IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : wat is Black Metal ??? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-11-2002 22:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ehmz, ja, ik vind Darkthrone ook wel lijken op the Sins of Thy Beloved . Metal is metal hè.

Idd zijn veel blackies behoorlijk 'anally retentive' maar dat neemt niet weg dat er nog steeds een verschil is tussen black- heavy- of death metal. Black metal is gewoon ideologisch wat meer gedreven, en omdat men vaak wat serieuzer over de muziek is, is men ook vaak het doelwit van flauwe sitcom-grappen.

Lijkt wel alsof mensen niet kunnen accepteren dat je muziek ook serieus kunt nemen? Verder an sich niets tegen andere genres hoor, hell no! En ik wil BM ook niet op een voetstuk plaatsen. Word alleen zo moe van dat domme gelul altijd...

cut your flesh and worship satan

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 22:45 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 22:42 schreef webblaster wim het volgende:
ben ik met je eens, voor mij is het ook "gewoon" muziek, net als death/speed of thrash metal is het een stijl muziek die me bijzonder aanspreekt. maar dan heb ik het echt over de muziek, de levenswijze/geloof of wat dan ook etc die er evt aan vast hangt interesseert me niet.

Daarom zeg ik ook: metal is metal
Er zijn teveel verschillende soorten metal dat het niet meer mogelijk is om alles in hokjes te stoppen.Metal zegt genoeg,1 noemer voor heel het genre

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 27-11-2002 22:46 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 22:44 schreef Dwaallicht het volgende:

Snij je eigen vlees, homeaux!

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 27-11-2002 22:49 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 22:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Ehmz, ja, ik vind Darkthrone ook wel lijken op the Sins of Thy Beloved . Metal is metal hè.

Idd zijn veel blackies behoorlijk 'anally retentive' maar dat neemt niet weg dat er nog steeds een verschil is tussen black- heavy- of death metal. Black metal is gewoon ideologisch wat meer gedreven, en omdat men vaak wat serieuzer over de muziek is, is men ook vaak het doelwit van flauwe sitcom-grappen.

Lijkt wel alsof mensen niet kunnen accepteren dat je muziek ook serieus kunt nemen? Verder an sich niets tegen andere genres hoor, hell no! En ik wil BM ook niet op een voetstuk plaatsen. Word alleen zo moe van dat domme gelul altijd...

Ik neem alle genre's serieus zolang het serieus genomen kan worden. Als ik een plaatje van een band als havohej (ofzo) zie waar ze met hun worsten staan te showen, en dat serieus genomen moet worden, dan kan ik er alleen maar hard om lachen.

Ik, Wil Schuurman

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-11-2002 22:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, dat snap ik ook niet zo goed -- iedereen roept maar van 'ik doe het voor de muziek' maar dan blijken toch de (toegegeven) debiele foto's overheersender zijn in de beoordeling van de muziek.

Oftewel, men zegt het één en doet het ander. Dat noem ik nog altijd 'hypocriet'.

Verder wordt iets als 'metal is metal en anders nix' of 'er zijn maar twee soorten muziek, goede en slechte' volgens mij meer ingegeven door hippie-sentimenten dan daadwerkelijk door enige vorm van serieuze gedachtengang.

Oftewel, veel hypocriet gelul en onzin in plaats van gewoon naar de muziek te luisteren en te beoordelen voor wat deze is: BLACK METAL. I rest my case.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 27-11-2002 22:53]

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-11-2002 22:54 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Wat heeft Kees er mee te maken?

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 23:03 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

[quote]Op 27 november 2002 22:52 schreef Dwaallicht het volgende

Verder wordt iets als 'metal is metal en anders nix' of 'er zijn maar twee soorten muziek, goede en slechte' volgens mij meer ingegeven door hippie-sentimenten dan daadwerkelijk door enige vorm van serieuze gedachtengang.

Nou,bij deze kan ik je melden dat er niks van hippie-sentimenten meespeelt.Ik luister al lang naar blackmetal(bands als Burzum en co. bestonden toen nog niet eens)en ben altijd heel serieus met (black)metal bezig geweest.
Alleen er word nogal vaak gedacht,en blijkbaar ook door jou,dat alleen bij blackmetal alles zo serieus is.Het klopt ook dat blackmetal voor velen een levensstijl is.
Vergeet niet dat anderen hun muziek ook serieus nemen(wat voor muziek dat ook is) en hier een levensstijl in zouden kunnen vinden.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-11-2002 23:06 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 23:03 schreef Hub de Gallier het volgende:
Alleen er word nogal vaak gedacht,en blijkbaar ook door jou,dat alleen bij blackmetal alles zo serieus is.Het klopt ook dat blackmetal voor velen een levensstijl is.

Oh, bij de meeste onderwerpen neem ik jou bijzonder serieus -- je weet er meer van dan de meesten.

Overigens heb ik helemaal geen 'black metal levensstijl', luister ik helemaal niet alleen black metal (integendeel) en sla ik black metal ook niet per definitie hoger aan dan iets anders. Sterker nog, ik word een beetje ziek van het dogmatische gelul aan het andere (extreme) eind van de BM scene (wotan mit uns jew untermensch pagan types, kill yourself for self destruction satan types, etc. )...

Ik zou mijn levensstijl niet eens willen ophangen aan muziek...

Ik word echter ook moe van het vrijblijvend gezwets wat je vaak ziet. Vandaar.

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-11-2002 23:14 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 27 november 2002 22:49 schreef Snagger het volgende:
Ik neem alle genre's serieus zolang het serieus genomen kan worden. Als ik een plaatje van een band als havohej (ofzo) zie waar ze met hun worsten staan te showen, en dat serieus genomen moet worden, dan kan ik er alleen maar hard om lachen.

tsss, profanatica bedoel je, heb je die muziek wel eens beluisterd? daar valt toch bitter weinig om te lachen.
okee, toen ik die hoes zag, vond ik het ook wel vermakelijk, maar als ik die muziek hoor, denk ik niet aan de hoes, of ofdat ze paint op hebben, ofdat ze uit noorwegen of zimbabwe komen. ik luister de muziek. de rest is onbelangrijk in mijn ogen.

Oud Vuil.

Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 23:16 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 23:06 schreef Dwaallicht het volgende:
Oh, bij de meeste onderwerpen neem ik jou bijzonder serieus -- je weet er meer van dan de meesten.

Overigens heb ik helemaal geen 'black metal levensstijl', luister ik helemaal niet alleen black metal (integendeel) en sla ik black metal ook niet per definitie hoger aan dan iets anders. Sterker nog, ik word een beetje ziek van het dogmatische gelul aan het andere (extreme) eind van de BM scene (wotan mit uns jew untermensch pagan types, kill yourself for self destruction satan types, etc. )...

Ik zou mijn levensstijl niet eens willen ophangen aan muziek...

Ik word echter ook moe van het vrijblijvend gezwets wat je vaak ziet. Vandaar.

OK,daar kan ik helemaal inkomen.Word ik ook vaak moe van.Het kwam alleen effe over alsof blackmetalfans de enige echt serieuze metallers zouden zijn.Zoals je zelf al aangaf zijn er inderdaad veel lui die het allemaal nogal ver doordrijven.
Muziek is in eerste instantie een vorm van vermaak(oorspronkelijk) en mijn mening is dat dat ook zo moet blijven.Dan kun je mijns inziens evengoed serieus er mee bezig zijn

Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Usericon van Cruel Dark Beast
Posted 30-01-2003 22:45 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

Ik heb laatst een schijfje van Behemoth gekocht "satanica", vond het wel goede black metal met een beetje trashy invloedjes hier en daar, misschien een aanrader voor anderen????

you say you're men, we know you're cowards

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-01-2003 22:46 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

THHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHRASH

Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Posted 30-01-2003 22:48 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

Nou de teksten zijn volgens mij toch wel aardig satanisch hoor

Twone
Usericon van Twone
Posted 30-01-2003 22:50 by Twone Wijzig reactieProfiel van TwoneQuote dit bericht

phahaha...

ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 30-01-2003 23:01 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

quote:
Op 30 januari 2003 22:48 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Nou de teksten zijn volgens mij toch wel aardig satanisch hoor

hij bedoeld...

argh laatmaar..

Wishmaster
grrrr..
Usericon van Wishmaster
Posted 30-01-2003 23:04 by Wishmaster Wijzig reactieProfiel van WishmasterQuote dit berichthttp://www.vincearts.com

wahaha

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 30-01-2003 23:12 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 22:45 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Ik heb laatst een schijfje van Behemoth gekocht "satanica", vond het wel goede black metal met een beetje trashy invloedjes hier en daar, misschien een aanrader voor anderen????

Das toch juist meer de cd waarmee ze de Death-Metal kant op gingen, of zit ik ernaast?

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 31-01-2003 1:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2003 23:12 schreef Vintersorg het volgende:
Das toch juist meer de cd waarmee ze de Death-Metal kant op gingen, of zit ik ernaast?

Nope (om antwoord te geven op je laatste vraag ).

THHHhhHHhhhHHhHhHhrash op Satanica? Heu......

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 31-01-2003 1:42]

bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 31-01-2003 10:36 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Bazzio Attacks!!!

Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Posted 31-01-2003 10:38 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

Nee, ik ben het niet eens met het gegeven dat het trash is, ik denk een mengeling van trash en black, sommige nummers zijn echt wel evil geaard

Hub de Gallier
Posted 31-01-2003 10:48 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Hou het re maar gewoon op dat "Satanica" een deathmetal album is met meer occult/satanische teksten.
En thrash hoor ik dus echt niet Met dit album wilden ze hun stijl verleggen naar de deathmetal welke op de volgende albums steeds meer is uitgewerkt.

Cruel Dark Beast
-Morbid Nightmare-
Posted 31-01-2003 10:53 by Cruel Dark Beast Wijzig reactieProfiel van Cruel Dark BeastQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 10:48 schreef Hub de Gallier het volgende:
Hou het re maar gewoon op dat "Satanica" een deathmetal album is met meer occult/satanische teksten.
En thrash hoor ik dus echt niet Met dit album wilden ze hun stijl verleggen naar de deathmetal welke op de volgende albums steeds meer is uitgewerkt.

Hier kan ik me wel in vinden, denk ik

Hub de Gallier
Posted 31-01-2003 10:58 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2003 10:53 schreef Cruel Dark Beast het volgende:
Hier kan ik me wel in vinden, denk ik

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 31-01-2003 11:00 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Black metal is de cultplaat bij uitstek

VENOM !

Ik, Wil Schuurman

Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 31-01-2003 11:08 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Wat is black metal voor mij?

If it looks like a troll
Drinks, spits, grunts and sings like a troll
It's probably scandinavian

Only the few understand
Those on mountains cold
Those with souls so old
As to be truly immortal

The Signs to Northway Bound

"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com