|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
Zo deed ik dat in het begin van m'n universitaire studie ook... allemaal leuk en aardig, ware het niet dat ik er later achter kwam dat je als onderzoeker naast verstand ook (zelf)discipline nodig hebt. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Ik moet continu verantwoorden of meer beargumenteren waarom ik die mening heb of voor deze aanpak/methode kies. Zal misschien in de aard van de studie liggen. quote: Dit komt echter steeds vaker bij vakken voor; ook bij hoorcolleges. quote: Dan zal dat het zijn (ik studeer geen geschiedenis aan de uni); want ik vind -persoonlijk- dat ik té vaak moet samenwerken aan opdrachten die ik best alleen kan en graag wil doen. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
*Grijnst minzaam om het gekibbel der studentjes * She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Ik ben er wel aan gewend om continu te moeten beargumenteren waarom ik iets vind. Daarnaast heb ik vrijstelling van aanwezigheidsverplichting (persoonlijke redenen). Het enige wat me echt stoort is het continue samenwerken met mensen waarmee ik niet wil samenwerken Maar zelfs daaraan begin ik te wennen door ervaring buiten de studie om -werksfeer-. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Bedankt voor het waarschuwen in ieder geval ik ben vorige week vrijdag op de open dag geweest (Windesheim Zwolle ook), maar zonder echt een specifieke studie voor ogen. Niet echt doorgevraagd dus. Docent geschiedenis sprak me aan, maar nu ik dit allemaal hoor weet ik het niet zó zeker. Er word echt veel aandacht besteed aan het voor de klas staan? en dan vooral wanneer die klas niet meewerkt. Het geschiedenis aspect spreekt me heel erg aan, maar dat was met jou dus ook het geval. Binnenkort heb ik nog een meeloopdag van de opleiding journalistiek aan dezelfde school. Benieuwd of ik dat wat vind "Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices" |
|
quote: Ach ja, mooie tijd was dat toch? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Hey stelletje opa's, ga eens andere topics vervelen! Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Van de HU.nl site: Chemie Na het succesvol afronden van de opleiding Chemie mag je de titels Bachelor of Applied Science (B AS) en ingenieur (ing.) voeren... en Technische bedrijfskunde Na het succesvol afronden van je opleiding mag je de titels Bachelor of Engineering en Ingenieur voeren... In Utrecht is hij dus nog te halen 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
quote: Hm ik zit in m'n derde jaar Geschiedenis aan de UU inmiddels en heb nog nooit samen hoeven werken. Alles is bij ons zelfstandig en je hebt overal je eigen verantwoordelijkheden voor. Nou weet ik niet hoe het bij HBO geschiedenis gaat, maar na m'n VWO ben ik naar HBO (CMV) gegaan en dat was echt zo vreselijk, ben toen na vier maanden gestopt. Het verschil tussen HBO en WO is echt idioot groot, tenminste dat is mijn ervaring. HBO is veel schoolser en ze behandelen je daar als een kind dat nog niks zelf kan (tenminste, op het Windesheim). Op de uni hier word je helemaal vrij gelaten en moet je het meestal zelf maar uitzoeken, als je wilt kan je altijd bij je docenten terecht natuurlijk, maar zelfreflectie enzo doen ze hier niet aan. Hoewel dat ook wel weer per opleiding verschilt. |
|
quote: Héhéhé, ik sta nu aan de andere kant van de lijn, eh? Met het begeleiden van talloze practica en het geven van vele werkcolleges op universitair niveau kan ik toch zeggen dat ik de nodige ervaring heb in lesgeven! Al zal ik nog liever afgschoten worden, dan full-time leraar worden. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ghehe anders lees ik nu pas dat hij studie 'docent geschiedenis' deed. :scheelkijksmiley: I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Ik had het daar gisteren nog met een vriend over, haha. Vroeg opstaan en zelfdiscipline, we beginnen er met een groep losbollen rond de 24 achter te komen dat het ook voordelen heeft. Biertjes drinken in het cafe en om 11 uur weer naar huis, zonder dat iemand roept dat het belachelijk vroeg is! Helemaal nieuw voor mij... One facebook to find them all, and in the darkness bind them... |
|
Nu bezig met een HBO werktuigbouwkunde. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
WTB...WTF...FTW 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
quote: hey hey, het is nog altijd doctor opa voor jou he She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Nog enkele maanden geduld, dan kan ik mij ook als zo'n arrogante kwal opstellen. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
heeft zo'n titel toch nog eens nut She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Inderdaad de enige toepassing die ik zo gauw kan bedenken... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Dusssss, toevallig gister een gesprek gehad over eventueel promoveren. Fijn om bovenstaande te weten dan Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Is't zo? Vertel eens wat? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Eh, als je het over mij hebt; ik studeer contemporaine geschiedenis met als tweede major oudheidkunde. In mijn vrije deel loop ik een stage op een school. Dat is dus geen 'studie geschiedenis-docent'. Dat bestaat ook niet :'). Metalhead22 deed een lerarenopleiding geschiedenis maar is daar mee gestopt. Zo, nog vragen kinderen? [Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-04-2009 16:02] Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Ik kan/ga solliciteren op 2 vacatures voor promovendi binnen de vakgroep waar ik nu afstudeer (Water Engineering & Management op de Universiteit Twente). Het onderzoek gaat over (het verbeteren van) hoogwatermodellering op operationele tijdschaal (dus dat het gebruikt kan worden tijdens aankomende noodsituaties). Dit gebeurt door de evolutie van rivierduinen (op de bodem dus) en de interactie met de stroming via toegenomen vormruwheid (hogere duinen=meer moeite voor het water om langs te stromen=hoger water) beter in kaart te brengen en dat in een hoogwatervoorspellingsmodel te implementeren. Leuk project wel, directe toepassing op door RWS gebruikte modellen en ook directe interactie met de gebruikers (RWS en Deltares). Worden 2 promovendi, 1 post-doc en 2 senior onderzoekers van de UT opgezet. Elk met hun eigen hoekje binnen het gehele project natuurlijk. Twijfel nog een beetje door de duur van het promoveren en de hoeveelheid discipline die er bij komt kijken. Nog maar eens goed op bezinnen. En na solliciteren nog maar door de selectie zien te komen; scheelt wel dat ik en een paar andere afstudeerders direct gevraagd zijn om eens over promoveren te komen praten Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: Het is allemaal schone handen WTB. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
@Zelthor Klinkt veelbelovend allemaal! Zeker omdat de opzet in een wat groter verband is. Misschien een aantal tips om je op te bezinnen: -Wat ga ik bijleren de komende 4 jaar? Zowel vakinhoudelijk als op het gebied van samenwerking. -Kan ik bepaalde zwakke punten van mij verbeteren met een promotie? De discipline die je nu lijkt te vrezen kun je op deze manier juist enorm verbeteren. -Wat is de meerwaarde op mijn CV na 4 jaar? Heb ik mijn master gewoon voortgezet, of is er juist een breekpunt met voorgaande. -Hoe zelfstandig en uitdagend is het onderzoek? Is het een modelletje bouwen volgens ge-ijkte paden of ga je echt een compleet nieuw veld openbreken. -Is het verschil wat jij gaat maken tov de rest van de groep duidelijk genoeg? Of ga je vier jaar meeliften op andermans succes? Misschien vind je het laatste juist wel wenselijk, dat je een soort zekerheid inbouwt, of misschien zoek je juist meer uitdaging. Hopelijk helpt dit iets aan je keuze. Dear dirty delightful old drunken old days |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |