IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : wat is Black Metal ??? Vorige pagina | Volgende pagina
altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-08-2002 10:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 23:23 schreef joeri het volgende:
ik denk dat dit een mooi schema is om nieuwkomers in de metal een beetje zicht te geven op black metal, dat cof en dimmu niet echte black metal zijn, maar dat black metal ook anders kan

zelf geef ik er niks om of iets black, death, trash of heavy is, als het maar lekker klinkt

Precies! De hele discussie over CoF en Dimmu Borgir is alleen maar relevant als je echt alleen maar naar black metal luistert... maar de meesten onder ons luisteren zo nu en dan ook nog wat andere soorten metal...

En wat trouwens ook wel 'grappig' is, is dat Shagrath himself in een interview gezegd heeft dat ze geen echte black metal maken, maar metal met black/death en industrial-invloeden. En dan zitten wij er nog over te ruziën of het echte black metal is of niet...

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Zenial
Usericon van Zenial
Posted 26-08-2002 13:00 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

*zucht*
Jij snapt er ook helemaal niks van. Als je niet zeikt over Cradle en Dimmu ben je ook niet True ende Evil!

Zenial

the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 26-08-2002 13:02 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

kut topic

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-08-2002 13:02 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 21:54 schreef schaambaard het volgende:
wie heb ik dat ook al weer eerder horen zeggen?

Ik heb het van.....TV!

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 26-08-2002 14:06 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 25 augustus 2002 23:23 schreef joeri het volgende:
ik denk dat dit een mooi schema is om nieuwkomers in de metal een beetje zicht te geven op black metal, dat cof en dimmu niet echte black metal zijn, maar dat black metal ook anders kan

zelf geef ik er niks om of iets black, death, trash of heavy is, als het maar lekker klinkt

ii vind 't echt een onzin schema-tje. waar laat je bands als abigor, luna aurora en misteltein. verder vind ik t ook nergens op slaan om een band als marduk met linkin park te vergelijken, bij cof oke dat is gewoon een pop groep die t black mertal imago en muziek gebruikt voor commercie, maar ik vind andere bands uit dit ''genre'' net zo commercieel als darkthrone, burzum en mayhem hun muziek is misschien iets toegankelijker waar door meer mensen (bv ook slipsnot fans) er afg en toe naar luisteren maar dat maakt ze niet meteen een ander (lees minder) soort black metal

Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 26-08-2002 18:24 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2002 22:07 schreef Dwaallicht het volgende:
Alsjeblieft niet zeg. Christelijke metal, pfffrrrrt laat me niet lachen. Als er 2 dingen haaks op elkaar staan...

Ik heb niet een inherent probleem met christenen, maar wel met christelijke 'metal'. Wat een onzin...

'ja maar het gaat toch om de muziek?' PRECIES het gaat om de muziek. christelijke metal

Ben ik het mee eens! maar je moet maar eens wat luisteren van de band 'Slechtvalk' die eerste cd van die gozer kan ik zeker wel waarderen. De teksten zijn christelijk, maar die gast luisterd zelf erg veel naar Emperor (oude) Darkthrone en Abigor!

Ares
Usericon van Ares
Posted 26-08-2002 21:44 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 18:24 schreef Vintersorg het volgende:
Ben ik het mee eens! maar je moet maar eens wat luisteren van de band 'Slechtvalk' die eerste cd van die gozer kan ik zeker wel waarderen. De teksten zijn christelijk, maar die gast luisterd zelf erg veel naar Emperor (oude) Darkthrone en Abigor!
Ja, ik ken die gast wel, hij luistert ook naar Dark Funeral. Hij heeft echt het IQ van een schoenmaat
Hij snapt er werkelijk nog minder van dan die panda-gast. En nou probeert hij ook nog eens zijn christelijke propaganda te versprijden met een black metal-image
Een woord voor die gast: STERF!

joeri
Usericon van joeri
Posted 26-08-2002 21:53 by joeri Wijzig reactieProfiel van joeriQuote dit bericht

quote:
Op 26 augustus 2002 21:44 schreef Ares het volgende:
Ja, ik ken die gast wel, hij luistert ook naar Dark Funeral. Hij heeft echt het IQ van een schoenmaat
Hij snapt er werkelijk nog minder van dan die panda-gast. En nou probeert hij ook nog eens zijn christelijke propaganda te versprijden met een black metal-image
Een woord voor die gast: STERF!

mij maakt het weinig uit wat iemand met zijn muziek verspreid, want ik geef er toch niks om

Enigma
Usericon van Enigma
Posted 29-09-2002 19:23 by Enigma Wijzig reactieProfiel van EnigmaQuote dit bericht

Sorry voor het omhoog halen van een wat verouderd topic, maar ik ben dus benieuwd naar usbm

Ik ken op het moment alleen absu, judas iscariot, averse sefira en kult ov azazel...
Klinkt allemaal erg goed en ben dus wel benieuwd naar meer van dit soort blackmetal.

Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 29-09-2002 19:35 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

quote:
Op 10 februari 2002 21:37 schreef Sarjenka het volgende:
Ik was me eens aan het verdiepen in het fenomeen Black Metal (een van mijn favoriete muziekgenres).

Ik zocht op internet sites over anti-black metal groeperingen (kerk e.d.), maar toen kwam ik iets tegen waarin wordt gesuggereerd dat Black Metal een boel met politiek en rechts-denken te maken heeft...

Ik persoonlijk vind dat behoorlijke bull-shit, maar wat vinden jullie??

Dit is de link waar ik het over had:
http://kafka.antifa.net/blackmetal.htm

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-09-2002 19:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2002 19:23 schreef Enigma het volgende:
Ik ken op het moment alleen absu, judas iscariot, averse sefira en kult ov azazel...
Klinkt allemaal erg goed en ben dus wel benieuwd naar meer van dit soort blackmetal.

Grand Belial's Key, Demoncy, Profanatica/Havohej, bijvoorbeeld.

Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 29-09-2002 19:55 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

Akitsa!!!

arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 30-09-2002 18:03 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

is het achterhaald als ik zeg dat
unlord heescht

"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 30-09-2002 18:05 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Yep.

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-09-2002 18:06 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 september 2002 18:03 schreef arrebar het volgende:
is het achterhaald als ik zeg dat
unlord heescht

ik heb altijd het idee bij deze band, een projectje, dat ze het voor de grap doen of,( als ik werkelijk zwartgallig ben) goedkoop te scoren. en dat is natuurlijk niet zoals het hoort in (black)metal. maar ze hebben wel een paar zeer coole nummers.

RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 02-10-2002 19:37 by RdP Wijzig reactieProfiel van RdPQuote dit bericht

quote:

wat is Black Metal ???

KRIEG!

Hakkuh

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 02-10-2002 22:48 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Sorry voor het omhoog halen van een wat verouderd topic, maar ik ben dus benieuwd naar usbm

nog een paar: krieg, weltmacht, summon,thornspawn, azazel, exile, fog, bloodstained dusk

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 03-10-2002 9:04 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:

Krieg, Beherit, Blasphemy, Black Witchery,
Godless North, Abyssic Hate.

http://www.destructionritual.com/

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 03-10-2002 9:07]

verwoesting
Usericon van verwoesting
Posted 03-10-2002 9:13 by verwoesting Wijzig reactieProfiel van verwoestingQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

oude ulver, setherial, trimonium

Furious black death metal http://www.sammath.nl

1965motorman
Usericon van 1965motorman
Posted 14-10-2002 14:32 by 1965motorman Wijzig reactieProfiel van 1965motormanQuote dit bericht

LAY DOWN YOUR SOUL TO THE GODS OF ROCK AND ROLL!
black metal = venom & mercyful fate (nuns have no fun!)

free as the wind !

Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 14-10-2002 14:41 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

Celtic Frost, Bathory...

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 25-11-2002 13:03 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Al surfend vond ik de volgende site. Reuze-interessant, maar wel in het

Noors.http://home.c2i.net/famhegg/BLACKMET.htm

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 25-11-2002 13:08 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Black metal = Satyricon

Hebben ze weer bewezen met hun Schitterende "Volcano"!

Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-11-2002 13:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 13:08 schreef Mortanius het volgende:
Black metal = Satyricon

Hebben ze weer bewezen met hun Schitterende "Volcano"!
Om het gezeik maar weer op te starten:

De huidige Satyricon-sound kent weinig traditionele [en dus true] black metal elementen.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-11-2002 13:13 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Carpathian Forest
Khold
Burzum toch wel ja....
Limbonic Art
Barathrum
Ouwe Samael
Summoning
Mayhem
Marduk
Emperor
Unlord (vooral Schwarzwald)
Ancient Rites (de 1ste 2 albums)
Judas Iscariot (ff trendy doen, mja heb enkel Moonlight butchery)
Octinomos.....
Mäctatus

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 25-11-2002 13:17]

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com