IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : wat is Black Metal ??? Vorige pagina | Volgende pagina
aerodis
Usericon van aerodis
Posted 26-11-2002 21:56 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

krieg

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-11-2002 22:24 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Isvind,Tsjuder,Urgehal,Taake,1349,Manes,carpathian Forest,World Destroyer,Barathrum

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Holocausto
Usericon van Holocausto
Posted 26-11-2002 23:35 by Holocausto Wijzig reactieProfiel van HolocaustoQuote dit bericht

Black metal = Darkthrone. End of story.

Follow the Rapist
Prepare for the Wormageddon!!
Usericon van Follow the Rapist
Posted 27-11-2002 10:39 by Follow the Rapist Wijzig reactieProfiel van Follow the RapistQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/metal-grindcore

Dissection,Salacious Gods, Limbonic Art, Darkthrone, Tulus,Adumus, Arthemesia, Blodsrit,Agathodaimon,Anaal Nathrakh ,Mork Skog, Rotting Christ vind ik wel cool

Jeffrey Dahmer Rules!!

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-11-2002 14:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2002 23:35 schreef Holocausto het volgende:
Black metal = Darkthrone. End of story.
Zeg dan niks.

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 27-11-2002 15:31 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 14:40 schreef Misanthrope het volgende:
Zeg dan niks.

omdat under a funeral moon alle andere bm cds eigenlijk overbodig maakt is dit wel een nuttige bijdrage en dien jij je dus stil te houden.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-11-2002 17:06 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 27 november 2002 14:40 schreef Misanthrope het volgende:
Zeg dan niks.

ga ook eens bm luisteren zouk zeggen

Je moeder.

Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 18:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 15:31 schreef schaambaard het volgende:
omdat under a funeral moon alle andere bm cds eigenlijk overbodig maakt is dit wel een nuttige bijdrage en dien jij je dus stil te houden.

En waar haalde Darkthrone hun invloeden vanaf toen ze "Under..." inspeelden?En dan maar zeggen blackmetal = Darkthrone.
Geloof mij nou maar dat er heel wat meer bands waren die deze stijl eerder speelden.darkthrone is tenslotte begonnen als deathmetalband!!!

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 27-11-2002 18:31 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 27 november 2002 18:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
En waar haalde Darkthrone hun invloeden vanaf toen ze "Under..." inspeelden?En dan maar zeggen blackmetal = Darkthrone.
Geloof mij nou maar dat er heel wat meer bands waren die deze stijl eerder speelden.darkthrone is tenslotte begonnen als deathmetalband!!!

dat neemt niet weg dat die cd geweldig is

Je moeder.

Ares
Usericon van Ares
Posted 27-11-2002 18:52 by Ares Wijzig reactieProfiel van AresQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 18:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
En waar haalde Darkthrone hun invloeden vanaf toen ze "Under..." inspeelden?

Hoezo suffe opmerking, herleid het terug, en alle bands hebben hun invloeden van de oermens die op een boomstam hamert
quote:
En dan maar zeggen blackmetal = Darkthrone.
Wat heeft dat nou met deze discussie te maken?

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-11-2002 19:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Darkthrone is niet de eerste black metal band, absoluut niet. Maar het is wel DE black metal band die het het kernachtigst heeft neergezet.

Maar idd, ze begonnen als death metal. Maakt dat uit? Wat mij betreft niet echt...

Nightraven
De Haardos
Usericon van Nightraven
Posted 27-11-2002 19:21 by Nightraven Wijzig reactieProfiel van NightravenQuote dit berichthttp://www.x-tinxion.com

svartmetal ist krig

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 27-11-2002 19:27 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 19:21 schreef Nightraven het volgende:
svartmetal ist krig

kleine aanpassing:

Svartmetal är Krig

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 27-11-2002 19:31 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ik blijf erbij: de oude Emperor is de beste black metal.

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 19:35 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 18:31 schreef karnivoor het volgende:
dat neemt niet weg dat die cd geweldig is

Zeker niet.Ik vind "Under..." ook een geweldige cd

Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 19:40 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 18:52 schreef Ares het volgende:
Hoezo suffe opmerking, herleid het terug, en alle bands hebben hun invloeden van de oermens die op een boomstam hamert
Wat heeft dat nou met deze discussie te maken?

Is wel heel erg makkelijk om het zo te zeggen.Zoals eerder gezegd,"Under..." is een geweldige cd alleen originaliteit is ver te zoeken(hoeft niet origineel te zijn zolang het maar goed is).Maar om dan meteen te zeggen dat Darkthrone de verwezelijking is van blackmetal gaat misschien wel iets te ver.

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 27-11-2002 22:18 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 19:40 schreef Hub de Gallier het volgende:
Is wel heel erg makkelijk om het zo te zeggen.Zoals eerder gezegd,"Under..." is een geweldige cd alleen originaliteit is ver te zoeken(hoeft niet origineel te zijn zolang het maar goed is).Maar om dan meteen te zeggen dat Darkthrone de verwezelijking is van blackmetal gaat misschien wel iets te ver.

dat vind ik niet. totdat deze cd uitkwam heeft er nog nooit iets zo afzichtelijk geklonken (ja). De riffs zijn misschien geinspireerd door Bathory, maar darkthrone maakt er door hun geluid, simpelheid en haatdragendheid DE black metal cd van (met als hoogtepunt 'Inn i de dype skogers favn'). En sinds deze cd uit is heeft alleen transilvanian hunger in de buurt kunnen komen.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-11-2002 22:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hmmmmh, I beg to differ, maar het kan me ook geen reet schelen om te gaan haarkloven (da's niet 'black metal' ) over wat wel of niet de meest belangrijke black metal plaat is.

Trouwens, ik neem aan dat je VON wel eens hebt gehoord? Dat was er toch echt eerder...

schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 27-11-2002 22:28 by schaambaard Wijzig reactieProfiel van schaambaardQuote dit bericht

uiteraard, dat klinkt ook beestachtig, maar bij bm denk ik nog steeds onmiddelijk aan uafm.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 27-11-2002 22:30 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Waarom is er altijd zo'n ophef rond black metal ?

Net alsof andere metal stijlen het niet waardig zijn om 'metal' genoemd te worden... zo van 'als je niets weet over black metal, zeg er dan ook niets over' terwijl figuren die zoiets uitkramen ook met alles meelullen waar ZIJ geen verstand van hebben.

Alsof blackies hoger staan dan heavies ofzo...

Wat is black metal ? Nou, gewoon, black metal !!

Ik, Wil Schuurman

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 27-11-2002 22:32 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 22:30 schreef Snagger het volgende:
Net alsof andere metal stijlen het niet waardig zijn om 'metal' genoemd te worden... zo van 'als je niets weet over black metal, zeg er dan ook niets over' terwijl figuren die zoiets uitkramen ook met alles meelullen waar ZIJ geen verstand van hebben.

Kan je hier concrete voorbeelden van geven, dat dit ook daadwerkelijk structureel zo is?

impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 27-11-2002 22:33 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2002 22:30 schreef Snagger het volgende:
Waarom is er altijd zo'n ophef rond black metal ?

Alsof blackies hoger staan dan heavies ofzo...

Wat is black metal ? Nou, gewoon, black metal !!
omdat black metal meer is dan muziek

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 27-11-2002 22:37 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ik heb geen zin om voorbeelden te zoeken, maarja ik heb dat zeker wel eens gelezen...

Dat wil niet zeggen dat black metal kut is, zijn een hoop goeie bands in dat genre! Maar ik vind het wel afgezaagd om te zeggen dat black metal 'meer' is dan metal. Voor mij is het niets meer dan andere metalgenre's.

Ik, Wil Schuurman

Hub de Gallier
Posted 27-11-2002 22:41 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Laat ik het simpeler zeggen.Metal is metal Of het nou gaat om heavy,black,thrash,death enz...
Metal is metal

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 27-11-2002 22:42 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 27 november 2002 22:37 schreef Snagger het volgende:
Dat wil niet zeggen dat black metal kut is, zijn een hoop goeie bands in dat genre! Maar ik vind het wel afgezaagd om te zeggen dat black metal 'meer' is dan metal. Voor mij is het niets meer dan andere metalgenre's.

ben ik met je eens, voor mij is het ook "gewoon" muziek, net als death/speed of thrash metal is het een stijl muziek die me bijzonder aanspreekt. maar dan heb ik het echt over de muziek, de levenswijze/geloof of wat dan ook etc die er evt aan vast hangt interesseert me niet.

Oud Vuil.

Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com