IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-04-2009 11:27 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2009 18:58 schreef Jenje het volgende:
Museologie?? WTF??

Misschien is er qua studies in NL iets teveel keuze ...


Die reactie had ik nu ook direct ja...


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 20-04-2009 11:32 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 11:05 schreef Judge M. het volgende:
Beste Michiel,
Periode: 01-09-2009 t/m 31-08-2010



Dan studeer jij een half jaar eerder af dan ik.

Nog 1,5 jaar technische bedrijfskunde en dan is de tweede ing-titel binnen....nieuwe visitiekaartjes FTW!


10.10.1942 - 20.11.2011


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 20-04-2009 11:46 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 20 april 2009 11:32 schreef attematic het volgende:
Dan studeer jij een half jaar eerder af dan ik.

Nog 1,5 jaar technische bedrijfskunde en dan is de tweede ing-titel binnen....nieuwe visitiekaartjes FTW!
Nope, dat wordt eem half jaar en 1 ing-titel voorsprong voor jou want ik heb nog 2 jaar nodig voor mijn eerste ing-titel



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 20-04-2009 14:41 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 11:32 schreef attematic het volgende:
Dan studeer jij een half jaar eerder af dan ik.

Nog 1,5 jaar technische bedrijfskunde en dan is de tweede ing-titel binnen....nieuwe visitiekaartjes FTW!


Ben je al zo lang bezig of kun je die nog ergens bij krijgen dan?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-04-2009 14:49 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2009 18:58 schreef Jenje het volgende:
Museologie?? WTF??

Misschien is er qua studies in NL iets teveel keuze ...

vraag en aanbod.... Ik wist niet dat je eigenlijk een communist was jenje.

maar het is een beetje ouderwets om te denken dat je ook moet doen waarvoor je gestudeerd hebt. De meeste studies hebben ook een gedeelte algemene kennisverwerving. (Je leert denken ipv dat je alleen maar dom feitjes moet weten).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-04-2009 14:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Stalin was a softhearted pussy!

Maar even alle gekheid op een stokje, Museologie en dingen als Vrijetijdskunde ... Dat zijn toch stromingen uitgevonden door verveling en decadentie? Er wordt imho dan te veel denkbeeldige vraag gecreerd dan dat er een echte vraga is, of men interpreteert de vraag verkeerd.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-04-2009 14:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik vraag me af in hoeverre het echt op zichzelf staande studies zijn.

Vrijetijdskunde is volgens mij bijna hetzelfde als de hogere hotel school. Je zult een beetje marketing krijgen, beetje boekouden, beetje zus beetje zo....

Worden die mensen er echt beter van (kwa inhoudelijke kennis)? nee, maar dat is bij veel HB0 studies zo. En bij alle BHO studies van Inholland. Misschien is het een groot "het houdt ze van de straat" project?

Misschien moet je het zien als een soort vooropleiding of voorselectie voor een echte baan. Intern bij een bedrijf leren ze dat eigenlijk pas echt het vak.

het belangrijkste van mijn opleiding is waarschijnlijk dat ik geleerd heb grote hoeveelheden papier werk door te werken en de belangrijkste zaken kort en bondig weer te geven. Vind ik nu ook niet zo heel erg opleidingspecifiek.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-04-2009 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 14:57 schreef ghoulliette het volgende:
ik vraag me af in hoeverre het echt op zichzelf staande studies zijn.

Vrijetijdskunde is volgens mij bijna hetzelfde als de hogere hotel school. Je zult een beetje marketing krijgen, beetje boekouden, beetje zus beetje zo....

Worden die mensen er echt beter van (kwa inhoudelijke kennis)? nee, maar dat is bij veel HB0 studies zo. En bij alle BHO studies van Inholland. Misschien is het een groot "het houdt ze van de straat" project?

Misschien moet je het zien als een soort vooropleiding of voorselectie voor een echte baan. Intern bij een bedrijf leren ze dat eigenlijk pas echt het vak.

het belangrijkste van mijn opleiding is waarschijnlijk dat ik geleerd heb grote hoeveelheden papier werk door te werken en de belangrijkste zaken kort en bondig weer te geven. Vind ik nu ook niet zo heel erg opleidingspecifiek.


Hmm zo kort door de bocht (stem je PVV? ) zou ik het ook weer neit willen zeggen. Vanzelfsprekend ben je niet alwetend over een vak als je van school komt, maar imho zijn de meer klassiekere/technische opleidingen toch wat meer gericht op het vinden van een bijbehorende baan dan iets zo vaag als de genoemde voorbeelden.

Maar het is gewoon een trend (geweest) voor HBO's en Uni's om nieuwe studies te "verzinnen" om zo leerlingen/studenten aan te trekken, want elke student levert ze geld op, en dat is van belang voor een school, kwaliteit niet.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-04-2009 15:10 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Nou... kwaliteit is wel degelijk belangrijk (iig voor WO opleidingen) daar worden ze continue op onderzocht door accreditatie buro's en dergelijke.
Daarnaast zitten er een hoop profs die kicken op kwaliteit en principieel tegen het buigen voor geld zijn.
Mocht je in conflict zijn en als student zeggen "laat me nu maar af studeren dan krijgen jullie ook je centen" dan kun je bij ons het afstuderen wel vergeten.
Bij ons is dat in iedergeval zo, ik weet niet of het bij andere faculteiten ook zo is.

Geen PVV nee, ik vind Limburgers ook buitenlanders.


attematic
Pictures and stories
Usericon van attematic
Posted 20-04-2009 15:40 by attematic Wijzig reactieProfiel van attematicQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 14:41 schreef Argus het volgende:
Ben je al zo lang bezig of kun je die nog ergens bij krijgen dan?


Ing kun je op verschillende gebieden worden...sinds 1999 ben ik Chemisch Ingenieur, wordt ook gewoon als 'ing.' afgekort.

In 2008 maar weer eens een nieuwe 'echte' studie opgepikt, die losse cursussen gaan ook vervelen


10.10.1942 - 20.11.2011


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 20-04-2009 15:47 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 6 april 2009 19:04 schreef Snaack het volgende:
Binnenkort begin ik met een MCPD-certificeringstraject.

Dit jaar zal ik dat nog niet halen (zoveel vrije dagen geeft mijn werkgever me echt niet) maar de MCTS moet iig wel binnen zijn.

Tenzij.. Ik het traject middels e-Learning ga doen.. Nog even over nadenken.


Zelfstudie ? Vond ik altijd het beste werken, zo heb ik m'n certificeringen ook binnengehaald.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-04-2009 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 15:10 schreef ghoulliette het volgende:
Nou... kwaliteit is wel degelijk belangrijk (iig voor WO opleidingen) daar worden ze continue op onderzocht door accreditatie buro's en dergelijke.
Daarnaast zitten er een hoop profs die kicken op kwaliteit en principieel tegen het buigen voor geld zijn.
Mocht je in conflict zijn en als student zeggen "laat me nu maar af studeren dan krijgen jullie ook je centen" dan kun je bij ons het afstuderen wel vergeten.
Bij ons is dat in iedergeval zo, ik weet niet of het bij andere faculteiten ook zo is.

Geen PVV nee, ik vind Limburgers ook buitenlanders.
Hmm termen als "een hoop profs" zie ik nog niet als een systeem, toen ik ging afstuderen was er bij docenten op de HTS weinig inzet te verwachten voor je om je te ondersteunen, maar goed, is me toch gelukt


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-04-2009 16:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat is toch wat uiteindelijk telt

maar wat ik zo van iedereen begrijp laat de begeleiding op MBO's en HBo's vaak zwaar te wensen over.
En dan die verhalen die je hoort over de aftsudeer en stage ellende....
Ben ik blij dat ik dat niet heb, maar gewoon mag doen wat ik wil, wanneer ik wil (mbt het schrijven van mijn scriptie dan). Als ik de begeleider mail heb ik altijd binnen een dag antwoord, en een afspraak is ook altijd dezelfde week te maken, al moet het in de kroeg.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-04-2009 20:25 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Is er hier overigens iemand die de opleiding docent geschiedenis doet? of een andere docentenopleiding..


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-04-2009 20:36 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Ik doe nu de pre-master Arbeid Zorg en Welzijn (van Algemene Sociale Wetenschappen) hiervoor heb ik CMV gedaan en wat me vooral is opgevallen is dat het niveau verschil tussen HBO en WO erg, erg groot is.
Daar waar je bij CMV in het laatste jaar een vak eindeloos mocht herkansen heb je hier maar 1 herkansing en daar mag je alleen aan meedoen als je niet lager dan een 4 gehaald hebt bij je tentamen, anders dan moet je het vak overdoen.

Het geeft stress, maar het motiveert je ook om echt wat te doen. Helemaal wat ik op CMV gemist heb.



Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-04-2009 20:49 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Nja ik moet er dus volgend jaar aan beginnen

Aan welke school was/is dat?


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 20-04-2009 21:02 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 20 april 2009 20:25 schreef Alterprince het volgende:
Is er hier overigens iemand die de opleiding docent geschiedenis doet? of een andere docentenopleiding..


Ja, ik. Nog wel in ieder geval. Ik ga zeer waarschijnlijk stoppen, in verband met psychische klachten.
Komt bij dat het onderwijs toch niet wat voor me is.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 20-04-2009 21:04]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-04-2009 21:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 16:44 schreef ghoulliette het volgende:
maar wat ik zo van iedereen begrijp laat de begeleiding op MBO's en HBo's vaak zwaar te wensen over.
En dan die verhalen die je hoort over de aftsudeer en stage ellende....


Godverdomme nou. HBO-lerarenopleiding Nederlands was een ramp. Er waren daar een paar docenten die met me wegliepen en een paar die me wel konden schieten. Vreemd genoeg kreeg ik vooral met een exemplaar uit die laatste categorie te maken.
Nadat hij mijn stage al eens had afgekeurd en dit wegens grote overtuigendheid van mijn stagedocent van de stageschool bij de volgende stage niet lukte, begon hij ook nog eens bij mijn afstudeerproject te zieken. En het hoofd van de opleiding was volgens mij één van zijn stiekeme gristelijke billenmaatjes.
Je bent op het HBO en MBO veel te afhankelijk van docenten en of ze je moeten of niet. Het kostte mij jaren van mijn leven om daarmee om te leren gaan. Gelukkig heb ik na lang oefenen geleerd om af en toe mijn mond te houden, en een MBO-plus diploma gehaald. Soms moet je je trots even aan de kant leren zetten, daar is je papiertje te belangrijk voor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-04-2009 21:58 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 april 2009 21:02 schreef Metalhead22 het volgende:
Ja, ik. Nog wel in ieder geval. Ik ga zeer waarschijnlijk stoppen, in verband met psychische klachten.
Komt bij dat het onderwijs toch niet wat voor me is.

Waardoor precies? Het is voor mij een van de twee opties voor volgend jaar, en ik wil me graag zo goed mogelijk informeren voordat ik de keuze maak


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-04-2009 11:34 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 15:40 schreef attematic het volgende:
Ing kun je op verschillende gebieden worden...sinds 1999 ben ik Chemisch Ingenieur, wordt ook gewoon als 'ing.' afgekort.

In 2008 maar weer eens een nieuwe 'echte' studie opgepikt, die losse cursussen gaan ook vervelen


Eh ja. Maar toen bestond die titel ook idd nog gewoon. Ik vraag me af waar je nu een ing titel zou kunnen halen. Voor zover ik weet nergens meer.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 21-04-2009 11:37 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 16:44 schreef ghoulliette het volgende:
maar wat ik zo van iedereen begrijp laat de begeleiding op MBO's en HBo's vaak zwaar te wensen over.
En dan die verhalen die je hoort over de aftsudeer en stage ellende....



In mijn ervaring is dat op WO's niet anders hoor.
Maar goed, als ik even terug lees ga ik bijna denken dat ik de enige ben hier die nog steeds dagelijks tijdens de studie geleerde zaken toepast.
(nu ben ik een technische man natuurlijk, wellicht is dat het verschil)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 21-04-2009 11:46 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 20:36 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik doe nu de pre-master Arbeid Zorg en Welzijn (van Algemene Sociale Wetenschappen)

WTF is een pre-master nou weer? Dacht ik dat het onderwijs werd gestroomlijnd naar Bachelor-Master, krijg je dit gesodemieter...


Dear dirty delightful old drunken old days


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 21-04-2009 11:53 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 21 april 2009 11:37 schreef Argus het volgende:
In mijn ervaring is dat op WO's niet anders hoor.
Maar goed, als ik even terug lees ga ik bijna denken dat ik de enige ben hier die nog steeds dagelijks tijdens de studie geleerde zaken toepast.
(nu ben ik een technische man natuurlijk, wellicht is dat het verschil)


Inderdaad, in mijn ervaring heb ik op het HBO weer betere begeleiding dan op het WO. Het hangt gewoon nogal van je begeleider en de instelling af. Ik denk niet dat er door persoonlijke ervaring een duidelijke kloof aan te wijzen is. Daarvoor zul je toch echt grootschalig onderzoek moeten doen...


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


kaliumhyperoxide
Usericon van kaliumhyperoxide
Posted 21-04-2009 11:56 by kaliumhyperoxide Wijzig reactieProfiel van kaliumhyperoxideQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/kaliumhyperoxid

quote:
Op 20 april 2009 15:03 schreef Jenje het volgende:
Maar het is gewoon een trend (geweest) voor HBO's en Uni's om nieuwe studies te "verzinnen" om zo leerlingen/studenten aan te trekken, want elke student levert ze geld op, en dat is van belang voor een school, kwaliteit niet.


Er is wat Museologie (cultureel erfgoed studies) betreft wel een specifieke vraag vanuit het werkveld. Dat blijkt o.a. uit vacatures waar specifiek gevraagd wordt naar een diploma Museologie Bovendien ben ik voorlopig niet van plan in een museum te gaan werken. Totdat het muziekmuseum in Scheveningen er staat, dan. Misschien dan wel.


One facebook to find them all, and in the darkness bind them...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 21-04-2009 12:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 20 april 2009 15:03 schreef Jenje het volgende:Maar het is gewoon een trend (geweest) voor HBO's en Uni's om nieuwe studies te "verzinnen" om zo leerlingen/studenten aan te trekken, want elke student levert ze geld op, en dat is van belang voor een school, kwaliteit niet.

Uni's zijn niet winstgevend maar hebben wel veel geld nodig om kwaliteit te leveren. Dat laatste is wel degelijk tering belangrijk voor uni's alleen ligt de nadruk er doorgaans op onderzoek ipv. onderwijs.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen