IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Eenzaamheid - Solitude - Alleen Vorige pagina | Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-05-2012 1:54 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 23:49 schreef bastianus het volgende:
Maar als je het nooit doet zul je je op dat vlak ook nooit ontwikkelen.


En zo is het. Eerst je stinkende best doen wat van je leven te maken, lukt het dan nog niet dan mag je een keer de pity card trekken.


... hoe de hazen lopen ...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 27-05-2012 9:40 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 27 mei 2012 1:54 schreef faalhaas het volgende:
En zo is het. Eerst je stinkende best doen wat van je leven te maken, lukt het dan nog niet dan mag je een keer de pity card trekken.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-05-2012 10:00 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2012 1:54 schreef faalhaas het volgende:
En zo is het. Eerst je stinkende best doen wat van je leven te maken, lukt het dan nog niet dan mag je een keer de pity card trekken.


En als je effe behoefte hebt aan wat alleen zijn sla je je vriendin in mekaar in de hoop dat je een paar nachtjes alleen in een cel door kunt brengen.


 


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 27-05-2012 10:07 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/




Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-05-2012 16:17 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2012 10:00 schreef Forever After het volgende:
En als je effe behoefte hebt aan wat alleen zijn sla je je vriendin in mekaar in de hoop dat je een paar nachtjes alleen in een cel door kunt brengen.






Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 27-05-2012 16:21 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 23:28 schreef Helvete het volgende:
Ja, natuurlijk zal je iets spannends moeten doen om verveling tegen te gaan en zal je contact moeten hebben met mensen en dat dus op moeten zoeken indien afwezig om eenzaamheid tegen te gaan, maar verwacht je nu echt dat iemand hier nog niet van op de hoogte is? Het is al een gegeven dat dit niet lukt of werkt, anders zou het probleem er niet meer zijn, dus is het is wat flauw om te zeggen dat je het maar "gewoon moet doen" en dat het makkelijk is.


Bastianus is libelle therapeut.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 28-05-2012 7:39 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2012 16:21 schreef Onweerwolf het volgende:
Bastianus is libelle therapeut.


Maar... Helvete is toch geen libelle?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 28-05-2012 15:36 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 15:14 schreef Helvete het volgende:
Ik heb er nu ook wel last van, vooral met dit weer.


quote:
Op 26 mei 2012 16:12 schreef Nyghtslave het volgende:
Begrijp ik wel; opeens lijkt niemand tijd te hebben en altijd weg te zijn


Inderdaad, viel mij ook al op.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 28-05-2012 23:45 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Ik zit wel 'ns 'te begraafplaatsdrummen';met m'n drumstokken een beetje oefeningen doen op mijn vereeltte bovenbenen...meestal 's nachts.

straks ook weer eventjes gezelli met de zerkgangers..


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-08-2013 11:49 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik baal er van dat het contact met andere mensen altijd zo oppervlakkig aanvoelt. Alsof het een soort act is, ik mis altijd iets. Het gaat nooit eens écht de diepte in lijkt het wel. Ik krijg er dus ook geen energie meer van als ik socialize. Had ik vroeger minder last van maar misschien was ik sneller tevreden.

Echt depressief ben ik niet want ik weet hoe dat voelt maar het hele leven ervaar ik hiermee als middelmatig. Ik zou dit graag doorbreken maar ik weet niet hoe.

Tips zijn welkom

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 29-08-2013 11:51]


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-08-2013 11:58 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik moet zeggen dat ik langzamerhand alle vriendschappen die me geen voldoening bieden in het leven ge"elimineerd heb. Blijven wel weinig mensen over, op die manier.

Ik heb 1 vriendin met wie ik alles delen kan, we voelen elkaar enorm goed aan en kunnen ook alles tegen elkaar zeggen, al is het vaak niet eens nodig. Als ik andere banden vergelijk met diegene die ik met haar heb, is nagenoeg alles oppervlakkig.

Misschien voor jezelf nagaan wat je mist in het contact? Wat voelt al wel goed? Als je weet wat er mist kun je misschien proberen dit aan een bestaande vriendschap proberen toe te voegen? Het begint vaak toch bij jezelf.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-08-2013 12:27 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wat ik vaak mis is een stukje oprechte wederzijdse interesse. Veel mensen zijn toch vooral bezig hun eigen verhaal kwijt te kunnen lijkt het wel. Die vorm van egoïsme frustreert me nog al eens. Ik heb ook zo'n vriend waar ik dagelijks contact mee heb, eigenlijk alles mee deel. Op zich heel tof maar het gaat wel vaker over hem dan over mij. Misschien ligt het deels ook wel aan mij omdat ik niet zo'n prater ben.

Maar het begint idd bij jezelf, dat gevoel heb ik ook wel. Ik denk dat ik mij meer moet uitspreken over dit soort dingen. Maarja je wilt ook niet zo'n emo rukker worden..

Wel dapper trouwens dat elimineren van vriendschappen. Aan de andere kant als je er geen voldoening uithaalt.. ik heb de afgelopen periode ook wel wat banden laten verwateren vanwege die reden.



... hoe de hazen lopen ...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 29-08-2013 12:28 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

ik ben alleenzaam

begint idd met jezelf


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 29-08-2013 12:34 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 29 augustus 2013 12:27 schreef faalhaas het volgende:
Wat ik vaak mis is een stukje oprechte wederzijdse interesse. Veel mensen zijn toch vooral bezig hun eigen verhaal kwijt te kunnen lijkt het wel. Die vorm van egoïsme frustreert me nog al eens. Ik heb ook zo'n vriend waar ik dagelijks contact mee heb, eigenlijk alles mee deel. Op zich heel tof maar het gaat wel vaker over hem dan over mij. Misschien ligt het deels ook wel aan mij omdat ik niet zo'n prater ben.

EXtreem herkenbaar. Een van mijn vrienden noemt mij zijn beste vriend. Ik sta ook altijd voor m klaar, vraag hoe dit ging, hoe dat ging etc. Maar hij vraagt echt NOOIT hoe t met mij gaat, hoe t met mijn vrouw gaat etc. Heel raar. Maar ik ben idd ook niet zo'n prater....


When your people matter, menstrual health matters


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-08-2013 12:45 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2013 12:34 schreef Fusion het volgende:
EXtreem herkenbaar. Een van mijn vrienden noemt mij zijn beste vriend. Ik sta ook altijd voor m klaar, vraag hoe dit ging, hoe dat ging etc. Maar hij vraagt echt NOOIT hoe t met mij gaat, hoe t met mijn vrouw gaat etc. Heel raar. Maar ik ben idd ook niet zo'n prater....


Heel raar idd. Want je wilt toch graag weten hoe het is met je beste vriend en hoe hij over dingen denkt. Misschien stellen mensen dat soort vragen niet omdat ze in de veronderstelling zijn dat je er liever niet over praat? Misschien straal je dat uit als je wat stiller bent van nature.


... hoe de hazen lopen ...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-08-2013 12:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 augustus 2013 12:34 schreef Fusion het volgende:
EXtreem herkenbaar. Een van mijn vrienden noemt mij zijn beste vriend. Ik sta ook altijd voor m klaar, vraag hoe dit ging, hoe dat ging etc. Maar hij vraagt echt NOOIT hoe t met mij gaat, hoe t met mijn vrouw gaat etc. Heel raar. Maar ik ben idd ook niet zo'n prater....


Herkenbaar maar vanaf de andere kant, ik ben wel geinteresseerd in iemand maar vraag zelden hoe het met iemand gaat. Het zit niet zo in mijn natuur het te vragen. Als ik het vraag is het wel oprecht en niet zo'n gewoonte.

Al moet ik zeggen dat ik het nu wel vaker doe, en bij sommigen dan wel uit gewoonte. Maar dan merk ik ook dat het antwoord wat je krijgt ook sneller een automatisch gegenereerd antwoord is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-08-2013 12:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 augustus 2013 12:45 schreef faalhaas het volgende:
Heel raar idd. Want je wilt toch graag weten hoe het is met je beste vriend en hoe hij over dingen denkt. Misschien stellen mensen dat soort vragen niet omdat ze in de veronderstelling zijn dat je er liever niet over praat? Misschien straal je dat uit als je wat stiller bent van nature.


Of dat je het toch wel verteld als er wat is


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-08-2013 17:32 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2013 12:27 schreef faalhaas het volgende:
Wat ik vaak mis is een stukje oprechte wederzijdse interesse. Veel mensen zijn toch vooral bezig hun eigen verhaal kwijt te kunnen lijkt het wel. Die vorm van egoïsme frustreert me nog al eens. Ik heb ook zo'n vriend waar ik dagelijks contact mee heb, eigenlijk alles mee deel. Op zich heel tof maar het gaat wel vaker over hem dan over mij. Misschien ligt het deels ook wel aan mij omdat ik niet zo'n prater ben.

Maar het begint idd bij jezelf, dat gevoel heb ik ook wel. Ik denk dat ik mij meer moet uitspreken over dit soort dingen. Maarja je wilt ook niet zo'n emo rukker worden..

Wel dapper trouwens dat elimineren van vriendschappen. Aan de andere kant als je er geen voldoening uithaalt.. ik heb de afgelopen periode ook wel wat banden laten verwateren vanwege die reden.


Is dit iets dat je wel eens met hem besproken hebt? Dat is natuurlijk ook onderdeel van 'alles'. Je zegt dat je niet zo'n prater bent, maar je hebt dus wel de behoefte om meer te praten/uiten dan je nu doet? Zo ja, ben je dan niet meer 'prater' dan jezelf vermoedt maar weet je gewoon niet hoe het te uiten? (Lekker insinueren, mag ik van mijn opleiding niet, maar doe het nu toch even.)


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 29-08-2013 18:03 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2013 12:27 schreef faalhaas het volgende:


Wel dapper trouwens dat elimineren van vriendschappen. Aan de andere kant als je er geen voldoening uithaalt.. ik heb de afgelopen periode ook wel wat banden laten verwateren vanwege die reden.




Zo moeilijk is dat niet hoor, tenminste als het toch al van die, wat ik dan noem, éénrichtingsvriendschappen zijn.
Dan is het bij mij jammer maar helaas en kies ik voor mezelf, zeker als het contact om wat voor reden dan ook ook nog moeilijk gaat.
Egoistisch? Ik vind van niet.
Iets in stand houden wat er eigenlijk toch al niet is is enkel jezelf voor de gek houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dying Embrace op 29-08-2013 18:06]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-08-2013 19:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2013 17:32 schreef Silence het volgende:
Is dit iets dat je wel eens met hem besproken hebt? Dat is natuurlijk ook onderdeel van 'alles'. Je zegt dat je niet zo'n prater bent, maar je hebt dus wel de behoefte om meer te praten/uiten dan je nu doet? Zo ja, ben je dan niet meer 'prater' dan jezelf vermoedt maar weet je gewoon niet hoe het te uiten? (Lekker insinueren, mag ik van mijn opleiding niet, maar doe het nu toch even.)


Wel eens wat hints gegeven of meer als grap tussendoor even laten merken. Hij pikte het wel op, maar echt besproken hebben we het ook weer niet.

Ik heb wel behoefte aan meer praten/me uiten ja. Als ik die klik eenmaal met iemand heb vind ik het erg leuk om de diepte in te gaan, beetje filosoferen of juist hele absurde gesprekken hebben.

Het is meer het oppervlakkig gelul over koetjes en kalfjes wat ik helemaal niet vaardig ben. Wat je in het dagelijks wel vaak tegenkomt natuurlijk, dus vandaar dat ik mezelf niet zo'n prater noem


... hoe de hazen lopen ...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-08-2013 19:17 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Een beetje een blackmetal topic dit.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 29-08-2013 19:19 by Hérésie Wijzig reactieProfiel van HérésieQuote dit berichthttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Hoezo, waarom?


Willekeur en dictatuur!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-08-2013 19:26 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2013 18:03 schreef Dying Embrace het volgende:
Zo moeilijk is dat niet hoor, tenminste als het toch al van die, wat ik dan noem, éénrichtingsvriendschappen zijn.
Dan is het bij mij jammer maar helaas en kies ik voor mezelf, zeker als het contact om wat voor reden dan ook ook nog moeilijk gaat.
Egoistisch? Ik vind van niet.
Iets in stand houden wat er eigenlijk toch al niet is is enkel jezelf voor de gek houden.


Nouja niet moeijlijk, als je een streep zet door een vriendschap zeg je ook de leuke momenten met zo'n persoon vaarwel. Dus zo zwartwit als jij het schetst is het meestal niet, in elk persoon en in dus ook in elke vriendschap zitten minder leuke kanten. Als je te rechtlijnig gaat denken hou je niemand over. Ik niet in ieder geval. En dat gaat me toch net een stapje te ver. Maar soms is het duidelijk ja dat je klaar bent met iemand en daar heb ik dan ook geen moeite mee


... hoe de hazen lopen ...


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-08-2013 19:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2013 19:16 schreef faalhaas het volgende:
Wel eens wat hints gegeven of meer als grap tussendoor even laten merken. Hij pikte het wel op, maar echt besproken hebben we het ook weer niet.

Ik heb wel behoefte aan meer praten/me uiten ja. Als ik die klik eenmaal met iemand heb vind ik het erg leuk om de diepte in te gaan, beetje filosoferen of juist hele absurde gesprekken hebben.

Het is meer het oppervlakkig gelul over koetjes en kalfjes wat ik helemaal niet vaardig ben. Wat je in het dagelijks wel vaak tegenkomt natuurlijk, dus vandaar dat ik mezelf niet zo'n prater noem


Ok, duidelijk. Kan wel zijn dat wanneer jij het als ' grap' brengt, hij het ook niet erg serieus opvat. Ik vraag altijd door wanneer iemand zo'n 'grap' maakt, want ik word daar vaak onzeker van of weet niet hoe ik moet reageren.

Diepgang is moeilijk, sociaal wenselijk gebabbel lijkt de norm te zijn tegenwoordig. Jammer is dat, hoewel ik met bekennen niet altijd zin te hebben in een dieper gesprek, de koetjes en kalfjes zijn dan makkelijker. Misschien een filosofiecursus gaan volgen om aan je diepgang te komen? Eventueel samen met een vriend of kennis, heb je wat om over na te praten.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 29-08-2013 19:50 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 29 augustus 2013 19:27 schreef Silence het volgende:
Ok, duidelijk. Kan wel zijn dat wanneer jij het als ' grap' brengt, hij het ook niet erg serieus opvat. Ik vraag altijd door wanneer iemand zo'n 'grap' maakt, want ik word daar vaak onzeker van of weet niet hoe ik moet reageren.

Diepgang is moeilijk, sociaal wenselijk gebabbel lijkt de norm te zijn tegenwoordig. Jammer is dat, hoewel ik met bekennen niet altijd zin te hebben in een dieper gesprek, de koetjes en kalfjes zijn dan makkelijker. Misschien een filosofiecursus gaan volgen om aan je diepgang te komen? Eventueel samen met een vriend of kennis, heb je wat om over na te praten.


Soms vind ik het makkelijker om een zwaar onderwerp luchtig te benaderen. Maar als het erop neer komt dat je dan alleen maar om de hete brij heen draait schiet het ook niet op natuurlijk. Ik zal wel weer ontwijkend gedrag vertonen..

Die filosofiecursus ga ik eens onthouden, misschien zelfs iets mee doen in de nabije toekomst


... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen