|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
Vargen666 is blackmetal |
|
hoe minder een band satan en hell schreeuwt, die zijn vaak 'eviliger' dan de bands die dat wel doen... |
|
Q: Wat is Black Metal? A: Black Metal ist Krieg. Opgelost |
|
of misschien toch nie wie zou t zeggen |
|
quote: Nike: Just do It. Black Metal ist Krieg. Gewoon een slogan/verkooppraat. |
|
quote: ...en een nummer dat best aardig klinkt |
|
Zucht... Hou het dan wel serieus hier aub! (vrees je een nieuwe flamewar en krijg je dom gelul instead ). |
|
quote:Wel, ik ga geen 'regeltjes' geven voor black metal, maar ik denk wel dat als je op bovenstaande manier naar muziek luistert, je bij black metal aan het verkeerde adres bent . (note: deze post was CRYPTISCH. Er zit dus MEER achter dan de letterlijke betekenis. ) Voor de rest mag iedereen het helemaal zelf uitpluizen. [Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 25-08-2002 13:16] |
|
quote:aaaaaarrggggggghhhhhhhhhhhhh ik kan de pure true heid niet meer aan aaaarrrggghhhhh |
|
Waarom wil men weten wat BM is? Zodat men zich ernaar kan gedragen? |
|
quote:denk t, ik blijf erbij dat t erg persoonsgebonden is wat je bm kan noemen als ik nou dimmu puur vind is t voor mij bm maar voor bv dwaallicht nie |
|
quote: Sorry, ik zal dom lullen vanaf nu wel in het lul-topic doen. quote: Ik vind het ook gelul. En wanneer muziek black metal is, kun je volgens mij niet precies zeggen, want de grens tussen wat wel black metal is en wat niet, ligt volgens mij bij iedereen anders. Dit is wat ik erover denk, maar misschien heb ik te weinig verstand van deze muziek om er iets over te zeggen. quote: Dat bedoel ik dus. [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 25-08-2002 13:27] |
|
quote: wat bedoel je |
|
quote: Dat het persoonsgebonden is wat je black metal noemt. |
|
Deze topic gaat de zelfde kant op als die van Dimmu Borgir! Ik denk persoonlijk dat er drie vormen van blackmetal zijn, waarvan er één wat mij betreft ook best pop-metal genoemd kan worden (dus: in hetzelfde straatje als bijvoorbeeld Linkin Park). 1) de rauwe en snelle versie (hierin kun je bands als Darkthrone, Burzum en Mayhem in kwijt, maar ook bands als Graveland, Necroplasma, Inner Helvete, Bestial Mockery, Anaal Nakhrath etc.) 2) 'Majestic blackmetal' dit is dus de pop-metal (of Pink-Metal door sommigen ). Hierin passen bands als Old Man's Child, Dimmu Borgir en Cradle Of Filth. Bands die hun blackmetal roots (zover die er waren) verloochend hebben... Ook bands als Marduk en Dark Funeral komen hier steeds meer in de buurt van! 3) 'Old Style Blackmetal' hier plaatst men bands als Venom, Celtic Frost en Hellhammer. Ook wat nieuwere bands passen hierin zoals Warhammer. Al is dit een uitstervend ras bands, helaas. |
|
Wel, op die manier kunnen we bezig blijven natuurlijk. Waar plaats je dan bv. Abigor? Nee, laat ik het persoonlijk erop houden dat black metal duistere muziek met overtuiging en met een bepaalde ideologische 'drive' moet zijn. De rest wordt door de bands ingevuld. Overigens ben ik het met je pop-metal sentiment wel eens. |
|
quote: Het is niet zo dat ik precies alle bands zo indeel, maar globaal zie ik die drie groepen blackmetal bands... Ik weet ook wel dat er bands zijn die op de rand van de ene groep balanceren en vooral met een voet in de andere groep staan, maar zoals ik al zei... Zo globaal zie ik het zo. |
|
Wat blackmetal is, is niet voor iedereen anders. Iedereen maakt het persoonsgebonden doordat ze denken te weten wat het is. Er zijn slechts weinigen die echt weten wat black metal is en helaas weet ik het ook niet helemaal Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
|
|
quote: wie heb ik dat ook al weer eerder horen zeggen? |
|
gehehehe |
|
Ik kan ook gewoon al mijn topics op dit forum kopieren, dat scheelt iedereen een hoop knip/plak werk... Zenial |
|
Daar dacht ik ook al aan Allemaal herhalingen... gegegege |
|
quote: ik denk dat dit een mooi schema is om nieuwkomers in de metal een beetje zicht te geven op black metal, dat cof en dimmu niet echte black metal zijn, maar dat black metal ook anders kan zelf geef ik er niks om of iets black, death, trash of heavy is, als het maar lekker klinkt |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |