IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Formule 1 seizoen 2002 en nieuwtjes voor 2003 Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-08-2003 14:59 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja maar er zijn best veel vrouwen die racen hoor. De vrouw van onze jos die rijdt/reed zelf ook. Maar ze rijden alleen niet in de f1.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 15:01 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

http://www.speedsportmag.de/speedsport/rdd.php?driver=15

het was dus 1992, bij Brabham (vroeger groot, in '92 zogen ze varkens)

en zoals je ziet: nooit gekwalificeerd, helaasch


Bruce Banner


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-08-2003 15:12 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2003 15:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Er rijden regelmatig vrouwen in de Cart Series en in NASCAR. Ook daar kunnen ze op de een of andere manier niet naar de top doorbreken.

Ik heb eigenlijk geen idee waarom dat zo is anders dan het feit dat er statistisch minder vrouwen meedoen en dus minder de top bereiken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 15:24 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 15:15 schreef Chelman het volgende:
Er rijden regelmatig vrouwen in de Cart Series en in NASCAR. Ook daar kunnen ze op de een of andere manier niet naar de top doorbreken.

Ik heb eigenlijk geen idee waarom dat zo is anders dan het feit dat er statistisch minder vrouwen meedoen en dus minder de top bereiken.


waarschijnlijk omdat de echte toppers van jongs af aan al met autosport bezig zijn, en het nu eenmaal zo is dat autosport niet als iets vrouwelijks wordt gezien. je hebt een zoon en een dochter van 10 en 11. welke van de 2 zet je in een go-kart, en welke breng je naar de manege?


precies.


Sad but true


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2003 15:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 15:24 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
waarschijnlijk omdat de echte toppers van jongs af aan al met autosport bezig zijn, en het nu eenmaal zo is dat autosport niet als iets vrouwelijks wordt gezien. je hebt een zoon en een dochter van 10 en 11. welke van de 2 zet je in een go-kart, en welke breng je naar de manege?


precies.


Sad but true


He man! Ik heb ook paard gereden! Niet op de manege weliswaar, gewoon door de bossen scheuren op de paarden van mijn oom. Dat heerschte echt zwaar!

Maar idd je hebt gelijk: meisjes gaan turnen, jongens gaan voetballen.

Zo is het altijd geweest en zal ook zo blijven. Ik zou mijn zoon ook niet graag turner zien worden. En mijn dochter gewichtshefster........


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-08-2003 15:42 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 15:24 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
waarschijnlijk omdat de echte toppers van jongs af aan al met autosport bezig zijn, en het nu eenmaal zo is dat autosport niet als iets vrouwelijks wordt gezien. je hebt een zoon en een dochter van 10 en 11. welke van de 2 zet je in een go-kart, en welke breng je naar de manege?


precies.


Sad but true


Hoezo 'sad but true', op het moment dat een kind wil racen dan geeft ze dat zelf wel aan.
Het heeft echt geen externe stimulans nodig.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 15:43 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 15:42 schreef No Nonsense het volgende:
Hoezo 'sad but true', op het moment dat een kind wil racen dan geeft ze dat zelf wel aan.
Het heeft echt geen externe stimulans nodig.


denk je? zouden er zo verschrikkelijk veel jongetjes gaan voetballen als geen van hun vrienden dat deed?


Bruce Banner


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 14-08-2003 15:49 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 15:24 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
waarschijnlijk omdat de echte toppers van jongs af aan al met autosport bezig zijn, en het nu eenmaal zo is dat autosport niet als iets vrouwelijks wordt gezien. je hebt een zoon en een dochter van 10 en 11. welke van de 2 zet je in een go-kart, en welke breng je naar de manege?

precies.

Sad but true


Heb in Azie verschillende jonge dames in het karten actief gezien, elke dag trainen en elk weekend racen, de jongste was 4 jaar oud erg tof om dat te zien.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 14-08-2003 15:49 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2003 15:43 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
denk je? zouden er zo verschrikkelijk veel jongetjes gaan voetballen als geen van hun vrienden dat deed?


Wat ik bedoelde is dat je als ouders zijnde een kunt niet een bepaalde richting in moet 'pushen' en daarintegen ben ik altijd al een eigenwijs kereltje geweest, de meeste vrienden voetbalden en ik had er een hekel aan.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 15:53 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 15:49 schreef No Nonsense het volgende:
Wat ik bedoelde is dat je als ouders zijnde een kunt niet een bepaalde richting in moet 'pushen' en daarintegen ben ik altijd al een eigenwijs kereltje geweest, de meeste vrienden voetbalden en ik had er een hekel aan.


hey, me too ik snap wat je bedoelt.

now back on topic:

Mijn grote held was altijd Eddie Irvine, al sinds Sao Paulo 1994, toen hij er persoonlijk voor zorgde dat jos verstappen, Olivier Grouillard (dacht ik... lang geleden) en martin brundle volledig aan stront had gereden (remember that awesone crash? ) .

Ik vond het een ENORME naaistreek dat M.schumi die laatste race niet beter had gereden toen hij in 99 terugkwam van zijn beenbreuk. Als hij iets beter zijn best had gedaan (lees: gas had gegeven ) was hij Mika Hakkinen voorgebleven met als resultaat: Eddie kampioen, in plaats van 2e op 2 punten achterstand

Dan had ferrari eindelijk weer een wereldkampioen gehad, maar ja, DAT kon Der Michael niet hebben, een kampioen die niet Schumacher heet.

Damn ik zat bijna te janken toen ...


Bruce Banner


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 14-08-2003 16:15 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 14 augustus 2003 15:01 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
http://www.speedsportmag.de/speedsport/rdd.php?driver=15

het was dus 1992, bij Brabham (vroeger groot, in '92 zogen ze varkens)

en zoals je ziet: nooit gekwalificeerd, helaasch


Het is jammer dat deze database alles behalve compleet is.
Het mist Lella Lombardi dat zesde werd in de Gp van Spanje zin, ik geloof 1975, dat moet ik even uitzoeken.
En Sabine Smitt-Reck dat 2 maal de 24 uur van de Nurburgring/Nordschleife won.

Het is voornamelijk de fysieke belasting in de Formule 1 wat het voor vrouwen zwaar maakt. Toch zijn de wagens, volgens Jan Lammers, niet zo zwaar meer te rijden als dat in de zeventiger en tachtiger jaren.
Vorig jaar, meende ik, reed Sarah Fischer enkele ronden in een Mclaren MP-17 op Indianapolis. Ze was bijna 10 seconden langzamer dan de McLaren coureurs.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 16:17 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 16:15 schreef scotfan het volgende:
Het is jammer dat deze database alles behalve compleet is.


kan. Ik zocht alleen maar naar info over Giovanni Amati. Verder heb ik niet gekeken.

quote:

Vorig jaar, meende ik, reed Sarah Fischer enkele ronden in een Mclaren MP-17 op Indianapolis. Ze was bijna 10 seconden langzamer dan de McLaren coureurs....


McLaren Coureurs die al een tijdje F1 reden?




Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2003 16:19 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ja maar Sarah Fischer rijdt ook al een paar jaartjes IRL.....

...ook niet de lichtste autosport toch?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 16:23 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 14 augustus 2003 16:19 schreef Chelman het volgende:
Ja maar Sarah Fischer rijdt ook al een paar jaartjes IRL.....

...ook niet de lichtste autosport toch?

da's waar, maar nog steeds niet te vergelijken.

10 seconden, daarentegen, is wel een ENORM verschil... Hoe rijdt ze in de IRL? ook zo klote? of aan de top?





Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-08-2003 16:28 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Middenmoot.....

HIeronder een (oud) bericht van een US racing forum waar ik weleens kom. Dit jaar is ze vlgs. mij uitgevallen in de Indy 500...(maar ik weet het niet zeker.

quote:

Since this week is an "off" weekend for the Winston Cup guys, I decided to write about a great driver in the IRL series that you should watch on Saturday night?

For those of you who don't follow the Indy Racing League ("IRL"), or any open-wheel series for that matter, I highly recommend that you tune in and watch the IRL race (being held at the Richmond, Virginia track) on ESPN this weekend and check out a gal named Sarah Fisher, who will be driving in that race. She is one heck of a racer. Besides being able to drive the wheels off of a racecar, I think she's a sponsor's dream come true.

Fisher is intelligent, knowledgeable, dedicated, goal-oriented, wonderful when interacting with fans, and a PR (public relations) goldmine. Not to mention the fact that she is a great FEMALE driver. Now, I know, everyone says that it doesn't matter who is behind the wheel, and it shouldn't; guys [supposedly] race a woman driver the same way they race every other man out there. While that may be true on the track, off the track Sarah Fisher stands out from the crowd, for many reasons. I'm glad a [full-time] sponsor finally woke up and realized what an asset it would be to have Sarah Fisher piloting their racecar.

Fisher had previously been driving for Walker Racing, but lost that ride earlier this year when the team could not find a primary sponsor. Fisher subsequently asked for and was granted a release from Walker Racing. She signed with Dreyer and Reinbold Racing in April, 2002, to fill in for Robbie Buhl, who was injured and could not participate in the race on April 21st in Nazareth, Pennsylvania. She finished fourth in that race. Needless to say, Fisher definitely made an impression on Dreyer and Reinbold Racing.

Dreyer and Reinbold Racing subsequently signed Fisher to race again, in the Indy 500, only (teaming with Buhl). With her four-lap qualifying speed of 229.439 mph, she set the "female" record, earning the highest starting position a woman driver ever obtained at the Indy 500. Fisher started in the third row of the thirty-three-car field. She completed 196 of 200 laps at Indy, and finished 24th.

I'm glad that Dreyer and Reinbold Racing saw the potential that Sarah has to excel in a racecar, and offered her a full-time ride (as Robbie Buhl's teammate) for the seven remaining races on the IRL's schedule this year, beginning with this Saturday night's race at Richmond. It will be nice to see Fisher, who was voted most popular driver of the IRL series last season, back behind the wheel.

Sarah Fisher has a long background in racing. The 21-year-old Ohio native entered her first race at age five in quarter-midgets. She is a three-time WKA Grand National champion, and the 1992 WKA points champion. She also scored five feature wins in 1999 while competing in NAMARS, ARCA, and USAC midget competitions. Fisher graduated with honors from high school in 1999, the same year in which she also made her Indy Racing League debut - and made history, again, by being the youngest driver ever in the IRL, at age 19.

Fisher ran her first full season in the IRL in 2000. After a slow start, she came on strong later in the year. She started fifth at Atlanta on July 15, 2000, and carried that over into her next race as well. During the 2000 season, Fisher also became only the third woman in history to even qualify for the Indianapolis 500.

In 2001, Fisher finished second in the Infiniti Grand Prix of Miami - the highest a female driver has EVER placed in an Indy-style race. Her other top-10 finish in 2001 was a 10th-place finish at Pike's Peak in June. She finished the season 19th in the standings. To date, Fisher has a total of 24 IRL starts, four of which she has qualified in the top seven.

Saying that Sarah Fisher is a good driver is an understatement. She's young (age 21), and has a bright future in racing ahead of her. She is the epitome of professionalism, and a sponsor's dream come true, both on and off the track. When she's not behind the wheel racing, or greeting fans, etc., Fisher intends to attend college part time (somewhere in Indianapolis), in hopes of earning a degree in engineering?and I'm sure she will.

If you'd like to learn more about IRL driver, Sarah Fisher, you can visit her website at: www.SarahFisher.com . You can also read the weekly sports diary that Sarah will be writing, which will be posted on the ABC Sports website. And I highly recommend that you tune in and watch her race on Saturday night, as I intend to do (it will be televised on ESPN at 7:30 p.m. EST).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 14-08-2003 16:50 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

...er is natuurlijk wel een heel verschil tussen IRL en F1, misschien als ze een paar jaartjes F1 zou rijden, dat ze wat minder achterlijke tijden gaat neerzetten...

ben benieuwd


Bruce Banner


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 16-08-2003 19:30 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 14 augustus 2003 16:50 schreef Lainedil Naleanor het volgende:
...er is natuurlijk wel een heel verschil tussen IRL en F1, misschien als ze een paar jaartjes F1 zou rijden, dat ze wat minder achterlijke tijden gaat neerzetten...

ben benieuwd


Wat opvalt is dat voormalige IRL en CART coureurs die naar de F1 gaan meestal alleen een succesvolle overstap maken als ze eerder al in Europa geraced hebben.

Positieve uitzondering is Mario Andretti.
Mario werd wereldkampioen in 1978. Maar had voor dat hij in de F1 stapte nooit in Europa geraced in F2's of F3's.

Ik denk dat het grote probleem is dat je niet echt met een F1 kunt 'smijten'. Dat is Zanardi's stijl en Michael Andretti's ook.
Formule 1 wagens genereren veel meer downforce en zijn lastiger te besturen. Ze zijn ook sneller dan IRL en CART bolides.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 16-08-2003 23:07 by Lainedil (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van LainedilQuote dit berichthttp://www.quantumtheory.nl

Smijten, eh? mag ik nogmaals refereren naar mijn held Eddie Irvine?


Bruce Banner


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 18-08-2003 19:46 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Laat ik het anders zeggen: met een Indy en een CART kun je relatief gezien meer smijten met een wagen dan met een Formule 1 wagen.
Patrick Head zei nadat Zanardi uit de F1 vertrok om weer terug te gaan naar de U.S. dat de reden waarom Zanardi niet zo goed overweg kon met een F1 wagen was dat Zanardi de wagen teveel in een bocht gooit. Zoals hij dat ook deed in een Indycar. Hij heeft wel zijn stijl iets kunnen aanpassen maar niet voldoende. Net zo als Pizzonia, trouwens. Het is maar zeer weinigen gegeven die de wagen zo laat afremmen dat de coureur nog bezig is te remmen terwijl hij in de bocht zit. Nigel Mansell kon dat héél goed. Een F1 wagen is immers erg instabiel tijdens het remmen. Tegenwoordig kunnen M. Schumacher, Villeneuve, Verstappen, Montoya en Frentzen het ook behoorlijk goed.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 23-08-2003 15:11 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

FERNANDO ALONSO!!!


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 23-08-2003 15:17 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Crisis wat een kwalificatie zeg!


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Fire
Usericon van Fire
Posted 23-08-2003 16:11 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Ik vind de kwalificatie steeds saaier worden. Gebeurt niks meer in.



scotfan
Usericon van scotfan
Posted 23-08-2003 21:08 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Dit jaar is een van de besten sinds jaren.
Kijk naar het aantal coureurs die een race gewonnen hebben dit jaar: Coulthard, Raikkonen Fisichella, M. Schumacher, R. Schumacher, en J.P. Montoya.
Vórig seizoen was saai!!!!


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 24-08-2003 16:45 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

FERNANDO ALONSO!!!!!!

Zet Michael Schumacher op één ronde.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen