IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Eenzaamheid - Solitude - Alleen Vorige pagina | Volgende pagina
LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 08-09-2009 10:50 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 8 september 2009 10:43 schreef Jelle het volgende:
Zo te horen ben jij typisch zo'n figuur die gewoon af en toe zijn/haar bek moet houden.


Mwoh valt mee... Ik zeg meestal gewoon waar t op staat, misschien voor sommigen storend, maar je weet wel meteen wat je aan me hebt. Nou ja daaraan de keuze of je me mag of niet kloar!


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 08-09-2009 10:55 by Jelle Wijzig reactieProfiel van JelleQuote dit bericht

OK, je bent geweldig.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-09-2009 11:29 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 10:39 schreef LLphotograph het volgende:
Dan moet je minder diepgaande gesprekken houden en over koetjes en kalfjes praten, begrijpt iedereen je, voel jij je niet onbegrepen. Diepgang of filosofie kun je beter bij goeie vrienden achterlaten, als die je niet snappen gaat er toch wel iets mis volgens mij....

Dat is het niet. Ik heb meer moeite met al het ondoorzichtige gedrag van mensen en allerlei verborgen agenda's die men er op na schijnt te moeten houden. Zelf ben ik een open boek en zeg ik gewoon wat ik denk, en iedereen weet ook van mij wat ik doe en zeg. En zo af en toe stoot ik dan nog steeds mijn neus als mensen dan weer achter mijn rug om andere bedoelingen hebben gehad. En dan voel ik me vaak weer naïef of eenzaam.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


LLphotograph
metaLL
Usericon van LLphotograph
Posted 08-09-2009 14:33 by LLphotograph Wijzig reactieProfiel van LLphotographQuote dit berichthttp://www.LLvizion.com

quote:
Op 8 september 2009 11:29 schreef bastianus het volgende:
Dat is het niet. Ik heb meer moeite met al het ondoorzichtige gedrag van mensen en allerlei verborgen agenda's die men er op na schijnt te moeten houden. Zelf ben ik een open boek en zeg ik gewoon wat ik denk, en iedereen weet ook van mij wat ik doe en zeg. En zo af en toe stoot ik dan nog steeds mijn neus als mensen dan weer achter mijn rug om andere bedoelingen hebben gehad. En dan voel ik me vaak weer naïef of eenzaam.


Ah zo! Ik begrijp je
Wat uiteindelijk het belangrijkst is is dat je jezelf begrijpt, dan kan je het ook wel overbrengen aan anderen.... En mensen die achter je rug om andere dingen bedoelen/zeggen zijn gewoon nasty, dan denk ik: heb geen mening of vertel gewoon eerlijk wat je denkt/ vindt.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2009 14:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

d


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-09-2009 14:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dag lekekr wijfje


signature


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 08-09-2009 18:30 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 10:33 schreef bastianus het volgende:
Of zoals K3 het zo treffend weet te zeggen:
"Voel jij je ook soms zo alleen,
met al die mensen om je heen?"
Ik voel me vaak eenzaam en onbegrepen juist als ik in het gezelschap van anderen ben.


+1


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-09-2009 20:14 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

+1,
maar dat gevoel is me zo vertrouwd geworden door de jaren heen dat het juist raar voelt als het níet zo is. Ofzo.

Beetje vaag allemaal, ik weet niet hoe ik het onder woorden moet brengen.

quote:
Op 8 september 2009 10:26 schreef Jelle het volgende:
Hetzelfde geldt voor "depressief zijn", als je daar van geniet ben je wss gewoon emo.


Kan je daar van "genieten" dan? Dat is mij niet bekend.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 08-09-2009 20:18]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-09-2009 20:25 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Haha inderdaad. Een avondje depressie: buy it now!

Mensen die echt depressief zijn die genieten daar niet van, waar Jelle over praat zijn die aandachtshoeren die doen alsof ze depressief zijn, dat is wat anders.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 20:28 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ja godver, dat kan ik me dus absoluut niet voorstellen. Een depressie is verschrikkelijk, zou het mn ergste vijand niet toewensen.
Liever alleen dan het opnieuw meemaken.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 08-09-2009 20:33 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 10:33 schreef bastianus het volgende:

Ik voel me vaak eenzaam en onbegrepen juist als ik in het gezelschap van anderen ben.


Ja, gek hè?


Kabouterfluisteraar...


Bareuh...


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-09-2009 20:33 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ja, maar depressie en eenzaamheid vind ik wel heel wat verschillen. En misschien ken ik niet echt eenzaamheid, maar langdurig gevoel van alleen zijn? 't is maar hoe je het bekijkt: op een of andere manier, vind ik het van tijd tot tijd wel fijn.


Alleen zijn in een groep, dat is dan wel weer zeker bekend.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-09-2009 20:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Wat is er met mijn bericht van 11.29 gebeurd? Volgens mij had ik gepost dat ik me niet op mijn gemak voel tussen al die mensen met verborgen agenda's en stiekem gedrag enzo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-09-2009 20:35 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

En wat gebeurde met het bericht van LLPhotograph?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 20:39 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 8 september 2009 20:33 schreef Silence het volgende:
Ja, maar depressie en eenzaamheid vind ik wel heel wat verschillen. En misschien ken ik niet echt eenzaamheid, maar langdurig gevoel van alleen zijn? 't is maar hoe je het bekijkt: op een of andere manier, vind ik het van tijd tot tijd wel fijn.


Alleen zijn in een groep, dat is dan wel weer zeker bekend.


Tijdens een depressie het gevoel hebben alleen te zijn (of dat nou in een groep is of echt op jezelf) vond ik toch behoorlijk killing.
Het was zeg maar een bijdragende factor.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 20:41 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

@ Bastianus: Ik zie die posts gewoon nog?


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-09-2009 20:45 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Ik zie ze ook niet.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-09-2009 20:47 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 20:39 schreef Mottighaerd het volgende:
Tijdens een depressie het gevoel hebben alleen te zijn (of dat nou in een groep is of echt op jezelf) vond ik toch behoorlijk killing.
Het was zeg maar een bijdragende factor.
Ja, dat begrijp ik. Ik heb het nu vooral over hele tijd terug bij mij thuis. Ik had geen echte vriendinnen, en thuissituatie was zo klote dat ik me daar ook maar alleen voelde. In die tijd veel alleen met mijn hond geweest met een muziekje op, heerlijk vond ik dat. Vluchten voor alles, met niemand iets te maken hebben, voor niemand hoeven verantwoorden.

Tegenwoordig meer vrienden, en iets betere band thuis, sindsdien is eenzaamheid een minder bekend begrip, en voel me er nu ook minder thuis in. Maar in momenten/tijden van depressie, is eenzaamheid niet wat je wilt voelen nee.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-09-2009 20:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Zou het dan het beroemde verschil tussen IE en Firefox zijn? Ik heb IE, vandaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 20:54 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

[Edit: @ Silence dus.]

Och, voelde toen vrijwel niks. En zonder emoties ben je ook erg eenzaam. Je reacties zijn anders dan die van iedereen in situaties.

Om een voorbeeld te geven, toen mijn mentor jaren geleden belde dat ik geslaagd was voor mn HAVO examen (en dat zonder concentratie vermogen, nog steeds geen idee hoe dat gelukt is) met vrijwel alleen 7ns en 8en (+ 1 zes en drie 9ns) was mijn reactie een droge: "Oh, ok." Verder niks. Iedereen verklaarde me voor gek en mijn moeder gilde zowat de hele telefoon aan gort.

[Edit: @ Bastianus, ik heb FireFox in combinatie met Ubuntu, misschien helpt dat?

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 08-09-2009 20:56]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-09-2009 20:57 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Mhm, gevoelloos was ik in periode. Er was op dat moment geen middenweg, of niet boeide. En alles was "oh, best". Of alles was te veel, en ik kon gek worden om de kleinste dingen.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-09-2009 21:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 20:57 schreef Silence het volgende:
ik kon gek worden om de kleinste dingen.

Heb je dat nu bij MH22 nog steeds?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-09-2009 21:03 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 8 september 2009 20:54 schreef Mottighaerd het volgende:
...dat ik geslaagd was voor mn HAVO examen (en dat zonder concentratie vermogen, nog steeds geen idee hoe dat gelukt is) met vrijwel alleen 7ns en 8en (+ 1 zes en drie 9ns) was mijn reactie een droge: "Oh, ok." Verder niks. Iedereen verklaarde me voor gek en mijn moeder gilde zowat de hele telefoon aan gort.



+1, hehe

Leuk hoor. Daag.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-09-2009 21:07 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 8 september 2009 21:03 schreef bastianus het volgende:
Heb je dat nu bij MH22 nog steeds?
Haha, dat ligt er aan waar het om gaat


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 08-09-2009 21:08 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

@Silence:

Jaw, snap ik opzich hoor.
T irritante was dat die periode meer dan 4 jaar non stop heeft geduurd. En als je dan je emoties/gevoelens weer langzaam terug krijgt sta je alleen. Mensen zijn je al tijden zat en als je dan ook nog eens weirde reacties geeft (niet zo vreemd, had geen idee meer hoe ik moest reageren op dingen) is het al helemaal moeilijk.
Ik dacht toen iemand gevonden te hebben die in hetzelfde schuitje zat, dat was fijn. Alleen bleek dit niet zo te zijn en toen het te lastig werd kreeg ik allerlei beschuldigingen over me heen waar ik me niet tegen kon verdedigen.

Voor mij is eenzaamheid altijd geassocieerd met een enorme kut periode.
Beter tweezaamheid dan.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen