IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Studies Vorige pagina | Volgende pagina
Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 10-08-2009 20:19 by Ohneschwanz Wijzig reactieProfiel van OhneschwanzQuote dit bericht

Hihi, gelukkig niet zeg. De site had er geen zin in en daarna kwam ik erachter dat de te volgen studie er niet tussen stond. Na een belletje met de uni werd duidelijk dat er eerst moet worden ingeschreven voor het ene programma, en na een half jaar opnieuw een inschrijving plaats moet vinden. Ook bleek de naam tussentijds te zijn veranderd. Hoe.. eh.. praktisch.

Studielink is een soort psychologische test. Als je niet schuimbekkend je laptop door het raam hebt gegooid, ben je geschikt om je in te schrijven voor een studie. De vraag of je verder ergens de juiste kwaliteiten voor hebt, doet in dezen niet ter zake.


Verrassend triviaal


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-08-2009 20:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nou ik kom ook niet door de studielink test. Wat een klote website!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-08-2009 17:14 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 24 juli 2009 11:55 schreef Illusione het volgende:
Joh. Echt ? Dat meen je. Desalniettemin bestaan er verschillen tussen de diverse opleiders. Ik hoop op een meer dan gemiddeld niveau, maar dat kan natuurlijk tegenvallen, dus ik wacht nog even af. Mijn idee van 'niveau' ligt hoger dan het gemiddelde HBO-niveau.

Beetje wat ghoullie zegt. Ik weet dat die BBA opleidingen in bijv. zwolle en leeuwarden een clowns-niveau hebben tov bv Groningen. Gesjeesde groningers proberen het nog eens in die steden en slagen dan vaak met vlag en wimpel. Bij die zelf-studie dingen zou ik het helemaal niet weten.


Dear dirty delightful old drunken old days


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 11-08-2009 19:11 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2009 14:43 schreef Illusione het volgende:
Als het me maar een BBA en hopelijk daarna MBA oplevert, dan maakt het mij niet uit hoe 't heet.

Een MBA bij de LOI?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 12-08-2009 8:43 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2009 19:11 schreef El Chulo het volgende:
Een MBA bij de LOI?


Ehm, ja ? Je zou verbaasd staan van de mogelijkheden die er tegenwoordig met zelfstudie zijn.
Of ik dat via LOI ga doen, is nog een hele andere vraag, maar dat staat los van de faciliteiten die zij als instantie bieden.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 12-08-2009 23:11 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Niks mis met zelfstudie natuurlijk, maar als je voor een MBA wil gaan kun je het beter gelijk goed doen:

http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-rankings

Zelfstudie is natuurlijk hartstikke handig, maar meestal is het bij een MBA ook om de titel te doen en een MBA bij de LOI staat niet heel erg indrukwekkend op je CV...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-08-2009 11:09 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Er staat gewoon bij wat je gaat verdienen na de studie. Gadverdamme, wat is het toch een walgelijk wereldje!

Maar goed, zo'n dwaas als ik is weer zo stom om te doen wat'ie LEUK vindt...


Dear dirty delightful old drunken old days


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-08-2009 11:20 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 12 augustus 2009 23:11 schreef El Chulo het volgende:
Niks mis met zelfstudie natuurlijk, maar als je voor een MBA wil gaan kun je het beter gelijk goed doen:

http://rankings.ft.com/businessschoolrankings/global-mba-rankings

Zelfstudie is natuurlijk hartstikke handig, maar meestal is het bij een MBA ook om de titel te doen en een MBA bij de LOI staat niet heel erg indrukwekkend op je CV...


Klopt. Ik was ook niet van plan zelf bij de LOI m'n Master te doen. Het kan wel, maar ik ga ook liever voor een instelling met status. M'n CV spreekt al wel voor zichzelf, maar een MBA van een gerenommeerde instelling vind ik wel interessanter.

@Schaf: Dat vind ik een wat rare reactie. Voor mezelf sprekend vind ik dit ook ongelooflijk leuk, en ben ik erg blij dat ik deze richting gekozen heb. Daar zit weinig financiële motivatie achter, en dat geldt denk ik voor de meesten die zich in deze richting ontwikkelen.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-08-2009 11:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 11:20 schreef Illusione het volgende:
Daar zit weinig financiële motivatie achter, en dat geldt denk ik voor de meesten die zich in deze richting ontwikkelen.

Voor lui die zich in de pure management-richting (dat is het toch?) ontwikkelen zit er weinig financiële motivatie achter?

Nou, ik denk dat dat vies tegenvalt Ik geloof prima dat jij het niet met die reden doet (jij groeit erin), maar genoeg lui die direct na middelbare school een management-opleiding gaan doen om gewoonweg veel knaken te kunnen gaan verdienen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-08-2009 11:26 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 11:23 schreef ZelThoR het volgende:
Voor lui die zich in de pure management-richting (dat is het toch?) ontwikkelen zit er weinig financiële motivatie achter?

Nou, ik denk dat dat vies tegenvalt Ik geloof prima dat jij het niet met die reden doet (jij groeit erin), maar genoeg lui die direct na middelbare school een management-opleiding gaan doen om gewoonweg veel knaken te kunnen gaan verdienen.


De MBAs die ik ken hadden dat zeker niet als motivatie. Er zal vast een deel zijn die met die gedachte erin stapt, maar ik vermoed ook dat daarvan een groot deel al snel sneuvelt; als je de materie niet interessant vind, moet je van erg goede huize komen om het te voltooien.

Edit: MBA is management en bedrijfsvoering in de breedste zin. Er zijn uiteraard behoorlijk wat verschillende uitstroomrichting (HRM, strategisch management, logistiek management, etc).

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 13-08-2009 11:27]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-08-2009 11:33 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 augustus 2009 11:23 schreef ZelThoR het volgende:
Voor lui die zich in de pure management-richting (dat is het toch?) ontwikkelen zit er weinig financiële motivatie achter?
De andere helft is dat ze graag de baas willen spelen over anderen

edit: en voor Paulus: http://www.notenboom.nl/html/page298.asp . Kost een paar centen maar dan heb je ook wat en het is nog eens in Eindhoven ook

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 13-08-2009 11:36]



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-08-2009 11:51 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Ik zat meer aan Nyenrode te denken.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-08-2009 13:57 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 11:20 schreef Illusione het volgende:
@Schaf: Dat vind ik een wat rare reactie. Voor mezelf sprekend vind ik dit ook ongelooflijk leuk, en ben ik erg blij dat ik deze richting gekozen heb. Daar zit weinig financiële motivatie achter, en dat geldt denk ik voor de meesten die zich in deze richting ontwikkelen.

Beetje wat Judge en Zelthor al zeggen: ten eerste hoef je je echt niet persoonlijk aangesproken te voelen, maar als een Mba titel gewoon een modaal inkomentje zou opleveren zouden mensen echt niet de knaken neerleggen voor zo'n studie omdat ze het zo LEUK en INTERESSANT vinden. Geld, macht en aanzien, daar draait het om in de grote mensen wereld. Als je dat ontkent en niet durft te bekennen dat dat een rol speelt in je (lees: elke) studiekeuze wordt het tijd voor een momentje zelfreflectie.


Dear dirty delightful old drunken old days


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-08-2009 14:54 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 13:57 schreef Schaffelaer het volgende:
Geld, macht en aanzien, daar draait het om in de grote mensen wereld. Als je dat ontkent en niet durft te bekennen dat dat een rol speelt in je (lees: elke) studiekeuze wordt het tijd voor een momentje zelfreflectie.


Zelfreflectie en ik gaan hand in hand.
Voor mij speelt geld, macht en aanzien een wel zeer kleine rol in dit. Als een drive om mij te richten op het laten bloeien van een bedrijf en de kans om op hoog niveau mijn visie uit te dragen over hoe een bedrijf moet draaien te categoriseren is als 'geld, macht en aanzien' dan ben ik schuldig. Mijn motivatie ligt echter meer in de persoonlijke fascinatie met 'hoe werkt een tent en hoe zorgen we ervoor dat een tent nog veel beter draait'. Dat is voor mij namelijk de drijfveer.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 13-08-2009 15:09 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 augustus 2009 11:51 schreef Illusione het volgende:
Ik zat meer aan Nyenrode te denken.
Ik wens je er alle geluk mee. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden. Ik krijg al de kriebels als bij Notenboom voorbij rijd en zie wat daar buiten staat te roken



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2009 15:11 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 14:54 schreef Illusione het volgende:
Mijn motivatie ligt echter meer in de persoonlijke fascinatie met 'hoe werkt een tent en hoe zorgen we ervoor dat een tent nog veel beter draait'. Dat is voor mij namelijk de drijfveer.

Toerisme en recreatie niks voor jou dan?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-08-2009 15:16 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Ik zou onze lieve Paul wel in korte broek willen zien met geel tshirt met daarop Manager Recreatie, Camping Weltevree.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 13-08-2009 15:17]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 13-08-2009 15:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ook dat ja. Maar als je kijkt hoeveel mensen er nog staan de klooien als ze een tent moeten opzetten op de camping, dan lijkt zijn fascinatie me een gat in de markt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-08-2009 15:22 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Denk niet dat hij daar zo in uitblinkt, alhoewel hij wel erg creatief was met tent opzetten op Waldrock een aantal jaren geleden. Maar wie weet helpt een studie dan wel ja.

Geen studie voor mij, wel de komende drie weken scholing om alles te weten te komen over epilepsie en bijhorende zaken.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-08-2009 15:23 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

Tenten opzetten en ik zijn een geweldige combo!


(zolang mensen me maar helpen...)


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-08-2009 15:26 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

En je geen schoonmaakmiddel op alcoholbasis meebrengt als zijnde sterke drank.


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 13-08-2009 16:14 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 14:54 schreef Illusione het volgende:
Zelfreflectie en ik gaan hand in hand.
Voor mij speelt geld, macht en aanzien een wel zeer kleine rol in dit. Als een drive om mij te richten op het laten bloeien van een bedrijf en de kans om op hoog niveau mijn visie uit te dragen over hoe een bedrijf moet draaien te categoriseren is als 'geld, macht en aanzien' dan ben ik schuldig. Mijn motivatie ligt echter meer in de persoonlijke fascinatie met 'hoe werkt een tent en hoe zorgen we ervoor dat een tent nog veel beter draait'. Dat is voor mij namelijk de drijfveer.

De baas spelen over mensen dus. In het bedrijfsleven zal je er wel achter komen dat jij niet de enige bent die dat wilt. Je bent bijna 30, heb je al leidinggevende ervaring op een behoorlijk niveau en/of een stevige vakinhoudelijke achtergrond? Ik wens je in elk geval veel succes!


Dear dirty delightful old drunken old days


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 13-08-2009 16:17 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 16:14 schreef Schaffelaer het volgende:
De baas spelen over mensen dus. In het bedrijfsleven zal je er wel achter komen dat jij niet de enige bent die dat wilt. Je bent bijna 30, heb je al leidinggevende ervaring op een behoorlijk niveau en/of een stevige vakinhoudelijke achtergrond? Ik wens je in elk geval veel succes!


Bijna 30 inderdaad, ruim 11 jaar werkervaring, waarvan 4+ jaar als leidinggevende in diverse vormen, ondertussen bij ca. 40+ bedrijven gewerkt in verschillende functies. Geloof me als ik zeg dat ik wel een redelijk goed beeld heb van hoe 'het bedrijfsleven' werkt.
Dank je.

Edit: De baas spelen vind ik negatief klinken. Ik vind het helemaal niet interessant om over mensen de baas te spelen. Ik neem wel graag de verantwoordelijkheid om dingen in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat medewerkers op een prettige manier zich op hun vak kunnen storten. En met die verantwoordelijkheid komt ook behoorlijk wat lasten kijken soms, maar dat neem ik voor lief.

[Dit bericht is gewijzigd door Illusione op 13-08-2009 16:26]


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-08-2009 16:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2009 16:17 schreef Illusione het volgende:
Bijna 30 inderdaad, ruim 11 jaar werkervaring, waarvan 4+ jaar als leidinggevende in diverse vormen, ondertussen bij ca. 40+ bedrijven gewerkt in verschillende functies. Geloof me als ik zeg dat ik wel een redelijk goed beeld heb van hoe 'het bedrijfsleven' werkt.
Dank je.

Volgens mij dat ook een veel betere manier om een goede manager te worden dan direct vanuit de middelbare school een management-opleiding te gaan volgen.

Succes ermee inderdaad


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 13-08-2009 16:21 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

40+ bedrijven? In dienst of als freelancer?


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen