|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
Kom hier voor uw vragen wat betreft Toegepaste Psychologie |
|
Nou leg maar eens uit aan deze knaap... klinkt nog best interessant. |
|
quote: Jouw relatie met MH22 is dus therapeutisch? |
|
quote:Uiteraard. Wat denk jij dan? @ ChM: Vraag maar wat specefiekers, de opleiding eventjes uitleggen gaat niet zomaar he |
|
Ja goh, wat houd het in grote lijnen in? Wat is het verschil met de normale psychologie opleiding? Gewoon algemene crap. |
|
Haha een portie algemene crap voor meneer: quote: Nou dit is dus kort wat het in houd. Het is een HBO variant van psychologie waar vooral meer praktijk gericht gewerkt word. Zo kan/moet je dus stages lopen in je 3e en 4e jaar (en vanaf volgend jaar in 2e al?) wat op de universiteit niet kan. Ik ben van plan om deze studie af te maken, en daarna 1 tussenjaar te nemen waarin ik me naar Universitair niveau wil werken, om vervolgens in 1 jaar mijn master te halen. Dan ben je even lang bezig als wanneer je je Propedeuse haalt en dan naar Uni gaat, alleen met het voordeel van een hoop praktijk ervaring. |
|
quote: |
|
Sounds interesting! Thanks for the info. Verder zit ik hier echt te twijfelen tussen conservatorium of rockacedemie. (Als ik mijn eindexamen binnen nu en 2 jaar binnen heb tenminste) |
|
3 maten van mij zaten met het zelfde dilemma, ze hebben alle 3 voor conservatorium gekozen. Niveau hoger, en je wordt net iets minder " gevormd" iets meer ruimte voor eigen interpretatie, naar het schijnt. Twee van hen beginnen volgend jaar aan hun tweede jaar zonder een minuut spijt, en de derde begint komend jaar. Zij doen dit overigens allen in Rotterdam. |
|
Hmm geef mij maar Fontys in Tilburg. Twee van de schutterij zaten daar allebei op en zijn daar prima over te spreken. |
|
quote:Ik zit ook op Fontys, en wat een TYFESsysteem is dat. Maar goed, dat ligt aan de nieuwsheid van de opleiding |
|
Hmm, wat is er erg aan dan? |
|
quote: Hangt er maar net vanaf welk instrument je bespeeld en vooral: aan welk conservatorium, want het niveauverschil schijnt groot te zijn. Muzikaal zijn veel conservatoria mss een stapje hoger dan de rockademie maar op het laatste is er meer aandacht voor management, business, organisatie, etc. Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar wel veel vrienden in die wereld. Natuurlijk hebben die vrienden van je geen spijt van hun keuze, ze zijn nog niet eens begonnen. Ik ken toch aardig wat lui die halverwege met het conservatorium zijn gekapt... |
|
Uh, ik zeg ten eerste dat 2 al een jaar echt bezig zijn (en ook al jaar vooropleiding gedaan). Ze spelen bas, drum en piano, dus opzich lekker verschillend. 't maakt me verder niet uit, 't was slechts mijn gehoorde ervaring. |
|
quote: Insgelijks. |
|
quote: Klinkt wel interessant! In eerste instantie wilde ik WO Psychologie doen, maar aangezien het een lotenstudie is en je je al in mei 2009 had moeten inschrijven (wat ik dus niet heb gedaan), is HBO Toegepaste Psychologie nu ook een optie voor mij. En dan is er ook nog Pedagogische Wetenschappen waar ik heel erg over twijfel. Iemand toevallig ervaring met deze opleiding? Uiterste inschrijvingsdatum is trouwens al op 1 augustus, pff, snel een keuze maken... |
|
quote: Goed oplotten daarmee, snel keuzes maken is niet altijd even goed. Uit ervaring weet ik dat een studie kiezen niet gemakkelijk is, en vooral, dat de gekozen studierichting nog altijd sterk kan tegenvallen. Zelf was ik met Geschiedenis begonnen, omdat het me zeer sterk interesseert (nog altijd, trouwens), maar dat neemt niet weg dat de richting echt niets voor mij was. |
|
Wat studeer je nu dan? @ Rix Ikzelf studeer Archeologie op Hbo niveau. Veel meer praktijk gericht dan WO studie. Wij zullen in totaal zo'n 40 weken stage lopen(elk jaar 10 weken). Bij de Uni is dit toch echt veel minder. Ik hoorde dit jaar op mijn stageplek dat ik qua niveau al verder was dan de net afgestudeerde junior archeoloog met een WO diploma op zak.. |
|
quote: Ik ben dan ook al heel lang aan het tobben over wat ik zal doen. De knoop moet toch een keer worden doorgehakt... |
|
quote: Handig hoor, een psych aan huis. :') ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
quote: Slijmen heet dat |
|
was zeker wat beter in *handwerk* dan de andere stagiaires Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia. |
|
Scriptie is klaar, begin augustus laten drukken en dan inleveren. Dan ben ik als het goed is afgescholierd aan het hbo en kan ik vanaf september beginnen aan een heuse studie, wat raakvlakken heeft met de baan die ik parttime heb. Verrassend triviaal |
|
quote:oral exam huhuhhhuu |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |