IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : wat is Black Metal ??? Vorige pagina | Volgende pagina
Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-02-2002 14:00 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Vargen666 is blackmetal

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 15-02-2002 14:17 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hoe minder een band satan en hell schreeuwt, die zijn vaak 'eviliger' dan de bands die dat wel doen...

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-08-2002 12:45 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote van Claw uit het Dimmu Borgir topic:
quote:

--------------------------------------------------------------------------------
Op 24 augustus 2002 21:03 schreef karnivoor het volgende:
niet het aantal platen maar gewoon de commercie eromheen die men haat, ik heb het idee dat dat de grootste reden is... en uiteraard dat de muziek (BM of niet) gewoon niet goed wordt gevonden maar dat is uiteraard persoonlijk.

--------------------------------------------------------------------------------

Juist.

Sommigen kunnen het volgens mij gewoon niet hebben dat er zoveel "normale" mensen zijn die naar de Black Metal van Dimmu luisteren, daar zij dan zelf niet meer vol trots kunnen vertellen dat ze zelf naar Black Metal luisteren (bedoelend, de echte extreme Black Metal, die is opgenomen in een hutje in het bos in noorwegen met een tape-recorder) omdat ze bang zijn voor een reactie als "oh, Dimmu Borgir enzo...?".

Waarom wordt er anders zo eindeloos doorgezevert of Dimmu Borgir nou wel of niet Black is, terwijl als een soortgelijke discussie zou ontstaan over een andere willekeurige, niet Cradle of Filth-zijnde band, iedereen er al lang mee ingestemd had dat "muziek moet je niet in hokjes stoppen, en noem het zoals je wilt, en luister ernaar als je het mooi vindt" het beste antwoord was en dat daarmee de discussie ten einde was.

Oh well, ik ga dus nu maar eens lekker naar de muziek luisteren die ik mooi vindt.

quote uit Dimmu Borgir topic, van Impaled succubus:
quote:

Op 24 augustus 2002 20:32 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, aangezien tegenargumenten blijven steken in speculaties ('jij hanteert strikte regeltjes'), misvattingen ('Dimmu Borgir is black metal') en onnodige stromannen ('je probeert gewoon true te zijn') zonder verder materiaal te quoten kan ik denk ik met verregaande zekerheid vaststellen dat Dimmu Borgir een negatieve invloed uitoefent op de intelligentie. Helaas, ikzelf had ook op wat anders gehoopt maar dit soort topics nopen mij toch deze welhaast onvermijdelijke conclusie te trekken.

*edit* ik vind een genrenaam iets anders dan een hokje, maar goed. Het is in de geschiedenis ontstaan, zoiets, dus vind ik het prettig als er daardoor een beetje duidelijkheid ontstaat. Je gaat toch ook Sadus geen death metal noemen?

alsof jouw argumenten erg veel inhoud hebben

jke loopt iets te lullen over dark metal wat voor geen meter iets met dimmu te maken heeft en roept dan dimmu=geen black, nou mij best maar wat is het dan het is zeker geen dark metal.

dark metal= muziek als burning inside, immolation en throes of dawn

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 25-08-2002 12:49]

B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 25-08-2002 13:08 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Q: Wat is Black Metal?
A: Black Metal ist Krieg.

Opgelost

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 25-08-2002 13:09 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

of misschien toch nie wie zou t zeggen

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-08-2002 13:10 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:08 schreef B6R6A6M het volgende:
Black Metal ist Krieg.

Nike: Just do It.
Black Metal ist Krieg.

Gewoon een slogan/verkooppraat.

B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 25-08-2002 13:12 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:10 schreef Slechtheid het volgende:
Black Metal ist Krieg.

...en een nummer dat best aardig klinkt

TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 25-08-2002 13:13 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Zucht...

Hou het dan wel serieus hier aub! (vrees je een nieuwe flamewar en krijg je dom gelul instead ).

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-08-2002 13:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 12:16 schreef Claw het volgende:
Oh well, ik ga dus nu maar eens lekker naar de muziek luisteren die ik mooi vindt.
Wel, ik ga geen 'regeltjes' geven voor black metal, maar ik denk wel dat als je op bovenstaande manier naar muziek luistert, je bij black metal aan het verkeerde adres bent .

(note: deze post was CRYPTISCH. Er zit dus MEER achter dan de letterlijke betekenis. )

Voor de rest mag iedereen het helemaal zelf uitpluizen.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-08-2002 13:16]

impaled succubus
Posted 25-08-2002 13:17 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:16 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, ik ga geen 'regeltjes' geven voor black metal, maar ik denk wel dat als je op bovenstaande manier naar muziek luistert, je bij black metal aan het verkeerde adres bent .

(note: deze post was CRYPTISCH. Er zit dus MEER achter dan de letterlijke betekenis. )

Voor de rest mag iedereen het helemaal zelf uitpluizen.
aaaaaarrggggggghhhhhhhhhhhhh ik kan de pure true heid niet meer aan aaaarrrggghhhhh

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-08-2002 13:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Waarom wil men weten wat BM is? Zodat men zich ernaar kan gedragen?

impaled succubus
Posted 25-08-2002 13:23 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:18 schreef Slechtheid het volgende:
Waarom wil men weten wat BM is? Zodat men zich ernaar kan gedragen?
denk t, ik blijf erbij dat t erg persoonsgebonden is wat je bm kan noemen als ik nou dimmu puur vind is t voor mij bm maar voor bv dwaallicht nie

B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 25-08-2002 13:24 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:13 schreef TNightmare het volgende:
Zucht...

Hou het dan wel serieus hier aub! (vrees je een nieuwe flamewar en krijg je dom gelul instead ).

Sorry, ik zal dom lullen vanaf nu wel in het lul-topic doen.

quote:
Op 10 februari 2002 21:37 schreef Sarjenka het volgende:
Ik zocht op internet sites over anti-black metal groeperingen (kerk e.d.), maar toen kwam ik iets tegen waarin wordt gesuggereerd dat Black Metal een boel met politiek en rechts-denken te maken heeft...

Ik persoonlijk vind dat behoorlijke bull-shit, maar wat vinden jullie??

Ik vind het ook gelul. En wanneer muziek black metal is, kun je volgens mij niet precies zeggen, want de grens tussen wat wel black metal is en wat niet, ligt volgens mij bij iedereen anders. Dit is wat ik erover denk, maar misschien heb ik te weinig verstand van deze muziek om er iets over te zeggen.

quote:
Op 25 augustus 2002 13:23 schreef impaled succubus het volgende:
ik blijf erbij dat t erg persoonsgebonden is wat je bm kan noemen als ik nou dimmu puur vind is t voor mij bm maar voor bv dwaallicht nie

Dat bedoel ik dus.

[Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 25-08-2002 13:27]

impaled succubus
Posted 25-08-2002 13:33 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:24 schreef B6R6A6M het volgende:

Dat bedoel ik dus.

wat bedoel je

B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 25-08-2002 13:34 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:33 schreef impaled succubus het volgende:
wat bedoel je

Dat het persoonsgebonden is wat je black metal noemt.

Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 25-08-2002 15:14 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Deze topic gaat de zelfde kant op als die van Dimmu Borgir! Ik denk persoonlijk dat er drie vormen van blackmetal zijn, waarvan er één wat mij betreft ook best pop-metal genoemd kan worden (dus: in hetzelfde straatje als bijvoorbeeld Linkin Park).

1) de rauwe en snelle versie (hierin kun je bands als Darkthrone, Burzum en Mayhem in kwijt, maar ook bands als Graveland, Necroplasma, Inner Helvete, Bestial Mockery, Anaal Nakhrath etc.)
2) 'Majestic blackmetal' dit is dus de pop-metal (of Pink-Metal door sommigen ). Hierin passen bands als Old Man's Child, Dimmu Borgir en Cradle Of Filth. Bands die hun blackmetal roots (zover die er waren) verloochend hebben... Ook bands als Marduk en Dark Funeral komen hier steeds meer in de buurt van!
3) 'Old Style Blackmetal' hier plaatst men bands als Venom, Celtic Frost en Hellhammer. Ook wat nieuwere bands passen hierin zoals Warhammer. Al is dit een uitstervend ras bands, helaas.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-08-2002 15:18 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Wel, op die manier kunnen we bezig blijven natuurlijk. Waar plaats je dan bv. Abigor?

Nee, laat ik het persoonlijk erop houden dat black metal duistere muziek met overtuiging en met een bepaalde ideologische 'drive' moet zijn. De rest wordt door de bands ingevuld. Overigens ben ik het met je pop-metal sentiment wel eens.

Inside-Lie
Usericon van Inside-Lie
Posted 25-08-2002 15:22 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 25 augustus 2002 15:18 schreef Dwaallicht het volgende:
Wel, op die manier kunnen we bezig blijven natuurlijk. Waar plaats je dan bv. Abigor?

Nee, laat ik het persoonlijk erop houden dat black metal duistere muziek met overtuiging en met een bepaalde ideologische 'drive' moet zijn. De rest wordt door de bands ingevuld. Overigens ben ik het met je pop-metal sentiment wel eens.

Het is niet zo dat ik precies alle bands zo indeel, maar globaal zie ik die drie groepen blackmetal bands... Ik weet ook wel dat er bands zijn die op de rand van de ene groep balanceren en vooral met een voet in de andere groep staan, maar zoals ik al zei... Zo globaal zie ik het zo.

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-08-2002 16:18 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Wat blackmetal is, is niet voor iedereen anders. Iedereen maakt het persoonsgebonden doordat ze denken te weten wat het is. Er zijn slechts weinigen die echt weten wat black metal is en helaas weet ik het ook niet helemaal

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-08-2002 21:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 25-08-2002 21:54 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 13:10 schreef Slechtheid het volgende:
Black Metal ist Krieg.

wie heb ik dat ook al weer eerder horen zeggen?

Inside-Lie
Usericon van Inside-Lie
Posted 25-08-2002 22:03 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

gehehehe

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 25-08-2002 22:14 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

Ik kan ook gewoon al mijn topics op dit forum kopieren, dat scheelt iedereen een hoop knip/plak werk...

Zenial

Inside-Lie
Usericon van Inside-Lie
Posted 25-08-2002 22:39 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Daar dacht ik ook al aan
Allemaal herhalingen... gegegege

joeri
Usericon van joeri
Posted 25-08-2002 23:23 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 15:14 schreef Inside-Lie het volgende:
Deze topic gaat de zelfde kant op als die van Dimmu Borgir! Ik denk persoonlijk dat er drie vormen van blackmetal zijn, waarvan er één wat mij betreft ook best pop-metal genoemd kan worden (dus: in hetzelfde straatje als bijvoorbeeld Linkin Park).

1) de rauwe en snelle versie (hierin kun je bands als Darkthrone, Burzum en Mayhem in kwijt, maar ook bands als Graveland, Necroplasma, Inner Helvete, Bestial Mockery, Anaal Nakhrath etc.)
2) 'Majestic blackmetal' dit is dus de pop-metal (of Pink-Metal door sommigen ). Hierin passen bands als Old Man's Child, Dimmu Borgir en Cradle Of Filth. Bands die hun blackmetal roots (zover die er waren) verloochend hebben... Ook bands als Marduk en Dark Funeral komen hier steeds meer in de buurt van!
3) 'Old Style Blackmetal' hier plaatst men bands als Venom, Celtic Frost en Hellhammer. Ook wat nieuwere bands passen hierin zoals Warhammer. Al is dit een uitstervend ras bands, helaas.

ik denk dat dit een mooi schema is om nieuwkomers in de metal een beetje zicht te geven op black metal, dat cof en dimmu niet echte black metal zijn, maar dat black metal ook anders kan

zelf geef ik er niks om of iets black, death, trash of heavy is, als het maar lekker klinkt

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com