8/4 met je handen te spelen en daarover 8/4/4/8 met je voeten. Ik noem maar wat.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 28-01-2007 17:35]


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 28-01-2007 20:20 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

Wat bovenstaande zei, ergens stond ook een filpje van Derek Roddy die het zelfde had op te merken met wat voorbeelden en variaties. Heb alleen geen idee waar dat filmpje gebleven is =/


kwaliteit > kwantiteit


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 22:54 by Snaack Profiel van Snaack

Heb de Lignum maple woodhoops op mijn snare vandaag vervangen door Pearl Superhoops, ik werd helemaal gek van de boventonen en resonantie van de ketel en die ultralichte houten dingen hielpen niet bepaald mee. Denk dat die dat effect juist versterkten.

Mooi als je de high end karakteristiek van je ketel wilt benadrukken, erg geschikt voor jazz of pop, maar voor metal zoek ik geen zingende ketel maar "KLAP!!!" -- stilte.

Deze hoops zijn, pak en beet, 5 keer zo zwaar dus dat dempt "wat" meer. En, het lijkt erop dat ik nu wel de sound die ik wil uit mijn snare tevoorschijn krijg. Het monster is getemd

Van de week maar ff uitproberen in het oefenhok met een nieuw vel erop. Als ik dan nog niet helemaal blij ben laat ik er maple verstevigingsranden in lijmen voor meer demping en een dikkere attack.

Ook als voorzorgsmaatregel om de stoomgebogen ketel 100% rond te houden. Dat ding heeft het met al die optredens flink te verduren namelijk.

Dus.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 28-01-2007 22:56 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl

Ach, drummers, wie heeft ze nodig als je ezdrummer hebt, hè, snaack?


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 23:03 by Snaack Profiel van Snaack

Als ik iets haat zijn het wel gitaristen die onmogelijke en houterige drumpartijen programmeren


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 28-01-2007 23:04 by Wansmaak Profiel van Wansmaakhttp://www,judgementday.nl



“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-01-2007 23:11 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 28 januari 2007 22:54 schreef Snaack het volgende:
Mooi als je de high end karakteristiek van je ketel wilt benadrukken, erg geschikt voor jazz of pop, maar voor metal zoek ik geen zingende ketel maar "KLAP!!!" -- stilte.

Waarom heb je dan überhaupt een 1-ply?

Het klinkt alsof je meer zou hebben aan bijv. een maple Freefloater met een dik vel of mss zelfs dubbellaags.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-01-2007 23:19 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 28 januari 2007 23:11 schreef Jällö het volgende:
Waarom heb je dan überhaupt een 1-ply?


Het is een zeldzame ketel (stoomgebogen uit 1 stuk maple) die ik voor een mooie prijs kon kopen, en ook speelde ik destijds nog pop/rock. Kortom, destijds precies de sound die ik zocht.. Voor metal vind ik de snare minder geschikt, althans, met die woodhoops erop.

quote:

Het klinkt alsof je meer zou hebben aan bijv. een maple Freefloater met een dik vel of mss zelfs dubbellaags.



Afgezien van mijn vaste keuze voor het slagvel (Evans Power Center reversed dot) ga ik hem serieus verkrachten door er een hydrolic op te leggen. Ff uitproberen wat dat doet. Heb ik er nog nooit opgehad. (Andere) dubbellaags vellen wel, o.a. Evans HD Dry. Daar vind ik de feel niet fijn van, minder rebound.

In de studio heb ik trouwens ook een Pearl Ultracast uitgeprobeerd, maar die vond ik niet zo fijn klinken als mijn ketel.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-01-2007 0:15 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 28 januari 2007 17:35 schreef Snaack het volgende:
Juist. Elke dag, minstens 10 minuten. Het schema dat Roddy een keer op zijn site had staan vind ik nog steeds erg nuttig:

Elke oefening 2 min:
8en:
4 om 4: RRRRLLLL
8 om 8: RRRRRRRRLLLLLLLL
12 om 12 ....
16 om 16 ....
16en single stroke roll RLRLRLRLRL

Zowel met handen, voeten als samen. Metronoom aan, verstand op 0 en gaan met die banaan.

Als je merkt dat je ene ledemaat minder ontwikkeld is dan de andere, focus je vanzelfsprekend meer op dat ledemaat. Dat noem je je zwakke ledemaat, doe dan bijv 4 om 8 en 8 om 16 (de zwakke dus de meeste..)

Je fantasie is de enige beperking bij het oefenen van zulke patroontjes. Leuk om op een gegeven moment bijvoorbeeld 4/8/8/4 met je handen te spelen en daarover 8/4/4/8 met je voeten. Ik noem maar wat.

Dit was wat ik zocht, thnx.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-01-2007 0:36 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik oefen altjd veel flams met de voeten, die oefeningen hebben me meer controle opgelevert dan de oefeningen als: RRRR LLLL



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 29-01-2007 0:39 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Uh, wat zijn flams?

Voor de dudielijkheid, ik heb een tijdje aangeklooid zelf met dat drumstel, en wil het nu gewoon wat beter leren, dus voornamelijk dubbelbase dingen zijn welkom zoals die triplets (weet niet hoe dit heet) met je voet en dergelijke


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-01-2007 0:43 by Snaack Profiel van Snaack

Bij het begin beginnen sjef


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-01-2007 0:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Een flam is een voorslag. Als je met rechts slaat een zacht nootje met links (en andersom natuurlijk) er heel kort tegen aan en een stuk zachter meestal. Klinkt als "trak"



Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-01-2007 0:44 by Jällö Profiel van Jällö

http://en.wikipedia.org/wiki/Flam

Een zachte voorslag gevolgd door een luidere tik dus.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ADHD
Goreju!
Usericon van ADHD
Posted 29-01-2007 17:54 by ADHD Profiel van ADHD

quote:
Op 28 januari 2007 23:19 schreef Snaack het volgende:

Afgezien van mijn vaste keuze voor het slagvel (Evans Power Center reversed dot) ga ik hem serieus verkrachten door er een hydrolic op te leggen. Ff uitproberen wat dat doet. Heb ik er nog nooit opgehad. (Andere) dubbellaags vellen wel, o.a. Evans HD Dry. Daar vind ik de feel niet fijn van, minder rebound.



probeer de aquarian high energy eens op je snare..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 29-01-2007 18:00]


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 29-01-2007 17:59 by Snaack Profiel van Snaack

Fijn merk, jammer dat ze het alleen vrijwel nergens verkopen.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 29-01-2007 22:22 by Jällö Profiel van Jällö

Waar een wil is, is een winkel.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 30-01-2007 7:40 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Godvertyfus, de afgelopen 12 jaar (lesloos) mezelf een verkeerde houding aangenomen... Gisteren voor het eerst weer les gehad, moet ik die houding dus zien af te leren.. Fucked up lastig!!

Wel te gek weer, drumles, wil beter worden..


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


ThaTyger
Usericon van ThaTyger
Posted 30-01-2007 8:53 by ThaTyger Profiel van ThaTyger

quote:
Op 30 januari 2007 7:40 schreef Ethereal het volgende:
Godvertyfus, de afgelopen 12 jaar (lesloos) mezelf een verkeerde houding aangenomen...


dan wordt het best lastig om het weer af te leren =/

Doet me wel denken aan zown foute opmerking die ik eens ergens hoorde: "je kunt geen vekeerde houding hebben, of je stokken verkeerd vasthouden. Dat is gewoon deel van je stijl. En als het voor je werkt, dan is het goed"....

hmm daar kan ik het toch niet 100% mee eens zijn


kwaliteit > kwantiteit


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 30-01-2007 11:03 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 30 januari 2007 7:40 schreef Ethereal het volgende:
Godvertyfus, de afgelopen 12 jaar (lesloos) mezelf een verkeerde houding aangenomen... Gisteren voor het eerst weer les gehad, moet ik die houding dus zien af te leren.. Fucked up lastig!!

Wel te gek weer, drumles, wil beter worden..

Kun je uitleggen wat voor houding je hebt, en wat daaraan verkeerd is? Heb je zelf ook fysieke problemen ondervonden van die houding?

quote:
Op 30 januari 2007 8:53 schreef ThaTyger het volgende:
dan wordt het best lastig om het weer af te leren =/

Doet me wel denken aan zown foute opmerking die ik eens ergens hoorde: "je kunt geen vekeerde houding hebben, of je stokken verkeerd vasthouden. Dat is gewoon deel van je stijl. En als het voor je werkt, dan is het goed"....

hmm daar kan ik het toch niet 100% mee eens zijn

Nee, daar kan je het zeker niet 100% mee eens zijn, maar toch ook niet 100% oneens. Voor een deel is de 'beste' houding toch per persoon verschillend.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen