|
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | ||||
Auteur: |
|
|
krieg |
|
Isvind,Tsjuder,Urgehal,Taake,1349,Manes,carpathian Forest,World Destroyer,Barathrum Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Black metal = Darkthrone. End of story. |
|
quote:Zeg dan niks. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: omdat under a funeral moon alle andere bm cds eigenlijk overbodig maakt is dit wel een nuttige bijdrage en dien jij je dus stil te houden. |
|
quote: ga ook eens bm luisteren zouk zeggen Je moeder. |
|
quote: En waar haalde Darkthrone hun invloeden vanaf toen ze "Under..." inspeelden?En dan maar zeggen blackmetal = Darkthrone. Geloof mij nou maar dat er heel wat meer bands waren die deze stijl eerder speelden.darkthrone is tenslotte begonnen als deathmetalband!!! Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: dat neemt niet weg dat die cd geweldig is Je moeder. |
|
quote: Hoezo suffe opmerking, herleid het terug, en alle bands hebben hun invloeden van de oermens die op een boomstam hamert quote:Wat heeft dat nou met deze discussie te maken? |
|
Darkthrone is niet de eerste black metal band, absoluut niet. Maar het is wel DE black metal band die het het kernachtigst heeft neergezet. Maar idd, ze begonnen als death metal. Maakt dat uit? Wat mij betreft niet echt... |
|
svartmetal ist krig |
|
quote: kleine aanpassing: Svartmetal är Krig |
|
Ik blijf erbij: de oude Emperor is de beste black metal. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Zeker niet.Ik vind "Under..." ook een geweldige cd Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Is wel heel erg makkelijk om het zo te zeggen.Zoals eerder gezegd,"Under..." is een geweldige cd alleen originaliteit is ver te zoeken(hoeft niet origineel te zijn zolang het maar goed is).Maar om dan meteen te zeggen dat Darkthrone de verwezelijking is van blackmetal gaat misschien wel iets te ver. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: dat vind ik niet. totdat deze cd uitkwam heeft er nog nooit iets zo afzichtelijk geklonken (ja). De riffs zijn misschien geinspireerd door Bathory, maar darkthrone maakt er door hun geluid, simpelheid en haatdragendheid DE black metal cd van (met als hoogtepunt 'Inn i de dype skogers favn'). En sinds deze cd uit is heeft alleen transilvanian hunger in de buurt kunnen komen. |
|
Hmmmmh, I beg to differ, maar het kan me ook geen reet schelen om te gaan haarkloven (da's niet 'black metal' ) over wat wel of niet de meest belangrijke black metal plaat is. Trouwens, ik neem aan dat je VON wel eens hebt gehoord? Dat was er toch echt eerder... |
|
uiteraard, dat klinkt ook beestachtig, maar bij bm denk ik nog steeds onmiddelijk aan uafm. |
|
Waarom is er altijd zo'n ophef rond black metal ? Net alsof andere metal stijlen het niet waardig zijn om 'metal' genoemd te worden... zo van 'als je niets weet over black metal, zeg er dan ook niets over' terwijl figuren die zoiets uitkramen ook met alles meelullen waar ZIJ geen verstand van hebben. Alsof blackies hoger staan dan heavies ofzo... Wat is black metal ? Nou, gewoon, black metal !! Ik, Wil Schuurman |
|
quote: Kan je hier concrete voorbeelden van geven, dat dit ook daadwerkelijk structureel zo is? |
|
quote:omdat black metal meer is dan muziek |
|
Ik heb geen zin om voorbeelden te zoeken, maarja ik heb dat zeker wel eens gelezen... Dat wil niet zeggen dat black metal kut is, zijn een hoop goeie bands in dat genre! Maar ik vind het wel afgezaagd om te zeggen dat black metal 'meer' is dan metal. Voor mij is het niets meer dan andere metalgenre's. Ik, Wil Schuurman |
|
Laat ik het simpeler zeggen.Metal is metal Of het nou gaat om heavy,black,thrash,death enz... Metal is metal Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: ben ik met je eens, voor mij is het ook "gewoon" muziek, net als death/speed of thrash metal is het een stijl muziek die me bijzonder aanspreekt. maar dan heb ik het echt over de muziek, de levenswijze/geloof of wat dan ook etc die er evt aan vast hangt interesseert me niet. Oud Vuil. |
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |