IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 09-06-2009 16:35 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:27 schreef bastianus het volgende:
Laat me raden, een auto-ongeluk? Misschien was het schakelen makkelijker voor hem geweest als ze die koppeling wat eerder gemonteerd hadden.

Vliegtuigongeluk.

Als PhD hoef je niet de illusie te hebben je naam te verbinden aan iets: je prof gaat er met alles vandoor. Succes kent vele vaders.


Dear dirty delightful old drunken old days


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 16:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha +1


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 16:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:35 schreef Schaffelaer het volgende:
Vliegtuigongeluk.

Als PhD hoef je niet de illusie te hebben je naam te verbinden aan iets: je prof gaat er met alles vandoor. Succes kent vele vaders.

't Is verdulleme ook overal hetzelfde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 16:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:35 schreef Schaffelaer het volgende:
Als PhD hoef je niet de illusie te hebben je naam te verbinden aan iets: je prof gaat er met alles vandoor. Succes kent vele vaders.

Als je genoeg zelf hebt gedaan en weet hoe je je intellectual properties kunt beschermen valt dat toch wel mee?

M'n vriendin is momenteel trouwens kanshebber voor een publicatie in de Nature (journal)... en dat voor een afstudeeronderzoek.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 16:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

ah je hebt dus al een career chick

waar gaat haar afstudeer onderzoek dan over?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2009 16:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Verdorie, dat doet ze goed. Als eerste auteur?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2009 16:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 11:49 schreef bastianus het volgende:

Zit er over te denken om een studie richting orthopedagogiek o.i.d. op te gaan pakken.

Reden is dat ik het wat problematiek van cliënten met moeilijk gedrag betreft op gevoel meestal bij het rechte eind heb, maar de papieren en wetenschappelijke onderbouwing mis om collega's hierbij met gezag te adviseren.



Als ik dat van jou soms lees vraag ik mij af of het collega's zijn of dat je clienten je er stiekem inluizen ofzo

Bovendien, als orthopedagoog ben je straks ook maar iemand die adviezen geeft. Naar de onze luister ik ook niet vaak, ze is hartstikke slim hoor maar van de praktijk snapt ze nog niet zoveel ghehe.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 16:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

dan zou bassie toch beter zijn omdat hij wel werk ervaring heeft, wel slim om daarnaast nog wat praktisch werk te doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 09-06-2009 16:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:43 schreef Jällö het volgende:
M'n vriendin is momenteel trouwens kanshebber voor een publicatie in de Nature (journal)... en dat voor een afstudeeronderzoek.

Nice

Waarover dan? edit: wat Elite zei, dus...

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 09-06-2009 16:53]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 17:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 16:46 schreef MMayo het volgende:

Als ik dat van jou soms lees vraag ik mij af of het collega's zijn of dat je clienten je er stiekem inluizen ofzo

Bovendien, als orthopedagoog ben je straks ook maar iemand die adviezen geeft. Naar de onze luister ik ook niet vaak, ze is hartstikke slim hoor maar van de praktijk snapt ze nog niet zoveel ghehe.

Da's dan w.s. ook de reden dat jullie als team allemaal zo gelukkig waren bij je laatste baan en dat het allemaal zo goed liep, omdat jullie volstrekt niet dachten het allemaal beter te weten, daarom allemaal jullie eigen gang gingen en jullie van de adviezen van mensen die er, op grond van studie, verstand van hebben geen reet aantrokken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2009 17:10 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:00 schreef bastianus het volgende:
Da's dan w.s. ook de reden dat jullie als team allemaal zo gelukkig waren bij je laatste baan en dat het allemaal zo goed liep, omdat jullie volstrekt niet dachten het allemaal beter te weten, daarom allemaal jullie eigen gang gingen en jullie van de adviezen van mensen die er, op grond van studie, verstand van hebben geen reet aantrokken.


Helaas, dat klopt niet.. maar op zich leuk bedacht. De reden dat het hier momenteel niet loopt is het gebrek aan begeleiding, het enorme tekort aan geld en de daarop opgestelde sociaal plan met bijbehorende bezuinigingen. Qua clienten begeleiding loopt het hartstikke prima. Maar als jij voor ogen hebt dat een geschoold iemand vanuit de orthopedadogiek, die hier een adviserende functie heeft, zo van uni zonder enige praktijkervaring, haar aangeleerde theorietjes kan toepassen.. hoor je zelf ook niet in de zorg. Je werkt immers met mensen, niet elk mens valt in een hokje te drukken, zelfs autisten niet. Wetenschappelijk gebeuren of niet. Als ze zich al aan het verbazen is over dat de client bepaalde dingen kan en doet terwijl hij dat volgens haar boekje niet zou moeten kunnen, tsja. Daarbij, orthopedagogen zijn adviserende.. aan de pb-ers en team om daar de bruikbare adviezen uit te halen en aan te vullen met ervaring.

Edit: Ik vind het overigens een hele vage reden van jou om te willen starten met zo'n studie. Alleen omdat je graag het gezag van je collega's wil hebben ghehe, maarja moet je natuurlijk zelf weten. Als het nou zou zijn dat je meer inzicht wil verkrijgen in gedragingen van de mens, ligt het weer heel anders.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-06-2009 17:25]


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-06-2009 17:12 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

Zo, kijk die Mayo eens belangrijk zijn!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 17:14 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

@luitjes hierboven: Ze heeft het gen ontrafelt wat verantwoordelijk is voor daglengtegevoeligheid in planten oid. Hardcore genetica dus, verder echt compleet onbegrijpelijk. Als eerste auteur ja en ik geloof zelfs als enige...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2009 17:14 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:12 schreef WhiteRider het volgende:
Zo, kijk die Mayo eens belangrijk zijn!


Nou, echt wel.. poeh hee!

Maar vind jij bijvoorbeeld dat iemand met een hogere studie, in praktijk ook meer weet om te zetten? Vaak zat zijn er mensen genoeg die een studie prima aankunnen, maar in de praktijk simpelweg niet functioneren. Sommige zijn gewoon te wetenschappelijk, maar je moet het toch samen doen en gebruik maken van elkaars kwaliteiten ongeacht opleidingsniveau.

Edit: vind dat net zoiets als roepen dat een band geweldig moet zijn want het heeft 100 optredens gehad, om vervolgens te zien dat ze 100 keer hebben opgetreden bij boer Jansen in de schuur voor al hun neven en nichten.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 09-06-2009 17:21]


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2009 17:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:14 schreef Jällö het volgende:
@luitjes hierboven: Ze heeft het gen ontrafelt wat verantwoordelijk is voor daglengtegevoeligheid in planten oid. Hardcore genetica dus, verder echt compleet onbegrijpelijk. Als eerste auteur ja en ik geloof zelfs als enige...


Als enige? Als AIO heeft ze toch zeker in elk geval een promotor? Die zal er ongetwijfeld ook bij staan. En als het een Nature paper wordt lijkt het me onwaarschijnlijk dat het lab er ook niet een paar andere mensen op knalt, dit soort buitenkansjes laten de meeste onderzoeksgroepen doorgaans niet zomaar lopen. enige auteur op een Nature paper zou wel heel uniek zijn...

Verder uiteraard wel fantastisch natuurlijk, da's zo'n beetje het hoogst haalbare voor elke onderzoeker, laat staan een AIO Respect

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 09-06-2009 17:19]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-06-2009 17:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 juni 2009 17:10 schreef MMayo het volgende:
De reden dat het hier momenteel niet loopt is het gebrek aan begeleiding, het enorme tekort aan geld en de daarop opgestelde sociaal plan met bijbehorende bezuinigingen.


Een betere zorg begint bij jezelf, weg met die onregelmatigheids toeslagen, en weekend toeslagen!





♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 17:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:14 schreef MMayo het volgende:
Nou, echt wel.. poeh hee!

Maar vind jij bijvoorbeeld dat iemand met een hogere studie, in praktijk ook meer weet om te zetten? Vaak zat zijn er mensen genoeg die een studie prima aankunnen, maar in de praktijk simpelweg niet functioneren. Sommige zijn gewoon te wetenschappelijk, maar je moet het toch samen doen en gebruik maken van elkaars kwaliteiten.

Edit: vind dat net zoiets als roepen dat een band geweldig moet zijn want het heeft 100 optredens gehad, om vervolgens te zien dat ze 100 keer hebben opgetreden bij boer Jansen in de schuur voor al hun neven en nichten.

Daarom is het toch juist goed om mensen van de werkvloer een dergelijke studie te laten doen, omdat ze ook de praktijk kennen? Wij hadden een hele goede ortho, die ook af en toe (vrijwillig) op de groep kwam observeren. Ze kwam altijd met hele sterke conclusies wat het gedrag van cliënten betreft.
Vreemd genoeg waren het dan altijd de coördinerend begeleiders die gewoon op de oude voet door bleven gaan, omdat ze vonden dat iemand van 24 het niet goed kon hebben qua advies. En dan gewoon op de oude voet door bleven gaan met cliënten, terwijl ze wisten dat het toch niet werkte.
Maar goed, eigenlijk ben ik het voor een heel groot deel juist altijd met je eens, dat theoretici en managers de slag met de praktijk missen. Daarom denk ik ook dat ik, na het aanleren van de juiste theorieën, in de praktijk wat kan betekenen. Jij zou op dat vlak, denk ik, ook heel veel kunnen betekenen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2009 17:35 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:25 schreef bastianus het volgende:
Daarom is het toch juist goed om mensen van de werkvloer een dergelijke studie te laten doen, omdat ze ook de praktijk kennen? Wij hadden een hele goede ortho, die ook af en toe (vrijwillig) op de groep kwam observeren. Ze kwam altijd met hele sterke conclusies wat het gedrag van cliënten betreft.
Vreemd genoeg waren het dan altijd de coördinerend begeleiders die gewoon op de oude voet door bleven gaan, omdat ze vonden dat iemand van 24 het niet goed kon hebben qua advies. En dan gewoon op de oude voet door bleven gaan met cliënten, terwijl ze wisten dat het toch niet werkte.
Maar goed, eigenlijk ben ik het voor een heel groot deel juist altijd met je eens, dat theoretici en managers de slag met de praktijk missen. Daarom denk ik ook dat ik, na het aanleren van de juiste theorieën, in de praktijk wat kan betekenen. Jij zou op dat vlak, denk ik, ook heel veel kunnen betekenen.


Wij hebben dus geen goede ortho, zij komt met adviezen rechtstreeks uit het boekje en zonder op de groep naar de persoon zelf te komen kijken. Zo van oh die is autist dus moet het zo en zo, want theoretisch gezien behoort dat te werken. Wij stellen constant plannen bij, want een mens verandert ook met de jaren dus waarom een client dan niet? Vaak kom je dingen tegen die ze al jaren doen, client geeft aan koffie wel lekker te vinden en dat wordt in zijn IP gezet en vervolgens moet hij de rest van zijn leven koffie drinken terwijl hij het nu niet meer lekker vind omdat het zo op papier staat bijvoorbeeld. Het is jammer dat coördinerend begeleiders voor veranderingen niet open staan bij jullie ivm een bepaalde leeftijd, hier is dat gelukkig anders. Maarja hier komt de ortho niet op de groep ivm absoluut geen tijd.

Natuurlijk zou het geweldig zijn als je meer goed opgeleide medewerkers hebt rondlopen, alleen de reden van gezag krijgen vind ik persoonlijk geen goede. Ik denk wel dat het zeker nut zal hebben om theoretische kennis op te doen in combinatie met praktijk. Die combi mist gewoon nog veel te veel, maarja geen tijd, geen geld etc.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 17:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:10 schreef MMayo het volgende:
Edit: Ik vind het overigens een hele vage reden van jou om te willen starten met zo'n studie. Alleen omdat je graag het gezag van je collega's wil hebben ghehe, maarja moet je natuurlijk zelf weten. Als het nou zou zijn dat je meer inzicht wil verkrijgen in gedragingen van de mens, ligt het weer heel anders.

Gezag is inderdaad een verkeerde term. Ik bedoel dat ik gevoelsmatig vaak de handvatten weet om met cliënten bepaalde doelen te bereiken. Maar ik weet niet hoe ik dat doe. Daar wil ik nu weleens de theorieën bij leren, zodat ik collega's onderbouwd kan adviseren waarom ze soms iets met een bepaalde omweg moeten doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2009 17:38 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:35 schreef bastianus het volgende:
Gezag is inderdaad een verkeerde term. Ik bedoel dat ik gevoelsmatig vaak de handvatten weet om met cliënten bepaalde doelen te bereiken. Maar ik weet niet hoe ik dat doe. Daar wil ik nu weleens de theorieën bij leren, zodat ik collega's onderbouwd kan adviseren waarom ze soms iets met een bepaalde omweg moeten doen.


Kijk dat is beter

Je wilt je dus verdiepen in waar bepaalde gedragingen vandaan komen. Ben je trouwens zelf pb-er? Je kunt natuurlijk altijd je ideeen uitdragen tijdens teamoverleg of een uitprobeerfase erin te knallen om het daarna te evalueren. Als pb-er zijnde kun je deze zelf doorvoeren en indien je dat niet bent, dan in overleg met een pb-er? Hopelijk staat men daar voor open bij jullie.

Men zegt ook wel eens dat sommige mensen die feeling simpelweg hebben en met een stuk gezond verstand en observatievermogen kom je ook een heel eind.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2009 17:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik ben onlangs inderdaad net pb-er geworden. Ben van de week met het eerste nieuwe ondersteuningsplan begonnen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 09-06-2009 17:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:40 schreef bastianus het volgende:
Ik ben onlangs inderdaad net pb-er geworden. Ben van de week met het eerste nieuwe ondersteuningsplan begonnen.


Ah kijk an, direct aanpakken.. hoppakee!
Vanuit welke methodiek werken jullie eigenlijk?


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 17:56 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 juni 2009 17:18 schreef Mark het volgende:
Als enige? Als AIO heeft ze toch zeker in elk geval een promotor? Die zal er ongetwijfeld ook bij staan. En als het een Nature paper wordt lijkt het me onwaarschijnlijk dat het lab er ook niet een paar andere mensen op knalt, dit soort buitenkansjes laten de meeste onderzoeksgroepen doorgaans niet zomaar lopen. enige auteur op een Nature paper zou wel heel uniek zijn...

Verder uiteraard wel fantastisch natuurlijk, da's zo'n beetje het hoogst haalbare voor elke onderzoeker, laat staan een AIO Respect

Nou komt het: Ze is (nog) geen AIO maar een Master-student.

Wetenschappelijke doorbraken zijn vaak verassend eenvoudig dus dat zal hier ook wel het geval zijn denk ik... (dat weet ik niet zeker want ik snap er de ballen van )


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 09-06-2009 18:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Dan is het al helemaal kansloos dat ze enige auteur zal zijn, ik ben al compleet verrast dat ze haar zelf de paper laten schrijven in dat geval. Hele kleine vakgroep zeker? Maar dan zal er dus op zijn minst een postdoc als begeleider aan haar verbonden zijn. Wel erg indrukwekkend verder, dat zeker. uiteraard belanden veel 'Nature-waardige' artikelen uiteindelijk niet in Nature, maar desalniettemin absoluut klasse.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-06-2009 18:51 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

En inderdaad, het is nog niet zeker of de paper wordt publiceerd maar het is toch tof en de onderzoeksposities liggen nu voor het oprapen.

Ze heeft verschillende delen van haar onderzoek in verschillende labs (en zelfs verschillende landen) uitgevoerd dus sowieso kan niemand haar resultaten claimen. Nou was het in dit geval noodzaak maar het is ook een van de beste trucs ter bescherming van "intellectual properties" daarom zei ik ook...
quote:
Op 9 juni 2009 16:43 schreef Jällö het volgende:
Als je genoeg zelf hebt gedaan en weet hoe je je intellectual properties kunt beschermen valt dat toch wel mee?

Het is jammer dat/als ook universitaire onderzoekers meedoen met dit soort spelletjes want transparantie is bevorderlijk voor wetenschap maar goed, als je onderzoek commercieel interessant is of als je (zoals ik) onderzoek doet voor het bedrijfsleven zit er niks anders op...
Zo heeft het onderzoek waarop ik ben afgestudeerd een patent opgeleverd, wat vervolgens doorverkocht is en mij nu verhinderd om verder te gaan...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen