IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : wat is Black Metal ??? Vorige pagina | Volgende pagina
Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 25-11-2002 13:14 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 25 november 2002 13:12 schreef Slechtheid het volgende:
Om het gezeik maar weer op te starten:

De huidige Satyricon-sound kent weinig traditionele [en dus true] black metal elementen.

Voor een onervaren oor misschien...

Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 25-11-2002 13:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 13:14 schreef Mortanius het volgende:
Voor een onervaren oor misschien...
Ik houd me stil. Geen zin in geflame.

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-11-2002 13:22 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Voor mij persoonlijk is Transilvanian Hunger de essentie van zwart metaal.
Verder ouwe Abyssic Hate, Judas Iscariot, Godless North, ouwe Burzum, Armagedda enzovoort enzoverder.
Puur muzikaal gezien het spelen in 2 lagen en veel herhaling, nooit palm-muten en een brak geluid om het maar even heel snel te definieren.

Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.

Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 25-11-2002 13:27 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

Ik vind de sound van Satyricon nog altijd vettig, raw en puur klinken. 1 van de weinige van vroeger.

Het is niet omdat een band naam krijgt dat ze niet meer goed zijn of ineens geen "black metal" meer is.

Het is ook niet de bedoeling om te flamen, ik denk dat je Satyricon niet kan vergelijken met bands zoals COF en Dimmu Borgir etc... .

Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 25-11-2002 13:30 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Nog een mooi voorbeeld, sound-gewijs dan: (en Belgisch ): Panchrysia

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

Gangrad
MKP
Usericon van Gangrad
Posted 25-11-2002 14:17 by Gangrad Wijzig reactieProfiel van GangradQuote dit bericht

De bands die ik eigenlijk al heel lang luister zijn:

Gehenna
Ancient
Obtained Enslavement
Forgotten Woods (Nu: Joyless)

En van de laatste tijd ...

Horna
Musta Surma
Mutiilation
Seigneur Voland
Grand Belial's Key
Azaghal

Mai am un singur dor, În linistea serii sa ma lasati sa mor

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2002 19:29 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 13:27 schreef Mortanius het volgende:
Het is ook niet de bedoeling om te flamen, ik denk dat je Satyricon niet kan vergelijken met bands zoals COF en Dimmu Borgir etc... .

Da's helemaal waar (overigens is het enige nieuwe nr. dat ik ken 'Repined Bastard Nation' en dat vond ik niet echt vettig/rauw klinken, zal wel aan mij liggen) maar om nu te zeggen dat Satyricon 'pure black metal' maakt, nou nee. Volgens mij hebben ze daar ook niet echt behoefte aan. Die muziek bewandelt toch iets andere contreien.

Over 'true' ga ik het uiteraard niet hebben. Maar er zijn hopen bands die, laten we zeggen, genrevaster dan Satyricon zijn. Als ik tegen een leek zou beginnen over black metal is Satyricon bij lange na niet de eerste moderne band die ik zou noemen. Snap niet zo goed waarom je ze 'pure black metal' vind?
Eerder Craft, Nehëmah, Grand Belial's Key, Watain, Horna, Taake, Judas Iscariot, Abigor etc. (vele namen zijn al meerdere malen genoemd).

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 25-11-2002 19:36 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 29 september 2002 19:55 schreef Holocausto het volgende:
Akitsa!!!

ja nog iemand die het kent!

man, man, man, wat klinkt dat ongelooflijk haatdragend!

kende het via, via heb geen volledige albums, maar die moeten er nog wel ff komen.
goethe wil ik iig

[Dit bericht is gewijzigd door Markam op 25-11-2002 19:37]

Koud
Usericon van Koud
Posted 25-11-2002 19:54 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 19:36 schreef Markam het volgende:
ja nog iemand die het kent!

man, man, man, wat klinkt dat ongelooflijk haatdragend!

kende het via, via heb geen volledige albums, maar die moeten er nog wel ff komen.
goethe wil ik iig

Had dat dan ff gezegd, want dan had ik die LP WEL besteld....

Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 25-11-2002 19:59 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 25 november 2002 19:54 schreef Koud het volgende:
Had dat dan ff gezegd, want dan had ik die LP WEL besteld....

gvdr!!!!!!

waarom zeg je dat niet?!!!!!!!!

gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 25-11-2002 20:21 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Volgens mij is dat zwart metaal.

Orion
Usericon van Orion
Posted 25-11-2002 20:23 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

black metal=eentoonig

Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 25-11-2002 21:02 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 25 november 2002 20:23 schreef Orion het volgende:
black metal=eentoonig

ga toch metallica luister homeau

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2002 21:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Orion
Usericon van Orion
Posted 25-11-2002 21:05 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 21:02 schreef Claw het volgende:
ga toch metallica luister homeau

lol Thrash metal is veel beter dan Black metal (leer eerst maar es een gitaar stemmen)

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-11-2002 21:06 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik moet me vandaag echt inhouden om niet in een verschrikkelijke vlammen-storm te ontsteken in diverse topics, wat een nivo hier vandaag. Is het nog geen bedtijd? Meningen zoals die Orion tentoonspreidt=eentonig.

wladimir
Usericon van wladimir
Posted 25-11-2002 21:06 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 21:05 schreef Orion het volgende:
lol Thrash metal is veel beter dan Black metal (leer eerst maar es een gitaar stemmen)
Ieder heeft zijn eigen metalsmaak.
Dus zeur niet en ga in andere topics met jouw muzieksmaak lullen.
Dus ga niet dit topic verkloten.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2002 21:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 21:05 schreef Orion het volgende:

Zei de man die niet wist waar de batterijen in z'n bas voor waren.

Het niveau is idd een beetje bedroevend. Je hoeft er niet van te houden, natuurlijk, dat niet.

Orion
Usericon van Orion
Posted 25-11-2002 21:08 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 21:06 schreef wladimir het volgende:
Ieder heeft zijn eigen metalsmaak.
Dus zeur niet en ga in andere topics met jouw muzieksmaak lullen.
Dus ga niet dit topic verkloten.

hij lult over homo zijn om mijn muziek smaak dus daar mag ik niet opin gaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Orion op 25-11-2002 21:08]

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-11-2002 21:08 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Black metalbands kunnen gewoon niet zop lekker lomp en traag als doommetalbands spelen, dus klooien ze maar wat aan

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2002 21:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 21:08 schreef Jenje het volgende:
Black metalbands kunnen gewoon niet zop lekker lomp en traag als doommetalbands spelen, dus klooien ze maar wat aan

Nou moet ik idd zeggen dat al die langzame death- dan wel heavy metal bands met gothic invloeden wel heel lomp en traag kunnen spelen ja .

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 25-11-2002 21:10 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 25 november 2002 21:08 schreef Orion het volgende:

ik weet niet wat je muzieksmaak is ... maar ik vind "black metal = eentonig" een homeau opmerking

En jenje, het is eerder zo dat DoomMetal bands nog niet zo snel van accoord kunnen wisselen, dus doen ze wat rustiger aan

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 25-11-2002 21:12 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2002 21:08 schreef Orion het volgende:

Als je niet van black-metal houdt moet jij weten, maar om dan zoiets simplistisch als black metal=eentonig hier te posten vind ik bijzonder zielig, flikker dan gewoon op uit deze draad!

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-11-2002 21:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Goede black metal, duisternis, atmosfeer, deconstructie, SATAN (metafoor, for you dimwits out there), blasfemie, bloed, terreur, oorlog, kwaad, dood, rotten, schreeuwen, bossen, haat, razernij, beesten, woede, macht...

Da's nu black metal

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 25-11-2002 21:17 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

een bak pleuris herrie

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com