|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Vanwege het net iets te klein bouwen van het drumhok (bedankt bandleden ) stond mijn hihat te dicht bij de snare waardoor ik ruimte te kort kwam en dus meer dwars 'over' mijn snare aaide dan er vol op te meppen.. (Even heel overdreven gesteld, maar ik sla er dus niet 100% haaks op..) Zo gaat er dus gewoon energie verloren, en vooral bij snelle fills en blasten kom je dan gewoon power tekort.. Logisch eigenlijk, maargoed, als je je dat eenmaal aanleert Ook pakte ik mijn stokken 'te ver' naar het einde toe vast, terwijl je een hoop meer energie uit je stok kan halen als je hem iets hoger, bij het balanspunt, beetpakt.. Het gaat allemaal wel hoor, maar het kan dus een stuk ergonomischer waardoor je een stuk snelheid en uithoudingsvermogen terugkrijgt! Beter, les van een metaldrummer Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
ha, "metaldrummer" vind ik een tamelijk breed begrip Dat kan alsnog een old school houthakker die er op los beukt zijn of een jazz geschoolde drummer die metal speelt, om maar wat te noemen. |
|
Efficient drummen kan ook door niet metal-drummers uitgelegd worden hoor Heb zelf veel nuttige tips van een jazz drummer gekregen. Maar gebruik ze vooral voor metal. Je houding is opzich best belangrijk, genoeg drummers die gewrichten verslijten alleen omdat ze gewoon geen goeie stick-controle hebben en/of een verkeerde houding. Erg jammer, goed dat je weer op les bent gegaan lijkt me dan |
|
quote: http://www.mcbv.nl/Basis.aspx?Tid=2&Sid=24 gewoon hierheen bellen. zegge wat je wilt hebben en ze sturen het je wel op. |
|
quote: quote: De schade lijkt mij toch wel heel erg mee te vallen Ethereal =) kwaliteit > kwantiteit |
|
quote: Hehe, ok, het is inderdaad een 'geschoolde' drummer die zich erg bezighoudt met polyritmiek, latijns-amerikaanse ritmes, onafhankelijkheid en timing, maar hij heeft in de band Deadhead gespeeld en is geloof ik al eens uitgeroepen tot drummer van het jaar in de Slagwerkkrant.. Maar het is toch wel lekker als je drumleraar ook van wanten weet kwa dubbelbass, retesnelle fills en blasten enzo! En hij weet dus ook precies hoe je je energie het beste kan gebruiken wat dat betreft... http://www.nippie.nl <-- Zn website! Hij is nog op zoek naar leerlingen, dus geïnteresseerden uit de Achterhoek (of mensen die bereid zijn daarheen te reizen): Meteen mailen! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
http://www.drumnetics.com/ lijpe nieuwe pedalen |
|
quote: ziet er goed uit. Consept met magneten moet ook wel een snelle respons geven gok ik! Ben benieuwd hoe dat aanvoelt kwaliteit > kwantiteit |
|
Lijkt me cool om eens te proberen! Denk alleen dat de pedalen vrij snel 'stil' liggen na een kick.. Plus dat het me een vrij sterke magneet lijkt, en de combinatie magneet + mic/trigger lijkt me niet geniaal... Maar again, misschien werkt het wel super! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
vette zooi... indaad wel een wijs idee, ik ben benieuwd wat de drummer van infernal majesty daarvan zou vinden! In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
Even een vraagje voor de drummers met opname ervaring. Welke studios zijn aan te raden om drums op te nemen als je voor een warm, vol en ongetriggerd geluid gaat? Mocht iemand positieve ervaringen gehad hebben met een bepaalde studio, gelieve dan ff te reageren en/of een sample van het resultaat te posten. Bij voorbaat dank. |
|
http://www.audiostudio.nl De S&K studio! Voorbeelden zijn te vinden op http://www.ne1.nl, erg vette drumsound!! Ongetriggerd dus.. Maar niet de goedkoopste studio denkik Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Hey, bedankt! Heb je zelf ook ervaring met deze studio? Ik vind het zelf namelijk wel belangrijk om van te voren te weten met wat voor soort mensen je samen gaat werken. Vooral omdat de stijl van muziek die ik speel niet in het rijtje van referenties voorkomt, wil ik graag weten of ze een beetje open minded zijn en of ze extreme metal kunnen waarderen. Heb je ervaring met deze studio of met een andere die aan te raden is, meld het dan a.u.b. |
|
Heb daar inderdaad zelf opgenomen, denk niet dat extreme metal zijn ding is.. Is een ouwe rocker (Dick Kemper, oud-bassist van Vandenberg), maargoed, je weet maar nooit! Kerel is wel waanzinnig goed... Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
quote: Tijdje geleden al, maar eeuh doe jij dit sereneus incl. dubbele flams en paradiddles enzo? Zal vast goed zijn voor je controle, maar het lijkt mij wel onbruikbaar; in de meeste muziek is het toch voornamelijk singles. + Wie kan mij een drummer opnoemen met supergoede bassdrum-partijen, dus niet snel en om-en-om, maar rete-technische patroontjes e.d.? Ik ken er zo geen een, maar ben wel benieuwd. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Supertechnische patroontjes op de bassdrum, wat dacht je van Tomas Haake (en in het verlengde: Stef Broks) Ik vind dat Chris Adler van Lamb of God ook te gekke patroontjes op zijn bassdrums speelt, hij wisselt bijvoorbeeld veel af tussen 16en en 16e triolen. Bij bepaalde van dergelijke patronen begin je afwisselend op de tel met je zwakke en sterke voet, om iets te noemen. Ik zal eens kijken of ik een paar patroontjes die ik aan het oefenen ben uit kan schrijven. |
|
Laat je dan wel je china staan Snaack? |
|
Allemaal goede drummers Snaack, maar toch 99% single strokes op de bassdrum als ik me niet vergis... Pak je er dubbele bij, dan hoef je namelijk niet op je slechte been te beginnen, dan speel je 16e patroontjes gewoon als een paradiddle, en een triolen als RRL of RLL... zoals gebruikelijk is op de snare dus. Heb es gehoord dat Bill Cobham veel dit soort geintjes met z'n bassdrums uithaalde, maar daar ken ik zo gauw geen voorbeeld van. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
Gister op een kit met kicktriggers gespeeld, klopt het dat deze niks meer doet als je te hard trapt? Ze deden het namelijk alleen als ik het vel zacht tot amper raakte. quote: Derek Roddy, maar dan inet alleen de bassdrum maar ook wisselen tussen kick en hihat en nog wat effectpercussie met pedalen volgens mij... [Dit bericht is gewijzigd door Audiophile op 01-04-2007 21:32] |
|
quote: ligt aan je afstelling van je module. als ie op iemand anders afgesteld staat kun je wel eens wat aparte dingen meemaken haha |
|
En we gaan gewoon door met vreemde band/drummer combi's, na Terry Bozzio bij Korn als invaller, nu Marco Minnemann als nieuwe drummer bij Necrophagist quote: Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
Holy fucking shit Wat vehhheeeetttt! |
|
Jammer dat necrophagist zo zaaddodend saai is na 2 nummers |
|
ik zit er hevig aan te denken mn kit de deur uit te doen. kan er toch alleen maar op spelen als er niemand anders thuis is dus eigenlijk drum ik nooit meer en het scheelt wat ruimte in mn kamer Je moeder. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |