|
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | ||||
Auteur: |
|
|
@Aaarrgh: Je verwoordt mijn gedachten perfect.. Na het VWO was ik ook erg jaloers op iedereen die wist wat ie wilde gaan studeren; alles al uitgedacht. Na een jaar werken ben ik toen begonnen aan een part-time studie Engels, wat ik precies 1 week heb uitgehouden. Toen aan de slag gegaan bij een ICT detacheringsbureau, wat erg goed beviel; leuk werk, goed betaald. Naar aanleiding daarvan maar in Eindhoven aan de TU Informatica gaan doen, wat een drama was. Na een jaar en 9 studiepunten maar weer mee gekapt. Toen nog een paar jaar avond-HBO, wat ik volledig kansloos vond (Hogere Informatica) en ook mee gestopt ben. Toen kwam ik tot de conclusie dat muziek voor mij de uiteindelijke passie is, en heb ik een jaar hard gewerkt om toelating te doen aan het conservatorium in Utrecht (op de verkeerde opleiding, bleek achteraf..). Niet toegelaten, nu wel een eigen bedrijfje met een portfolio dat steeds verder uitbreidt. Over een paar jaar verwacht ik de ICT achter me te kunnen laten en full-time met muziek bezig te kunnen zijn. En zelfs al verdient dat alleen droog brood, dan ben ik al enorm tevreden. [Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 12-07-2007 12:08] [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' |
|
quote: Hm, dat is toch een minor psychologie? Of was het gaystudies? “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
quote: Het zou me iig niet verbazen als Goedele Liekens er een instructie DVD over heeft gemaakt |
|
Ik heb eindelijk vakantie dan wil ik niet over studies nadenken verdomme! |
|
quote: ohja in nijmegen kon je toch homosexualiteit studeren? (nouja t zal wel iets anders heten ) ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
dat kan bij elke universiteit gekkie. Utrecht en A'dam hebben er meer vakken in dan Nijmegen trouwens. |
|
Ik ben van mening dat je naar de universiteit moet gaan vanuit een zekere mate van interesse voor de wereld in zijn ruimste begrip. Wil je echt een vak leren dan kun je beter naar het HBO gaan, want daar zul je dan veel beter passen. Op studies als Geneeskunde en Rechten na, zijn alle universitaire studies erg theoretisch, dus je moet het leuk vinden om puur te weten hoe dingen in elkaar zitten. In principe zou de vraag "wat kun je er later mee" niet relevant moeten zijn voor wetenschappelijke studies, aangezien dat *in principe* niet het idee is van wetenschap. Wetenschap biedt je veel mentale uitdaging en dat is wat het zo mooi maakt; je bent na een studie in staat om analytisch en doortastend te zijn, en dat komt natuurlijk in je gehele leven weer van pas. Trouwens, ik ook veel mensen die van het VWO naar het HBO zijn gegaan, maar daar absoluut niet tot hun recht kwamen omdat zij altijd méér wilde weten dan daar werd gedoceerd. Tenzij je dat niet wilt, lijkt me HBO na het VWO niet het meest voor de hand liggend. |
|
Wat chellie zegt; uni is opties openhouden. Hoe hoger je opstapt, hoe meer keus je overhoudt. Bovendien is studeren zoveel mooier dan werken. Manman, hoeveel ik wel niet in de kroeg heb gezeten, het was altijd feest! Op een gegeven moment kreeg ik een bul in m'n handen gedrukt en bleek ik een titel te hebben. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Nou ben opzich geen feestbeest dus daar hoef k het niet voor te doen |
|
quote: Doch heeft de richting Bouwkunde het hoogste percentage vrouwen van de studies aan de TU Delft. (En lucht- en ruimtevaarttechniek het hoogste percentage Belgen). Maar als je je studiekeuze laat afhangen van het percentage vrouwen, dan raad ik voedingsmiddelentechnologie (ofzo) aan in Wageningen. Volgens wel ingelichte bronnen schommelt het percentage vrouwen daar tussen de 85 en 100%. En tja, je kunt altijd beginnen en voor 1 februari afhaken. (of kan dat tegenwoordig niet meer?) Maarre, meestal maakt men al een keuze voordat het diploma gehaald is, of kwam die uit de lucht vallen? Helaas voor jou is er geen Blackmetalogie, maar bedenk wel of je je hobby uitdagend genoeg vindt om het voor je werk te doen. En vergis je niet: op festivals werken is wat anders dan ze bezoeken :p Oh ja, ik heb ook m'n Gymnasium gehaald. Vervolgens 2 jaar LR op de TU Delft gedaan. Toen een jaar gewerkt en het jaar erop naar de kunstacademie gegaan. En nu ben ik eigen baas. Het liep dus iets anders dan gepland, maar het waren wel keuzes waar ik achter stond. PS. deze post helpt je waarschijnlijk niet echt verder Succes ermee! ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote: Dat zijn geen vrouwen, dat zijn komkommerjunkies. In Wageningen beter bekend als 'voedingsmiepen'. Edit. Nog even een zinniger toevoeging: Ga toch es bedenken wat je met je leven wilt man!!! Met zo'n 'kweenie' instelling kom je nergens. [Dit bericht is gewijzigd door Jällö op 14-07-2007 13:20] Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
hehe idd een advies van anderen heb alleen wat aan als je weet wat je wilt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: En de paar kerels die der bij zitten zijn als het kan nog de ergste van allemaal (ja ik heb daadwerkelijk een jaar wageningen gedaan, maar dan wel bos- en natuurbeheer)Die idioten proberen iedereen vegetarier te maken. En probeer dan maar uit te leggen dat je het een halfjaartje voor de lol hebt gedaan en het niet meer bent omdat je tot de conclusie komt dat het ongezond is om vegetarisch te zijn. Stelletje idioten. Maareh, als je naast je studie een beetje ervaring op wilt doen met optredens regelen is een studentenvereniging idd soms wel handig. |
|
quote: dit helpt je natuurlijk geen steek verder, maar: ik ben op mijn 17e vers van de HAVO aan een studie begonnen om er daarna maar mee op te houden na verloop van tijd omdat ik gewoon niet snapte wat iedereen nou weer moest. Kan ook aan de richting van de opleiding liggen (sociale studie). daarna paar jaar werk/reizen/werken/aanklooien en nu ben ik weer in een sociale studie gaan doen, maar nu heb ik beter door wat er nu eigenlijk met de opleiding bedoeld wordt. Dat is een stuk prettiger. Ik denk dat ' vers' zijn niet helpt omdat je nu maar 'iets gekozen hebt' Hoewel ik wel denk dat die studie een goede basis om jezelf op de kunnen werken. maar dat weet ik niet zeker. Je kan ook kijken of er een HBO studie is die meer op je wensen aansluit. je kan altijd nog naar de Uni als je dat graag wilt. succes iig met een keuze maken die voor jezelf het beste is |
|
Ja een dozijn vol. |
|
Ik ben benieuwd hoelang je ban op zich laat wachten. [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 22-07-2007 15:44] |
|
Ik ben net afgestudeerd en moet nu veel te vroeg (net 21 jaar) gaan werken. Mag ik even uithuilen? |
|
Doe je nog een studie |
|
quote: Precies, daar heb ik ook voor gekozen. Hoewel het nog maar twee jaar duurt voordat die studie ook afgelopen is (al alles meezit). :S Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
Daar heb ik geen geld voor en ik zou niet weten wat voor studie. |
|
quote: Fucking hell, het mocht ook wel eens tijd worden dan.. Je kun natuurlijk gaan werken en een studie in deeltijd/eigen tijd gaan doen, het beste van 2 werelden. |
|
quote: Het beste van twee werelden? Zo zie ik het persoonlijk niet. Maargoed, ik denk wel aan het geld, dan komt het vast wel goed, hehe. |
|
quote: Met 21 jaar al werken??? Dan doe je toch echt iets niet goed! Ik ben 29 en moet nog 2 jaar... Dear dirty delightful old drunken old days |
|
quote: Pff, dat hoeft van mij ook weer niet. Ik hoop dan toch al een aantal jaar aan het werk te zijn. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |