IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Eenzaamheid - Solitude - Alleen Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-04-2012 8:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Volgens de Maslow-piramide heeft elk mens behoefte aan sociaal contact. Dus het zal er wel bijhoren blijkbaar.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 07-04-2012 20:30 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Ach, die zei ook maar wat. Om er vanaf te wezen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-04-2012 20:38 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2012 7:55 schreef G.I.R.L. het volgende:
Ik ervaar wel enige vorm van eenzaamheid. Heb ook eigenlijk helemaal geen zin in sociaal contact, maar er schijnbaar wel behoefte aan. Nogal vervelend.


laat je creativiteit de vrije loop

als ik ergens behoefte aan hem maar geen zin in dan gebeuren de vreemdste dingen


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-05-2012 15:14 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik heb er nu ook wel last van, vooral met dit weer.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-05-2012 15:38 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 7 april 2012 8:56 schreef bastianus het volgende:
Volgens de Maslow-piramide heeft elk mens behoefte aan sociaal contact. Dus het zal er wel bijhoren blijkbaar.


Vooruitstrevende theorie natuurlijk...


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 15:48 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 15:14 schreef Helvete het volgende:
Ik heb er nu ook wel last van, vooral met dit weer.

Probeer dan mensen op te zoeken? Erg moeilijk is dat niet.

Ik heb wel nood aan wat momenten alleen (en ik kan daar erg van genieten), maar ik word gek als ik twee dagen geen sociaal contact heb gehad.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 26-05-2012 15:49]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 26-05-2012 16:12 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 15:14 schreef Helvete het volgende:
Ik heb er nu ook wel last van, vooral met dit weer.


Begrijp ik wel; opeens lijkt niemand tijd te hebben en altijd weg te zijn


Black seeds of bunny!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-05-2012 16:31 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 15:48 schreef BenKnuckles het volgende:
Probeer dan mensen op te zoeken? Erg moeilijk is dat niet.
Oh ja, goed idee.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-05-2012 16:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Eenzaamheid bestaat niet als je alle wijsheid in je hoofd hebt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 16:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Te veel aan schilderijen van 800 dollar gesnoven?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-05-2012 16:47 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Slechts 765. En de lijst was ook maar 95 eurie Over twee weken is hij klaar!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-05-2012 16:48 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 16:37 schreef iPim het volgende:
Eenzaamheid bestaat niet als je alle wijsheid in je hoofd hebt.
Niet mee eens.


Verder, ja, eenzaamheid is kut. Vooral de eenzaamheid als je mét mensen bent. Verder nu weinig last van. Te veel te doen en te weinig tijd wil er wel tegen helpen.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 17:25 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 16:48 schreef Silence het volgende:
Vooral de eenzaamheid als je mét mensen bent.

Ah, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Zoiets krijg je volgens mij alleen als je bij de verkeerde mensen zit of als je mentaal helemaal overhoop ligt. In dat eerste geval is het natuurlijk gemakkelijk op te lossen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-05-2012 17:48 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 17:25 schreef BenKnuckles het volgende:
Zoiets krijg je volgens mij alleen als je bij de verkeerde mensen zit of als je mentaal helemaal overhoop ligt.
Of als je gewoon wat verlegen bent en niet zo snel een band voelt met de mensen om je heen? Ik heb het eigenlijk altijd als ik een pauze doorbreng met mijn studiegenoten of als ik alleen naar een optreden ga, in zoverre dat het vaak niet eens meer de moeite waard is.


Silence
Usericon van Silence
Posted 26-05-2012 17:59 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 17:25 schreef BenKnuckles het volgende:
Ah, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Zoiets krijg je volgens mij alleen als je bij de verkeerde mensen zit of als je mentaal helemaal overhoop ligt. In dat eerste geval is het natuurlijk gemakkelijk op te lossen.
Juist vaak met mensen. Die ik (nog) niet zo goed ken of als ik gewoon niet goed in m'n vel zit.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-05-2012 18:04 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Dat ken ik ja als je bij mensen bent die je (nog) niet zo goed kent. Of als je alleen aan een tafeltje in een restaurant zit te eten.

Bij alleen naar een concert heb ik het dan weer niet, hooguit voor het concert of tijdens pauzes. Tijdens het concert ben ik toch zoveel mogelijk gefocust op de band en de bijbehorende muziek.


 


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-05-2012 18:12 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Hoe kun je nou juist in deze tijd eenzaam zijn? Iedereen is heppie, iedereen is érgens (buiten, festiviteiten, gezelligheid) en iedereen is contact aan het maken met de rest van de wereld. Als ik gewoon op straat wandel spreken mensen me al aan.
Just get in the game!


Subtiel kamerolifantje


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 18:29 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Wat Stigma zegt.

quote:
Op 26 mei 2012 17:48 schreef Helvete het volgende:
Of als je gewoon wat verlegen bent

Aan dat verlegen zijn kun je niet zo veel doen, dat ligt in je aard. Maar je kunt jezelf wel wat forceren en eens met mensen beginnen te praten, ook al heb je er geen zin in.

quote:
en niet zo snel een band voelt met de mensen om je heen? Ik heb het eigenlijk altijd als ik een pauze doorbreng met mijn studiegenoten of als ik alleen naar een optreden ga, in zoverre dat het vaak niet eens meer de moeite waard is.

Als je jezelf wat eenzaam voelt (wat je eerder ongeveer aangaf), maar je voelt geen band met de mensen om je heen, dan zit je gewoon bij de verkeerde mensen. Als je de mensen de moeite niet waard vindt, zit je bij de verkeerde mensen.

Gewoon anderen opzoeken dan en niet te snel een vooroordeel klaar hebben

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 26-05-2012 18:29]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-05-2012 18:29 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 17:48 schreef Helvete het volgende:
Of als je gewoon wat verlegen bent en niet zo snel een band voelt met de mensen om je heen? Ik heb het eigenlijk altijd als ik een pauze doorbreng met mijn studiegenoten of als ik alleen naar een optreden ga, in zoverre dat het vaak niet eens meer de moeite waard is.


Ik negeer de meeste mensen op mijn studie dan ook met wie ik geen band voel. Lekker oordopjes in met muziek en praten met wie ik ook daadwerkelijk wil praten.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-05-2012 18:40 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht


Hey ya

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 26-05-2012 18:43]


Subtiel kamerolifantje


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-05-2012 18:42 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 18:29 schreef BenKnuckles het volgende:
Gewoon anderen opzoeken dan en niet te snel een vooroordeel klaar hebben

Zo gewoon is dat niet. Als je iemand zich onbegrepen wil laten voelen, moet je vooral dingen zeggen als "ah joh, gewoon ff mensen opzoeken".

Ik heb er gelukkig geen last van (was vroeger wel anders). Sterker nog, ik ben blij dat ik dit weekend ff gas terug neem en tijd voor mezelf heb . Kan echt genieten van een weekend alleen. Eentje dan he, daarna is het weer tijd voor gezelligheid met vrienden.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 18:45 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 18:42 schreef M. het volgende:
Zo gewoon is dat niet. Als je iemand zich onbegrepen wil laten voelen, moet je vooral dingen zeggen als "ah joh, gewoon ff mensen opzoeken".

Hoe bedoel je? Ik ben waarschijnlijk enorm kortzichtig op dat vlak, maar ik ben mij daarvan bewust.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-05-2012 18:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 18:45 schreef BenKnuckles het volgende:
Hoe bedoel je? Ik ben waarschijnlijk enorm kortzichtig op dat vlak, maar ik ben mij daarvan bewust.

Nou ja, ik ben daar dan weer een beetje gevoelig voor. Ik vind het een beetje dat iemand klaagt dat-ie longkanker heeft. En ik dan "ah joh, gewoon ff sporten".


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 18:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 18:50 schreef M. het volgende:
Nou ja, ik ben daar dan weer een beetje gevoelig voor. Ik vind het een beetje dat iemand klaagt dat-ie longkanker heeft. En ik dan "ah joh, gewoon ff sporten".

Ik snap je wel, maar die nuance probeer ik in mijn hoofd ook wel te maken

Ik vind gewoon dat veel mensen die zich niet zo lekker in hun vel voelen, het probleem veel te moeilijk maken voor zichzelf. Terwijl de oplossing vaak (dus niet altijd) toch echt heel gemakkelijk is.

Sommigen klagen over het feit dat hun leven veel te saai en te repetitief is. Ze vervelen zich dood. Dan denk ik: "Doe dan iets spannend. Waag eens iets, doe iets impulsief en dwaas en heb lol."

Daarmee doel ik niet op Helvete of Silence hoor, omdat ik hun leven ook niet ken. Maar er zijn wel mensen in mijn directe omgeving die het zichzelf veel te lastig maken, terwijl er altijd een gemakkelijke oplossing voor handen is.

Jeetje, 'in mijn directe omgeving'... [/bastianus]

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 26-05-2012 18:57]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-05-2012 19:38 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 18:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Jeetje, 'in mijn directe omgeving'... [/bastianus]

Oh, het viel je dus zelf ook op!

Gelukkig, nu voel ik me ook niet zo alleen met die gedachte.


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen