IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Eenzaamheid - Solitude - Alleen Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-05-2012 20:01 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 18:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Terwijl de oplossing vaak (dus niet altijd) toch echt heel gemakkelijk is.
quote:
Op 26 mei 2012 18:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Maar er zijn wel mensen in mijn directe omgeving die het zichzelf veel te lastig maken, terwijl er altijd een gemakkelijke oplossing voor handen is.
Als iets gemakkelijk zou zijn, dan zou het ook wel gebeuren. Dat iets niet spontaan gebeurt, betekent toch al dat het niet gemakkelijk is? De oplossingen die jij noemt zijn vrijwel het omgekeerde van het probleem, en zijn daarom meer uitkomsten dan oplossingen/manieren.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 26-05-2012 20:15]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 20:46 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 20:01 schreef Helvete het volgende:
Als iets gemakkelijk zou zijn, dan zou het ook wel gebeuren. Dat iets niet spontaan gebeurt, betekent toch al dat het niet gemakkelijk is?

Daar sla je de bal helaas mis Je moet niet wachten op dingen die je wilt verkrijgen. Dat werkt niet, want je wordt er ongeduldig door, krijgt het gevoel dat je je doel niet bereikt en begin je je slecht te voelen.

Maar daarmee ga ik er onmiddellijk vanuit dat de betreffende persoon contact wilt hebben, he.

quote:
De oplossingen die jij noemt zijn vrijwel het omgekeerde van het probleem, en zijn daarom meer uitkomsten dan oplossingen/manieren.

'Mensen opzoeken' lijkt mij de ideale manier om eenzaamheid tegen te gaan. 'De goede mensen opzoeken' lijkt mij de ideale manier om te verhelpen dat je jezelf begeeft in de buurt van mensen waar je geen contact mee wilt.

/Just my 2cents.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 26-05-2012 20:46]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-05-2012 20:57 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Welk stuk aan 'als het zo makkelijk was' begrijp jij nou niet?

Niet iedereen is zo'n aandachtshoer die op ieder willekeurig persoon afloopt en er tegenaan gaat staan te lullen alsof je die persoon al jaren kent in de hoop dat die ander daar behoefte aan heeft.


 


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-05-2012 20:59 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 20:01 schreef Helvete het volgende:
Als iets gemakkelijk zou zijn, dan zou het ook wel gebeuren. Dat iets niet spontaan gebeurt, betekent toch al dat het niet gemakkelijk is? De oplossingen die jij noemt zijn vrijwel het omgekeerde van het probleem, en zijn daarom meer uitkomsten dan oplossingen/manieren.


Als je naar het Solow growth model kijkt, is het mogelijk dat landen door minder te saven ook meer kunnen spenden. Het enige wat ze daarvoor hoeven te doen is meer uit te geven. Toch gebeurt dat niet meteen. Hier moet je ook gewoon even over een kleine drempel heen, en dan is alles beter dan voorheen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-05-2012 21:07 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hoeveel vrienden heb jij, iPim?


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-05-2012 21:08 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

http://en.wikipedia.org/wiki/Neoclassical_growth_model


Godver Pim leg ff uit man....

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 26-05-2012 21:11]


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-05-2012 21:16 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 20:57 schreef Forever After het volgende:
Welk stuk aan 'als het zo makkelijk was' begrijp jij nou niet?

Niet iedereen is zo'n aandachtshoer die op ieder willekeurig persoon afloopt en er tegenaan gaat staan te lullen alsof je die persoon al jaren kent in de hoop da t die ander daar behoefte aan heeft.

Ja dat is natuurlijk compleet koekwaus, contact maken met onbekenden. Wat denken wij wel?!


Subtiel kamerolifantje


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-05-2012 21:18 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Als FA in een willekeurige kroeg alleen binnen komt bestelt hij een biertje en duikt stilletjes weg in een donker hoekje ipv sociaal te doen met mensen die tch al aan de bar zitten?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-05-2012 21:23 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Heerlijk van die figuren die alle moeite doen om iets niet te willen snappen.


 


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-05-2012 21:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Je bedoelt dus dat er moeite is in het leggen van die contacten? Dat lijkt mij dan een kwestie van een drempel overwinnen. Analyseren waarom het een drempel is en eraan werken. Het zou kunnen dat ik de zaak dan minimaliseer*, want ik ken dat gevoel zelf niet.

*lees: ik minimaliseer de zaak sowieso.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 26-05-2012 21:28]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-05-2012 21:28 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Nee, jij snapt het niet. Horeca gelegenheden zijn bij uitstek de plek om nieuwe mensen te leren kennen.
Meestal komen mensen daar namelijk voor sociale contacten.

Da's toch heel wat anders dan op straat random mensen te gaan aanklampen.

Het zou natuurlijk kunnen dat je een autist bent en gewoon helemaal niet makkelijk met mensen omgaat. In dat geval heb ik niets gezegd.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-05-2012 21:31 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Autist is misschien wat overdreven. Lees hiervoor maar dat je inderdaad moeilijk contact maakt met andere mensen.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-05-2012 21:31]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-05-2012 21:41 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 21:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Je bedoelt dus dat er moeite is in het leggen van die contacten? Dat lijkt mij dan een kwestie van een drempel overwinnen. Analyseren waarom het een drempel is en eraan werken. Het zou kunnen dat ik de zaak dan minimaliseer*, want ik ken dat gevoel zelf niet.

*lees: ik minimaliseer de zaak sowieso.


Ja dat bedoel ik ja. En dan wil ik daarbij met name benadrukken dat voor de een is die drempel een kleinere hindernis dan voor de ander en is vaak niet even klik alsof je de schakelaar omzet om het licht aan of uit te doen.

En XXL, je kat is een autist.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-05-2012 21:44 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 21:41 schreef Forever After het volgende:
En XXL, je kat is een autist.


En dat kan ik niet eens ontkennen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-05-2012 21:46 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Waarom niet? Je kunt je toch gewoon over die drempel heen zetten?


 


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-05-2012 21:50 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Je moet er maar net van houden hoor, contact maken met wildvreemden. Sowieso... in een kroeg :') echt kansrijk dat de nachtvlinders aan de bar op jouw golflengte zitten ja. Sommige mensen kunnen praten over niets, maar die zijn in de minderheid.

Dan is online een of ander hobbygroepje zoeken en je daarbij aansluiten stukken beter lijkt me.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-05-2012 21:50 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Hij mag niet naar buiten ivm katnappers in de buurt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 26-05-2012 22:03 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 26 mei 2012 21:50 schreef M. het volgende:
Dan is online een of ander hobbygroepje zoeken en je daarbij aansluiten stukken beter lijkt me.


Deze.

Niet iedereen is in staat zich te vermaken met de meute. Ikzelf vind 'lullen om te lullen' heel erg moeilijk. Ik moet echt een onderwerp vinden waarmee ik en mijn gesprekspartner een interesse delen, en dan gaat het goed. Lukt dat niet, dat wordt het voor mij snel ongemakkelijk.

Wel een wijsheidje van Devin Townsend: Als je een nerd bent en je wilt niet met andere nerds omgaan zul je je altijd alleen voelen.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-05-2012 22:36 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik snap een aantal mensen hier wel. Ik ben zelf ook niet zo goed in small talk. Kost mij enorm veel energie, vooral bij mensen die ik niet zo goed ken. Als ik soms zie hoe makkelijk dat bij anderen lijkt te gaan kan ik me daar behoorlijk klote (eenzaam) over voelen. Het is ook iets wat je niet echt kunt leren ben ik achter gekomen. Voelt al snel als acteren en ook daar voel je je allerminst lekker bij natuurlijk.

Maar soms moet je even door de zure appel heen bijten. Echte vrienden hebben is toch het mooiste wat er is en die krijg je alleen door af en toe eens je nek uit te steken. Probeer het leven wat meer te zien als een spel, want veel meer dan dat is het toch eigenlijk ook niet?


... hoe de hazen lopen ...


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 26-05-2012 22:44 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Jezus doe eens gezellig allemaal.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2012 22:47 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik heb me erbij neergelegd dat ik meestal niet begrepen word. Dat loste voor mij al heel veel eenzaamheid op. Zeker in mijn directe omgeving . Je eisen aan andere mensen niet te hoog stellen, dat werkte voor mij althans best goed. Zeker als je, zoals ik, op zoveel vlakken op eenzame hoogte staat.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-05-2012 22:48 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 mei 2012 22:44 schreef Schaep het volgende:
Jezus doe eens gezellig allemaal.





En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 26-05-2012 23:28 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 26 mei 2012 18:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Ze vervelen zich dood. Dan denk ik: "Doe dan iets spannend."
quote:
Op 26 mei 2012 20:46 schreef BenKnuckles het volgende:
'Mensen opzoeken' lijkt mij de ideale manier om eenzaamheid tegen te gaan.
Ja, natuurlijk zal je iets spannends moeten doen om verveling tegen te gaan en zal je contact moeten hebben met mensen en dat dus op moeten zoeken indien afwezig om eenzaamheid tegen te gaan, maar verwacht je nu echt dat iemand hier nog niet van op de hoogte is? Het is al een gegeven dat dit niet lukt of werkt, anders zou het probleem er niet meer zijn, dus is het is wat flauw om te zeggen dat je het maar "gewoon moet doen" en dat het makkelijk is.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 26-05-2012 23:32]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-05-2012 23:49 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Maar als je het nooit doet zul je je op dat vlak ook nooit ontwikkelen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 27-05-2012 0:09 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Er staat nergens dat hij dat nooit doet?

Ik kan meestal wel een praatje maken met onbekenden. Dn zien mensen me opeens als heel open en spontaan. Maar moet er net voor in de stemming zijn. Is dat niet het geval, dan ben ik nauwelijks in staat tot een 'mooi weer is het he?'gesprekje.

Vrienden 'zoeken' door maar gewoon op mensen af te stappen is mij trouwens nog nooit gelukt. Sowieso vind ik 'een leuke kennis' en een 'vriend' een erg groot verschil.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen