IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 21-04-2009 20:50 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Ik doe nu HBO, maar ik kom er echt heel makkelijk door heen, 2 a 3 uurtjes in de week zelfstudie en de laatste week even knallen en ik behaal echt alle studiepunten.


Against God and Government


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 21-04-2009 21:05 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Zo deed ik dat in het begin van m'n universitaire studie ook... allemaal leuk en aardig, ware het niet dat ik er later achter kwam dat je als onderzoeker naast verstand ook (zelf)discipline nodig hebt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Nix
Usericon van Nix
Posted 21-04-2009 22:54 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2009 19:03 schreef ElitE het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit mn motivatie moeten verantwoorden,


Ik moet continu verantwoorden of meer beargumenteren waarom ik die mening heb of voor deze aanpak/methode kies. Zal misschien in de aard van de studie liggen.

quote:
HBO heeft ook best vaak aanwezigheidsplicht, zou ik ook gek van worden. Op de uni heb ik bij sommige vakken wel aanwezigheidsplicht maar gelukkig houd niemand zich eraan.


Dit komt echter steeds vaker bij vakken voor; ook bij hoorcolleges.

quote:
Op 21 april 2009 19:09 schreef Gemene Lepel het volgende:

Zelf merk ik dat je bij geschiedenis, in ieder geval aan de VU, niet veel hoeft samen te werken. In 3 jaar heb ik zo'n 2-3 opdrachten gehad waar je MOEST samenwerken met 2 of 3 personen, en dat is echt heel weinig vergeleken met andere studies.


Dan zal dat het zijn (ik studeer geen geschiedenis aan de uni); want ik vind -persoonlijk- dat ik té vaak moet samenwerken aan opdrachten die ik best alleen kan en graag wil doen.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-04-2009 23:00 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

*Grijnst minzaam om het gekibbel der studentjes *


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Nix
Usericon van Nix
Posted 21-04-2009 23:04 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik ben er wel aan gewend om continu te moeten beargumenteren waarom ik iets vind. Daarnaast heb ik vrijstelling van aanwezigheidsverplichting (persoonlijke redenen). Het enige wat me echt stoort is het continue samenwerken met mensen waarmee ik niet wil samenwerken Maar zelfs daaraan begin ik te wennen door ervaring buiten de studie om -werksfeer-.




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 21-04-2009 23:55 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 21 april 2009 18:42 schreef Metalhead22 het volgende:
Hogeschool Windesheim, te Zwolle.

Nouja, het is wat je extreem noemt. Let wel, dat is zijn mijn eigen ervaringen. Jij kunt het heel anders ervaren.
Ik zou je in ieder geval willen aanraden naar een open dag te gaan, en die lui zo veel mogelijk vragen te stellen.
Ik heb er nu spijt van dat ik me niet beter heb laten informeren (hoewel dat aan mezelf lag, niet aan de voorlichtingen)

Bedankt voor het waarschuwen in ieder geval ik ben vorige week vrijdag op de open dag geweest (Windesheim Zwolle ook), maar zonder echt een specifieke studie voor ogen. Niet echt doorgevraagd dus.
Docent geschiedenis sprak me aan, maar nu ik dit allemaal hoor weet ik het niet zó zeker. Er word echt veel aandacht besteed aan het voor de klas staan? en dan vooral wanneer die klas niet meewerkt.
Het geschiedenis aspect spreekt me heel erg aan, maar dat was met jou dus ook het geval.
Binnenkort heb ik nog een meeloopdag van de opleiding journalistiek aan dezelfde school. Benieuwd of ik dat wat vind


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-04-2009 8:36 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2009 23:00 schreef Mark het volgende:
*Grijnst minzaam om het gekibbel der studentjes *

Ach ja, mooie tijd was dat toch?


Dear dirty delightful old drunken old days


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-04-2009 8:37 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Hey stelletje opa's, ga eens andere topics vervelen!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 22-04-2009 8:53 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2009 11:34 schreef Argus het volgende:
Voor zover ik weet nergens meer.

Van de HU.nl site:

Chemie
Na het succesvol afronden van de opleiding Chemie mag je de titels Bachelor of Applied Science (B AS) en ingenieur (ing.) voeren...

en

Technische bedrijfskunde
Na het succesvol afronden van je opleiding mag je de titels Bachelor of Engineering en Ingenieur voeren...

In Utrecht is hij dus nog te halen


10.10.1942 - 20.11.2011


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 22-04-2009 12:38 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

quote:
Op 21 april 2009 19:09 schreef Gemene Lepel het volgende:
Sorry, maar ik zie toch zelf een hoop dingen die waar ik niet mee te maken heb.

Ten eerste: geschiedenis op HBO en WO is een groot verschil. We hebben redelijk wat mensen die bij ons zijn ingestroomd nadat ze hun P op het HBO hebben gehaanld en die onderschrijven de grote verschillen in het niveau van de lessen e.d. Ook is WO geschiedenis denk ik meer gericht op onderzoek (daarvoor is het toch ook WO?).

Zelf merk ik dat je bij geschiedenis, in ieder geval aan de VU, niet veel hoeft samen te werken. In 3 jaar heb ik zo'n 2-3 opdrachten gehad waar je MOEST samenwerken met 2 of 3 personen, en dat is echt heel weinig vergeleken met andere studies. Vaak is het gewoon: zelf tentamens leren, zelf essays schrijven etc.
Reflectie; wat valt hier precies onder? Even een werkstuk nabespreken met de docent? Een vragenformulier invullen over de gevolgde lessen? Ik denk in ieder geval dat het minder is dan bij een lerarenopleiding, maar dat daar reflectie ook veel belangrijker is (omdat je daar ook actief aan 'sociale skills' moet werken).

EDIT: wat Zelthor zegt, maar dan met voorbeelden


Hm ik zit in m'n derde jaar Geschiedenis aan de UU inmiddels en heb nog nooit samen hoeven werken.
Alles is bij ons zelfstandig en je hebt overal je eigen verantwoordelijkheden voor.

Nou weet ik niet hoe het bij HBO geschiedenis gaat, maar na m'n VWO ben ik naar HBO (CMV) gegaan en dat was echt zo vreselijk, ben toen na vier maanden gestopt.
Het verschil tussen HBO en WO is echt idioot groot, tenminste dat is mijn ervaring. HBO is veel schoolser en ze behandelen je daar als een kind dat nog niks zelf kan (tenminste, op het Windesheim).
Op de uni hier word je helemaal vrij gelaten en moet je het meestal zelf maar uitzoeken, als je wilt kan je altijd bij je docenten terecht natuurlijk, maar zelfreflectie enzo doen ze hier niet aan.
Hoewel dat ook wel weer per opleiding verschilt.



Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-04-2009 12:42 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2009 8:37 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hey stelletje opa's, ga eens andere topics vervelen!

Héhéhé, ik sta nu aan de andere kant van de lijn, eh? Met het begeleiden van talloze practica en het geven van vele werkcolleges op universitair niveau kan ik toch zeggen dat ik de nodige ervaring heb in lesgeven!

Al zal ik nog liever afgschoten worden, dan full-time leraar worden.


Dear dirty delightful old drunken old days


Nix
Usericon van Nix
Posted 22-04-2009 12:57 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ghehe anders lees ik nu pas dat hij studie 'docent geschiedenis' deed.


:scheelkijksmiley:




I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 22-04-2009 13:01 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 21 april 2009 21:05 schreef Jällö het volgende:
Zo deed ik dat in het begin van m'n universitaire studie ook... allemaal leuk en aardig, ware het niet dat ik er later achter kwam dat je als onderzoeker naast verstand ook (zelf)discipline nodig hebt.

Ik had het daar gisteren nog met een vriend over, haha. Vroeg opstaan en zelfdiscipline, we beginnen er met een groep losbollen rond de 24 achter te komen dat het ook voordelen heeft. Biertjes drinken in het cafe en om 11 uur weer naar huis, zonder dat iemand roept dat het belachelijk vroeg is! Helemaal nieuw voor mij...


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 22-04-2009 13:05 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Nu bezig met een HBO werktuigbouwkunde.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 22-04-2009 15:04 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

WTB...WTF...FTW


10.10.1942 - 20.11.2011


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-04-2009 15:24 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2009 8:37 schreef Gemene Lepel het volgende:
Hey stelletje opa's, ga eens andere topics vervelen!


hey hey, het is nog altijd doctor opa voor jou he


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-04-2009 15:30 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Nog enkele maanden geduld, dan kan ik mij ook als zo'n arrogante kwal opstellen.


Dear dirty delightful old drunken old days


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-04-2009 15:33 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

heeft zo'n titel toch nog eens nut


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-04-2009 15:40 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Inderdaad de enige toepassing die ik zo gauw kan bedenken...


Dear dirty delightful old drunken old days


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2009 15:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2009 15:40 schreef Schaffelaer het volgende:
Inderdaad de enige toepassing die ik zo gauw kan bedenken...

Dusssss, toevallig gister een gesprek gehad over eventueel promoveren. Fijn om bovenstaande te weten dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-04-2009 15:47 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Is't zo? Vertel eens wat?


Dear dirty delightful old drunken old days


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 22-04-2009 16:01 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2009 12:57 schreef Nix het volgende:
Ghehe anders lees ik nu pas dat hij studie 'docent geschiedenis' deed.


:scheelkijksmiley:





Eh, als je het over mij hebt; ik studeer contemporaine geschiedenis met als tweede major oudheidkunde. In mijn vrije deel loop ik een stage op een school. Dat is dus geen 'studie geschiedenis-docent'. Dat bestaat ook niet :').

Metalhead22 deed een lerarenopleiding geschiedenis maar is daar mee gestopt.

Zo, nog vragen kinderen?

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 22-04-2009 16:02]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-04-2009 16:10 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2009 15:47 schreef Schaffelaer het volgende:
Is't zo? Vertel eens wat?

Ik kan/ga solliciteren op 2 vacatures voor promovendi binnen de vakgroep waar ik nu afstudeer (Water Engineering & Management op de Universiteit Twente).

Het onderzoek gaat over (het verbeteren van) hoogwatermodellering op operationele tijdschaal (dus dat het gebruikt kan worden tijdens aankomende noodsituaties). Dit gebeurt door de evolutie van rivierduinen (op de bodem dus) en de interactie met de stroming via toegenomen vormruwheid (hogere duinen=meer moeite voor het water om langs te stromen=hoger water) beter in kaart te brengen en dat in een hoogwatervoorspellingsmodel te implementeren.

Leuk project wel, directe toepassing op door RWS gebruikte modellen en ook directe interactie met de gebruikers (RWS en Deltares). Worden 2 promovendi, 1 post-doc en 2 senior onderzoekers van de UT opgezet. Elk met hun eigen hoekje binnen het gehele project natuurlijk.

Twijfel nog een beetje door de duur van het promoveren en de hoeveelheid discipline die er bij komt kijken. Nog maar eens goed op bezinnen. En na solliciteren nog maar door de selectie zien te komen; scheelt wel dat ik en een paar andere afstudeerders direct gevraagd zijn om eens over promoveren te komen praten


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 22-04-2009 16:33 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 22 april 2009 15:04 schreef attematic het volgende:
WTB...WTF...FTW

Het is allemaal schone handen WTB.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 22-04-2009 17:43 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

@Zelthor

Klinkt veelbelovend allemaal! Zeker omdat de opzet in een wat groter verband is. Misschien een aantal tips om je op te bezinnen:

-Wat ga ik bijleren de komende 4 jaar? Zowel vakinhoudelijk als op het gebied van samenwerking.
-Kan ik bepaalde zwakke punten van mij verbeteren met een promotie? De discipline die je nu lijkt te vrezen kun je op deze manier juist enorm verbeteren.
-Wat is de meerwaarde op mijn CV na 4 jaar? Heb ik mijn master gewoon voortgezet, of is er juist een breekpunt met voorgaande.
-Hoe zelfstandig en uitdagend is het onderzoek? Is het een modelletje bouwen volgens ge-ijkte paden of ga je echt een compleet nieuw veld openbreken.
-Is het verschil wat jij gaat maken tov de rest van de groep duidelijk genoeg? Of ga je vier jaar meeliften op andermans succes?

Misschien vind je het laatste juist wel wenselijk, dat je een soort zekerheid inbouwt, of misschien zoek je juist meer uitdaging.

Hopelijk helpt dit iets aan je keuze.


Dear dirty delightful old drunken old days


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen