|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Oja, "Satanica" van Behemoth heeft dus absoluut niets met tHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHrash (ja, dat moet iedereen verplicht aanleren!) te maken nee. Ik zou zeggen 75 % death en 25 % black metal (bijvoorbeeld de kille melodie van "Chant for exhaton 2000 neigt behoorlijk naar de - modernere - black metal). Wel een gave plaat, alleen wel erg technisch allemaal Ik, Wil Schuurman |
|
quote:mee eens , alleen vind ik t wel een beetje een eenheids worst. |
|
BM rule no. 42: When asked by a non true BMer what BM is, say something like, "BM is the raw essence of pure black evil in man", in any case, make sure that by the conversations end, the other person still has no idea what black metal is. I rest my case Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Goed, ik ben nu toch wel nieuwsgierig geworden door de diverse beschrijvingen van Black-metal die eigenlijk niks beschrijven. Als je alle beschrijvingen hier samen zou vatten dan is black metal: haat, satan, woede, verwoesting, bier, krieg, en nog veel meer. Ik heb ook al diverse bands voorbij zien komen die bijna altijd wel door iemand anders als non-black werden bestempeld. Nu is mijn vraag wat kenmerkt black-metal muzieksgewijs en dan bedoel ik niet: 'geef me eens een lijstje bands,' want dat schijnt toch nooit te kloppen. Maar wat is er nou muzikaal gezien typisch voor black? Aangezien ook iedereen power en death kan herkennen als ze het horen (los van de lyrics) moet dit toch ook kunnen met black. Somebody? The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle-- |
|
daar verschillen de meningen dus over. somige mensen vinden ''comerciele'' bijgewerkte bands als marduk en dimmu geen black omdat black puur en anti-commercie hoort te zijn. maarja dat zie bij punk ook. |
|
Maar er moet toch wel een gemene deler zijn wat de muziekstijl betreft? Anders had het label 'blackmetal' nooit zo lang kunnen overleven. The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle-- |
|
Hoge krijsende vocalen, dubbelbase drum, hoge gitaren? Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Maar hoe is dat anders dan death? Is het het verschil met de vocalen? The educated differ as much from the uneducated as the living differ from the dead. --Aristotle-- |
|
quote: Death klinkt zwaarder. Logger. Dus lagere Grunts, hoe lager hoe beter vaak ... ook lager gestemde gitaren. Luister het begin van 'Darkthrone - Transilvanian Hunger' dan snap je wat ik bedoel als ik zeg "typische Black Metal gitaren"... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: hmm, goed argument; ik denk dat je inderdaad gelijk hebt jezus...wat een... Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Iedereen heeft toch zijn/haar eigen kijk op blackmetal en.....ach,laat ook maar Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Dus Satyricon is geen blackmetal meer?Omdat ze op een majorlabel zitten of....? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Nou, geef ik mijn mening er ook nog even over: Ronduit lelijke muziek, uitgevoerd door mensen met meer make-up dan Pam Anderson en meer kogels om de bierbuiken dan ze in Irak nodig hebben om een eind te maken aan het bewind van Saddam. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: zeg dat dan ? onder een post 2 smilies zetten " " is gewoon dieptriest Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik vind het jammer dat het imago bij de BM belangrijker is dan de muziek.En dan bedoel ik niet het imago van de bands maar meer van de fans(niet allemaal hoor,ik wil niet iedereen over 1 kam scheren). Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Dit is volgens mij veel te beperkt, hiermee sluit je veel black metal bands die langzaam drummen uit, net zoals bands als Beherit (wat volgens mij WEL black metal is) die geen hoge krijsende vocalen gebruiken. De sfeer in de muziek maakt Black Metal, en als je sfeer gaat beschrijven dan blijf je vaag. Je moet het horen Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert. |
|
quote: Hier kan ik mij zeer goed in vinden Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
[lompe eikel mode] Het is pas Black Metal als het pijn doet aan je oren godverdomme! [/lompe eikel mode] Zenial |
|
quote:Hier kan ik mij zeer goed in vinden What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
maar Death dan? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point." |
|
quote:On topic!!! What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
|
|
quote: hmzz, maar dat is death ook. Bazzio Attacks!!! |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |