IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Eenzaamheid - Solitude - Alleen Vorige pagina | Volgende pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-02-2008 19:44 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:41 schreef robbemans het volgende:
Onze kleine poes lult gewoon hele verhalen terug zooo lief
hier ook allebei.. hhahahah.. wat heb jij gedaan vandaag? miauw.. ohw echt!! Miaaaauuuw.. oh neen, dat meen je.. mauw


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 22-02-2008 19:44 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 22 februari 2008 19:43 schreef Hypnos het volgende:


ik wil ook!
Je bent altijd welkom hoor, en een lief poesje is meestal nog goed ook voor de opvoeding van een kind.


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-02-2008 19:44 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Samenvatting van http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenzaamheid ?

Anyway, na mijn laatste op de klippen gelopen relatie had ik er wel zo enorm de buik van vol dat ik heb gekozen voor tijdelijk of misschien maar permanent alleen blijven.

Mijn motto is echter "alleen maar niet eenzaam". Ik vind namelijk, in tegenstelling tot de text, éénzaamheid en veel sociale contacten niet samengaan.
Voor mij is eenzaamheid iets als thuis in een hoekje lopen jammeren dat je niemand hebt / kent en echt helemaal alleen op de wereld bent, hoewel ik daar waarschijnlijk zelf nog eerder de term depressief of iets dergelijks aan zou geven.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 22-02-2008 19:45 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

quote:
Op 22 februari 2008 19:44 schreef Cadaveria het volgende:
hier ook allebei.. hhahahah.. wat heb jij gedaan vandaag? miauw.. ohw echt!! Miaaaauuuw.. oh neen, dat meen je.. mauw
Meer van prrrrrwrraaauuuww???? mwrrauuuw


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-02-2008 19:46 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:45 schreef robbemans het volgende:
Meer van prrrrrwrraaauuuww???? mwrrauuuw
ja zoiets jah.. moeilijk te verwoorden


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2008 19:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:44 schreef XXL het volgende:
Samenvatting van http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenzaamheid ?

Anyway, na mijn laatste op de klippen gelopen relatie had ik er wel zo enorm de buik van vol dat ik heb gekozen voor tijdelijk of misschien maar permanent alleen blijven.

Mijn motto is echter "alleen maar niet eenzaam". Ik vind namelijk, in tegenstelling tot de text, éénzaamheid en veel sociale contacten niet samengaan.
Voor mij is eenzaamheid iets als thuis in een hoekje lopen jammeren dat je niemand hebt / kent en echt helemaal alleen op de wereld bent, hoewel ik daar waarschijnlijk zelf nog eerder de term depressief of iets dergelijks aan zou geven.




wat is het verschil tussen depressie en eenzaamheid dan?


signature


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 22-02-2008 19:46 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 februari 2008 19:45 schreef robbemans het volgende:
Meer van prrrrrwrraaauuuww???? mwrrauuuw


Psies ja!



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2008 19:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:44 schreef robbemans het volgende:
Je bent altijd welkom hoor, en een lief poesje is meestal nog goed ook voor de opvoeding van een kind.


bij de mama zitten er twee, de staarten en het trekken gaan niet samen,

maar is zeker goed ja

ook tegen zijn eenzaamheid


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-02-2008 19:48 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:46 schreef Hypnos het volgende:
wat is het verschil tussen depressie en eenzaamheid dan?


Zal ongetwijfeld overeenkomsten hebben maar depressie kan ook andere oorzaken hebben dan eenzaamheid?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2008 19:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ja zo...

en leidt eenzaamheid die aanhoudt altijd tot depressie dan?


signature


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-02-2008 19:48 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:46 schreef Hypnos het volgende:
wat is het verschil tussen depressie en eenzaamheid dan?
depressie is volgens mij meer je heel somber voelen met de daarbij komende verschijnselen zoals je huis, je omgeving en jezelf verslonsen. eenzaamheid is denk ik meer een gevoel van leegte.. ook al zijn er misschien wel mensen in de buurt die het kunnen opvullen, maar dat is voor jou niet voldoende..
ik weet het ook niet zo goed. Gelukkig van beide geen last.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Verval
5 o'clock, bitch raping time.
Usericon van Verval
Posted 22-02-2008 19:51 by Verval Wijzig reactieProfiel van VervalQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:32 schreef Mark het volgende:
Zolang ik mezelf heb ben ik nooit eenzaam


Tijd voor een flink potje me-time'en!


Ende dat ook gy, waard meedemensch, van deezen les leeren mag. Begeeft ge onder geen beding op den duystere hey by nacht!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2008 19:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:51 schreef Verval het volgende:
Tijd voor een flink potje me-time'en!


cleenex?


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-02-2008 20:06 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 19:48 schreef Hypnos het volgende:
ja zo...

en leidt eenzaamheid die aanhoudt altijd tot depressie dan?


Persoonlijk denk ik dat het één niet tot het ander hoeft te leiden.

quote:
Op 22 februari 2008 19:48 schreef Cadaveria het volgende:
depressie is volgens mij meer je heel somber voelen met de daarbij komende verschijnselen zoals je huis, je omgeving en jezelf verslonsen. eenzaamheid is denk ik meer een gevoel van leegte.. ook al zijn er misschien wel mensen in de buurt die het kunnen opvullen, maar dat is voor jou niet voldoende..
ik weet het ook niet zo goed. Gelukkig van beide geen last.


Daar kan ik me denk ik redelijk in vinden.
Vooral mensen in je omgeving die de leegte kunnen opvullen. Persoonlijk heb ik daar in de ongeveer 10 jaar dat ik alleen gewoond heb meer dan voldoende aan gehad.

Tegenwoordig woon ik met mijn dochter in huis maar ik kan niet zeggen dat ik er meer of minder eenzaam door ben geworden.
Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat éénzaamheid het gemis van "die ene persoon" is waar je samen oud mee wil worden maar niet iedereen ( ik bijvoorbeeld) ziet dat als het ultieme levensdoel.
Ik ken echter genoeg mensen die daar heel anders over denken.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2008 20:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 20:06 schreef XXL het volgende:
Persoonlijk denk ik dat het één niet tot het ander hoeft te leiden.



Daar kan ik me denk ik redelijk in vinden.
Vooral mensen in je omgeving die de leegte kunnen opvullen. Persoonlijk heb ik daar in de ongeveer 10 jaar dat ik alleen gewoond heb meer dan voldoende aan gehad.

Tegenwoordig woon ik met mijn dochter in huis maar ik kan niet zeggen dat ik er meer of minder eenzaam door ben geworden.
Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat éénzaamheid het gemis van "die ene persoon" is waar je samen oud mee wil worden maar niet iedereen ( ik bijvoorbeeld) ziet dat als het ultieme levensdoel.
Ik ken echter genoeg mensen die daar heel anders over denken.




je kan niet missen wat je nooit hebt gehad of gevoeld idd



signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-02-2008 20:16 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 20:09 schreef Hypnos het volgende:
je kan niet missen wat je nooit hebt gehad of gevoeld idd




Dat gaat hier niet op omdat ik daarvoor 9 jaar heb samengewoond (Edit: Waarvan 4 jaar met dochterlief erbij).
Ik word alleen vrolijker als ik geen rekening hoef te houden met andere mensen om me heen dus zie ik de voordelen van dat samenzijn niet meer. Ik kan ook vrij lomp zijn in het geen rekening houden met de behoeftes van anderen en vooral aan mezelf denken, dus waarom dan blijven proberen dat wel te doen?


[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-02-2008 20:18]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 22-02-2008 20:18 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

WAt betreft katten en babies, ik heb altijd begrepen dat als je katten in huis hebt je baby een grotere kans op asthma heeft en andere allergische aandoeningen. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2008 20:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

en geen nood aan steady zaken? iemand die je in toom houdt of dagelijkse affectie schenkt. Een prachtexemplaar waar je trots op bent?



signature


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 22-02-2008 20:19 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 20:18 schreef Mark het volgende:
WAt betreft katten en babies, ik heb altijd begrepen dat als je katten in huis hebt je baby een grotere kans op asthma heeft en andere allergische aandoeningen. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
ehmm juist NIET. Een kind heeft, door op te groeien met huisdieren, minder kans op het ontwikkelen van astma of allerlei andere allergieen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2008 20:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 20:16 schreef XXL het volgende:
Dat gaat hier niet op omdat ik daarvoor 9 jaar heb samengewoond (Edit: Waarvan 4 jaar met dochterlief erbij).
Ik word alleen vrolijker als ik geen rekening hoef te houden met andere mensen om me heen dus zie ik de voordelen van dat samenzijn niet meer. Ik kan ook vrij lomp zijn in het geen rekening houden met de behoeftes van anderen en vooral aan mezelf denken, dus waarom dan blijven proberen dat wel te doen?



ik 8, maar altijd "iets" gemist

nu dacht ik het gevonden te hebben,

ziet ze dat niet zo

woon ik met zoontje hier

schrik van nooit-overgaande nostalgie.

Eenzaamheid is voor mij nu al nostalgie naar iemand die je mist.
niet een gebrek aan contact


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-02-2008 20:27 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 20:18 schreef Hypnos het volgende:
en geen nood aan steady zaken? iemand die je in toom houdt of dagelijkse affectie schenkt. Een prachtexemplaar waar je trots op bent?




Pracht exemplaar waar ik trots op ben is XXS.

Wat betreft dat verhaal ervoor: ja en nee.

Ja als in: af en toe mis ik wel eens een arm om me heen als ik ff een klotedag heb gehad ofzo.

Nee als in: ik ben daar niet wanhopig naar op zoek. Komt er iemand op mijn pad dan is dat prima maar gebeurt dat niet heb ik daar ook geen problemen mee.


@ mij in toom houden:

Wellicht heeft Jolijn daar nog wel wat leuks op te zeggen. Die heeft een beeld van hoe moeilijk ik in elkaar zit.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


SmashedWindow
Usericon van SmashedWindow
Posted 23-02-2008 23:52 by SmashedWindow Wijzig reactieProfiel van SmashedWindowQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 20:06 schreef XXL het volgende:
Ik zou eerder geneigd zijn te denken dat éénzaamheid het gemis van "die ene persoon" is waar je samen oud mee wil worden maar niet iedereen ( ik bijvoorbeeld) ziet dat als het ultieme levensdoel.


Dat in combinatie met reeds bestaande psychische klachten is in mijn geval een behoorlijk beroerde combinatie.

Ik zou zelf zo ver gaan dat die onmogelijke liefde mij alleen nog maar verder in de stront heeft laten zakken.

Eenzaamheid + bestaande depressie =


Ben ik wel rechts genoeg voor deze tyfusbende?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 24-02-2008 0:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

alleine


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-02-2008 4:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 20:21 schreef Hypnos het volgende:
schrik van nooit-overgaande nostalgie.



Goede omschrijving.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 24-02-2008 11:17 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2008 18:43 schreef Hypnos het volgende:

- ik houd meer van dieren dan van mensen



Absolutely!!

Alleen zijn er hier en daar wel mensen waar ik ook wel veel van hou.



[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 24-02-2008 11:53]


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen