IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina
HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 12-04-2012 11:28 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 11:13 schreef ElitE het volgende:
Doe je geneeskunde/biomedisch?

Hersenen is zeker tof, gisteren naar de infodag van mn master geweest en ga in september weer verder met een master Evolution, Biodivesity and Conservation en binnen dat kader probeer ik me te richten op neurobiologie en gedrag.

Leiden heeft daar geen goed uitgestippeld programma voor wat wel erg jammer is, maar er is genoeg interessant onderzoek. Verhuizen heb ik voorlopig ook nog geen zin in.


Ik doe Farmacie in Utrecht. Ik denk dat ik een master kies die wel meer de ontwikkeling van een geneesmiddel kant op zal gaan, dus iets meer biomedisch denk ik.

Die master klinkt wel interessant, vooral de neurobiologie. Dit vak wat ik volgde ging eigenlijk over aandoeningen als depressiviteit, alzheimer en epilepsie, waar behoorlijk wat fysiologie bij kwam kijken.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2012 11:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Voor neurobiologie heb je eigenlijk ook betere gerichte masters in Utrecht en andere steden, maar ik heb voor mn master nog weinig zin om te verhuizen. Maar er gebeurt genoeg aan hersen/gedrag onderzoek in Leiden ze zijn wel van plan zoiets op te richten.

Jah neuropharmacie is erg groot, maar zeker niet onomstreden, hoe beleef jij dat in je studie? hoe kritisch wordt er daarmee omgegaan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-04-2012 12:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Syntra-opleiding? Ik behaal naar alle waarschijnlijkheid in september mijn pba journalistiek.

Uit pure interesse zou ik graag nog een opleiding in grafische vormgeving willen doen, maar voltijds studeren zie ik niet meer zitten. Vandaar dat Syntra mij een goede oplossing lijkt.

De opleiding duurt vijf jaar, veelal één à twee avonden in de week les en als ik alles doorlopen heb, krijg ik een attest. Maar is zo'n attest voor een werkgever even veel waard als een diploma? Voor de duidelijkheid: ik wil het vooral gebruiken als een uitbreiding op mijn diploma journalistiek.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-04-2012 13:11 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 12:42 schreef BenKnuckles het volgende:
Maar is zo'n attest voor een werkgever even veel waard als een diploma? Voor de duidelijkheid: ik wil het vooral gebruiken als een uitbreiding op mijn diploma journalistiek.
Deze vraag zou ik aan je huidige stage bedrijf voor leggen. Je opleiding zal hier namelijk een gekleurd antwoord aan geven.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 12-04-2012 13:41 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ok


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 12-04-2012 14:23 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 11:54 schreef ElitE het volgende:Jah neuropharmacie is erg groot, maar zeker niet onomstreden, hoe beleef jij dat in je studie? hoe kritisch wordt er daarmee omgegaan?


In de collegezalen: bij ethiekcolleges en werkgroepen zitten veel mensen er tegen hun zin.
Daarnaast heb je überhaupt onderzoeksbreed vaak veel verplichtingen voordat je in vivo op dieren mag testen. Daarna moet het door veel ethische commissies etc voordat er patiënt onderzoek plaatsvindt. Er wordt wel steeds strenger op gelet dat geneesmiddelen veilig zijn.

Enige nadeel daarin is dat geneesmiddelen met potentie vaak in de prullenbak worden gegooid terwijl dat niet altijd hoeft, mede afhankelijk van de ethische commissies in hoe.

De vorige periode had ik een vak over geneesmiddelonderzoek, en de verschillende fasen daarin. Reuze leerzaam en interessant.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2012 14:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 april 2012 14:23 schreef HubbyMe het volgende:
In de collegezalen: bij ethiekcolleges en werkgroepen zitten veel mensen er tegen hun zin.
Daarnaast heb je überhaupt onderzoeksbreed vaak veel verplichtingen voordat je in vivo op dieren mag testen. Daarna moet het door veel ethische commissies etc voordat er patiënt onderzoek plaatsvindt. Er wordt wel steeds strenger op gelet dat geneesmiddelen veilig zijn.

Enige nadeel daarin is dat geneesmiddelen met potentie vaak in de prullenbak worden gegooid terwijl dat niet altijd hoeft, mede afhankelijk van de ethische commissies in hoe.

De vorige periode had ik een vak over geneesmiddelonderzoek, en de verschillende fasen daarin. Reuze leerzaam en interessant.


Jah ik ben bekend met ethische toetsing, inderdaad de meeste boeit het niet zo wat soms wel verontrustend is.

Maar ik bedoel de neuropharmacie die toch een te grote invloed kent van de grote pharmacie bedrijven die de wetenschap vertroebelen. De pharmacieindustrie heeft sowieso een grote invloed op de wetenschap die een onwenselijke gekleurdheid kan creeeren in onderzoek maar in de neuropharmacie is die volgens mij wel erg groot. (Natuurlijk zijn bedrijven niet alleen maar slecht en ze zijn natuurlijk ook de grote financiers dus ik pleit niet tegen ze maar enige kritiek is zeker op zn plaats)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 12-04-2012 15:29 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 11:13 schreef ElitE het volgende:
Doe je geneeskunde/biomedisch?

Hersenen is zeker tof, gisteren naar de infodag van mn master geweest en ga in september weer verder met een master Evolution, Biodivesity and Conservation en binnen dat kader probeer ik me te richten op neurobiologie en gedrag.

Leiden heeft daar geen goed uitgestippeld programma voor wat wel erg jammer is, maar er is genoeg interessant onderzoek. Verhuizen heb ik voorlopig ook nog geen zin in.

Klinkt interessant maar wat wil je ermee? Promotie-onderzoek aan een uni? Productontwikkeling voor een megafarmaceut?


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2012 20:21 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 9:42 schreef Silence het volgende:
Gaaf zeg. Ga je 't doen?




Jep, heb zo goed als een VSB-beurs binnen, dus de financiën zijn ook redelijk geregeld nu. Ook nog een aanvraag bij het Prins Bernhard Cultuurfonds gedaan, maar dat moet ik nog even afwachten. Heb er in ieder geval al zin in .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-04-2012 21:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 20:21 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jep, heb zo goed als een VSB-beurs binnen, dus de financiën zijn ook redelijk geregeld nu. Ook nog een aanvraag bij het Prins Bernhard Cultuurfonds gedaan, maar dat moet ik nog even afwachten. Heb er in ieder geval al zin in .
Lik m'n bruine anjer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2012 21:45 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 21:00 schreef bastianus het volgende:
Lik m'n bruine anjer.



Waarom?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 13-04-2012 19:51 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 14:28 schreef ElitE het volgende:
Jah ik ben bekend met ethische toetsing, inderdaad de meeste boeit het niet zo wat soms wel verontrustend is.

Maar ik bedoel de neuropharmacie die toch een te grote invloed kent van de grote pharmacie bedrijven die de wetenschap vertroebelen. De pharmacieindustrie heeft sowieso een grote invloed op de wetenschap die een onwenselijke gekleurdheid kan creeeren in onderzoek maar in de neuropharmacie is die volgens mij wel erg groot. (Natuurlijk zijn bedrijven niet alleen maar slecht en ze zijn natuurlijk ook de grote financiers dus ik pleit niet tegen ze maar enige kritiek is zeker op zn plaats)



Nou ik kom niet echt in mijn studie tegen hoe de invloed is van de industrie op onderzoek en geldstromen voor onderzoek.

Maar goed, het is ook wel zo dat de afzetmarkt van een bedrijf als Pfeizer de 'eerste wereld' is. Het zou ideaal zijn als de farmaceutische industrie voor het goed van de mensen onderzoek zou financiëren, maar het is wel zo dat zulke bedrijven moeten overleven. in de komende tijd lopen er een aantal patenten af van blockbusters, dus zijn de bedrijven op zoek naar een nieuwe blockbuster. Aangezien Alzheimer een grootte vorm zal gaan aannemen door de vergrijzing, en er steeds meer psychische klachten de aandacht krijgen is het niet verwonderlijk dat een bedrijf zich vooral stort op neuropharmacie.

Nogmaals, het zou mooi zijn als onderzoek zo neutraal mogelijk kon worden gehouden, maar het is bedrijftechnisch gezien niet het meest optimaal.
Wel wordt er vaak maar 25% van omzet naar R&D gedaan, wat wel aan de lage kant is.



rotor
Usericon van rotor
Posted 14-04-2012 10:31 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

25% is een knetterhoog percentage voor R&D, hoger dan welke bedrijfstak dan ook.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 14-04-2012 10:40 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 14 april 2012 10:31 schreef rotor het volgende:
25% is een knetterhoog percentage voor R&D, hoger dan welke bedrijfstak dan ook.

R&D, daar doen we niet aan, wij klooien gewoon wat in elkaar.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-04-2012 18:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 april 2012 15:29 schreef rotor het volgende:
Klinkt interessant maar wat wil je ermee? Promotie-onderzoek aan een uni? Productontwikkeling voor een megafarmaceut?



Ik denk dat het bedrijfsleven me wat minder trekt, ik ga er eigenlijk vanuit dat ik wat meer binnen uni enzo blijf hangen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-04-2012 15:41 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ok, klinkt niet bepaald ambitieus. Jammer want je bent wel heel gepassioneerd.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2012 15:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Wie zegt dat je niet ambitieus kan zijn binnen een universiteit?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


rotor
Usericon van rotor
Posted 17-04-2012 15:55 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Oh, dat kan zeker wel. Sterker nog, zonder ambitie overleef je de academische wereld niet want het is behoorlijk prestatiegericht. Als student kun je freeriden en "blijven hangen aan de uni", als onderzoeker NIET.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 17-04-2012 16:48 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Wat lul je dan over niet ambitieus.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


rotor
Usericon van rotor
Posted 18-04-2012 16:25 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Misschien is het onterecht hoor, geen idee. Elite?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 18-04-2012 16:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het is juist dat het onderzoek me trekt en dat ik het idee hebt dat onderzoeken bij bedrijven vaak minder interessant zijn in het veld waar ik me mee bezig wilt houden. Het beperkt zich volgens mij een beetje tot de psychopharmica waarin ik juist een beetje huiver voor de bedrijven. Wat misschien wel weer erg gaaf is in de industrie, zijn de brain-computer interfaces bijvoorbeeld voor games.

K moet wel zeggen dat ik mn passie/ambitie erg moet temperen omdat ik afgelopen jaren teveel in dingen ben opgegaan die ik niet goed af heb kunnen maken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 18-04-2012 16:40]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-04-2012 16:42 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 21:45 schreef Gemene Lepel het volgende:
Waarom?
Dat associeer ik met Prins Bernhard.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 18-04-2012 19:13 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Prins Bernard was anders een prima vent


I am the 1%.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen