IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
Svartekunst
Usericon van Svartekunst
Posted 26-05-2010 19:30 by Svartekunst Wijzig reactieProfiel van SvartekunstQuote dit bericht

Ben op het moment hard op weg om mijn propedeuse te halen. Tot nu toe alles (zonder herkansing) gehaald, en ik kan goed bij blijven met de (grote hoeveelheden) stof. Alleen jammer dat het aankomende periode zo druk is i.v.m. assessment, tentamens en stage wat afgesloten moet worden.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2010 11:28 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2010 14:37 schreef Nix het volgende:
Ik verwacht dat mijn begeleider dat niet voldoende gaat vinden


Jij deed toch 'iets' met kunst?

Ben je van mening dat de totalitaire regimes van het interbellum uiteindelijk de facto incompatibel waren met de avant-garde (Russisch futurisme etc.) en dat de uitkomst van deze regimes op (sociaal) realisme een natuurlijke uitkomst was van het karakter van totalitarisme?

Ben dit aan het verwerken in een essay, maar merk nu wel dat ik me nooit echt in kunst heb verdiept . De strekking van de meeste auteurs is duidelijk (stelling is juist), maar de argumenten ervoor zijn vaak wazig.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-05-2010 13:37 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Ik zeg: Ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Schaep op 27-05-2010 13:37]


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2010 13:50 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Het moet wel waar zijn, je post is op 1337 geplaatst.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 27-05-2010 13:52 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht



Nix
Usericon van Nix
Posted 27-05-2010 14:26 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2010 11:28 schreef Gemene Lepel het volgende:
Jij deed toch 'iets' met kunst?

Ben je van mening dat de totalitaire regimes van het interbellum uiteindelijk de facto incompatibel waren met de avant-garde (Russisch futurisme etc.) en dat de uitkomst van deze regimes op (sociaal) realisme een natuurlijke uitkomst was van het karakter van totalitarisme?

Ben dit aan het verwerken in een essay, maar merk nu wel dat ik me nooit echt in kunst heb verdiept . De strekking van de meeste auteurs is duidelijk (stelling is juist), maar de argumenten ervoor zijn vaak wazig.






Iets met kunst ja; beeldende kunst na 1945, beleid, marketing en management.

Hoewel ik niet helemaal weet welke richting je wilt, maar zonder de totalitaire regimes zouden de Russische avant-gardes waarschijnlijk niet zijn ontstaan... Niet op deze manier... Denk ik Constructivisme, Russisch futurisme, suprematisme, etc. ?



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 27-05-2010 14:41 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Hmja, dit is dus voor 1945.

De consensus is eigenlijk dat kunstzinnig revolutie (futurisme) voorloopt op de sociale revolutie (Oktober revolutie). De kunstuitingen van de futuristen worden uiteindelijk afgedaan als burgerlijke, onbegrijpelijke rommel, maar de Sovjet-Unie behoudt de militante houding van de futuristen tov kunst, en het idee dat kunst utilitair en politiek moet zijn (ten behoeve van de sociale revolutie).

quote:
The Lef futurists were one of the first, if not the first, to introduce dogmatism and intolerance into Soviet cultural life


Die beschuldiging dus.

Nu is het punt eigenlijk; waarom doen de totalitaire regimes de avant-garde af als staatsvijanden terwijl grote voorstanders van deze regimes, in ieder geval in Rusland (en Italië, minder mate nazi-Duitsland), juist binnen de avant-garde te vinden zijn. Puur een kwestie van de 'onbegrijpelijkheid' voor de massa's van avant-garde kunst (niet bruikbaar voor propaganda), of ligt er een diepere tegenstelling ten grondslag in de verschillen tussen de avant-garde en totalitarisme?

Ik hoef geen antwoord hoor (ik neem aan dat jij hier een hele scriptie over kan schrijven ) maar in ieder geval help ik mezelf een beetje verder door dit soort vragen te stellen, te formuleren, en vervolgens weer opnieuw de literatuur te lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 27-05-2010 14:42]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Nix
Usericon van Nix
Posted 27-05-2010 15:28 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik heb daar straks (vanavond) nog wel wat op te zeggen.

Nu terug naar college taal & macht


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 28-05-2010 14:14 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Net examen toesten gehad, hopen dat ik voor alles minimaal een 5,5 heb en niks hoef te herkansen.


american psycho


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-05-2010 14:40 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Die 5,5 mentaliteit toch.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 20-07-2010 12:21 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Het diploma is binnen Nu eens bedenken wat ik voor volgende studie ga doen.


american psycho


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-07-2010 12:24 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Gefeliciteerd!

Nog een half jaar en dan is de Master-diploma hier ook binnen. Goede scriptie schrijven en dan zit er wel nogmaals cum laude in (9- gemiddeld atm).


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 21-07-2010 19:04 by Yirroth Wijzig reactieProfiel van YirrothQuote dit bericht

Lekker, dat doe je goed!


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-07-2010 20:25 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Mijn baas heeft besloten dat alle vaste krachten MBO 2 Logistiek Medewerker gaan doen.

leuk joh, op mijn 42e een MBO 2 diploma halen.
Eindelijk een echt diploma.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-07-2010 21:55 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Volgens mij komt er een audit aan bij jullie.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 21-07-2010 22:09 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

MBO Nivo 2; dat moet in een zucht gedaan kunnen zijn tegenwoordig, zeker als je zo de kranten leest de laatste dagen...


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 21-07-2010 22:10 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

Heb ik ook nog gedaan trouwens.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


peer
IdentiteitsCrisis
Usericon van peer
Posted 23-07-2010 10:35 by peer Wijzig reactieProfiel van peerQuote dit bericht

Wij hebben elk jaar 2 audit's op mijn werk, leuk
Opzich lijkt mystery shopper me ook wel een leuk bijbaantje als je student bent. Vooral als je naar hotels moet enzo

[Dit bericht is gewijzigd door peer op 23-07-2010 10:36]


american psycho


Nix
Usericon van Nix
Posted 23-07-2010 11:10 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Net mijn tweede filosofievak afgerond. (Dit was een derdejaarsvak voor reguliere studenten.) Toch nog mooi afgerond met een 7.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-04-2012 0:46 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Nou, een 8.3 voor dat essay van laatst :'), op het laatste moment nog iets van gebrouwen.

9 voor presenteren/discussie en 8.9 gemiddelde voor essays. Het staat er maar weer goed voor!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 12-04-2012 7:06 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Net alle essays van studenten nagekeken, en gister een conditional offer gekregen van Edinburgh voor de master Nationalism Studies.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 12-04-2012 8:50 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 12 april 2012 7:06 schreef Gemene Lepel het volgende:
Net alle essays van studenten nagekeken, en gister een conditional offer gekregen van Edinburgh voor de master Nationalism Studies.

Ik heb net een vak over nationalisme achter de rug. Toevallig mijn essay nog voorbij zien komen?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-04-2012 9:42 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2012 7:06 schreef Gemene Lepel het volgende:
Net alle essays van studenten nagekeken, en gister een conditional offer gekregen van Edinburgh voor de master Nationalism Studies.
Gaaf zeg. Ga je 't doen?

Hier gaat de studie prima. Gemiddeld nog steeds een ruime 7.5. Wel veel last van concentratieproblemen tijdens de theoretische vakken. Terwijl de stof me toch echt aanspreekt.


HubbyMe
Usericon van HubbyMe
Posted 12-04-2012 10:52 by HubbyMe Wijzig reactieProfiel van HubbyMeQuote dit bericht

Jeetje, wat zijn jullie goed allemaal. Ik loop dik een jaar uit, weet nog niet wat voor master ik ga doen. Vooral de uit-je-hoofd-leervakken haal ik niet . Alle moeilijke wiskundig/scheikundig/farmacologische vakken haal ik wel .

Overigens net wel een tentamen over hersenen gemaakt wat volgens mij relatief goed ging. Interessante stof ook wel.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-04-2012 11:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Doe je geneeskunde/biomedisch?

Hersenen is zeker tof, gisteren naar de infodag van mn master geweest en ga in september weer verder met een master Evolution, Biodivesity and Conservation en binnen dat kader probeer ik me te richten op neurobiologie en gedrag.

Leiden heeft daar geen goed uitgestippeld programma voor wat wel erg jammer is, maar er is genoeg interessant onderzoek. Verhuizen heb ik voorlopig ook nog geen zin in.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen